De Geschillencommissie Reizen behandelt klachten van consumenten over een reisorganisatie of reisbureau. In het jaarverslag over 2016 staat te lezen dat 40% van de ingediende klachten gaan over de kwaliteit van de accommodatie. 

Vorig jaar werden weliswaar iets meer klachten ingediend dan een jaar eerder (353 in 2016 tegen 326 in 2015), maar er is een dalende lijn te zien in het aantal uitspraken en de door de Geschillencommissie Reizen gegrond verklaarde klachten.

Bij 166 van de 353 ingediende klachten kwam het tot een uitspraak. In 39 procent daarvan werd een klacht geheel of gedeeltelijk gegrond verklaard, 57% werd ongegrond bevonden. De meeste gevallen waarin het niet tot een uitspraak kwam, werden onderling geschikt.

Top 10 klachten van reizigers

In 2016 hadden de meeste klachten van reizigers betrekking op:

  1. Accommodatie (40%).
  2. Vervoer/vervoermiddel, vertrektijd/vertrekpunt (34%).
  3. Begeleiding door hostess of reisleiding (25%).
  4. Mondelinge/schriftelijke informatie (25%).
  5. Het reisprogramma (18%).
  6. Maaltijden (10%).
  7. De omgeving (9%).
  8. Faciliteiten (8%).
  9. Overlast (6%).
  10. Overboeking (5%).

Er zijn geen reacties mogelijk.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website