Airports of Thailand (AoT) heeft nieuwe maatregelen aangekondigd om een toename van passagiersaankomsten op de internationale luchthaven Suvarnabhumi aan te pakken.
AoT heeft bekendgemaakt dat er maatregelen zijn genomen om vertragingen bij bagage-afhandeling en wachttijden voor passagiers te verminderen, aangezien het aantal klachten de afgelopen maand is toegenomen.
Om te voldoen aan het groeiende aantal passagiers zijn de grondafhandelingsoperators van de luchthaven, THAI Ground (TG) en Bangkok Flight Services (BFS), bezig met het werven van personeel en het aanschaffen van extra apparatuur als tijdelijke oplossing.
De autoriteiten pakken ook tekorten aan taxidiensten aan door 3.909 taxi’s te registreren voor service in het gebied, met plannen om dit aantal te verhogen tot 4.500.
AoT heeft ondertussen voorgesteld om de periode voor luchtvaartmaatschappijen om self-service diensten te leveren tijdelijk te verlengen, evenals de installatie van meer automatische paspoortcontrolepunten en pre-immigratiekiosken. Daarnaast zal het de nieuwe prioriteitszone en VOA-controlegebied in zijn Satellite 1-gebouw uitbreiden, dat in september zal worden geopend.
De internationale luchthaven heeft ook plannen om de ruimte tussen de passagiersterminal en Concourse D om te bouwen tot een ontvangstruimte voor aankomende passagiers met een met een visa on arrival (VOA’s). Ze verwachten 2.000 inkomende reizigers en 400 personen met VOA’s per uur te kunnen accommoderen (voor Belgen en Nederlanders geldt GEEN visa on arrival. Wij zijn vrijgesteld van een visum en dat heet Visa exemption).
AoT verzekert dat de tweede fase van de langetermijnoplossing voor congestieproblemen op de luchthaven nu in ontwikkeling is en de bouw gepland staat om eind dit jaar te beginnen.
Bron: NNT- National News Bureau of Thailand
Over deze blogger

-
Dit artikel is geschreven en gecontroleerd door de redactie. De inhoud is gebaseerd op persoonlijke ervaringen, meningen en eigen onderzoek van de auteur. Waar relevant is er gebruikgemaakt van ChatGPT als hulpmiddel bij het schrijven en structureren van teksten. Hoewel er zorgvuldig wordt omgegaan met de inhoud, kan niet worden gegarandeerd dat alle informatie volledig, actueel of foutloos is.
De lezer is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de informatie op deze website. De auteur aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade of gevolgen die voortvloeien uit het gebruik van de geboden informatie.
Lees hier de laatste artikelen
Nieuws uit Thailand28 april 2025Verplichte registratie via Thailand Digital Arrival Card (TDAC) vanaf 1 mei
Vliegtickets28 april 2025Thai Lion Air breidt routenetwerk uit: Bangkok – Nakhon Phanom en Udon Thani – Utapao
Bezienswaardigheden28 april 202510 toeristische hotspots in Bangkok die niet de moeite zijn
Achtergrond28 april 2025‘One night in Bangkok and the world’s your oyster’
Ls
Ze mogen ook wel iets doen bij de vertrek hal . met name de pascontrole.
Op 16 februari terug naar Nederland verliep alles prima tot aan de pascontrole
Daar stond een rij….. 2 uur moeten wachten slechts 8 loketten open.
Ik denk 200 mensen in de hal.
Hier en daar ontstond ruzie.
Zelfs een van de Thaise security begon te schreeuwen tegen de mensen.
Nooit eerder meegemaakt.
Ik hoop dat het de volgende keer beter verloopt.