Beste blogleden,

Een vraag die hier, denk ik, nog nooit gesteld is…

Ik ben van nature uit een zwaar persoon… de keren dat ik in Thailand geweest ben, was via business class dankzij een goeie vriend… die er jammer genoeg nu niet meer is.

En nu is mijn vraag: wat zijn de betaalbare, en comfortabel haalbare mogelijkheden voor iemand met een maatje meer? Vertrek rechtstreeks vanuit Brussel.

Thanx

Rudy


» Laat een reactie achter


No votes yet.
Please wait...

15 reacties op “Lezersvraag: Vliegen naar Thailand, wat zijn de mogelijkheden voor een zwaar persoon?”

  1. patrick zegt op

    Moderator: reacties zonder beginhoofdletters en punten aan het einde van een zin, worden niet geplaatst.

  2. Rob zegt op

    Beste Rudy,

    Het hangt er een beetje vanaf hoe zwaar je bent en wat je lengte is. Het is inderdaad niet prettig om je medereiziger te belasten met je eventuele (over) gewicht.
    Mijn optie zou zijn: vanaf Amsterdam (of Brussel) met evaair elite class rechtstreeks naar bangkok vliegen. Een andere optie zou kunnen zijn om af te vallen zodat je medereiziger geen last heeft van je eventuele (over) gewicht. Ook altijd beter voor je gezondheid als dit tot de mogelijkheden behoord.

    • HansNL zegt op

      Echt een sterke optie……..
      Dat afvallen

      Let wel Rob, niet iedereen heeft de mogelijkheid af te vallen.
      Diverse redenen

      En……de laatste inzichten geven aan dat een overgewicht NIET ongezond behoeft te zijn.
      En dat afvallen op latere leeftijd helemaal niet altijd beter is voor je gezondheid.

      (bron: the Lancet)

      En natuurlijk krijg ik nu het commentaar wanneer en waar en hoe en welke en…..
      Zoek het zelf maar op.

      Overigens, ik heb meerdere keren veel last gehad van lange dunne magere en kleine dunne magere medereizigers die snurkten, stonken, tegen mijn schouder wilde slapen, hun voeten onder de stoel voor mij wilden steken of me regelmatig opdoffers verkochten in hun slaap.
      Dat is ook de reden dat ik altijd een gangplaats neem.
      Word ik maar belaagd van een kant en kan ik bovendien regelmatig “even naar het toilet” om een poosje bevrijd te zijn van irritante, magere, “gezonde” reizigers.

      Nee, beste Rob, het probleem is niet de maat van de reiziger, mar de maat van de “stoel” waarin je geacht wordt 12 uur lang opgevouwen te “zitten”.
      De ruimte die je toebedeeld krijg is gebaseerd op een theoretische passagier.
      En daar zit hem nu juist de kneep.
      De gemiddelde westerling is deze passagier ruim ontstegen.
      Maar de meeste, zo niet alle vliegtuigboeren houden nog steeds de ruimte aan die deze theoretisch passagier “behoeft”

      • Rob zegt op

        Ik dacht dat de optie van Eva air zeker een goede tip was. Ik krijg nu een heel verhaal van een zekere Hans die kennelijk het probleem van het eventuele (over) gewicht van Rudy ter discussie stelt. Daar is deze rubriek niet voor. Mijn vrouw is ic-verpleegkundige in een academisch ziekenhuis. Moet je haar maar eens vragen hoeveel mensen verhoudingsgewijs te zwaar zijn die daar verpleegd worden.

  3. Eric zegt op

    Ongetwijfeld…Eva Air elite class. Als het nog niet lukt, vlieg dan naar een dokter.

    • Rob zegt op

      Voor een goede en goedkope dokter moet je toch in Thailand zien te komen haha.

  4. Willy zegt op

    Overgewicht is niet ongezond? Dat is het zelfde als iemand die rookt en zegt, roken is gezond. Natuurlijk is overgewicht ongezond, al je organen liggen in een vetlaag en krijgen niet de juiste voedingstoffen en dan breken ze langzaam af, met overgewicht wordt je NIET oud.
    Laat ik het je vertellen omdat ik nu bezig ben met afvallen in samenwerking met de obesitas kliniek en in mei wordt ik geopereerd, weeg nu 142 kilo.
    Wat ze me daar vertellen en laten zien is het wel heel duidelijk dat overgewicht zeer schadelijk is.
    Vliegen met EVA air is een goed oplossing.
    Succes Willy

  5. Rudy Van Goethem zegt op

    Hallo…

    Ik ben de vraagsteller. Het is niet mijn bedoeling om hier een polemiek te starten over zwaarlijvigheid en waarschijnlijk wel goedbedoelde, maar in mijn ogen totaal overbodige opmerkingen in de trand van: val af, of vermager, of vlieg naar een dokter, daar heb ik niets aan… na drie heel zware en ingrijpende operaties ben ik dat stadium wel voorbij…

    @Rob en Eric, ik ben drie maal geopereerd door een van de beste chirurgen ter wereld in zijn vakgebied, dus ik ga niet naar Thailand om een goedkope dokter te vinden, als dat jullie eventueel zielenrust kan bezorgen, maar toch bedankt voor jullie “bezorgdheid”.

