Lezersvraag rondom melden immigration bij terugkeer naar Thailand

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags: ,
8 februari 2014

Beste forum lezers,

Ik zit met een vraag, eerder van de week had ik een bijeenkomst met enkele vrienden, veelal Thailand bezoekers waarvan een in Thailand verblijft, op basis van Non immigrant multiply visum, dat afloopt einde augustus.

Nu wil hij een extention aanvragen multiply, daarvoor moet hij 800,000 bath op een Thaise rekening hebben staan 3 of 2 maanden voor aanvraag hiervan en dan bij de aanvraag een bevestigingsbrief van de bank en een update van zijn bankboek right? Als hij zijn extention krijgt, moet hij zich om de 90 dagen melden of contact opnemen met het immigratie kantoor.

Nu eigenlijk de vraag: veronderstel hij moet zich melden op het immigratie kantoor doch onverwachts keert hij om familiale redenen terug naar België waar hij een tweetal weken verblijft, en dan terug keert naar Thailand. Moet hij dan alsnog zich melden op het immigratiekantoor of geld de stempel die hij krijgt bij binnenkomst in Thailand voor de volgende 90 dagen, en dan zich terug melden op het kantoor?

Bedankt voor reactie

Georgio

32 reacties op “Lezersvraag rondom melden immigration bij terugkeer naar Thailand”

  1. Hans Bos zegt op

    Bij vertrek uit Thailand stopt de opbouw van 90 dagen. Bij terugkomst begint de teller weer te lopen.

    • teun zegt op

      Hans,

      Als je 90 dagen melding valt in je verblijf buiten Thailand dan gaan 90 dagen lopen vanaf moment van terugkomst in Thailand. Ik heb dat net zelf meegemaakt in Chiangmai. Dus niet bijvoorbeeld 1 maand voor vertrek naar buitenland en dan vervolgens nog eens 2 maanden na terugkomst. Immigration beschouwt terugkomst als “melding van het land binnenkomen/zijn”.

      • Djoe zegt op

        De 90 dagen melding, moet dat steeds in hetzelfde “immigration office” zijn of mag dat eender welk zijn in Thailand ?

        Dank U

        • RonnyLadPhrao zegt op

          Djoe,

          U moet de 90 dagen melding maken in het Provinciaal Immigratiebureau van uw woon/verblijfplaats.
          Kan dus veranderen als uw woonplaats verandert.
          Zie vraag 6 in de bijgevoegde link

          http://bangkok.immigration.go.th/en/base.php?page=faq

          • Hemelsoet Roger zegt op

            @ RonnyLadPhrao: Bedankt voor de link naar de immigratiedienst, uitermate verhelderend en ook wordt het me duidelijk waarom men niet alle jaren naar de vereiste 800.000 Baht vraagt: mijn jaarlijks inkomen ligt hoger. Toch is er 1 vraag niet beantwoord, nl. wat is er vereist om de Thaise nationaliteit aan te vragen.

            • RonnyLadPhrao zegt op

              Roger,

              Ik begrijp je antwoord niet helemaal, maar indien je de financiële eisen voor een verlenging bewijst met een inkomen van meer dan 65000 Baht, zal men ook niet vragen naar een bankbewijs van 800 000 Baht of welk bedrag ook.

              “Toch is er 1 vraag niet beantwoord, nl. wat is er vereist om de Thaise nationaliteit aan te vragen.”
              Ik wist niet dat die vraag gesteld was maar goed lees deze link dan maar

              http://www.ibiblio.org/obl/docs3/THAILAND's_Nationality_Act.htm

        • Hemelsoet Roger zegt op

          @ Djoe: Je kan proberen in ’n ander immigration office, maar gewoonlijk sturen ze je terug naar waar je gewoon bent te gaan, tenzij dat te ver weg is van de plaats waar je bent. Zo heb ik ’n Nederlander gekend die in Pattaya woonde en naar het office van Nakhon Ratchasima ging. In princiepe kon hij daar wel terecht, maar zijn documenten waren vervallen en moest hij toch terug naar de immigratie in Pattaya nadat hij zijn documenten aldaar in het consulaat laten vernieuwen had.

