Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- H.Revoort: Thaise blues……
- Tino Kuis: Een goede samenvatting over traditie en moderniteit in Thailand. Dan dit citaat: “Deze jongeren zijn vaak goed geïnforme
- william-Korat: Wij hebben geen onbruikbare rijstvelden Johnny en het kan goed dat ik je toelichting van de coöperatie ooit eens gemist heb. De
- Erik: Rob Penders, altijd spannend, een nieuwe bestemming. Een geweldige tijd zal het ongetwijfeld worden! Het ‘verassen’
- Rudolf: Hij zou ook kunnen bedoelen, dat er een overeenkomst is gesloten dat hij in dat huis mag blijven wonen als zijn vrouw sterft. T
- Wim: Waarom moeilijk doen als het makkelijker kan? In Thailand kun je zo goed als alle betalingen digitaal afhandelen. Elke brenger van
- eddy: beste, graag had ik van u meer info gehad betreffende uw berichtje van iptv, hoe dit te verkrijgen bij voorbaat dank, Eddy
- Rob V.: Een mooi verhaal welke maar weer eens onderstreept dat men zelfs met goede bedoeling verkeerd kan handelen door iets simpels als s
- Rob Penders: Wij (gezin met pubers) gaan 15 juli ‘24 voor een maand naar Thailand. Kan niet wachten om me te laten verassen en een fantas
- Luit van der Linde: Op 11 februari toen ik Thailand vanuit Maleisië binnen kwam, kreeg ik het formulier ook al niet meer, dus blijkbaar zijn ze hier
- Albert: Graag wat meer details Boonya, ik ben ook wel geïnteresseerd.
- Johnny BG: Onze cooperatie verandert onbruikbare rijstvelden waar alleen maar riet op staat in wekelijkse geldmakers. Dan zou je denken dat a
- Kees: Dit is een uiterst merkwaardige reactie. Je zegt dat ik een Nederlandse makelaar ben. Waar haal je dat vandaan? Dat ben ik helemaa
- Johnny BG: Ik dacht altijd dat je niet van vergelijken met NL hield maar goed het is vergeven hhh Bangkok inwoners huren veelal en de eenvou
- Johnny BG: Ik heb het uiteraard over de huidige nep democratie en de ondemocratische manier hoe zaken momenteel in het land geregeld worden z
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Exploitanten minibusjes willen staken om verkeersveiligheidsmaatregelen
De exploitanten van minibusjes dreigen om vanaf vrijdag in staking te gaan. Ze vinden onder andere de kosten van de verplichte GPS (5.000 à 6.000 baht per bus) die deze week geïnstalleerd moet worden, te hoog.
Ook zijn ze tegen de nieuwe wet die bepaald dat zij verantwoordelijk zijn wanneer passagiers weigeren een veiligheidsgordel te dragen.
De Association of Interprovincial Van Business heeft gisteren een petitie naar het Government House gestuurd waarin ze premier Prayut vragen om te kijken naar hun problemen. Ze vragen de nieuwe wet soepel toe passen. Daarnaast willen ze af van het maximum aantal passagiers dat door de nieuwe wet op 13 is gesteld. Volgens de exploitanten moet dat er 15 zijn anders drogen de verdiensten op.
Wanneer de regering niet tegemoet komt aan hun wensen, gaan ze staken en wordt er niet meer gereden.
De nieuwe verkeerswetten voor de minibusjes zijn vorige week afgekondigd en moeten het aantal ernstige ongevallen terugdringen.
Bron: Bangkok Post
Ten eerst, je moet wel heel dom zijn als je geen veiligheids-gordel draagt bij het instappen van een voertuig met een Thaise bestuurder!
Ten tweede, het aantal passagiers moet toch bij de toelating van het voertuig op de weg vast gesteld worden (in een klein minibusje passen er toch geen 14 Russen in?) en niet zoals ze willen, maximaal 13 personen?
Ten derde, ik rij altijd met Google maps in Thailand (rij ook Tomtom en Sygic), werkt prima.
Kortom, de Thaise regering en verkeerswetten kunnen niet zomaar in een zin vermeld worden…
Dat de regering daar alstublieft geen toegevingen aan doet.
