Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- RonnyLatYa: Onderwater komen te staan door een rivier die buiten haar oevers treed is nog iets anders dan op termijn onder water verdwijnen.
- Eric Donkaew: Mijn punt is niet dat ik ze gelijk stel, mijn punt is dat je het verschil tussen gin en laokhao amper proeft als je er flink wat t
- Frank B: Hi Raymond, let’s agree to disagree. Onze reiswijze werkt uitstekend. Altijd overal soepel door gekomen.
- Cornelis: Die definitie hanteren ze kennelijk niet bij de fabrikanten, want die noemen het gewoon een scooter……
- Hugo: Eric, ik weet niet goed hoe te betitelen, maar je hebt OF geen smaak OF bent geen sterke drank drinker als je Lao Khao gelijk stel
- Erik Kuijpers: William, nee, Thailand is autonoom en kan zijn wetten wijzigen. Dus dat Thailand alle verdragen moet herzien klopt niet. De verdra
- Ed: Mijne Heeren welles en nietes, alle motoren in Thailan die motor achter onder hebben, voorbeeld bij Vespa, worden in Thailand scoo
- Erik Kuijpers: Niek, dat is een uitzondering, geen regel. Komt daar een andere ploeg zitten dan zal het anders zijn. This is Thailand.
- Rick: Ik weet niet of ouderwets je visie correct omschrijft. Misschien is (sterk) bevooroordeeld een betere benaming. Zo extreem lees je
- Erik Kuijpers: Dan is de schenker hoofdelijk aansprakelijk. Art 46 lid 3 invorderingswet. O, maar die woont ook in een buitenland? Dan zal de bel
- Rick: Bedankt Roelof, Zoals ik ook aangaf zal voorbij lopen aan de tattooshop mogelijk beter voor je zijn. Er is wel een studie (of enk
- Rick: Citaat: Lees dit persoonlijke artikel voor je plezier, maar zie het vooral niet als propaganda voor tattoo kunst of als poging ie
- janderk: Ik wil toch even reageren op de kosten: De kosten van Nederlandse euro rekening naar wise euro rekening. Kosten zijn nihil als j
- Niek: Mijn ervaring in Chiangmai is dat zij noch geïnteresseerd zijn in mijn wereldinkomen (jaaropgaven) noch in mijn bankboekje(s).
- William: Bijna 2 jaar geleden ben ik op Phuket gestopt met motorbike rijden, na 2x door schuld van anderen, aan ongelukken te zijn ontsnap
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Ubon Ratchathani Candle Festival
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Openbaar vervoer per bus in Bangkok gaat op de schop
Openbaar vervoer per bus in Bangkok gaat op de schop
Geplaatst in Nieuws uit Thailand, Verkeer en vervoer
Tags: Bangkok, Bus, Openbaar vervoer
Het openbaar vervoer per bus in Bangkok gaat flink veranderen. Er komt een nieuwe indeling voor de 269 buslijnen. De stad wordt in vier zones verdeeld op kleur: groen, rood, geel en blauw.
De voorkant van de bus krijgt de kleur van de zone en het nummer van de lijn staat tegen een achtergrond van dezelfde kleur. De toevoeging E betekent dat de bus de expressway gebruikt. Acht nieuwe routes worden vanaf dinsdag een maand lang op proef in gebruik genomen.
De aanpassing gaat in totaal twee jaar duren. De nieuwe busroutes worden geleidelijk aan het net toegevoegd; gedurende die periode blijven de oorspronkelijke lijnen bestaan. De nieuwe bussen krijgen GPS en maken gebruik van e-tickets. Tijdens de proef worden vijf bussen op elke route ingezet en worden de reactie van passagiers gepeild.
Het doel is om het routenetwerk van bussen efficiënter te maken. Nu zijn er veel overlappende busroutes en zijn ze vaak te lang.
Er komt tevens een einde aan de monopoliepositie van de BMTA. Particuliere bedrijven krijgen de gelegenheid om ook met bussen op de nieuwe routes te rijden.
Bron: Bangkok Post
tja,
Gaan nu toch eindelijk die 3000 nieuwe GAS bussen rijden? Het wordt toch echt de hoogste tijd met al die roetwalm’s. Maar twee jaar is natuurlijk wel een hele lange tijd.
Voor mij en al die andere buschauffeurs kan het niet snel genoeg gaan.
Groetjes Gerrit