        • chris zegt op

          De 90-dagen procedure hoef je niet zelf persoonlijk te doen. Ik stuur altijd een mannetje met de benodigde papieren, betaal hem en hij komt met het nieuwe 90-dagenpapiertje terug.
          Er bestaat ook de mogelijkheid om de 90-dagen procedure per post af te werken. Dan hoef je nooit naar het Immigration Office. Kijk op de website van het Immigration Office welke copien je allemaal in een envelop moet stoppen ( en de retour-enveloppe). Je moet daarmee wel op tijd beginnen…ik dacht twee weken voordat je 90-dagen termijn afloopt.

  2. RonnyLatPhrao zegt op

    Zoals Hans hierboven schrijft.
    Vergeet echter geen re-entry aan te vragen voor u Thailand verlaat of alles komt te vervallen.

    • RonnyLatPhrao zegt op

      Bij terugkeer in Thailand begint de teller terug op 0 natuurlijk

  3. David Hemmings zegt op

    En de vervaldata van de multiple re-entry is de vervaldata van je extension , dus indien je bvb de re-entry later hebt aangevraagd dan de extension , opletten einde extension = einde re-entry multiple niet de datum van aanvraag van deze laatste.

  4. will zegt op

    als u dat visum hebt . hoeft u niks aan te vragen. u mag onbeperkt binnen en buiten gaan binnen de termijn van 1 jaar. althans zo deed ik het 5 jaar lang. let wel . je moet retired visum bij aanvragen . je leeftijd maakt niet uit. als je geen retired hebt moet je elke 3 maand niet naaar plaatselijk imm kantoor , maar uit het land. meestal visarun naar cambodja. als je retired visum bij genomen hebt, is het bij het plaatselijk kantoor om de 3 maand langsgaan. w

    • David Hemmings zegt op

      Appelen en citroenen
      O visa & O-A visa worden door Ambassades /Consulaten afgeleverd (O-A enkel Ambassade ) mits geldende financiele en andere vereisten. Met de Multy’s mage je gedurende 1 jaar binnen en buiten Thailand , met de O_A visa juist voor vervaldata binnenkomst geeft je nogmaals een jaar extra , evenwel niet zomaar buiten en binnen zoals eerste jaar , wel met een re-entry single of multiple.! De O versie kan je op zelfde wijze bijna 15 maand totaal geven ( 3 maand opnieuw bij binnenkomst juist voor verval visa )

      Beide visas worden op basis retirement enkel afgeleverd vanaf 50 jaar en volgens Ambassade/ Consulaten geldende Fin & andere vereisten, tevens MOET je met deze visa per 90 (89) dagen een zgn visa run doen . Vanaf de laatste 30 dagen geldigheid kan je deze visas omzetten in Extension voor 1 jaar
      mits 65000 bath inkomen per jaar of 800 000 bht op Thaise bank aantoonbaar onaangeroerd gedurende 2 maand bij eerste aanvraag , 3 maand bij volgenden ofwel een combinatie van inkomen pensioen & spaargeld tot totaal van 65000 p/m of 800 000 jaarbasis , hiermede moet je geen visaruns doen (mag wel) maar elke 90 dagen bezoeken immigratie (is wel een” window “van 2 tal weken mogelijk )

      Op basis van gehuwd met Thaise worden de financien vereist aangepast tot 400 000 op Bank en 40000 op maandbasis .
      Sommige Immigratie officials kunnen licht afwijkende eisen stellen T.I.T !!

      • RonnyLatPhrao zegt op

        Lees gewoon anders het dossier Visum eens. Staat er allemaal.

