Thailand vraag: Online bestellen en retourneren

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags: ,
4 september 2021

Beste lezers,

Mijn Thaise vriendin bestelt online regelmatig kleding. Maar als het niet past, stuurt ze het niet terug maar laat het vermaken bij een kleermaakster. Volgens haar kan je in Thailand niets retourneren en je geld terugkrijgen na een online bestelling. Dat is toch raar?

Klopt dat of hebben lezers andere ervaringen?

Groet,

Eduard

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.

10 reacties op “Thailand vraag: Online bestellen en retourneren”

  1. Albert zegt op

    Nee, dat klopt niet.
    Zowel bij Lazada als Shopee werkt dat prima.

    • Gustaaf zegt op

      Beste, ik bestel ook bin lazada. Maar het heeft enorm veel tijd om te retourneren. En geld betaal je aan de koerierdienst. En LAZADA gebaard zich van kromme haas.

    • Jacques zegt op

      Ik heb een keer hardloopschoenen besteld bij een van de schoenleveranciers aangesloten bij Lazada en die gingen toen tot maat 45 . Dit is kritiek voor mij want soms pas ik ze wel en soms niet. Ik had pech en ze waren toch te klein en met kromme tenen rennen houd ik niet lang vol. Dus ik het retour formulier ingevuld, maar deze terugzend optie stond er niet bij. Ik heb daarom maar een van de andere keuzes ingevuld en daarbij geschreven dat de schoenen klein uitvallen en dat ik ze niet pas. Ongebruikt retour gezonden en wat dacht je wat. Drie dagen later werden ze weer gebracht. Het was geen reden voor retourzending dus ik kan ze op de kast zetten en er naar kijken. Dus voor mij geen ruiling en teruggave geld mogelijk.

  2. Rudi Swinnen zegt op

    1 keer heb ik ook wat moeten terug sturen naar lazada omdat een onderdeel ontbrak .gewoon de handeling gevolgd om het terug te sturen en dat ging perfect . Het bedrag werd in een ” wallet” geplaatst en bij een volgende bestelling verrekend

  3. RobHH zegt op

    “Dat is toch raar?”, schrijf je.

    Ikzelf vind het nog altijd raar dat mensen kleding in twee of drie verschillende maten bestellen en vervolgens alles wat niet past terugsturen.
    Absoluut een goede service van de verkopende partij. Maar ‘raar’ is het wel.

  4. Andre zegt op

    Wel ik had op lazada een heggenschaar besteld…omdat ze goedkoper uitviel als in home pro of thaiwatsadu.
    Resultaat, ik kreeg een citruspers. Heb Konstant opgenomen met lazada deze stuurde via mail een retour bon. Een uur later stond flash hier om het pakket terug op te halen.
    Had wel betaald via kaart , en raar na een week stond het bedrag terug op de rekening.
    Dus ik denk ??? Niet betalen met levering ???

  5. Sjaak S zegt op

    Klopt voor een deel. Ik hoor van mijn vrouw, die ook vaak online wat bestelt, dat ze de spullen, eenmaal gekocht, niet terug kan sturen. Dit komt omdat het vaak kleine eenpersoons bedrijfjes zijn. Als ze de opdracht terugtrekt, heeft ze soms gezeik.
    Bij Lazada kun je wel terugsturen, maar ook niet altijd. Lazada werkt namelijk ook net als Ali express met veel diverse winkels en er zijn dan ook verschillende handhaving van deze winkels. De een neemt terug onder bepaalde voorwaarden en anderen doen het niet.

  6. willem zegt op

    Ligt het niet meer aan het feit dat veel Thais niet willen klagen. Dan liever het verlies nemen en volgende keer ergens anders kopen. Ik merkte ook vaker dat Thais liever niet klagen/reclameren in een restaurant. Gezichtsverlies speelt daar zeker een rol in. Dan is het ook makkelijk om te zeggen dat je niet kunt retourneren. Ik heb daar wel eens mee te maken gehad en dat ging goed. Geld terug gehad of een beter artikel. Het zal zeker niet altijd zo zijn.

  7. Harm zegt op

    Ooit bij Lazada een elektrische haarknipper besteld.
    Na ongeveer 10 weken een pakketje opgestuurd gekregen
    Ik heb welgeteld 4 x gevraagd waar mijn haircutter bleef
    In het pakketje zat geen haircutter maar een google dongel
    Eerst getracht te bellen daarna mailen daarna retour form ingevuld en terug gestuurd
    Eerst na 5 weken iets van Lazada gehoord, namelijk dat ze niet begrepen waarom ik geld terug wilde men had namelijk nooit iets terug ontvangen. Gelukkig had ik de bon van de koeriersdienst volledig ingevuld en had hij de bon gestempeld en getekend. Dus bewijs.
    Voor het eea volledig rond was ruim 10 weken verder, winkel wilde dongel niet retour en ik wilde dongel niet omdat ik die nooit had besteld.
    Uiteindelijk heeft Lazada de 25 € “”terug”” betaald door dat geld in een wallet op mijn naam te storten. Probleem ik heb geen Thaise id kaart en kan dus niets uit die wallet bestelen. Geen probleem dan laat ik het bestellen door mijn vriendin Vlieger gaat niet op ID kaart heeft andere naam als mijn naam bij Lazada.
    Ben nu zo ver dat ik denk stik maar in die 25€ ik bestel niet meer alleen dan wanneer ik bij de gate het pakketje mag openmaken en daarna betaal aan de koerier Mag dat niet hou dan je spul maar.

    • Albert zegt op

      Bij Shopee kreeg ik mijn geld terug zonder retour zending op de ingevoerde bankrekening.
      Systeem vroeg wel om ID nummer, maar accepteede mijn tax nummer.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website