Lezersvraag: Problemen met de Krung Thai Bank app in Nederland

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags: ,
13 oktober 2020

Beste lezers,

Ik ben woonachtig in Thailand maar zit nog steeds sinds maart 2020 noodgedwongen in Nederland omdat de Thaise regering de grenzen voor ‘farang’ heeft gesloten. Gewoon afwachten op betere tijden dus.

Ik heb al jaren een bankrekening bij Krung Thai bank zonder enig probleem en met de bijbehorende app kan ik alles wat er betaald moet worden via deze app regelen.

Helaas heeft zich een upgrade voor de app plaatsgevonden en werd ik gedwongen om opnieuw mijn app aan te maken maar deze keer met een face identity. Alle andere vragen die ze stellen zijn geen probleem maar na opgave paspoort en paspoortnummer (die bekend zijn bij de bank en geaccepteerd worden) kom ik in de fase van de face identity wat ik wel 30 keer heb uitgevoerd met als eindresultaat sorry face identity failed. Heb zelfs mijn snor afgeschoren om te kijken of het daaraan ligt maar ook dat werkte niet.

Uiteindelijk na 10 maal proberen krijg je de oplossing ‘kom langs bij 1 van onze kantoren’ helaas is dat momenteel dus niet mogelijk. Mijn bankrekening leeft nog wel want ik kan hier in NL gewoon mijn bankpasje gebruiken en bijvoorbeeld mijn benzine hier in NL mee betalen. Ik kan echter niet meer saldo zien of huur betalen, mijn Thaise telefoon betalen etc. etc.

Heeft iemand zelfde problemen of nog beter een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt voor jullie info.

Groet,

Piet


» Laat een reactie achter


No votes yet.
Please wait...

6 reacties op “Lezersvraag: Problemen met de Krung Thai Bank app in Nederland”

  1. Eddy zegt op

    Hallo Piet, wat vervelend voor je.

    Ik heb zelf geen Krung Thai Bank, maar ik heb wel de volgende suggesties voor je:

    1) heb je als backup de internet website https://www.ktbnetbank.com/consumer/ geprobeerd. Deze moet je denk ik eerst hebben geactiveerd in Thailand. Bij Kbank heb ik dit altijd als backup als de app niet werkt.

    2) probeer de KTB app uit op een andere telefoon met een betere selfie camera, zoals een iphone of samsung galaxy s. De meeste selfie camera’s op je telefoon hebben geen autofocus, waardoor het lastig is een scherpe foto van je gezicht te maken.

    3) tenslotte als bovenstaande niet helpt, zit er niet anders uit dan de helpdesk te bellen en te vragen of je een ondertekende machtiging per email kan afgeven aan een bekende [met cc aan de bank] in Thailand die dan voor jou deze autorisatie bij de bank gaat halen.

  2. Frans de Beer zegt op

    Hallo Piet,

    Ik woon in Nederland en heb ook een rekening bij de Krung Thai bank.
    Ik heb een iPhone en een tijdje was de app niet in de Appstore. Dit is nu verholpen.
    Je moet de app verwijderen en opnieuw installeren. Aan het einde kom je dan een probleem tegen dat er een TCP (Time Controlled Pasword) naar jouw Thaise mobiel gestuurd wordt. Aangezien wij in Nederland wonen kan dit niet. Ik heb gebeld met de Krung Thai Bank en deze waren zeer behulpzaam. Wij hebben het telefoonnummer van een nichtje van mijn vrouw doorgeven. Dit is nu het geregistreerde telefoonnummer voor de app. Tijdens de installatie heeft mijn vrouw met Line contact gemaakt met haar nichtje en deze heeft de TCP doorgegeven. Het werkt nu weer als vanouds.

    Groeten,
    Frans de Beer

    • Piet zegt op

      Dank voor jullie suggesties
      Frans ik heb iPhone en Oppo met NL nummer en Thai nummer
      Ik heb wel 3 keer opnieuw de app geladen maar kom niet verder
      Bij mij word aan het einde geen TCP aangeboden maar een verify face
      Hoofd voor camera, knikken, open knipperen en dan face verification failed please try again
      Na 10 x proberen krijg je het antwoord ga naar 1 van onze kantoren etc etc

  3. TheoB zegt op

    Piet, ik zit ook noodgedwongen nog in Nederland.

    Welk model smartphone gebruik je en welke OS-versie is daarop geïnstalleerd? iPhone .. met iOS .. en Oppo .. met Android ..
    Welke KTB NEXT versie is geïnstalleerd? Meest recente versies zijn 10.0.7 voor Android versie 6.0 en hoger, 10.0.10 voor iOS versie 10.0 en later.

    Ik heb ook al jaren een bankrekening bij KrungThai Bank.
    Ik heb de KTB NEXT app op mijn iPhone 5 met iOS versie 10.3.4
    Ik had al een heel lange tijd een oude versie van KTB NEXT geïnstalleerd, omdat ik de nieuwere versie (9.21?) in de App Store niet kon installeren. Als ik het probeerde kreeg ik de melding: ”Krungthai NEXT” No Longer Available The developer has removed this app from the App Store.
    Medio september kon ik niet meer inloggen op de app. Telkens kreeg ik de melding: Please update Krungthai NEXT to the latest version for the best experience. For more information, please contact 02 111 1111 (8205)
    Omdat ik met mijn Thaise SIM-kaart een One Time Password (OTP) in Nederland kan ontvangen – let wel, die mogelijkheid moet in Thailand geactiveerd zijn – kon ik nog wel via hun website (https://krungthai.com/en/personal#) geld overschrijven van mijn bankrekening.
    Ik heb gemaild naar Krungthai Contact Center: call.callcenter@krungthai.com en hen mijn probleem uitgelegd. Hun (nutteloze) reactie was de suggestie om de browsergeschiedenis, cookies en browserdata te wissen.
    Eind september bleek er (eindelijk) een nieuwe versie (10.0.8) in de App Store te staan. Deze kon wel geïnstalleerd worden. In eerste instantie naar versie 10.0.7 en vervolgens naar versie 10.0.8. Daarbij hoefde ik de app niet opnieuw aan te maken, werd niet gevraagd naar paspoort(nummer) etc. en ook van gezichtsherkenning was geen sprake.
    Inmiddels heb ik versie 10.0.10 geïnstalleerd en daarin is bij mij nog steeds geen sprake van gezichtsherkenning. Ik kan gewoon zoals vanouds inloggen met mijn 6-cijferige Passcode.

    • Piet zegt op

      TheoB ik heb iPhone 10 met IOS 14.0.1 en Oppo met Android boven 6
      Ik heb geladen KTB NEXT 10.0.10 waarbij vol trots staat dat paswoord en pincode niet meer nodig zijn omdat je nu face verification hebt en je geen zorgen meer hebt omtrent onthouden paswoorden en pincodes
      En die face verification werkt niet

      • TheoB zegt op

        Zo te zien ben je bepaald niet de enige met dit probleem:
        https://appgrooves.com/app/ktb-netbank-by-krungthai-bank-pcl/negative?p=3
        Ik denk dat ze inmiddels overstelpt zijn met klachten en dat hun app-ontwikkelaars hard bezig zijn met het verbeteren van de app.
        Laat hen weten dat je niet kunt inloggen op app versie 10.0.10, omdat face recognition niet naar behoren werkt op jouw iPhone met iOS 14.0.1 (en Oppo … met Android 6+), als je dat niet al gedaan hebt. Dat je van hen op zéér korte termijn een oplossing van dit probleem verwacht.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website