Bij een zwaar ongeval tussen een tourbus, vrachtwagen en een pickuptruck zijn 19 doden gevallen.

Het ongeluk gebeurde om ongeveer 04:30 in Saraburi op ongeveer 90 kilometer ten noorden van Bangkok. Onder de 19 slachtoffers is een 3-jaar oude baby. Zeker 20 mensen raakte gewond.

De tourbus was op weg van Bangkok-Roi Et toen een vrachtwagen ter hoogte van KM19 op de Mittraphap Road in Thap Kwang (Provincie Saraburi) de tourbus ramde. Na de aanrijding vloog de bus in brand. 18 passagiers overleden ter plaatse, in het ziekenhuis overleed nog een passagier.

Volgens Thaise media reed de vrachtwagenchauffeur op de verkeerde weghelft en botste de vrachtwagen frontaal op de bus. In de dubbeldekker ontstond daarna brand.

Het is nog onduidelijk hoeveel mensen in totaal in de bus zaten. De chauffeur van de vrachtwagen zou zijn aangehouden.

6 reacties op “19 doden bij aanrijding tourbus en vrachtwagen in Saraburi”

  1. Jan H zegt op

    Het zoveelste bus ongeluk in de wereld in anderhalf jaar tijd hebben meer dan 500 honderd mensen het leven gelaten bij busongelukken, verschrikkelijk natuurlijk mijn medeleven gaat dan ook uit naar de families van de verongelukten.

  2. martin zegt op

    Jan H. Je hebt volledig gelijk. Ik verwonderd, dat het Maar 500 doden zijn geweest. Als je ziet hoe een groot deel van die verantwoording loze Chauffeurs deze bussen en VW mini bussen besturen is het een wonder dat er niet elke dag 500 doden te betreuren zijn. Ook het spookrijden van verschillende chauffeurs, omdat ze te lui zijn de volgende U-Turn te nemen is te gek. Mede schuld is hier ook de plaatselijke politie, die dit gewoon accepteert en toch duidelijk niet geïnteresseerd is hier iets aan te doen. Deze Problemen zijn bekend-er tegen gedaan wordt niets.

    • Daniel zegt op

      Ik vind deze reactie ongepast. Niets vald de bestuurder van de touringcar hier te verwijten.
      Het is de vrachtwagen welke zich om welke reden ook op het vverkeerde rijvak bevond.
      Ongevallen met bussen zullen er overal gebeuren de bestuurders zijn ook maar mensen welke fouten maken. Als je vergelijkt met personenwagens valt de ballans nog goed mee. Het is wel zo dat ongevallen met een bus meer in de media komen en zo de indruk geven meer te gebeuren.

  3. Nico Schwagermann zegt op

    Daniel ik ben direct met je eens dat er deze keer de chauffeur van de touringcar gelukkig niets te verwijten valt. Het is gelukkig zo dat de buschauffeurs van deze VIP Touringcars in het algemeen een betere rijstijl op nahouden t.o.v. het verleden. Ik heb zelf in 1991 meegemaakt met de nachtbus vanuit Chiang-Mai naar Bangkok dat er toen nog als gekken gereden werd. Maar die tijd ligt gelukkig achter ons. Er wordt nu na 4 uur gewisseld van chauffeur en ze hebben de opdracht in het algemeen niet te hard te rijden dan 90 km per uur.

    Het vrachtverkeer waar niemand verder bij aanwezig is wordt nog op de oude manier gereden waar door de overige weggebruikers dagelijks in gevaar worden gebracht. Een fatsoenlijk rijtijdenbesluit en wet is hier niet van toepassing waar door deze situaties worden gecreëerd, Dus er ligt een taak voor de Wetgever (Dus de Thaise Staat ) om hier wat aan te doen om dit soort ongelukken te voorkomen.

    Natuurlijk behoeft van mij niet zo’n land te worden als Nederland dat je gek wordt van de regeltjes maar bepaalde veiligheidsaspecten mogen wel eens vastgelegd worden en goed en regelmatig gecontroleerd worden.

    • martin zegt op

      Hallo Nico. Als er een rijtijdenwet komt in Thailand, maken wij dat niet meer mee. Maar wat denk je van de faktor Alkohol ? Hoeveel zitten er achter het vstuur en hebben duidelijk te veel gedronken ?. Ik heb mijn wagen laten wassen verleden week. Ik moest op 3 wagens die voor mij waren wachten. De bestuurder van de wagen voor mij dronk in de tijd dat hij moest wachten een fles Hong Kong leeg.Toen zijn wagen klaar was, wilkde hij perse in een andere stappen die dezelfde kleur en model had. Totaal bedronken voegde hij zich tegen 16:00 in het lopend verkeer. Denk je echt, dat er een Thai daar was die hem tegen hield ?. Oh nee. Iedereen vond het leuk (behalve ik). En dit gebeurd dagelijks in Thailand. Bedronken achter het stuur en de rijtijden wet nalven is ook geen oplossing ? Maar als je ziet hoe de Highway politie in hun Accords rijden zijn die geen deut beter. Integendeel. Zij geven mede het verkeerde voorbeeld.

  4. martin zegt op

    Hallo Danile. Leuk dat jij een andere mening bent. Ik rij per jaar ca 40.000Km in Thailand en weet dus waar over ik praat, nl. uit ervaring. Het was de spookrijder van de vrachtwagen (dus niet de bus) die het ongeluk veroorzaakt heeft. Dat omdat deze niet de U-Turn wilde nehmen verder op , Maar een invoeging van te voren en dan een stuk tegen het verkeer reed. Dit is in Thailand een bekend verschijnsel. Fabrieks uitgangen maken zelfs hun eigen invoegingen, door de middenberm gewoon vol te gooien met aarde. Vrachtwagen Chauffeurs draaien daar de weg op zonder jouw voorrang te gevn. je mag natuurlijk te voorrang nehmen, Maar dan plak je onder deze vrachtwagen. Het gebeurd zelfs in de buurd van een politiepost. Die zien dit en doen er niets aan. Ik ga er van uit Daniel, dat je nu begrijpt wat ik bedoelde ?. Algemeen rijdt iedereen in Thailand zoals hij will, of hij voorrang heeft of niet, of het volgens de regels is of niet. In deze blog wird het al eens naar voren geb racht. In Thailand betaald niet hij die de fout heeft gemaakt, Maar hij die het meeste geld heeft. Het ongeluk met de bus werd breed in de TV uit gemeten. Daar waren ze wel mijn mening. Doeiiiich.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website