Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Johannes: Heerlijk herkenbaar en humoristisch. Nu nog een smakelijk verhaal over de kunsten en fratsen die de hedendaagse barista’s ui
- bert: Deze trein heeft altijd nog veel meer stopplaatsen dan het vliegtuig. Zo heeft Korat geen vliegveld met operationele passagiersvlu
- Rob V.: Zo weinig? Ik denk eerder dat hij teveel stopt! Een echte HSL zou vanuit Bangkok minstens 300-400 km moeten rijden tot de volgende
- H.Revoort: ….Eikeltjeskoffieblues…..
- Huub Adank: Geachte heer Eric Donkaew, het tweede gedeelte van uw tekst is voor mij abacadabra en daarom maak ik gebruik van een visumburea
- bob mersie: waar woon je
- Willem: Geert bedankt voor het aanbod ,heb ondertussen iemand gesproken die me gaat helpen. Mocht het niet lukken dan neem ik contact met
- Erik Kuijpers: Je praat over grote afstanden, honderden of duizenden km, dus 100-200 km rijden met een boemeltje of bus/auto mag geen probleem zi
- Bert Matthys: “waar men blij is wanneer men een baantje heeft met 600 baht per maand.” …per dag dan toch bedoel je?
- Hans Udon: Prachtig geschreven! Maar ik moet opmerken dat over smaak wel valt te twisten. Ik ben zondermeer een koffie drinker. Had tot voor
- Chris: Dat het niet te vaak stopt is juist ene voordeel. Stoptreinen zijn er al genoeg. Denk je eens in hoe lang het straks duurt van B
- Kees Werkman: Weer uitermate vermakelijk geschreven, Lieven. Dank daar voor. Mijn lieve Thaise vriendin, welke ik nu ruim 5 jaar ken, vond het
- Teun: Wil je nu echt dat een hogesnelheidstrein om de 20 km een halte heeft? Een klein beetje logisch nadenken kan nooit kwaad. Als j
- Eric Donkaew: Wat Ronny ook zegt, het is best makkelijk. Zonde van die 14.000 baht. Zelfs een testament is al meer dan de helft goedkoper. Ge
- GeertP: Beste Rudolf,daar zullen de regionale vervoerbedrijven op inspelen net zoals dat gebeurt in Europa bij de hogesnelheidstreinen. I
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Lezersvraag » Lezersvraag: Waarom rijden er geen bathbusjes op Koh Chang?
Lezersvraag: Waarom rijden er geen bathbusjes op Koh Chang?
Beste lezers,
Ik ben al een aantal keer op Koh Chang geweest, maar wat mij opviel was dat er geen bath busjes rijden. Als dit zo is, weet iemand waarom niet?
Groetjes,
Anita
De songtaew’s op KC worden gerunt door 1 bedrijf, ook de eigenaar van de veerdienst.
Het is een soort “godfather” bedrijf dat zo via monopoly positie de prijzen hoog houdt.
Maar ik geloof dat ze wel rondjes rijden tussen pier-white sand beach-kai bae-lonely beach voor redelijke prijzen
Ze rijden er wel degelijk. Ze zijn alleen niet zo goedkoop als in Pattaya en Jomtien. Heeft inderdaad met de monopolie positie te maken. Maar ook met de afstand tussen de verschillende dorpen. Op die dooie stukken kunnen ze geen klanten oppikken, maar moeten ze wel meters maken. In Pattaya/Jomtien kun je op elke vierkante centimeter wel iemand oppikken. De prijzen op KC zijn desondanks nog sreeds redelijk.
Ze rijden wel degelijk rond van de pier tot aan bang bao de prijs ligt iets hoger dan in pattaya.Voorheen waren ze duurder nu hebben ze een betere prijs voor zover ik weet.
Op koh chang is een taxiterreur aan de gang, sinds jaar en dag. Voor een klein stukje de hoofdprijs rekenen en geen enkele onderhandeling mogelijk. Vooraf afrekenen en sjagrijnige chauffeurs. Wij gaan er nooit meer heen.
De prijzen op Koh Chang liggen weliswaar wat hoger dan op het vaste land, maar de diesel – en alle andere produkten- zijn er ook duurder, net zoals op texel bij ons. Daarnaast is de weg slecht, en enorm geaccidenteerd, waardoor er een enorme slijtage aan de pick-ups is.
Thaise chauffeurs worden ook erg moe van onbeleefde farang die altijd maar voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
En dan nog is het 10 x goedkoper dan Nederland – waar pas sprake is van een echte taxi-terreur!
Geachte Jasper.
Ik kwam er ruim 25 jaar geleden toen kwamen er nog geen toeristen op een uitzondering na alleen de Thaise familie kwamen daar in het weekend en toen waren de Drivers al onbeschoft dus dat heeft niets met de Farang te maken.
Op vrijwel elk eiland zijn de tarieven van wat daar doorgaat als OV-in welke vorm dan ook-meestal pickups veel, veel hoger als op vasteland. Deels monopolie, deels veel hogere kosten voor aanbrengen en reparatie van die voertuigen. De meeste 1e.x toerist kan ze amper herkennen. Ze zijn dan ook vooral bedoeld voor schoolkinderen en marktgangers.
Ik heb daar gewoon een brommer gehuurd dan kan je overal naar toe voor weinig alleen als je naar de pier terug gaat vraagt men de hoofd prijs dat was 25 jaar geleden al.