Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Erik Kuijpers: John K. Haarlemmer, zie deze link: https://kpmg.com/xx/en/home/insights/2023/10/flash-alert-2023-189.html#:~:text=On%2015%20Se
- Cees 1: Wacht toch wat er echt gaat gebeuren. Iedereen bang maken en ” Belastingconsultanten ” Spekken terwijl nog niemand en
- Erik Kuijpers: Peter, jouw eerste zin bevat een fout. De Thaise wet praat niet van ‘geld’ maar van ‘income’. Naast de wij
- TheoSanam: Even ter verduidelijking van mijn inzending. Ik heb al 6 jaar hetzelfde paspoort, dus niet nieuw. Oktober 2022 heb ik een online 9
- Boris: Dapoer Selera Bangkok Staat op mijn lijstje, dus wie weet is dat wat. Ik vrees echter dat jij de Nederlands chineesindische keuk
- william-Korat: Wat eekhoorns betreft, heb ik hier de truc van plastiek flessen zonder bodem wel eens gezien met fruitbomen. Moet je natuurlijk w
- John K. Haarlemmer: De gewijzigde Thaise belastingregels met ingang van 2024 zal door het hoogste Thaise echelon nog eens goed gecommuniceerd moeten w
- John: In Chiang Mai oude centrum, Sanjan cafe. Prima eten, misschien een beetje te veel olie gebruikt bij het bereiden. Een Indonesische
- RonnyLatYa: Doen we ook rond o.a. de mango en is ook goed tegen o.a. vogels en andere insecten. Werkt inderdaad prima.
- RonnyLatYa: Inderdaad Addie, die herinneringsmail is een mogelijkheid om dat te controleren, maar niet altijd. Als aanvulling. Dat nieuw
- Peter: We hebben het over belasting door Thailand op geld dat in 2024 Thailand wordt binnen gebracht. Thailand heeft echter plannen om w
- joost M: daar bijten ze gewoon door
- Marius: Hij heeft ook verhalen geschreven over de eilanden in de stille oceaan. Een van die bundels was een verzameling van een verzonnen
- RonnyLatYa: “Vragen stellen heeft daar eigenlijk weinig zin. Gewoon niks vragen en enkel doen wat men je vraagt is het beste.”
- Bert: Wij wonen in een moo baan, dus onze tuin is niet zo groot, zo ± 320 m2. Groot genoeg dus voor een mangoboom. Iedere jaar zat ie
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Ubon Ratchathani Candle Festival
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Bangkok metro: Lege voertuigen op de Purple Line
Bangkok metro: Lege voertuigen op de Purple Line
Geplaatst in Nieuws uit Thailand, Verkeer en vervoer
Tags: Bangkok, Metro, MRTA, Purple Line
De metrostellen op de Purple line in Bangkok zijn opvallend leeg. De op 6 augustus in gebruik genomen paarse lijn moet dagelijks 60.000 tot 70.000 reizigers vervoeren, dat aantal wordt bij lange na niet gehaald. De metrovoertuigen die rijden tussen Ban Bua Thong (Nonthaburi) en Tao Poon (Bang Sue, Bangkok), zijn grotendeels leeg.
Reizigers vinden het tarief te hoog en, nog erger, de lijn sluit niet aan op de Blue Line (Bang Sue – Hua Lamphong). Reizigers die willen overstappen op de Blue Line hebben de keus tussen een shuttlebus of ander vervoer.
Premier Prayut wil dat de exploitant MRTA, de vervoersbewijzen goedkoper maakt. Verder moeten zij nadenken over hoe zij het huidige aantal van 20.000 reizigers kunnen verhogen. Daarnaast wil Prayut dat de lijnen zo snel mogelijk op elkaar aansluiten.
Volgende maand vindt over eventuele prijsverlaging overleg plaats tussen de MRTA en betrokken partijen. Gedacht wordt aan een gezamenlijk kaartje voor de Purple Line en de Airport Rail Link.
Bron: Bangkok Post
Het zal de komende jaren vanzelf wel drukker worden op die lijn.
Het doet me denken aan de eerste jaren van de metro, toen had je ook regelmatig een coupe voor je alleen. Nu is het doorgaans dringen en hutje mutje staan.
Tja,
De oorzaak is algemeen bekend, er zijn twee grote BTS bouwers in Bangkok, de ene “ItalienThai en de andere Frans/Thai. De eerstgenoemde is een uitstekend georganiseerd bedrijf en heeft de Purperlijn aanlegt en deze is geheel gereed, De Frans/Thaise combinatie is verantwoordelijk voor Bang Sue (het nieuwe hoofdstation van Bangkok) en loopt minimaal 2 jaar achter. De Purperlijn eindigt abrupt op misschien een kilometer van het nieuwe station.
Bij de “Redline” van Bang Sue naar Rangsit via Laks-Si en Don Muang is weer het zelfde liedje. Terwijl de Italie/Tai combinatie voor loopt op het schema, loopt de Frans/Thaise combinatie alweer achter op schema.
De Italie/Thai combinatie is verantwoordelijk voor het stuk dat vanaf het eerste station (Wat Samian Nari) naar Rangsit loopt, vanaf het eerste station tot aan Don Muang is de hele beton constructie gereed en vanaf Don Muang tot Rangsit zijn alle palen en dwarsliggers gereed. Men is volop bezig de 6 stations af te werken.
En de Frans/Thaise combinatie hebben nog nauwelijks palen met dwarsliggers gereed. Maar zonder een aansluiting met het hoofdstation Bang Sue, heb je het zelfde als een zwembad zonder water.
En dat is precies de oorzaak van de onderbezetting van de Purpellijn.
Voor mij is het dan ook onbegrijpelijk dat die Frans/Thaise combinatie ook een deel van de verlening van de Mo Chit lijn mag aanleggen, want ook hier zie ja alweer de achterstand tussen deze twee bouwcombinatie’s
Maar goed eens zal de lijn opgeleverd worden.
Groetjes Nico
P.S. voor mij kan het niet snel genoeg gaan.