
Thanes.Op / Shutterstock.com
Airports of Thailand (AoT), de beheerder van Thailand’s zes grootste luchthavens, heeft de faciliteiten van Thai Airways International (THAI) op Suvarnabhumi flink ingekrompen. Vijftig procent van de check-in counters en van de parkeerplaatsen voor vliegtuigen zijn vervallen.
Deze faciliteiten zijn volgens de AoT niet meer nodig wanneer de Nationale luchtvaart maatschappij van Thailand haar vluchten in augustus hervat. Alle operationele activiteiten van THAI zijn vooralsnog gestaakt vanwege de Covid-19 pandemie.
THAI is daarnaast verwikkeld in een reorganisatie en een soort uitstel van betaling. De maatschappij heeft diep gesneden in haar routenetwerk en het aantal vluchten, maar is desondanks niet blij met het besluit van AoT om de helft van de faciliteiten te schrappen. De airline heeft daarover geklaagd bij de staatscommissie onder voorzitterschap van vice-premier Wissanu die de reorganisatie aanstuurt.
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger

-
Dit artikel is geschreven en gecontroleerd door de redactie. De inhoud is gebaseerd op persoonlijke ervaringen, meningen en eigen onderzoek van de auteur. Waar relevant is er gebruikgemaakt van ChatGPT als hulpmiddel bij het schrijven en structureren van teksten. Hoewel er zorgvuldig wordt omgegaan met de inhoud, kan niet worden gegarandeerd dat alle informatie volledig, actueel of foutloos is.
De lezer is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de informatie op deze website. De auteur aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade of gevolgen die voortvloeien uit het gebruik van de geboden informatie.
Lees hier de laatste artikelen
Verkeer en vervoer10 april 2025Een auto bezitten in Thailand: dit moet je weten over registratie, belasting en verzekering
Achtergrond10 april 2025Waarom talkpoeder zo populair is in Thailand
Nieuws uit Thailand10 april 2025Digitale aankomstkaart verplicht voor Thailand vanaf 1 mei
Weer en klimaat10 april 2025Waarom in Thailand april de warmste maand is
Thai Airways is gewoon failliet en vele klanten verloren (daarom) hun geld van de reeds betaalde tickets. Fijne maatschappij….
Gelukkig voor de KLM dat ze vandaag het schip met geld mogen ontvangen, anders was de nationale trots van de lage landen ook failiet geweest.
Maar niet getreurt of u nu wel of niet vliegt met de KLM in de nabije toekomst, u als Nederlandse belastingbetaler zijnde mogen er allen aan meebetalen.
Jan Beute.
De KLM krijgt het geld ’te leen’ en niet als subsidie. Toch wel iets anders dan de ophanden zijnde herstart van Thai Airways. En corona is wel een wat ongebruikelijke oorzaak waardoor deze financiële brand bij KLM ontstond en de hulp nodig was. Nogmaals, Thai Arways heeft nooit een bath verdiend, KLM vele jaren wel!
Het betreft hier een lening en garantstellingen, de schade bedraagt dus hooguit wat rentekosten, tenzij KLM alsnog failliet gaat.
Die grap heeft me 5000euro gekost. Niemand geeft thuis….ze lachen je net niet uit in je gezicht
En, voor de goede verstandhouding: KLM was jarenlang de winstgevendste partij binnen AIrFrance/KLM .
Thai Airways heeft nimmer geld verdiend en is jaar op jaar door de Thaise regering overeind gehouden.
theo,
Dat Thai Airways nimmer geld verdiend heeft is niet waar.
In de periode 2008 t/m 2017 hebben ze 4 jaar een bescheiden winst gemaakt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Thai_Airways#Financials
https://asiatimes.com/2020/05/thai-airways-crash-lands-into-bankruptcy-court/
http://investor.thaiairways.com/en/downloads/financial-statements