Thailand lezersvraag: Wat is de situatie bij THAI Airways?

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
18 augustus 2021

Beste lezers,

Heeft iemand nadere informatie hoe het momenteel is bij Thai Airways? Lees er niets over in the Bangkok Post of The Nation. Heb nog 2 vouchers die geldig zijn tot eind 2022!

Groet,

Theo

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.

13 reacties op “Thailand lezersvraag: Wat is de situatie bij THAI Airways?”

  1. Arie zegt op

    Hoi wij hebben verder ook niets gehoord maar we hebben wel onze tickets geboekt bij Thai Airways voor 16/12/2021 en de tickets zijn ook goedgekeurd verder maar afwachten hoe alles er dan aan toe is.

  2. Edwin zegt op

    Beste Theo,

    Het nieuws over Thai Airways is inderdaad summier. Het heeft ermee te maken dat ze al een lange tijd bezig zijn met rehabilitatie. Dit houdt in dat ze zo goed als failliet zijn, maar proberen om een schuldsanering te krijgen van de meeste aandeelhouders. Dit is een aardig ingewikkeld proces en ze zullen proberen een doorstart te maken (aangezien 51% van de overheid is), dus ik durf niet te zeggen wat de impact hiervan is op je vliegtickets.

  3. hugo zegt op

    Ja heb ook 2 vliegtuigboekingen
    De eerste is nu voorzien voor 2 december
    enerzijds weet ik niet of ze vliegen
    en als ze vliegen is het naar bangkok met dus 16 dagen quarantaine
    zou dan dit liever wijzigen met vlucht naar frankfurt en dan naar phuket voor 2 weken
    maar contact met thai airways in brussel niet mogelijk

    • TheoB zegt op

      hugo,

      Probeer Thai Airways Frankfurt:
      Reservation & Ticketing
      Thai Airways International PCL
      Zeil 127
      60313 Frankfurt
      Germany
      Phone: +49-69-92874 444
      Fax: –
      Email: [email protected]

      https://www.thaiairways.com/en/help/contact_us/world_wide_office.page (in Firefox werkt het niet)

  4. Maikel zegt op

    Nou teleurgesteld in de afhandeling van onze restitutie bij Thai airways het is nu reeds anderhalf jaar via skyscanner geboekt voor deze my trip er zou vanaf Amsterdam met Sas gevlogen worden naar Helsinki juli vorig jaar en vandaar uit met Thai airways
    Thai airways heeft 2x de datum gewijzigd wegens de COVID toestanden uiteindelijk moest de reis geannuleerd worden. Die weg bewandeling was ook een hele rompslomp.

    Een lang verhaal kort te maken sinds januari 2020 betaald een bedrag van € 3300,- voor het gezin waarvan de reis in juli 2020 zou plaatsvinden.
    Tot op heden is Thai airways in gebreke gebleven uit eindelijk hebben wij de zaak in handen van de rechtsbijstand moeten overdragen miss casey specialist in luchtvaartclaims is er nu sinds november 2020 mee bezig.
    Altijd met Eva air en China gevlogen we dachten voor de verandering voor deze route te kiezen tot onze grote spijt.
    Ik hoop voor jullie dat de vlucht wordt uitgevoerd

    Succes

    • Dennis zegt op

      Hoe heb je betaald dan? Als je via Paypal, Mastercard of Visa hebt betaald, dan is er een goede kans dat je kunt claimen dat er niet geleverd is. Dit moet dan wel binnen 180 dagen (Paypal) gebeuren. Welke termijn Mastercard en Visa hanteren hangt af van de uitgever van de kaart, dat kan tussen de 180 en 365 dagen zijn.

      Hoop dat het helpt, hoewel u de zaak al uit handen gegeven heeft.

      • Maikel zegt op

        Klopt helemaal wat je zegt Dennis ik heb voorheen altijd met mijn creditcard betaald juist nu heb ik dat bedrag via ideal betaald.
        Mijn schoonzus daarentegen heeft via haar creditcard betaald in Engeland zij heeft zonder problemen haar geld terug gehad.
        Via revieuws heb ik wel goede berichten van miss casey gelezen alleen duurt het wat lang maar de resultaten zijn succesvol
        Dus rest ons niets anders dan geduldig te wachten
        Dank voor je tip en respons

    • Cornelis zegt op

      Begrijp ik goed dat u niet bij Thai Airways hebt geboekt, maar via zo’n tickethandel? In dat geval moet u die in gebreke stellen, en niet de luchtvaartmaatschappij……

      • Maikel zegt op

        Nou Cornelis de rechtsbijstand weet er raad mee dat zijn gespecialiseerde juristen Thai airways is door hun wel in gebreke gesteld zij zijn de uitvoerders en niet de tussenpersoon als dat het geval was had miss casey hen ook aansprakelijk gesteld

  5. Joost A. zegt op

    Update van 16 augustus 2021:
    …..
    As of June 30, 2021, total assets of THAI and its subsidiaries were THB 168,582 million, a decrease of THB 40,715 million (19.5%) from December 31, 2020. Total liabilities were THB 285,066 million, a decrease by THB 52,896 million (15.7%) from December 31, 2020. The shareholders’ equity of THAI and its subsidiaries amounted to THB -116,484 million, a negative decrease from December 31, 2020, amounting to THB 12,181 million.

    Under the Business Rehabilitation plan, THAI is operating to resolve and improve its business structure as well as to generate revenue from non-air businesses and continually reduce expenses such as restructuring and downsizing the organization and cutting down operating costs in other areas. THAI aims to maintain financial liquidity and seek for new loans until the airline industry situation resumes to its normal operation.

    Link: https://www.thaiairways.com/en/news/news_announcement/news_detail/THAI_Announce_Six_Months_Operational_Performance.page

  6. Beke1958 zegt op

    Volgens het laatste bericht , enige tijd geleden : Thai Airways vliegt terug naar Brussel vanaf 02 Oktober, zaterdag en donderdag , als er terug niks veranderd natuurlijk .

  7. Mark zegt op

    Op Google flights staat de eerste vlucht BRU-BKK op donderdag 4 november 2021.
    Boeken is mogelijk, betalen ongetwijfeld ook 🙂
    Of ze effectief zullen vliegen is onduidelijk.
    Of en wanneer je je geld terugziet als ze niet vliegen blijft dé vraag.

  8. janbeute zegt op

    Er is een oud Nederlands spreekwoord en dat zegt, van een kale kip kun je geen veren plukken.
    Ben bang dat dit ook opgaat voor Thai airways.

    Jan Beute.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website