Beste lezers,

Ik heb gehoord dat je een Thaise prepaid simcard voor 31 juli 2015 moet laten registreren bij de desbetreffende provider om te voorkomen dat je wordt afgesloten. Klopt dat en hoe moet dat dan?

Met vriendelijk groet,

Roger


» Laat een reactie achter


No votes yet.
Please wait...

10 reacties op “Lezersvraag: Klopt het dat je een Thaise prepaid simcard voor 31 juli 2015 moet laten registreren?”

  1. Louisa zegt op

    Klopt, registreren kan met je paspoort bij een 7-eleven.

  2. Peter@ zegt op

    En wat als je in Nederland bent?

    • Kees 2 zegt op

      Dan stuur je de simcard op naar een goede vriend die het op zijn naam zet.

    • LOUISE zegt op

      Goedemorgen Peter,

      Even het mailadres van je provider simkaart opzoeken, zeggen dan je in Nederland bent, met vermelding gsm-nummer, dan denk iik dat het gewoon goed gaat.

      Hetzelfde als enige tijd geleden hier op YB, dat je een mail kon sturen, dat je geen reklame meer wil ontvangen op je gsm.
      Werkt klasse.

      LOUISE

  3. loe zegt op

    Ik heb dit jaren geleden al een keer moeten doen. Er was toen sprake van terroristische aanslagen in het zuiden en er bommen werden geactiveerd met mobiele telefoons.

    Of ze de toenmalige registratie zijn kwijtgeraakt en ik het opnieuw moet doen, weet ik niet.

    Het hele besluit voor registratie is destijds als een nachtkaars uitgegaan. Dat zal waarschijnlijk, de Thais kennende, ook nu wel weer het geval zijn.

    Lijkt ook heel veilig, registratie via 7/11. daar zal het land een stuk veiliger door worden 🙂

  4. Sjaak S zegt op

    Gewoon doen, en wat dan nog als je kaart afloopt? Koop je toch gewoon een nieuwe? Even een SMS of seintje naar de mensen die je oude nummer hebben en klaar is Kees.

  5. ruddy zegt op

    Ja dat klopt.
    Ik heb het ook zo’n 6 jaar geleden moeten doen.
    Ook toen zou je afgesloten worden als je dit niet deed.
    Er is toen niemand afgesloten.
    Dit gaat gewoon weer de zelfde kant op.
    Als je klanten van zo’n 1200 baht gaat afsluiten ben je toch niet goed bezig.
    Deze klanten gaan gewoon naar een andere provider.

  6. PauL zegt op

    na ‘bezoekje’ aan een 3tal 7/11 in Jomtien en Pattaya (ze bekeken mij alsof ik van andere planeet kwam, ik,spreek anders goed Engels en beetje thai) , gewoon langs een ais- shop geweest in big C en mijn 12-call prepaid card laten registreren. Er zou een media-campagne komen en verplichte registratie zou effectief doorgang vinden

  7. Peter Pet zegt op

    Ook enkele 7/11 bezocht, men wilde mij wel simkaarten verkopen, eventueel ook nog Coca Cola maar van registratie had men nooit gehoord. Even naar de provider geweest in Central en het was binnen enkele minuten gepiept. Deze keer is het wel serieus. Men sluit je simpelweg af indien je niet geregisseerd bent.

  8. Danzig zegt op

    Omdat ik in januari 2014 tijdens mijn eerste vakantie in Thailand naar het diepe zuiden (Yala) zou reizen én mijn huiswerk had gedaan, wist ik dat ik mijn in Bangkok aangekochte simkaart direct wilde laten registreren. Sindsdien – ik gebruik nog steeds dezelfde sim – heb ik mijn telefoon t/m mijn laatste vakantie in januari dit jaar overal kunnen gebruiken. Van Chiang Rai tot Pattaya en van Bueng Kan (uithoek Isaan) tot Rueso, dat diep in de ‘gevarenzone’ van Narathiwat ligt.

    Ik neem aan dat ik niet nogmaals naar een AIS-shop (of 7/11) hoef om deze registratie te controleren, hoewel ik deze in juni, tijdens mijn volgende vakantie, altijd nog even kan controleren. Voor de zekerheid zullen we maar zeggen.

    De reden van deze landelijke registratieplicht – slechts twee procent van de simkaarten was reeds geregistreerd – heeft overigens niets te maken met de situatie in het diepe zuiden, maar alles met het regime, dat middels dit soort maatregelen zijn greep op het land verder hoopt te versterken.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website