Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Henk: Het strand is lang. Weet iemand waar het ongeveer is?
- Ger-Korat: In het noordoosten zijn er maar 3 grote steden welke in aanmerking komen voor een stop: Korat, Khon Kaen en Udon. Khon Kaen en Udo
- Johnny BG: Het is dat er vooruitgang in dat gebied is en dat er in sommige plekken daarom best wel leuke restaurants, supermarkten met assort
- GeertP: Ja Erik, nog niet zo gek lang geleden gingen de Nederlandse “koffiekenners”met hun sleurhut achter de auto op vakantie
- Mike: Hahaha Lieven, Waar haal je het toch vandaan, zonder koffiedik te kijken? Jouw verhalen zijn altijd geweldig. Ik heb weer van j
- Erik Kuijpers: Rudolf, prima hoor! Schaf in Thailand dan ook maar alle regionale luchthavens af en de internationale want dat is ook niet voor de
- Rudolf: Wie zijn die mensen die met de HSL naar Sjanghai rijden? Dat is de rijke elite. Wat heeft de gewone Thai aan dat peperdure proje
- RonnyLatYa: Om een jaarverlenging aan te vragen in Thailand is op geen enkel moment digitale kennis nodig. 30 jaar geleden was die er ook n
- Willem: Pattaya
- Erik Kuijpers: Lieven, ik lees het niet maar weet het wél: ik hoef jou geen koffie te schenken met een mini-lepeltje Buisman er in. Dat hadden w
- Rudolf: In het dorp probeer ik de mensen altijd bij te brengen dat hun gedrag ook het gedrag van de hond bepaalt. De mensen hebben een st
- Johannes: Heerlijk herkenbaar en humoristisch. Nu nog een smakelijk verhaal over de kunsten en fratsen die de hedendaagse barista’s ui
- bert: Deze trein heeft altijd nog veel meer stopplaatsen dan het vliegtuig. Zo heeft Korat geen vliegveld met operationele passagiersvlu
- Rob V.: Zo weinig? Ik denk eerder dat hij teveel stopt! Een echte HSL zou vanuit Bangkok minstens 300-400 km moeten rijden tot de volgende
- H.Revoort: ….Eikeltjeskoffieblues…..
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Bangkok wil zeven nieuwe metrolijnen en bestaande lijnen uitbreiden
Het jaar 2018 staat in het teken van de infrastructuur en dat geldt zeker voor Bangkok. Zo komt er een Roze lijn, de eerste monorail van het land. De route, van 34,5 kilometer, strekt zich uit van Khae Rai in Nonthaburi tot Min Buri in Bangkok en staat gepland voor 2021. Het project met 30 stations gaat ongeveer 53,5 miljard baht kosten.
Na de Roze lijn staat de Gele lijn gepland. Dit project kost 51,8 miljard baht en zal worden geëxploiteerd door de MRTA, Deze route gaat van Lat Phrao tot Samrong en heeft 23 stations op een lengte van 30,4 km.
Vreemd genoeg heeft Bangkok straks vier verschillende metrolijn systemen: de ondergrondse MRT, de bovengrondse skytrain BTS, de light-railverbinding ARL met Suvarnabhumi en de monorail.
Dit jaar brengt wordt ook de Mangmoom (spider card) geïntroduceerd, dit is een OV-kaart die voor alle vormen van openbaar vervoer gaat gelden. In juni wordt begonnen met 26.000 stadsbussen en de Airport Rail Link van kaartlezers te voorzien, in oktober komen de skytrain en metro erbij.
Bron: Bangkok Post
Weet iemand een reden waarom het zuidwesten (Bang Kunthian/ Rama 2) van de stad nog steeds geen goede verbinding heeft in tegenstelling tot bijv. Nonthaburi dat wel al heel goed bereikbaar is.
Maar waarom 4 verschillende systemen? Dat de ondergrondse en bovengrondse verschillen snap ik nog wel, en dat de rijtuigen naar het vliegveld wat anders zijn ivm een ander soort type reizigers is ook logisch. In theorie kunnen de diverse treinen op elkaars spoor rijden: zelfde spoor breedte, is de vraag of de deuren ook met het perron aansluiten. Maar die monorail, waarom??
kwestie van aanbod, blijkbaar is er een bedrijf dat die technologie heeft ontwikkelt en wil toepassen, die krijgt daar vaak ook subsidie voor van de overheid. en ja, dat komt dus uit onze zakken. in potentie is het natuurlijk een heel waardevol patent maar het is ook een groot risico.
ik zie het er eerlijk gezegd niet snel van komen, veel te noordelijk, is van buitenwijk naar buitenwijk, 2 gebieden die niks met elkaar te maken hebben.
ik denk dat er een beetje een competitie is tussen groot grondbezitters: diegene die het eerst een lightrail verbinding kan opzetten, kan zijn grond natuurlijk het snelst voor nog meer doorverkopen.
Allemaal leuk en aardig die uitbreidingen van o.a. de BTS-stations. Laat men dan ook meteen het aantal treinstellen uitbreiden. Nu rijdt men met slechts 4 wagons die in de spitsuren overvol zijn. Men vergeet schijnbaar dat hoe meer stations de treinen aandoen des te meer passagiers men moet vervoeren.
Gelukkig heb ik mijn scooter ook nog en hoef ik er niet op te wachten maar het word er voor de Thai wel eenvoudiger door om van A naar B te komen ook als er aansluitend nog een scootertaxi of bus gepakt moet worden en het zal ook een hèèl klein beetje de file laten krimpen.
Heel positief.