Het ministerie van Buitenlandse Zaken (MFA) heeft informatie gedeeld over de technische problemen die tot dusver zijn ondervonden en de verbeteringen die zijn aangebracht ten aanzien van de Thailand Pass.

Tanee Sangrat, directeur-generaal van de afdeling Informatie en woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken, laat weten dat de problemen, zoals een vertraging, die sommige aanvragers van een Thailand Pass QR-code ervaren, o.a. worden veroorzaakt door:

  • Het niet juist uploaden van het gewenste vaccinatiebewijs. De geüploade documenten zijn niet duidelijk, waardoor ambtenaren de documenten handmatig moesten controleren in plaats van digitaal.
  • De bijgevoegde informatie en documenten zijn onjuist ingevuld, waaronder informatie over het geboekte hotel dat geen SHA+ of AQ hotel blijkt te zijn.
  • Dezelfde informatie meerdere keren invoeren, wat het proces verstoord. Sommige namen zijn meerdere keren geregistreerd, maar met andere informatie. Zo registreren mensen zich voor Test & Go maar ook voor de Sandbox.
  • Sommigen noteerde een foutief e-mailadres of gebruikte een e-mailadres van een volle mailbox. Hierdoor konden ze hun bevestigingsmails en QR-codes niet ontvangen. Later werd ontdekt dat  vooral Hotmail-accounts problemen gaven. Vooralsnog is het raadzaam dat je bij registratie naast Hotmail ook een ander e-mailadres gebruikt.
  • Reizigers dienen van tevoren hun vaccinatiecertificaten te controleren. Hoewel in de aankondiging staat dat het goedkeuringsproces tot 7 dagen duurt, kunnen de ambtenaren van het ministerie van Volksgezondheid gemiddeld de vaccinatiecertificeringsdocumenten binnen 3 dagen controleren. Voor degenen die een dringende noodzaak of noodgeval hebben, moeten contact opnemen met de Thaise Ambassade in je land.
  • Het ministerie van Buitenlandse Zaken, de Digital Government Development Agency en het Department of Disease Control zijn voortdurend bezig om alle technische problemen aan te pakken en het Thailand Pass-systeem te verbeteren om zo de toegang tot Thailand te vergemakkelijken. Deze verbeteringen zitten er aan te komen of al gerealiseerd zijn:
    • De mogelijkheid om PDF-bestanden te kunnen uploaden.
    • Er komt een lijst met SHA+ en AQ hotels die verbonden zijn met ziekenhuizen.
    • Een ​​functie om de voortgang van jouw aanvraag te controleren zonder dat jij je opnieuw hoeft te registreren.
    • De coördinatie te versnellen door het toevoegen aan de lijst van 30 landen die een digitaal vaccinatiecertificaat beschikbaar hebben (QR-code).

Voor vragen kan men terecht bij het callcenter van de Dienst Consulaire Zaken, Ministerie van Buitenlandse Zaken op het nummer 02 572 8442, dat hiervoor 30 extra lijnen heeft ingezet.

Bron: Thaise ministerie van Buitenlandse Zaken 


» Laat een reactie achter


Rating: 3.67/5. From 3 votes.
Please wait...

7 reacties op “Meest voorkomende problemen bij aanvraag Thailand Pass QR-code”

  1. Loe zegt op

    Hallo,

    Het blijft dus een vreemd verhaal. Eerst wat nu redelijk goed liep de COE aanvraag stoppen. Dan met iets nieuws komen, waar heel veel mensen problemen mee hadden/hebben en dan ontkennen dat het aan hun lag.
    En nu pas met aanpassingen die het gemakkelijker zouden maken. Dit zijn heel normale dingen die een programmeur vooraf moet implementeren en niet achteraf.

  2. Barry zegt op

    Ik vlieg zaterdag 27 november vanaf Brussel met Thai airways.
    Vrijdag 4 november rond 17.00 mijn aanvraag gedaan, Zondag om 5.30 mijn Thailand pass ontvangen in mijn mailbox. Zo snel had ik niet verwacht.

    Tijdens de aanvraag waren er twee dingen die mij persoonlijk opvielen:

    Er werd om een vluchtnummer gevraagd terwijl dit niet van te voren aangegeven was.
    Ik moest twee vaccinatiebewijzen uploaden van de eerste en de tweede vaccinatie (pfizer/comirnaty). Daarnaast wordt ook per vaccinatiebewijs een QR code gevraagd, omdat de QR code op het EU vaccinatiebewijs staat heb ik hetzelfde ook bij de QR code geupload.

    Al met al ging het buiten verwachting zeer soepel.

    • Loe zegt op

      Hallo Barry,

      Gelukkig voor jouw zit je bij die 20 procent waar het redelijk goed en snel gaat. Dit zal in de toekomst wel hoger worden , daar twijfel ik niet aan, maar om zo te starten met zoiets en 80 procent vd aanvragers nu in de problemen brengen totdat zij hun toestemming krijgen, verdient zeker geen schoonheidsprijs.
      Het zou Thailand goed doen, indien zij nu meteen een bericht zouden plaatsen, dat iedereen die een bewijs van aanvraag heeft maar nog geen bericht toch met al zijn papieren in het vliegtuig zou mogen stappen en alles handmatig in Swampie bekeken zou worden. Er zijn mensen die hun reis moeten omboeken met alle gevolgen van dien. Thailand zou zich moeten schamen voor deze elllende.

  3. Lessram zegt op

    Ga pas in januari, maar ben blij dat ik me nu al aan het verdiepen ben. Want er zijn toch wat dingen die de boel kunnen vertragen voordat je de aanvraag alleen al volledig kunt indienen.
    – Verzekering $50.000 regelen
    – Tickets boeken
    – ASQ+ hotel boeken
    – Vaccinatie bewijzen allemaal op orde
    – Paspoort
    En toen bleek ook nog eens dat het Test&Go ASQ+ hotel, toch ook al kopien van de verzekering polis, vaccinatie papieren en vliegticket gegevens wil hebben. Daar begint het “kip-ei” gebeuren.
    Eenmaal er in verdiept, allemaal niet moeilijk, maar vreet wel tijd.

    • Siam zegt op

      Ik heb afgelopen weekend mijn test & go hotel geboekt en die vroegen alleen vluchtnummer en aankomsttijd en dat is logisch want ze moeten je komen ophalen.

  4. Rob uit Sinsab zegt op

    Vandaag Thailand Pass aangevraagd, ging helemaal soepel en reuze snel. Om 11.01u ontvangstbevestiging ontvangen en 5 minuten later de qr code. Veel makkelijker dan de oude Coe aanvraag.

    • Loe zegt op

      Ik denk dat ze alles op groen hebben gezet, ik had vanmorgen de QR code werkelijk binnen 1 minuut.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website