Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Bert: Woon in een moo baan. Zou niet anders willen. Zwembad, fitness aanwezig. Betalen +/- thb 25.000 per jaar. 2x per week vuilni
- Cornelis: Inderdaad , wat de aankoop van een condo betreft ontbreken er enkele zaken. Direct van de projectontwikkelaar kopen zoals in het a
- Rob V.: Een หมู่บ้าน (mòe-bâan, lage toon – dalende toon) of op zijn Engels moo-baan vertaald zich “groepje,
- Chris: Als het een echte cooperatie is, is het doel eigenlijk altijd om gezamenlijk als leden sterker te staan in de markt waarin men zic
- pjotter: Is een “moo baan” niet een dorp ? Heb altijd begrepen dat dit nu juist het grote verschil is met een ‘gated comm
- Louvada: Dit thema is op zich idd niet eenvoudig maar niet onoverzichtbaar. Maar alles is niet verteld de vraag is verder nog, wat kan er g
- Rebel4Ever: Zeer uitgebreide uitleg, maar ik mis alle informatie omtrent een Juristic Person; belangrijk voor zowel een condo als een Moo-baan
- Ad: Beste lezers, Je kan gewoon een vrijstaand of rijtjes huis kopen met grond als de buitenlander getrouwd is met een Thaise partner
- Mr.Bojangles: Hartelijk bedankt voor dit zeer uitgebreide artikel!!
- JosNT: Ik had een gelijkaardige ervaring. Mijn twee eerste Thailandreizen waren georganiseerd door het Zwitserse ‘Hotelplan’
- Hans Bos: Redactie: Bedankt voor je opmerking, tekst is aangepast.
- Herman B.: Redactie: Bedankt voor je opmerking, tekst is aangepast.
- Jos M: Toen mijn Thaise vrouw in 2016 voorstelde om een vrijstaand huis te laten bouwen vroeg ik haar waarom geen huis kopen in een Moo B
- Chris: Hier worden wel veel zaken op een grote hoop gegooid en daarmee verdwijnt wel de nodige nance: 1. De strijd tussen traditie en mo
- Arno: Zou het ook zo kunnen zijn dat de Thaise jeugd zich niet meer laat knechten door de oude garde? ooit werd de Nederlandse burger o
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Regering: Songkran viering moet om middernacht stoppen
De feesten tijdens Songkran moeten om middernacht stoppen. De provinciale gouverneurs zijn verantwoordelijk voor incidenten die voor of na 12 uur ’s nachts plaatsvinden. Vice-premier Prawit heeft dit gisteren bekend gemaakt.
Het kabinet streeft een veilig Songkran na, daarnaast moeten de festiviteiten niet te uitbundig zijn omdat Thailand nog in rouw is.
Gouverneur Aswin (Bangkok) laat weten dat op sommige plaatsen zoals Khao San Road extra veiligheidsmaatregelen van kracht zijn. Supersoakers zijn verboden maar ook alcohol, aanstootgevende kleding en het gebruik van poeder. De feestvierders wordt op het hart gedrukt spaarzaam met water om te springen.
Voor de periode van 4 – 24 april heeft de regering een veiligheidsplan goedgekeurd. Zo worden er controleposten en verkeersborden geplaatst om zo ook het aantal verkeersslachtoffers te beperken.
Het openbaar vervoer zal de capaciteit uitbreiden om de toestroom aan passagiers te kunnen verwerken.
Bron: Bangkok Post
Er circuleert een bericht rond dat tijdens de Songkran mensen niet in de bak van een SUV vervoerd mogen worden.Dit zou te gevaarlijk zijn en ook eerder uitnodigen tot vechtpartijen.
Sinds vandaag moet iedereen in een auto en openbaar vervoer een veiligheidsgordel dragen. Passagiers in de laadbak van een pickup of vrachtwagen zijn niet meer toestaan.
Ik kwam tegen dat tijdens Songkran er een uitzondering is voor pickups met daarop een watertank van waaruit water gegooid of gespoten wordt.
Op het nieuws werd er al veel aandacht aan de controle besteed. Zelfs al foto’s van kinderen in een kartonnen doos op de achterbank van een auto zonder veiligheidsgordels.
Ik vraag me af hoe iedereen met Songkran op familie bezoek gaat en hoe de bouwvakkers van en naar hun werk gaan.
Dit zal niet gaan lukken. De economie, he! De stadsbusjes (Rode en gele pickups hier in Chiangmai, met 2 bankjes in lengterichting en zeildoek eroverheen zijn dan in 1 klap werkeloos. Nou, dat denk ik dus niet!
En dus zullen pickups waar werkgevers hun werknemers in de laadbak vervoeren ook niet kunnen worden beboet. Want: waarom de ene pickup wel beboeten en de ander niet! Omdat er een zeiltje overheen zit? Dat zal veel bescherming bieden bij een ongeval/aanrijding….!
Dit is een oude wet die nu gehandhaafd zou gaan worden. Lees net in het nieuws dat er geen bekeuringen meer worden uitgedeeld maar alleen maar waarschuwingen worden gegeven. Ik zou zeggen maak er maar wat van.
Inkt van mijn reactie nog niet opgedroogd of handhaving alweer gestopt. Als het een al bestaande wet is dan is het een schande, dat die nog steeds niet wordt nageleefd.
En ik weet bijna zeker, dat de handhaving ook nu onder in bureaula verdwijnt.
Een dergelijke wet dient stapsgewijs te worden ingevoerd/gehandhaafd. Eerst nieuwe op de weg komende auto’s vanaf zeg 1-1-2018 op elke zitplaats een veiligheidsgordel. Dat is aan fabrikanten/importeurs.
Al op de weg zijnde auto’s dienen binnen bijvoorbeeld 3 jaar na 1-1-2018 op elke officiele zitplaats een gordel te hebben (kan iedereen alvast sparen).
En dan vanaf 1-1-2021 met hoge boetes (> Tbh 1.000) per overtreding handhaven.
De door mij genoemde rode en gele pickup busjes dienen langzaamaan te worden uitgefaseerd.
En als men toch bezig is: per direct hoge boete op niet dragen van helm