Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Johnny BG: Wie of welke bedrijven maken zich schuldig aan uitbuiting en in welke vorm is dat dan?
- Johnny BG: Dank voor de uiteenzetting, maar als het zo’n verziekt land is waarom blijft het land een populaire bestemming qua toeristen
- Kees: En daarom moet je niet Jan en alleman wai-en. De ober in een restaurant, de medewerker van 7-11, kinderen: je staat echt voor onno
- Frans: Het Thaise internationale rijbewijs is maximaal 3 jaar geldig. Is het begeleidende Thaise rijbewijs eerder aan zijn einddatum, dan
- Eric Donkaew: Een mooi, onderbouwd verhaal, Marnix. Ik ben het er voor 90% mee eens. Gelukkig niet 100%, dat zou een beetje haaks staan op het i
- Boonya: Wij hebben een l vormige kamer ongeveer 52 vierkante meter en plafondhoogte 2,6 meter. Wij hebben 2 airco’s van 9000 btu en
- Tino Kuis: Uitstekend verwoord, Marnix. Ik bewonder je kennis van zaken.
- Toine van Dijk: Vorig bericht is zonder reden verwijderd, waarom weet ik niet. Ik bestel de Chinees-Indische en Indonesische gerechten altijd
- Toine van Dijk: Dit is een bericht uit 2023. The Diff is blijkt enkel op zaterdag open te zijn. Gewoon eventjes bellen. Dit is het adres: 99/2 So
- Toine van Dijk: De eigenaar van Trindy is vorig jaar overleden en daarom gesloten.
- Rob V.: Dat komt omdat wie langer dan een half jaar in Nederland verblijft zich verplicht is om als inwoner in te schrijven. Wie korter da
- Gino: Beste, In Thailand kun je met een Uw 5-jarig Thais rijbewijs een internationaal rijbewijs aanvragen bij het Department of Land T
- henryN: Ik denk dat U dat verkeerd leest: Er staat niet dat die 185 dagen geldt voor toeristen!!! Pas als je er gaat wonen dan mag je nog
- Marnix: Het droppen van een term als “soft power” is nog heel wat anders dan weten waar je het over hebt. De door jou aangehaalde Ing
- TheoB: Ik ben de vriend waarover Rob het heeft. Weinig tijd om te reageren vanwege familie-omstandigheden en bezwaarschriftperikelen. D
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » NOK Air ontkent geruchten over uittocht van piloten
NOK Air ontkent geruchten over uittocht van piloten
Nok Air directeur Patee ontkent het gerucht dat de recente vluchtannuleringen het gevolg zijn van het vertrek van piloten.
De topman laat weten dat deze maand er ook nog vluchten zullen vervallen. De oorzaak hiervan is een nieuw vluchtschema voor piloten. Nok Air heeft de vliegtijden van de piloten aangepast aan de regels van de CAAT. Dat heeft volgens Patee niets te maken met een vermeend tekort aan piloten. Nok Air heeft nu 192 piloten in dienst en vanaf 1 maart komen daar nog eens 30 nieuwe piloten bij.
Er loopt nog een onderzoek naar de wilde pilotenstaking van 14 februari. Nok Air heeft naar aanleiding daarvan in totaal drie piloten ontslagen. Twee anderen zijn geschorst. Tegen een aantal anderen is het onderzoek nog gaande. Door de staking vervielen er die dag 17 vluchten en stonden ongeveer 3.000 passagiers in de kou.
De Thaise luchtvaartautoriteit CAAT doet onderzoek naar de werktijden van pilotenbij NOK Air. Er is een gegrond vermoeden dat de vereiste rusttijden niet in acht zijn genomen. Als dat het geval is, moeten piloten en de maatschappij zich juridisch verantwoorden, zegt minister Arkhom van transport.
Bron: Bangklok Post
We hebben geen tekort aan piloten en daarom komen er in maart 30 bij?
Piloten zullen niet zomaar uit zichzelf vertrekken want ook voor hun is het moeilijk ergens anders aan de bak te komen.
Ik heb begrepen dat jonge piloten met weinig tot geen vlieguren moeilijk aan de bak komen maar piloten met voldoende vlieguren en vooral captains met voldoende uren zijn zeer gewild. Zeker met al die bestellingen van nieuwe toestellen die vele maatschappijen in Azië en wijde omgeving hebben uitstaan. Ik vlieg wel eens korte vluchten in Azië en heb regelmatig buitenlandse piloten op de bok zitten. Vooral uit Australië en Europa valt mij op. Allemaal vliegurenmakers zodat ze na een paar jaar kunnen solliciteren naar een goed contract.
Tijdens de laatste selectieronde van NOK waren ze alleen opzoek naar Thai als co-pilot.
http://nokair.com/content/en/Recruit/Co-Pilot-Recruitment.aspx