Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Jaring Suurs: Sawasdee kap Mijn inmiddels lieve vrouw komt uit een dorp nabij surin Ik kom er 10 keer liever als Bangkok of andere Toeris
- Thaiarie: Lieven bedankt voor dit leuke verhaal, humor van de bovenste plank. Goed dat ik geen koffie dronk tijdens het lezen van dit verhaa
- Adriaan: Keuringsdienst van waarde heeft er een goed, informatief programma over gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=kGB1GTOalC0
- Rudolf: Het nadeel van een hogesnelheidslijn is dat die maar op zo weinig plaatsen stopt. Je hebt er alleen maar wat aan, als je in de bu
- Jos M: Redactie: Bedankt voor je opmerking!
- Jos M: Prachtig geschreven weer Lieven. Er gaat niets boven zelf gemalen bonen en een beetje heet water, zelfs Groningen niet .
- Osen1977: Een heerlijk herkenbaar stuk waar ik redelijk om moet lachen op deze druilende dag. Gelukkig hebben wij al een poosje een machin
- Erik Kuijpers: Wat is er dan moeilijk aan? Een toerist komt voor vakantie en die is in de meeste landen maar kort, max 30 dagen. Mensen uit weste
- Rob: Dag Frans, Vanaf 10 mei kan je het in pre order bestellen bij de uitgever. Mijn mailadres is [email protected]
- Rob: De uitgeverij is nog bezig met de vormgeving en ik ken de verkoopprijs nog niet. Vanaf 24 mei is het te koop. Ik keer in oktober t
- Frank B.: Ondanks dat we van plan zijn om ons in Thailand te vestigen en ik sinds begin jaren 70 de F1 volg, hoop ik dat dit niet doorgaat.
- Robert: Toeristen aantrekken? Dan mogen ze het visum-systeem wel eens wat vereenvoudigen…
- Robert: Ik was in januari en maart in Thailand (in de buurt van Ayutthaya). Ik heb wat rondgereisd in die omgeving en ben noordelijker bij
- Ton Prangku: Bert, een universiteit in Thailand heeft een ander niveau dan wat wij hier in Europa gewend zijn. Wij zouden het hier middelbaar o
- Bert: Bedankt voor de leuke tip! Zelf doe ik ook graag spelletjes maar deze ken ik nog niet, ik ga zeker even kijken wat het is en he
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Toch ruzie bij Nok Air: 17 piloten hebben ontslag genomen
Toch ruzie bij Nok Air: 17 piloten hebben ontslag genomen
Ontkende de topman van Nok Air eerst nog de geruchten over een leegloop van piloten bij Nok Air, inmiddels heeft directeur Patee toegegeven dat een groep piloten uit onvrede ontslag hebben genomen.
Volgens Patee vertrekken de piloten uit solidariteit met de drie piloten die ontslagen zijn. Een bron bij Nok Air zegt dat het om zeventien piloten gaat en dat meer zullen volgen. Er zou al een tijdje spanningen zijn tussen het management en de piloten.
Vanaf volgende week dinsdag vliegt Nok Air weer de normale dienstregeling, zo laat de luchtvaartmaatschappij weten. Vandaag vervallen vier vluchten tussen Bangkok en Chiang Mai. Ze worden overgenomen door Nok Scoot. Retourvluchten naar Trang, Surat Thani en Khon Kaen zijn tot maandag geschorst.
Nok Air heeft al eerder laten weten 30 nieuwe piloten in dienst te nemen.
Scary ….., zo,… piloten kan je zomaar van het ene moment in groep aanwerven zelfs op korte tijdspanne 30 …?.Amazing Thailand eens temeer …! Lijken wel voor het oprapen .
Gelukkig moet / zal , ik nooit met dergelijke maatschappijen vliegen
Hah… Ik dacht daar net zo over.
Even kijken: Hebben piloten niet leren vliegen met bepaalde types vliegtuigen?
Nok Air vliegt hoofdzakelijk met Boeing 737-800, en in mindere mate met De Havilland DHC-8-400 en nog 2 vliegtuigen type ATR-72-500.
In Thailand vliegt enkel Thai Lion Air met gelijkaardige toestellen (Boeing 737-800 en -900). Thai Airways heeft ook enkele vliegtuigen type 737-400 (de verouderde voorganger van de 737-800), maar vliegt voornamelijk met grotere toestellen en Airbus A320 (Thai Smile). Orient Thai Airlines vliegt ook o.m. met oudere vliegtuigen types 737-300 en 737-400. De grote concurrenten (w.o. Air Asia en Bangkok Air) vliegen met Airbus-toestellen.
Ofwel zullen de piloten eerst een training moeten krijgen om met de toestellen van Nok Air te kunnen vliegen… Ofwel zullen ze uit het buitenland moeten komen… Ofwel zal het ten koste gaan van de veiligheid… Oeps, daar heb je ’t weer…
Mij lijkt het onwaarschijnlijk, tenzij directie en piloten er alsnog in zouden slagen (in elkaars belang) om toch tot een verzoening te komen…
Ik heb een beetje de indruk, dat de directie van Nok Air ‘de schade probeert te beperken’ …
Zoals ik al eerder heb gezegd, een piloot met 3500 vlieguren kan overal terecht, graag zelfs.
Een groep van 30 “nieuwe” piloten uit blik, bestaat niet, dat weet iedereen binnen de luchtvaart wereld.
Mondjes maat komen ze beschikbaar bij de CP vleesverwerker. (CP ALL Academy) Dan staan daar diverse maatschappijen in de rij om ze aan te nemen. Je zal, als 20 jarige wel gek zijn, om bij Nok Air te gaan werken, wordt je gelijk in de problemen gestort.
Conclusie; Het wordt voor Nok Air maar ook voor Kan Air een hele moeilijke tijd.