Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- GeertP: Ja Erik, nog niet zo gek lang geleden gingen de Nederlandse “koffiekenners”met hun sleurhut achter de auto op vakantie
- Mike: Hahaha Lieven, Waar haal je het toch vandaan, zonder koffiedik te kijken? Jouw verhalen zijn altijd geweldig. Ik heb weer van j
- Erik Kuijpers: Rudolf, prima hoor! Schaf in Thailand dan ook maar alle regionale luchthavens af en de internationale want dat is ook niet voor de
- Rudolf: Wie zijn die mensen die met de HSL naar Sjanghai rijden? Dat is de rijke elite. Wat heeft de gewone Thai aan dat peperdure proje
- RonnyLatYa: Om een jaarverlenging aan te vragen in Thailand is op geen enkel moment digitale kennis nodig. 30 jaar geleden was die er ook n
- Willem: Pattaya
- Erik Kuijpers: Lieven, ik lees het niet maar weet het wél: ik hoef jou geen koffie te schenken met een mini-lepeltje Buisman er in. Dat hadden w
- Rudolf: In het dorp probeer ik de mensen altijd bij te brengen dat hun gedrag ook het gedrag van de hond bepaalt. De mensen hebben een st
- Johannes: Heerlijk herkenbaar en humoristisch. Nu nog een smakelijk verhaal over de kunsten en fratsen die de hedendaagse barista’s ui
- bert: Deze trein heeft altijd nog veel meer stopplaatsen dan het vliegtuig. Zo heeft Korat geen vliegveld met operationele passagiersvlu
- Rob V.: Zo weinig? Ik denk eerder dat hij teveel stopt! Een echte HSL zou vanuit Bangkok minstens 300-400 km moeten rijden tot de volgende
- H.Revoort: ….Eikeltjeskoffieblues…..
- Huub Adank: Geachte heer Eric Donkaew, het tweede gedeelte van uw tekst is voor mij abacadabra en daarom maak ik gebruik van een visumburea
- bob mersie: waar woon je
- Willem: Geert bedankt voor het aanbod ,heb ondertussen iemand gesproken die me gaat helpen. Mocht het niet lukken dan neem ik contact met
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Staatsbusbedrijf Transport Co denkt aan route van Thailand naar Myanmar en India
Staatsbusbedrijf Transport Co denkt aan route van Thailand naar Myanmar en India
Geplaatst in Nieuws uit Thailand, Verkeer en vervoer
Tags: Bus, India, Myanmar, Transport Co
De door de Thaise overheid beheerde Transport Co, die interprovinciale busdiensten aanbied, wil zijn routenetwerk uitbreiden naar Myanmar en India.
Volgens directeur Jirasak Yaowatchasakul is het plan om naar zoveel mogelijk toeristische bestemmingen in het ASEAN gebied uit te breiden.
De nieuwe geplande route verbindt Thailand met Myanmar en India. Men kan dan met de bus van Mae Sot (provincie Tak) naar Myawaddy en de grensstad Morey in India, reizen.
Vietnam staat ook op het lijstje van het busbedrijf, met een route die van Hue naar Danang loopt. Verder zijn er plannen om vanuit de zuidelijke provincies naar Maleisië en misschien naar Singapore te rijden.
De plannen voor de route-uitbreiding moeten eerst worden goedgekeurd door de regering. Veiligheid van de passagiers zal een belangrijke factor zijn in de overweging, aangezien sommige landen opstandige minderheden hebben.
Transport Co heeft nu 15 routes die de buurlanden met elkaar verbinden, de meeste daarvan gaan naar Laos.
Bron: Bangkok Post
Er komt een nieuwe weg en uiteraard ter bevordering van … en vriendschap en handel en meer. Hier staat iets te lezen:
https://en.wikipedia.org/wiki/India%E2%80%93Myanmar%E2%80%93Thailand_Trilateral_Highway
Nu de vraag wat moet ik op die weg? Op de eerste plaats moet ik al naar de provincie Tak of all places en dan een gevaarlijke weg nemen naar Mae Sot, aan de grens met Birma. Daar direct achter ligt een SEZ in ontwikkeling (Special Economic Zone) en daarachter het grote land Myanmar en heb ik daar familie of werk dan kan ik uitstappen waar nodig.
En de bus gaat door naar Moreh, typefoutje in de berichtgeving waar Transport Co dit aanbiedt, en waar ligt Moreh dan wel helemaal? In het oostelijke deel van India, net onder Nagaland, maar nog voor Bangladesh. En daar sta ik dan, en wil ik over de weg naar het mainland India dan zal ik toch een vliegtuig moeten zoeken aldaar of de lange weg om de noord nemen als ik niet in Bangladesh verzeild wil raken. Want voor dat land heb ik een visum nodig.
Kortom, voor mensen met familie of business langs die weg een prima zaak, en helemaal een uitdaging voor backpackers (hemelsbreed 800 km), maar ik denk dat ik goedkoper en sowieso sneller vlieg.
Niemand zegt dat je met die bus moet reizen maar hoeveel Birmezen en Cambodjaanse mensen wonen er in Thailand waar het wel een uitkomst voor is en niet alleen voor toeristen.