Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- JV: Als je met een Thaise persoon reist, mag je door de immigratie voor Thaise nationaliteit.
- Stef Meulenberg: Idd wij ook net terug van Bangkok de Business class was buiten de prijs niets volgende keer lekker met de Emirates die weten wat s
- Frank: Hoi Ed, wou hier even op reageren! Ik had mijn ticket in de Corona tijd geboekt via budget air. Heb vorige maand zelf nog eens gep
- RonnyLatYa: Het zijn ook in BE/NL niet allemaal kinesisten die langdurig geschoold zijn …. Ook in BE/NL vind je korte massagecursusse
- RonnyLatYa: Goed zo. Doen. Meer plaats voor diegene die wel voor Thai kiezen. Heb trouwens wel het geld van 2 tickets terug gekregen.
- Geert: Dan heb jij geluk gehad. Na heel fel aandringen (bijna wekelijks mailen) heb ik pas na 4 jaar mijn ticket terug betaald gekregen&
- Bert: Je kunt gewoon achter je vrouw aansluiten
- Kees: Ook in keng karie, gele curry.
- Berbod: Zo’n 105 km noordelijk ligt Nakhon Phanom, eveneens aan de Mekong. Ik vind dit toch een leukere stad dan Mukdahan zeker in h
- JAN: Idd, ze volgen 1 week kursus in Wat Pho of elders en hebben een diploma. In BE/NL doen ze er 4 of 5 jaar over aan de Univ om hun m
- Jan Markusse: Mijn vrouw komt uit Lung Nok Tha nog net in Yasothon, maar slechts 50km van Mukdahan. We gaan daar altijd heen. Vroeger ben ik als
- Marc: Hopelijk met een goede service aan boord,enkele weken geleden met Thai airways van BKK naar FRA gegaan in business class is niet m
- Ed: Het maak mij niet uit of ze vanuit Brussel weer vertrekken. Tot op heden zit ik nog op mijn geld te wachten vanwege de Corona, daa
- Cornelis: Nee, vanaf 70.
- Rob V.: Op de vaste borden staat nog alleen de middelste Immigration, nummer 2 van de 3 uitgangen, aangeven als “fast track” i
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Thailand vraagt Britse hulp om veiligheid luchtvaart te verbeteren
De Thaise autoriteiten hebben aan de Britten gevraagd om hen te helpen de veiligheid van de luchtvaart in hun land te verbeteren. Dit meldt een Britse website over luchtvaart.
De vliegveiligheid in Thailand is al langer een punt van zorg, voor zowel de luchtvaartautoriteit als buitenlandse -en internationale organisaties. Onder andere de FAA en ICAO hebben al meerdere keren aangegeven dat deze ondermaats is en niet aan de internationale eisen voldoet. De Britse Civil Aviation Authority International (CAAi) gaat de Thaise collega’s trainen om veiligheidsaudits uit te kunnen voeren. Ongeveer tien Britse experts zullen daarvoor in mei naar Thailand vertrekken.
“We zijn heel toegewijd om de Thaise autoriteiten te helpen. In 2014 reisden bijna 600.000 passagiers vanuit Thailand naar Groot-Brittannië. Als we samen werken, kunnen we het toezicht op de Thaise luchtvaart verbeteren”, stelde Maria Rueda, directeur van de CAAi.
In Thailand is de luchtvaartautoriteit zowel uitvoerder als handhaver en controleur. Deze activiteiten moeten losgekoppeld worden.
Om aan de ICAO standaard te voldoen zijn er reeds plannen om die twee rollen van elkaar los te koppelen.
Hoewel in de voormalige Sovjet-Unie hier en daar nog andere standaarden worden gehanteerd, volgen bijna alle aangesloten landen (200) de richtlijnen van de ICAO.
De ICAO streeft naar, het voortdurend verbeteren van haar standaarden, om zo haar doelen te bereiken.
⦁ Het garanderen van een veilige en ordelijke groei van de wereldwijde burgerluchtvaart
⦁ Het aanmoedigen van het ontwerpen en gebruiken van vliegtuigen voor vreedzame doeleinden
⦁ Het aanmoedigen van de aanleg van luchtwegen, vliegvelden en navigatiemiddelen voor de burgerluchtvaart
⦁ Het voldoen in de behoefte aan veilig, regelmatig, efficiënt en betaalbaar luchtvervoer
⦁ Het voorkomen van economische verspilling door onredelijke concurrentie
⦁ Garanderen dat de rechten van de deelnemende landen gerespecteerd worden en dat alle deelnemende landen een eerlijke kans krijgen om internationale luchtvaartmaatschappijen te exploiteren
⦁ Het voorkomen van discriminatie tussen lidstaten
⦁ Het aanmoedigen van veilige internationale luchtvaart
⦁ Het aanmoedigen van alle aspecten van de burgerluchtvaart in het algemeen.
⦁ Ook het Verdrag van Chicago (ondertekend in 1944) (over de beveiliging van de burgerluchtvaart) is een belangrijk internationaal verdrag. Annex 17 maakt deel uit van dit verdrag. Het stelt eisen aan de beveiliging van de burgerluchtvaart. Deze eisen omvatten onder meer de verplichting om passagiers en hun bagage te controleren op wapens en explosieven.
Vooral de laatste 2 regels is al veel zeggend. Maar het is een goede start…