  5. GEORGES zegt op

    Altijd RE-ENTRY maken als ge het land uitgaat of je jaarvisum vervalt wanneer je terug binnenkomt en dan moet je ALLES opnieuw aanvragen…..ik heb het meegemaakt..

    • Jef zegt op

      Een multiple entry VISUM van een jaar, laat je toe terug te keren voor dat visum vervalt; je behoeft daartoe geen ‘re-entry permit’. Of je binnen de 90 dagen het land uit MOET met dat visum, hangt ervan af of het een O of een O-A is: met een O wel (visa-run), met een O-A volstaat melding bij een immigratiekantoor telkens per 90e dag. Zo kan men een O bekomen wegens huwelijk met een Thaise onderdaan, of een O-A wegens ‘retirement’ als 50-plusser mits voldaan aan financiële voorwaarden. Kort voor het visum vervalt, kan je een ‘extension of stay’ voor een gans jaar aanvragen bij de immigratiedienst van je [vrij eenvoudig op te geven] woonplaats in Thailand – wijl dat adres ook in een guest house kan zijn. Dat kan je elk jaar net voor de vorige ‘extension’ vervalt. Telkens moet aan de voorwaarden voldaan worden. Op grond van ‘retirement’ gaat dat door een via je ambassade aangetoond maandinkomen van 65,000 [of reeds 68,000?] baht, ofwel een via de Thaise bank bewezen saldo van 800,000 baht (bij de 1e extension op de rekening minstens 2 maand voor de aanvraag, bij elke volgende extension minstens 3 maand). Ook mag een combinatie inkomen / spaargeld voor een totaal van 800.000 per jaar. Van zodra de ‘extension’ is toegekend, kan je zonder problemen het spaargeld verbruiken, maar denk erom dat het er tijdig terug moet staan voor je volgende ‘extension’. Zelfs als je visum een O was op grond van huwelijk met Thaise onderdaan, kan je een extension wegens ‘retirement’ aanvragen (mits aan die eigen voorwaarden voldaan is). Enigszins merkwaardig is, dat ook als de Thaise ambassade in je land een visum wegens huwelijk had toegekend, dit NIET volstaat voor de immigratiedienst om dat huwelijk te bewijzen. Daartoe moet je Thaise documenten voorleggen of je in een ander land aangegaan huwelijk in Thailand laten legaliseren. Dat biedt de mogelijkheid om een extension wegens ‘retirement’ aan te vragen met bewijzen voor slechts de HELFT van voormelde inkomen/spaarbedragen. Met een ‘extension-of-stay’ hoef je geen visa-runs meer te doen, integendeel: telkens je Thailand gaat verlaten, moet je BIJ VOORBAAT een ‘re-entry permit’ vragen (vroeger duurder maar nu ‘slechts’ 1.000 baht) want anders verval je ‘extension’ definitief zodra je het land verlaat. Er is echter een probleem voor wie bijvoorbeeld ’s zomers in eigen land en ’s winters in Thailand wil verblijven: Je paspoort gaat vervallen. Stel dat je ooit een ‘multiple entry’ visum in een in september aangemaakt nieuw paspoort liet plaatsen in oktober, naar Thailand kwam en terugging en met datzelfde visum net voor het verviel nog gauw terugkwam naar Thailand, waarbij men je 90 dagen “gaf”, bijvoorbeeld tot 15 januari. Elk jaar een ‘extension’ tot 15 januari… tot de immigratiedienst ziet dat je paspoort op 20 september gaat vervallen. Dan krijg je slechts een ‘extension’ tot die vervaldag. Je gaat dan wel met een nieuw paspoort + je oude moeten terugkeren: Je nieuw volstaat om 30 dagen het land in te mogen, en de immigratiedienst welke ok de extension had verleend, kan die overzetten in je nieuw paspoort. Je kan dan tijdig opnieuw een ‘extension’ aanvragen. Maar nu ga je wel telkens (ruim) voor 20 september naar Thailand moeten komen, en wegens de tijd die de ambassade nodig heeft voor het inkomensbewijs, eigenlijk als in augustus. Je vertrek dus nu elk jaar in VOLLE ZOMER naar Thailand… ROT! Er zit dan allicht niets anders op dan GEEN ‘re-entry permit’ te vragen zodra je ‘extension’ tot september beperkt werd, en gewoon alles van voor af aan te beginnen. Je visum in je nieuw paspoort is wel duurder (5.000 baht of ik meen 125 euro) dan een ‘extension’ (1.900 baht), maar als je de terugkeer weer net voor de vervaldag benut, spaar je die ene niet gevraagde ‘re-entry’ en die van die laatstgenoemde terugkeer uit, alles samen 3.900 baht. Al bij al is het met ook die 90-daagse rapporteringen zoals bij ons een vroeg losgelaten krimineel ofwel visa-runs, steeds een cijferen en dagen uitrekenen, en de wijzgingen in de regeltjes nakijken… Ik ben het hele spelletje inmiddels wel flink beu en ga eens een tijd andere oorden opzoeken in de winter. Men doet niet overal even moeilijk.

