Parkerende minibusjes, die passagiers laten in- en uitstappen zorgen voor verkeersopstoppingen in Bangkok. Daarom krijgen ze een laatste waarschuwing.

Passagiers mogen vanaf aanstaande dinsdag alleen nog maar worden opgepikt op de busterminals Mor Chit 2, Ekamai en Sai Tai Mai. De exploitanten mogen ook geen tickets verkopen buiten deze terminals.

Er komen pendelbussen voor passagiers naar de drie bus-terminals er zijn opstappunten voor deze bus bij het Victory Monument, de BTS Skytrain en Chatuchak. Wie zich niet aan de regels zal houden krijgt te maken met juridische consequenties.

Bron: Bangkok Post


» Laat een reactie achter


No votes yet.
Please wait...

7 reacties op “Laatste waarschuwing voor parkerende minibusjes Bangkok”

  1. john zoet zegt op

    de juridisch consequenties kopen ze af voor 100 bath en de faag krijgt het weer op de rekening.
    na 27 jaar dat ik in Thailand kom sta ik nog altijd versteld van de regels die ze kunnen maken en die toch niet worden nageleefd.
    behalve dan de regels die ze maken voor de toerist of gepensioneerde die hier zijn geld na toe brengt wat ook nooit genoeg is.
    maar toch een mooi land waar ik graag verblijf.

  2. Nico zegt op

    Niet alleen in het centrum, ook in de buitenwijken staan minibusjes en taxi’s bij bushalte’s, met als gevolg, dat de “stads” bus op de tweede baan passagiers moet laten in/uitstappen. Bij een 3 baans weg is er nog slechts één rijstrook beschikbaar.

    Dan klagen taxi chauffeurs dat de Chang Wathanna road altijd vol staat.

    De laatste tijd staan er bij de Chang Watthana Road in Lak-Si (Bangkok), tijdens de spits, politie bij iedere stoep tussen twee straten en walla, er is weer doorstroming. En nog proberen sommige minibusjes langer te stoppen. Maar na een indringend fluitconcert van ome agent, gaat deze dan toch rijden.
    Ik heb zelfs al gezien dat er een werd bekeurt.

    Tja, naleven van regels, daar is een Thai niet voor geboren.

    Groetjes Nico vanuit Lak-Si

  3. henry zegt op

    90% van alle traffis jams in Bangkok worden inderdaad veroorzaakt door taxis en minibusjes die parkeren bij bushaltes waardoor de bus in het midden van de weg zijn passagiers moet afzetten. De andere 10% word veroorzaakt door autobestuurders die gewoon op de rijstrook parkeren om een 7eleven binnen te stappen, of eten uithalen bij een eetstalletje.

    • chris zegt op

      Als dit echt zo is, Henry, is het probleem van files in Bangkok in een paar maanden de wereld uit. Maar daar geloof ik helemaal niks van.

  4. kris zegt op

    Zou dit ook gevolgen hebben voor Bell Travel dat travel service aanbiedt aan toeristen? Aan de klanten vragen ze te wachten aan de receptie, de chauffeur parkeert dan z’n minibusje op straat (Sukhumvit/Asok) voor het hotel, stapt uit en wandelt dan naar het hotel om de klant zijn bagage naar het busje te dragen en in te laden. Als het een beetje tegenzit kan dit tot 10 minuten duren.

  5. Bob zegt op

    Nou, balen, als je voor een mini-bus eerst naar een van die stations moet, dat kost je flink wat reistijd.

  6. Wim zegt op

    In Chiang Mai is het al niet anders met die mafkezen die met die stinkende rode songtheaw’s rondrijden. Ze gaan met een slakkengang door het centrum in de hoop iemand op te pikken. Meer dan de helft is leeg en ze stoppen overall en nergens, zich geen zier bekommeren over het verkeer wat er eventueel net achter staat. Als er dan toevallig nog zo’n falang ki nok mee moet duurt het nog langer omdat die eerst loopt te zeuren om de prijs een bath naar beneden te krijgen alvorens hij instapt.
    Ik heb als eens gedacht dat ze gemakkelijk de helft van de dingen thuis kunnen laten, ze zouden bijvoorbeeld even en oneven kentekens om de dag kunnen laten rijden, de helft van die roetspuwers en dubbel zoveel werk per dag gerekend en ook de helft minder ergernis van de rest van het verkeer.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website