Tesco Lotus helpt om Thai te laten besparen op de dagelijkse levensbehoeften en is een kortingsactie gestart op consumentenproducten.

In samenwerking met veertien leveranciers is Tesco de actie gestart met de naam: ‘United Hearts: Ruamjai Helping Thai Save’. Van 29 november tot 4 januari geldt voor 700 producten van 27 merken een korting van 20 procent.

Sompong Rungnirattisai, commercieel directeur van Tesco Lotus, zegt dat de supermarkt samen met de leveranciers meer dan 200 miljoen baht in de campagne investeren. Ze willen consumenten laten besparen op de aankoop van dagelijkse levensbehoeften, zoals eten en drinken, wasmiddelen en huidverzorgingsproducten.

Het ministerie van handel hoopt dat andere ondernemers mee gaan doen met de campagne van Tesco Lotus.

Bron: Bangkok Post


» Laat een reactie achter


No votes yet.
Please wait...

7 reacties op “Tesco Lotus stunt met kortingsactie op consumentenproducten”

  1. MartinX zegt op

    Kan je nagaan wat een marges die gasten maken met deze ‘consumentengoederen’ zullen ongetwijfeld de hardlopers zijn in de winkel
    Of zijn ze bang voor de komst van de Spar naar Thailand???

  2. tooske zegt op

    Ja en zoals gewoonlijk na 2 dagen no have sir, MOT,
    Ook Thai en met name de kleine shophouders doen aan hamsteren en kopen karren vol op, om later door te verkopen. Dat fenomeen zie je al wekelijks bij de gewone aanbiedingen.

  3. Petervz zegt op

    Zo nobel zijn die grote winkels niet. De discounts wordt meestal gegeven door de leveranciers. De winkels zelf pakken gewoon hun normale marge. Maar als PR klinkt het leuk.

  4. Slagerij van Kampen zegt op

    Verwachte concurrentie van De Spar zal het volgens mij niet zijn. In Nederland reken ik de Spar tot de duurdere supermarkten. Tesco in Thailand kan er ook wat van als je het vergelijkt met de Duitse prijsvechters hier in Nederland. Als ik weer eens een food dropping in de Isaan ten bate van mijn schoonfamilie moet financieren zou ik eigenlijk het liefst hier in A’dam bij de Lidl langs gaan. Helaas niet mogelijk.

    • Fieke zegt op

      Ja de Lidl heel goed ook in Belgie. Goede en goedkope produkten.

  5. 110korting zegt op

    Alleen voor houders van hun klantenkaart=Clabcad: 110 bt korting bij aankoop van tenminste 800 bt-vanaf 5/12. Die clabcad doet het overigens ook in Malaysia, maar niet bij de vele Europese tesco’s.
    En de mopperars weten alweer niet hoe de levensmidelensector werkt: het overgrote deel van deze aangeprezen discounts wordt dus niet door Tesco zelf, maar door die vermelde leveranciers geboden-net als dat veelal in Be+NL zo gebeurt. Net zoals de AH (nu met Delhaize!) producenten afknijpt met gewoon korting in te houden. In BE is het verboden goederen voor minder als de inkoopprijs aan te bieden-was ooit bedoeld als bescherming van tante Mina met ”de kleine winst” winkeltjes.

  6. JACOB zegt op

    Winstmarges van deze grootgrutters zijn aanzienlijk,bemoei me niet met de boodschappen,koop enkel het bier in,betaal bij Lotus en Makro 720 bath voor een tray Chan bier(blikjes) hier in het dorp wordt het keurig achterop de pick up gelegd en betaal 708 bath,zat laatst te eten in Roi Et en het restaurant verkocht alleen Leo bier,dus vrouw lief liep naar de 100 meter verderop gelegen 7/11 en kocht daar de Chan blikjes voor 38 bath,de plaatselijke zaken zijn soms veel goedkoper dan al deze grootgrutters,plus dat je er geen 100 of meer kilometer voor moet rijden.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website