  6. Hemelsoet Roger zegt op

    Ik heb geen retirement visa en moet me wel alle 3 maanden aanmelden bij het dichtsbijzijnde immigratiekantoor om ’n “extention of stay for 90 days” te halen. Dat wordt telkens in het paspoort geniet, ’n visa run is veleden tijd: men hoeft niet meer telkens naar het buitenland te gaan daarvoor (het eerste jaar moest ik dat wel doen totdat ik mijn eerste jaarlijks visum kreeg). Wanneer je het land verlaat moet je dat vooraf aanvragen aan de immigratiedienst en hoelang je mag uit het land zijn. Bij terugkomst moet je eerst naar die immigratiedienst om je aan te melden dat je terug in het land bent (heb ik nog niet moeten doen, ben nog niet naar het buitenland geweest). Het is slechts bij het jaarlijks vernieuwen van uw visum dat je ’n bewijs van inkomen moet voorleggen. Het eerste jaar moet je inderdaad ook min. 800.000 Baht op uw Thaise rekening staan hebben, de volgende jaren wordt daar niet meer naar gevraagd wanneer je met ’n Thaise gehuwd bent, hier permanent woont en genoeg inkomen kunt bewijzen (min. 65.000 Baht/maand). Als jouw vrouw ook inkomen heeft, mag dat samengevoegd worden met jouw inkomen als je zelf niet het min. inkomen hebt, totdat je er wel aan komt. Anders moet je ’n advocaat inschakelen die het voor jou regelt (kosten: 20.000 Baht).

    • Hemelsoet Roger zegt op

      Correctie op mijn commentaar van gisteren: het is niet “Extension of Stay for 90 Days”, maar wel:”Form For Alien to Notify of Staying Longer Than 90 Days” (formuliernummer TM. 47) die ik alle 3 maanden moet invullen en daarvan wordt ’n strookje aangemaakt in hun computer en in het pasport geniet. Voor alle duidelijkheid: ik woon hier in Thailand.

    • Nico zegt op

      @HemelsroetRoger, wat doet een ingeschakelde advokaat dan als je niet voldoende inkomen hebt of onvoldoende banksaldo of in een combinatie van beide onmvoldoende scoort?

      • Hemelsoet Roger zegt op

        @ Nico: Ikzelf heb daarvoor nog geen advokaat nodig gehad, maar ’n vriend die in Pukhet woont heeft die al regelmatig moeten inschakelen. Volgens hem regelt zijn advokaat alles, maar dan ook alles. Hij vult de formulieren in voor Jaques (zo heet mijn vriend), gaat ermee naar de immigratiedienst, regelt het benodigde inkomensbewijs voor hem, en bezorgt alles aan mijn vriend. Wat die advokaat nog allemaal verder doet heb ik geen weet van, dat heeft hij mij nooit verteld. Of het allemaal legaal is? Ik weet het niet maar vermoed van wel. Als Belg zijnde vraag ik alle jaren aan de pensioendienst ’n attest van maandelijks inkomen, maar verleden jaar kwam dat veel te laat bij mij toe. Ik heb dan ’n uittreksel van mijn Belgische bankrekening gebruikt en dat voorgelegd aan de immigratiedienst en dat werd ook aanvaard. Zodus hoeft ’n bewijs van de pensioendienst niet noodzakelijk.