    Mijn bedoeling is om via dit blog mensen te bereiken die regelmatig gebruik maken van verschillende maatschappijen, en mij inlichtingen kunnen geven over beenruimte en zitcomfort, ervaren reizigers dus. Ik kan natuurlijk ook met de verschillende maatschappijen contact opnemen, maar via deze weg kan ik hopelijk al een selectie maken, zowel op vlak van comfort, als financiële haalbaarheid. Ik weet ook dat geen enkele maatschappij van zichzelf gaat zeggen: wij kunnen u niet helpen… dus ben ik liever op voorhand al wat geïnformeerd.

    In elk geval bedankt voor de reactie’s

    Rudy.

  6. pierre zegt op

    Moderator: reacties zonder beginhoofdletters en punten aan het einde van een zin, worden niet geplaatst.

  7. holland belgium house zegt op

    Informeer eens bij je reisburo.
    Er zijn maatschappijen waarmee je tegen bijbetaling van enkele tientjes, een stoel bij de nooduitgang kan krijgen.
    Jetairfly vanaf brussel kun je ook voor enkele tientjes op waarderen naar tussen klasse met grotere stoelen en meer beenruimte.
    Succes.

  8. robert vereecke zegt op

    Probeer een seat aan één van de nooduitgangen te boeken. Er is voldoende ruimte voor minstens je benen volledig te strekken. Meestal betaal je een supplement gaande van 20 tot 50 € per vlucht. Bij de meeste luchtvaartmaaatschappijen kun je na de reservatie je seat reserveren.
    Op de website seatguru.com heb je de seatplannen van de toestellen van de meeste luchtvaartmaatschappijen. Met verschillende kleuren wordt telkens aangeduid welke de beste en de slechtse seats zijn.
    Een andere truc : probeer een seat achteraan te boeken zo heb je een volledig overzicht van de seatbezetting van het vliegtuig. Voor het opstijgen en als iedereen in het toestel zit en de deuren gesloten worden, verander dan snel van plaats en ga zitten waar er nog 2 of 3 stoelen leeg staan. Als je 3 stoelen hebt kun je bijna volledig liggen. Goed uit de doppen kijken want er zijn nog andere passagiers die hetzelfde systeem hanteren en de eersten die de goede plaatsen innemen kunnen genieten van een aangename reis. Het is mij al meerdere malen gelukt. Vergeet het maar is het toestel vrij vol zit. Prettige reis !

  9. wimol zegt op

    Ik weeg 110kg en heb eenmaal gevlogen met EVAAIR de luxe of elite classe,de stoel meer dan breed genoeg en de lengte voor de benen ook,maar bij de maaltijden kwam de kat op de koord,ik moest mijn buik nogal intrekken om de tafel die uit de leuning klapt er voor te krijgen.
    Volgende maand vlieg ik weer met EVA air economy en geen problemen met de stoel en de benen en ruim 10cm over achter het tafeltje.

  10. Eric zegt op

    Hallo Rudy,

    Ik val elf ook in de categorie rond de 140 kg. Wat ik altijd doe is ruim van te voren boeken 9Is ook vaak prijstechnisch handig) en dan via sites als seatguru.com kijken welke plaatsen het beste uitkomen. De afgelopen jaren ben ik zo prima mat Cathay pacific, Southern China en Royal Jordanian gevlogen. Dit jaar ga ik in september met Emirates, mijn ticket heb ik al rechtstreeks bij Emirates gekocht en de zitplaatsen heb ik al gereserveerd. Ik hoop dat je iets aan deze tip hebt, succes.

    Eric

  11. Chantal zegt op

    Ik weet niet of het om eenmalige vluchten gaat of dat je regelmatig vliegt.. vaak zijn er spaarprogramma”s voor frequente vliegers. Vragen naar een upgrade is dan mogelijk. Sowieso is niet geschoten altijd mis. Zorg dat je netjes gekleed bent. Een camping gast met slippers korte broek zetten ze niet zo snel in business class. Verder heb ik een keer upgrade gehad omdat het vliegtuig overboekt was. (we stonden achteraan in de rij om in te checken)

  12. Dirk B zegt op

    Een antwoord waar Rudy misschien wel iets mee is ipv de domme kritieken over mensen met een maatje meer.

    Ik ben zelf 1,9 m en weeg 145 kg.

    Ben zeer tevreden met Thai Airways, vlucht 3 per week vanuit Brussel.
    Beenruimte 97 cm.

    Wel niet de goedkoopste, maar daar hebben wij Belgen niet zoveel last van als onze noorderburen. Daardoor blijven zij misschien ook iets magerder.

    Dat laatste was natuurlijk een grapje ! (?)


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website