Het Ministerie van Handel van Thailand is van plan om zijn initiatief voor mobiele kruidenierswarenwinkels uit te breiden voor het vijfde opeenvolgende jaar. Dit jaar ligt de focus op meer dan 100 locaties in de dichtbevolkte gebieden.

De campagne, geleid door adjunct-directeur-generaal Goranij Nonejuie van het Ministerie van Binnenlandse Handel (DIT), is bedoeld om de inwoners van Bangkok ongeveer 120 miljoen baht per jaar te besparen op hun uitgaven.

Gedurende de nieuwjaarsvakantie, wanneer veel standaardwinkels gesloten zijn, zullen deze mobiele verkooppunten essentiële producten zoals eieren, suiker, kookolie en rijst tegen gereduceerde prijzen aanbieden. Om een bredere toegankelijkheid te garanderen, werkt het ministerie samen met de Nationale Huisvestingsautoriteit om de locatie van deze mobiele winkels elke drie dagen te wisselen.

Verder is het ministerie van plan om het Blauwe Vlag-programma in provinciale gebieden voort te zetten. Dit netwerk, dat uit ongeveer 140.000 verkooppunten bestaat, speelt een cruciale rol in het leveren van betaalbare voedingsmiddelen en is belangrijk voor het distribueren van goedkope producten aan kleinere detailhandelswinkels door het hele land.

Om zijn bereik te vergroten, verhoogt het ministerie het aantal Blauwe Vlag voedselpunten, die momenteel al meer dan 5.000 in Thailand omvatten. Bij deze punten zijn maaltijden verkrijgbaar voor 25-30 baht. Deze uitbreiding omvat de koppeling van de verkooppunten aan leveranciers van budgetvriendelijke grondstoffen en het voortzetten van de ondersteuning van de staatskaartenregeling, die ongeveer 14 miljoen klanten bedient.

Er zijn geen reacties mogelijk.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website