    • Jef zegt op

      “Bij terugkomst moet je eerst naar die immigratiedienst om je aan te melden dat je terug in het land bent”

      Dat hoeft niet: de immigratiedienst op de luchthaven stempelde je paspoort af, en dat volstaat. Die geeft je dan 90 dagen zelfs als je ‘extension’ veel eerder vervalt. Maar wil je langer blijven of terugkeren zonder een nieuw visum te moeten vragen, dien je wel tijdig, in principe binnen de week voor je ‘extension’ vervalt, je nieuwe ‘extension’ moeten aanvragen. Let wel, een ‘extension of stay’ in een immigratiekantoor telt ondanks al de paperassen NIET als een 90-daagse rapportering. Dus zodra je 90 dagen in Thailand gaat zijn, ondanks je inmiddels vernieuwde ‘extension’, moet je wel gaan rapporteren.

      De immigratiedienst op de luchthaven stempelt ook af als je Thailand verlaat en dat mag tot op een 90e dag na laatste rapportering. Een ‘re-entry permit’ kan je eventueel lang bij voorbaat laten plaatsen, maar je moet dan al wel het moment van terugkeer naar Thailand bij benadering opgeven.

      Minder geweten is, dat elke ‘farang’ behoudens een lijstje uitzonderingen waartoe de toerist behoort, zodra hij/zij in een andere provincie komt, zich moet melden in een politiekantoor of bij de immigratiedienst [die onderdeel is van de Royal Thai Police]. En de ‘retired’ (met visum of ‘extension’) hoort NIET tot die uitzonderingen. Als je dit zou doen, wordt je wellicht weggelachen: het is een van de vele wetten die niet consequent toegepast worden.
      Ook moet iedereen die in Thailand een buitenlander gedurende meer dan 24 uur onderdak verleent, dit meteen melden aan een politie- of immigratiekantoor. Zelfs de echtgenote van de ‘farang’ die dus gewoon thuis komt! Het kan haar 2.000 baht boete kosten als ze het nalaat. Een professional (guest house, hotel…) betaalde dan 5.000 doch sinds 2012 al 10.000 baht boete. En dat heb ik al echt weten toepassen… op zijn Thais: de professionele uitbater werd maar 2.000 baht aangerekend waarbij de ‘leading officer in charge’ van het immigratiekantoor mij aanwees en doodleuk zei dat ik die ging ophoesten. Ik moest daar toen paar weken later wel mijn ‘extension’ geregeld krijgen en men hoeft geen reden op te geven om die te weigeren… dus… Er werd wel een kwijtschrift opgemaakt op naam van de pro met melding van de gemaakte overtreding. Het kon ook begrepen worden als een ‘regularisatie’ van een adresverandering: het jaar voordien was de ‘extension’ elders gegeven en normaal moet men telkens in dat immigratiekantoor waar het adres opgegeven werd, een ‘extension’ aanvragen – doch ik kwam net 1.800 km te verhuizen, alsof dat een misdrijf zou zijn. In Thailand dient ‘retired’ begrepen als ’tired, over and over again’.

      • Jef zegt op

        P.S. Als de immigratiedienst waar jij van afhangt, je zei dat je je na een terugkeer in Thailand bij hen moet melden… dat kan betekenen dat zij WEL de regel om je te melden telkens je in een andere provincie komt, opleggen. Het zou zeer ongebruikelijk zijn maar elk immigratiekantoor is zeer vrij om regels te al dan niet strikt te interpreteren en ook om buiten de algemeen voorgeschreven vereisten extra voorwaarden op te leggen bijvoorbeeld om een ‘extension’ te bekomen, zoals een kaartje tekenen van aan een grote weg tot aan je huis, een foto voorleggen van jou voor je huis, enz.