Want de chauffeurs denken enkel aan zichzelf en wat bekommeren zij zich om hun medepassagiers.
En het zijn dan nog zijzelf die de grootste cowboys zijn.
Laat ze maar gaan staken dat houden ze niet lang vol daar er dan geen inkomsten zijn. Als een passagier geen gordel draagt moet die een hoge boete krijgen en niet de exploitant daar ben ik het wel mee eens. Een busje heeft gordels naar het aantal zitplaatsen wat op het kenteken staat vermeld dus niet meer passagiers laden dan is toegestaan anders is het verbaal wel voor de exploitant. En nog beter een tagograaf om chauffeurs aan te pakken die idioot lange rijtijden maken dat zou de veiligheid zeer ten goede komen.
Als de chauffeur verantwoordelijk is en passagier draagt geen gordel, moet de passagier er uit. Zo simpel is het, en dat kun je onderweg opnieuw controleren.
Die passagier moet er niet aan denken dat die onderweg er uit wordt gezet.
Het is normaal dat de chauffeur, gelijk een kapitein op een schip, verantwoordelijk is.
Ik heb het al eerder aangegeven dat dit soort geklaag weer aan de orde komt. En ja hoor daar is het weer. Ga de gemiddelde Thai niet de wetten voorschrijven. De zielige Thaise ondernemer die de dupe wordt van dit soort beleidsmaatregelen, die het veiliger willen (pogen) te maken in het verkeer. Er zal wel weer een bijstelling gaan plaatsvinden en zo niet dan is er hoop voor de toekomst. Afwachten dus hoe dit zal gaan verlopen.
Kortom:
* geen veiligheidsgordels
* meer dan toegestaan aantal passagiers
* wet “soepel toepassen”; dat houdt in “niet toepassen”.
M.a.w. ze willen niks veranderen en zeker niet de voorschriften naleven.!
Dat zal dus ook gaan gelden als midi-busjes worden ingevoerd.
GPS-system zal weinig aan verkeersveiligheid bijdragen. Is hooguit handig om weg te vinden.
Ik ben benieuwd of “hogerhand bakzeil haalt.
Wat zou het toch geweldig zijn , als al die kamikaze busjes drivers nou eens niet voor een dag maar het gehele jaar door gingen staken .
Wat een rust op de weg en zeker minder verkeers doden .
Niks veranderd er als niet de echte oorzaak van het probleem wordt aangepakt .
Een Gps systeem dient daar niet voor, en twee passagiers meer of minder ook niet .
De drivers en mede hunner companybazen mentaliteit zijn het probleem .
Jan Beute .
Met GPS systeem wordt niet een navigatiesysteem bedoeld, maar een volgsysteem.
m.a.w. men kan dan op afstand zien waar het voertuig is, wat de snelheid is etc.
En wie kan dat volgen? De politie? Dat lijkt me sterk. Dus ook een GPS zoals jij omschrijft, zal niks aan veiligheid bijdragen. Een tachograaf lijkt dan een veel beter plan.
Deze kastjes hebben meestal een gsm-module en communiceren met de leverancier. Via abonnementen zijn dan diensten beschikbaar. Ik neem aan dat de politie toegang heeft tot die data. (Bij voorkeur via een rechter, het is een inbreuk op de privacy, maar in een semi-dictatuur is dat waarschijnlijk niet nodig.)
Een leverancier in Thailand is one link: http://www.onelink.co.th/
(Je ziet de groen/gele sticker op veel vans en vrachtwagens.)
Je kan via bv Lazada zelf ook zo’n kastje kopen en een eigen sim erin stoppen. Dan kan je je eigen volgsysteem maken.
Net 2 dagen op rij naar Bangkok geweest (heen en terug) per minivan. Is het nu toeval of hangt dit gewoonweg af van de firma: op elke trip werd er feilloos en correct gereden. Telkens de bestuurder de 90 km/u overschreed klonk er een signaal waarop hij zijn snelheid aanpaste. Er werd eveneens gevraagd de veiligheidsgordel om te doen. Zou de nieuwe aankomende wet toch al invloed hebben? 🙂 Het enige “nadeel” is dat men er wat langer over doet dan voorheen, maar dat komt de veiligheid alleen maar ten goede. PS: het waren 4 verschillende chauffeurs…