Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Erik Kuijpers: John K. Haarlemmer, zie deze link: https://kpmg.com/xx/en/home/insights/2023/10/flash-alert-2023-189.html#:~:text=On%2015%20Se
- Cees 1: Wacht toch wat er echt gaat gebeuren. Iedereen bang maken en ” Belastingconsultanten ” Spekken terwijl nog niemand en
- Erik Kuijpers: Peter, jouw eerste zin bevat een fout. De Thaise wet praat niet van ‘geld’ maar van ‘income’. Naast de wij
- TheoSanam: Even ter verduidelijking van mijn inzending. Ik heb al 6 jaar hetzelfde paspoort, dus niet nieuw. Oktober 2022 heb ik een online 9
- Boris: Dapoer Selera Bangkok Staat op mijn lijstje, dus wie weet is dat wat. Ik vrees echter dat jij de Nederlands chineesindische keuk
- william-Korat: Wat eekhoorns betreft, heb ik hier de truc van plastiek flessen zonder bodem wel eens gezien met fruitbomen. Moet je natuurlijk w
- John K. Haarlemmer: De gewijzigde Thaise belastingregels met ingang van 2024 zal door het hoogste Thaise echelon nog eens goed gecommuniceerd moeten w
- John: In Chiang Mai oude centrum, Sanjan cafe. Prima eten, misschien een beetje te veel olie gebruikt bij het bereiden. Een Indonesische
- RonnyLatYa: Doen we ook rond o.a. de mango en is ook goed tegen o.a. vogels en andere insecten. Werkt inderdaad prima.
- RonnyLatYa: Inderdaad Addie, die herinneringsmail is een mogelijkheid om dat te controleren, maar niet altijd. Als aanvulling. Dat nieuw
- Peter: We hebben het over belasting door Thailand op geld dat in 2024 Thailand wordt binnen gebracht. Thailand heeft echter plannen om w
- joost M: daar bijten ze gewoon door
- Marius: Hij heeft ook verhalen geschreven over de eilanden in de stille oceaan. Een van die bundels was een verzameling van een verzonnen
- RonnyLatYa: “Vragen stellen heeft daar eigenlijk weinig zin. Gewoon niks vragen en enkel doen wat men je vraagt is het beste.”
- Bert: Wij wonen in een moo baan, dus onze tuin is niet zo groot, zo ± 320 m2. Groot genoeg dus voor een mangoboom. Iedere jaar zat ie
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Ubon Ratchathani Candle Festival
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Laatste waarschuwing voor parkerende minibusjes Bangkok
Laatste waarschuwing voor parkerende minibusjes Bangkok
Parkerende minibusjes, die passagiers laten in- en uitstappen zorgen voor verkeersopstoppingen in Bangkok. Daarom krijgen ze een laatste waarschuwing.
Passagiers mogen vanaf aanstaande dinsdag alleen nog maar worden opgepikt op de busterminals Mor Chit 2, Ekamai en Sai Tai Mai. De exploitanten mogen ook geen tickets verkopen buiten deze terminals.
Er komen pendelbussen voor passagiers naar de drie bus-terminals er zijn opstappunten voor deze bus bij het Victory Monument, de BTS Skytrain en Chatuchak. Wie zich niet aan de regels zal houden krijgt te maken met juridische consequenties.
Bron: Bangkok Post
de juridisch consequenties kopen ze af voor 100 bath en de faag krijgt het weer op de rekening.
na 27 jaar dat ik in Thailand kom sta ik nog altijd versteld van de regels die ze kunnen maken en die toch niet worden nageleefd.
behalve dan de regels die ze maken voor de toerist of gepensioneerde die hier zijn geld na toe brengt wat ook nooit genoeg is.
maar toch een mooi land waar ik graag verblijf.
Niet alleen in het centrum, ook in de buitenwijken staan minibusjes en taxi’s bij bushalte’s, met als gevolg, dat de “stads” bus op de tweede baan passagiers moet laten in/uitstappen. Bij een 3 baans weg is er nog slechts één rijstrook beschikbaar.
Dan klagen taxi chauffeurs dat de Chang Wathanna road altijd vol staat.
De laatste tijd staan er bij de Chang Watthana Road in Lak-Si (Bangkok), tijdens de spits, politie bij iedere stoep tussen twee straten en walla, er is weer doorstroming. En nog proberen sommige minibusjes langer te stoppen. Maar na een indringend fluitconcert van ome agent, gaat deze dan toch rijden.
Ik heb zelfs al gezien dat er een werd bekeurt.
Tja, naleven van regels, daar is een Thai niet voor geboren.
Groetjes Nico vanuit Lak-Si
90% van alle traffis jams in Bangkok worden inderdaad veroorzaakt door taxis en minibusjes die parkeren bij bushaltes waardoor de bus in het midden van de weg zijn passagiers moet afzetten. De andere 10% word veroorzaakt door autobestuurders die gewoon op de rijstrook parkeren om een 7eleven binnen te stappen, of eten uithalen bij een eetstalletje.
Als dit echt zo is, Henry, is het probleem van files in Bangkok in een paar maanden de wereld uit. Maar daar geloof ik helemaal niks van.
Zou dit ook gevolgen hebben voor Bell Travel dat travel service aanbiedt aan toeristen? Aan de klanten vragen ze te wachten aan de receptie, de chauffeur parkeert dan z’n minibusje op straat (Sukhumvit/Asok) voor het hotel, stapt uit en wandelt dan naar het hotel om de klant zijn bagage naar het busje te dragen en in te laden. Als het een beetje tegenzit kan dit tot 10 minuten duren.
Nou, balen, als je voor een mini-bus eerst naar een van die stations moet, dat kost je flink wat reistijd.
In Chiang Mai is het al niet anders met die mafkezen die met die stinkende rode songtheaw’s rondrijden. Ze gaan met een slakkengang door het centrum in de hoop iemand op te pikken. Meer dan de helft is leeg en ze stoppen overall en nergens, zich geen zier bekommeren over het verkeer wat er eventueel net achter staat. Als er dan toevallig nog zo’n falang ki nok mee moet duurt het nog langer omdat die eerst loopt te zeuren om de prijs een bath naar beneden te krijgen alvorens hij instapt.
Ik heb als eens gedacht dat ze gemakkelijk de helft van de dingen thuis kunnen laten, ze zouden bijvoorbeeld even en oneven kentekens om de dag kunnen laten rijden, de helft van die roetspuwers en dubbel zoveel werk per dag gerekend en ook de helft minder ergernis van de rest van het verkeer.