        • Hemelsoet Roger zegt op

          @ Jef: Ik moet mij ook vooraf aanmelden als ik uit het land ga en terugkeer, maar ik heb nog nooit problemen gehad door onaangekondigd naar ’n andere provincie te gaan. Zo ben ik al verschillende keren naar Mukdahan geweest, dat is 500 km van waar ik woon aan de grens met Laos. Naar Ban Saphan (Pratchuap Kiri Khan provincie), naar Rayong, naar Bang Saen alle jaren…. Ik woon in Dan Khun Thot, dat is 50 km. voor Korat, dus die plaatsen die ik noem liggen ver tot heel ver uit elkaar en verbleef daar meerdere dagen zonder een enkel probleem te hebben met de immigratiedienst en ik doe dat al meer dan 5 jaar.

          • Jef zegt op

            @Hemelsoet Roger: De Thaise wet legt je niet op je vooraf ‘aan te melden’ als je uit het land gaat, maar als je je ‘extension of stay’ wil geldig houden zodat je voor de erin vermelde einddatum zou kunnen terugkeren naar Thailand zonder een nieuw visum, moet je een ‘re-entry permit’ vragen. Daarvoor moet je natuurlijk bij de Immigratie gaan, maar dat kan in gelijk welk kantoor – behalve eventueel op de luchthaven (bijvoorbeeld als het dan net te druk zou zijn). Geen enkele wet verplicht je om je bij Immigratie te gaan melden als je terugkeert, tenzij natuurlijk waar je aankomt (bvb. op de luchthaven). Maar tenzij je gevestigd bent in de provincie langs waar je het land binnenkomt, als het immigratiekantoor bevoegd voor je vestigingsplaats WEL vraagt om je volgens de strikte wet te melden bij aankomst in een [haar] provincie, dan moet je je dus melden. In de praktijk kan je je dus zowel voor het verlaten als bij het terugkeren moeten melden, maar om andere wettelijke redenen dan ‘Thailand verlaten’ of ’terugkeren vanuit buitenland’.

            Dat je nooit problemen had, is omdat ten eerste niemand je de hele tijd volgt en ten tweede omdat zoniet alle dan toch de meeste voor een bepaalde provincie bevoegde immigratiekantoren NIET opleggen je te melden als hun domein binnenkomt. Gewoonlijk wordt die wet NIET toegepast. Ook het kantoorbevoegd voor je vestigingsplaats kan misschien niet eisen dat je dit systematisch rapporteert, maar slechts als je voor het eerst na een buitenlands verblijf in haar provincie komt; dat is dan HAAR keuze om de wet op HAAR manier al dan niet toe te passen.

            In zowat elke tekst aangaande de bevoegdheden van de Immigratiedienst, wordt (in de door de Dienst vrijblijvend gemaakte Engelse vertaling) gestipuleerd: “at the discretion of the Immigration Officer”. Dus geeft elke wet en elk decreet zeer grote vrijheid aan (in de praktijk de lokale chef van) de beambte

          • Jef zegt op

            P.S.: Ook de wet die aan eenieder die 24 uur een buitenlander onderdak biedt, dit te melden, wordt zeer wisselvallig toegepast (in Bangkok misschien meer dan op de meeste plaatsen). Ik was al in letterlijk ELKE Thaise provincie zonder me te gaan aanmelden. Op mischien een twintigtal provincies na verbleef ik ook meer dan 24 uur op eenzelfde adres, hoewel bij mijn honderden ‘meer-dan-24-uur-onderdak’ hooguit een tiental keer mijn paspoort werd gevraagd. Dat is ten dele net als foutparkeren bij ons: men kan heel dikwijls geluk hebben maar ook wel eens een keertje tegenslag, en op sommige plaatsen houdt helemaal niemand zich met controle bezig ook al ziet men de overtreding, doch op andere locaties stuurt men man en macht uit om alle ‘onverlaten’ te doen afdokken – waarbij eventueel ook meer gelet wordt op bepaalde vormen van foutparkeren dan op andere.

