Lezersvraag: Ervaringen met internetproviders

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags:
22 mei 2020

Beste lezers,

We hebben True Vision fiber optic als zowel internet als TV leverancier. Tezamen in een apparaat (Huawei). We betalen ruim 2.500 baht per maand, inclusief Platinum TV. Nu is er al 4 dagen geen internet en TV.

We hebben al talloze malen naar hen gebeld, er gebeurd echter niets. Ook is het heel vreemd dat, toen het nog werkte, de upload 10 keer hoger was dan de download, 39 Mbps download en 245 Mbps upload. We hebben ook het gevoel dat de verbinding niet stabiel is.

Kortom we hebben geen goede ervaringen met deze provider, en overwegen een andere provider. Wie heeft goede ervaringen? 3BB? Of een andere? Wel met internet en TV tezamen. We gebruiken de tv en pc met UTP 6 lan kabels.

Groet,

Henk


» Laat een reactie achter


13 reacties op “Lezersvraag: Ervaringen met internetproviders”

  1. Henk zegt op

    Inmiddels heeft True beloofd te komen morgenmiddag, zaterdagmiddag dus.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  2. Fred zegt op

    Beste Henk,

    Ik spreek echt uit ervaring en heb meer dan honderd mensen geadviseerd in vijf jaar tijd maar 3BB steekt met kop en schouders boven de rest uit.
    Heel af en toe zijn er landelijk werkzaamheden aan het systeem wat gemiddeld drie dagen duurt maar op jaarbasis is het meer dan 350 dagen plezier hebben van de IPTV streaming.

    Mvg.

    Fred R.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  3. Patrick zegt op

    Wat Fred zegt is 100 % correct. Bij 3BB kost een jaarabonnement (10 % korting) rond 900 baht per maand. En ze hebben bekwame technici, alleszins in Chiang Mai

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  4. Hua zegt op

    Beste Henk en Fred,

    Acht jaar lang ellende gehad met internet van 3bb.
    Als je de helpdesk belt dan kreeg ik als antwoord probeer nog eens en nog eens.
    Pas als internet een dag niet werkte dan kwam er de volgende werkdag iemand kijken.
    Als er iemand kwam waren het meestal prutsers die de kabel buiten doorknipten om te checken of er inderdaad buitenshuis een probleem was. En ja hoor altijd dus.
    Ook vaak problemen met de internetsnelheid gehad.
    Nu heb ik sinds een jaar True fiber en mobile internet met TV en geen probleem meer.

    Met vriendelijke groet,

    Hua

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
    • Fred zegt op

      Bel maar eens voor de grap 1530, je krijgt goed Engels sprekende mensen aan de lijn, je wordt direct kundig geholpen en je wordt zelfs een dag later terug gebeld of het probleem verholpen is.
      Ok het duurde tot 2019 voordat de persoon aan de lijn wist wat IPTV STREAMING was maar bij TOT weten ze het anno half 2020 nog steeds niet.
      Een kanttekening met True, je krijgt een dikke rekening als je het contact opzegt voor de geleende hardware.

      Mvg

      Fred R.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
  5. Erik zegt op

    Wij hebben 3BB en als er geen internet is dan komt dat in 90% van de gevallen omdat de stroom uitvalt en pas daarna komt 3BB in beeld. De service voor ‘panne’ en vragen is prima al spreekt daar lang niet iedereen Engels maar dat kom je op meer plaatsen in Thailand tegen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  6. Henk zegt op

    Ik heb verschillende providers gehad en altijd problemen. Nu heb ik bijna 2 jaar 3BB en het is perfect. Geen problemen tot nu toe. Goeie verbinding zowel download als upload.
    Kan 3BB alleen maar aanraden.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  7. jan zegt op

    3bb heeft een goede service tot 1600 uur, als na 1600 uur de internet verbinding uitvalt zullen ze hem de eerstvolgende dag repareren. Ja je belt je krijg je een vriendelijke medewerker aan de telefoon en die alles doorgeeft aan het technisch team en dan wachten wachten wachten, zal in NL niet anders zijn denk ik maar gedurende werktijden is de service goed te noemen buiten werkuren geen service weet niet of dat ook zo bij andere providers is.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  8. Chris van het dorpje zegt op

    3 BB is heel goed en de service ook ,
    ben alleen overgestapt naar AIS ,
    omdat ik nu de zelfde glasvezel verbinding heb
    voor de helft van de prijs
    ( 1 maand gratis , modem gratis , 320 baht – 100 / 50 mbps ) .

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  9. Eddy zegt op

    Hier op Koh Chang weinig keus – alleen TOT en 3BB – dus de keus was snel gemaakt.

    Nu een jaar voor 630 baht per maand 100Mbs up/down fiber internet. TV doe ik via ziggo en True via mijn android tv kastje.

    Meestal valt elektra uit dat ligt niet aan 3BB, en laatst 1 keer 3BB moeten bellen, de volgende dag opgelost, waarschijnlijk een rat of eekhoorn die de kabel in de verdeelmast heeft doorgesneden.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  10. theoS zegt op

    True Internet Provider is total waardeloos. Liet mij en anderen, in mijn soi, 4 dgn zonder Internet zitten. Na 18x gebeld te hebben en met legal action gedreigd te hebben werd de verbinding eindelijk gerepareerd en kreeg ik ook 4 dgn geld terug. Nu heb ik 3bb en ben redelijk tevreden.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  11. Henk O zegt op

    Woon Chiang Mai
    Gebruik Huawei P.20

    Ik heb TOT 5
    Download 291 mbps
    Upload 268 ,,

    Server tot Chiang Mai

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  12. henk zegt op

    Een paar jaar geleden nog maar, kon ik als toerist onbeperkt internet op mijn prepaid mobiel krijgen.
    Ik begrijp dat dit voor toeristen is afgeschaft, maar kan je dit als inwoner wellicht wel onbeperkt krijgen.

    En is dat dan geen beter alternatief dan problemen met kabels en stroom voorziening in de afgelegen gebieden? Ik kon met de mobiele snelheden ook films zien.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website