  7. Djoe zegt op

    Vind hier geen antwoord op:
    Ik heb een retirement visa, en is geldig tot 10-01-2015. Mijn paspoort is geldig tot 31-08-2015.
    Kan geen nieuw visa krijgen in mijn huidig paspoort. Indien ik een nieuwe paspoort aanvraag dan wordt mijn oude paspoort ongeldig gemaakt. Hoe moet ik dit oplossen ?
    Dank U

    • RonnyLadPhrao zegt op

      Djoe

      Je kan dat laten overzetten in je nieuw paspoort. Hiervoor bestaan formulieren die je hier kan vinden.

      http://www.immigration.go.th/

      De nodige formulieren invullen (vraag eventueel aan een immigratiebeambte welke je nodig hebt indien je er niet uitgeraakt). Ga met beide paspoorten naar immigratie en alles wordt overgezet in je nieuwe paspoort.
      Maakt voor alle zekerheid een copie van alle pagina’s van je oude paspoort voor het ongeldig wordt gemaakt.
      Zal je vermoedelijk toch nodig hebben.

      • RonnyLadPhrao zegt op

        Indien de pagina zich opent op zijn homepage dan klikken op enter, eventueel naar English gaan (rechtsboven) en dan klikken op DOWNLOAD FORM (links – diskette die ronddraait)

        http://www.immigration.go.th/

    • chris zegt op

      Bedenk dat je voor het overzetten weer opnieuw moet betalen, alsof je een nieuw visum krijgt.

  8. Soi zegt op

    Beste Djoe, je hoeft niets op te lossen, dat doet de Ambassade voor je. Menigeen heeft niet synchroon lopende data van paspoort en visum. Uiteraard bekend bij zowel Immigration als Ambassade.
    Wat gebeurt is dat in het oude paspoort de visumbladzijden onaangeroerd blijven, en de overige bldz onklaar gemaakt. Je hebt dus naast je nieuwe paspoort de visumbescheiden van je oude paspoort. Hetgeen ook inhoudt aldus dat je jouw oude paspoort gewoon weer terugkrijgt na aanvraag van een nieuwe.
    Als je ervoor zorgt begin januari ’15 een nieuw paspoort te hebben krijg je op vertoon van je oude paspoort gewoon weer een visum tot januari 2016.

  9. georgio50 zegt op

    Beste lezers, allemaal bedankt voor de verschillende reacties,

    Zitten nog met enkele vraagjes,moet men die extention aanvragen voor je multiply visum ‘O’ vervalt, of moet men de aanvraag doen voor je verblijfs stempel vervalt.

    Stel je visum ‘O’ vervalt op 30 augustus 2014, maar je hebt op 25 juli een visum run gedaan en dus een stempel voor 90 dagen, zo geldig tot 25 november, moet men dan enkele dagen voordien zijn extention aanvragen of enkele dagen voordien voor het visum ‘O’ in augustus vervalt.

    Bedankt voor verdere reacties

    • RonnyLadPhrao zegt op

      Georgio,

      Als je voor het einde van de geldigheidsperiode van je Non-Immigrant ‘O’ langs gaat ben je nooit verkeerd.
      Ze vertellen je daar wel of je al dan niet moet terugkomen.

      Als je op 25 juli nog een visarun plant en de geldigheidsperiode loopt af eind augustus loont het de moeite even voor 25 juli bij immigratie langs te gaan.
      Gezien de resterende tijd is het mogelijk dat ze je al een jaar verlenging geven maar dat zal afhankelijk zijn van immigratie.
      Spaart je misschien een visarun uit.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website