Lezersvraag: Bericht van Bangkok bank over een nieuwe versie

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags:
11 oktober 2020

Beste lezers,

Ik krijg een e-mail van Bangkok Bank dat er een andere versie gedownload moet worden vanaf 21 oktober en de oude versie niet meer gebruikt kan worden.

Kan ik de nieuwe versie updaten en zo ja hoe doe ik dat vanuit Nederland?

Iemand?

Groet,

Max

No votes yet.
Please wait...

23 reacties op “Lezersvraag: Bericht van Bangkok bank over een nieuwe versie”

  1. S Verboom zegt op

    Beste Max ,
    Ik heb ook de Bangkok bank maar niets van gehoord dus kijk uit dat dit geen valse is om je geld afhandig te maken .pas op !!!

    • John Castricum zegt op

      Ik heb ook eenzelfde melding gehad

  2. Ferdinand zegt op

    Ik heb ook de bankieren app van Bangkok Bank op mijn telefoon, en in juni was die automatisch geupdated.
    Toen ik de oude app startte, werd de update vanzelf uitgevoerd.
    . de nieuwe app is veel uitgebreider geworden.

    • RonnyLatYa zegt op

      Is ook bij mij automatisch gebeurd

    • Paul zegt op

      Bij mij (op mijn Android telefoon) ook automatische gegaan, afgelopen Juli ergens. Het kan dus (automatisch) vanuit Nederland

  3. David H. zegt op

    Waarschijnlijk via Google apps store voor Android ,voor ander O.S. zoals Apple weet ik niet.

    Hopelijk is je roaming aangezet voor je Thai sim indien er een verificatie vraag zou komen via pin of OTP

  4. LuckyLuke zegt op

    Update gebeurde bij mij ook automatisch. Echter, tenzij in iets over het hoofd heb gezien, kan ik in tegenstelling tot vroeger met de nieuwe app geen satang meer overschrijven. Ik moet de bedragen afronden. Weet iemand raad?

    • ergens in Thailand zegt op

      Dat kan wel LuckyLuke,

      Je vult het bedrag in BV 25,8 dan klik je op note en vul je omschrijving in of niets en dan komt er vanzelf 25,80 te staan.
      Dan op next op het te controleren en is het goed dan op confrim en klaar is Kees lol.

      Probeer het maar eens uit.
      Succes en ben benieuwd of het gelukt is.

      Lukt het niet bv dan app verwijderen en opnieuw downloaden.

      Pekasu

  5. Dree zegt op

    Ik heb al een tijdje de nieuwe update maar het is nog te vroeg er staat 21 oktober, normaal zal je dat kunnen doen al je de app opent dat er update bij staat als het niet automatisch gebeurd.
    voor update kan je het overal doen.
    https://www.bangkokbank.com/en/Personal/Digital-Banking/Bualuang-mBanking

  6. Sjaak S zegt op

    Ik had ook deze mail gekregen. Heb je nog niet de nieuwste versie, kun je jouw app in de playstore updaten. Ik heb die update al een paar weken of maanden.
    De waarschuwing over bedrog is goed bedoeld, maar hier gaat het echt om een update.

  7. John Chiang rai zegt op

    Ik zou inderdaad eerst persoonlijk contact op gaan nemen met de Bangkok Bank,en er dringend voor waarschuwen zonder dit voor afgaande contact een verdere online actie te ondernemen.
    Vaak zijn dit mails die zo perfect met het Logo van de bank voorzien zijn, zodat het bedrog niet meteen opvalt en de criminelen inzicht krijgen in al de voor hun nodige gegevens, om je account leeg te ruimen.
    Gegevens die ik persoonlijk online en ook niet telefonisch aan iemand, die zelfs zegt dat hij/zij van de betreffende bank is,prijs zou geven.
    Wees s.v.p.erg voorzichtig ik heb deze truc,met denk ik veel andere lezers, reeds vaker gehoord.

    Gr.John

  8. Kees zegt op

    Mijn app is al geupdated van versie 3.1.1. baar 3.3.1. De app is inderdaad moderner nu en biedt meer mogelijkheden.

  9. John Chiang rai zegt op

    Zelfs al zijn er reactie’s van personen die hier het licht op groen geven betreffende deze update,ik zou persoonlijk geen enkele gegevens online prijsgeven.
    Bij eerst contact opnemen met je Bangkok Bank filiaal ga je op nummer zeker,en dat moet je geld waar je vermoedelijk lang voor gewerkt hebt,toch zeker waard zijn.

  10. Jan zegt op

    De app voor de nieuwe layout is ook bij mij automatisch gegaan zonder enig probleem.
    Ben daarna echter naar de Bangkok Bank geweest om te informeren over het feit dat je niet kunt “uitloggen”..!!
    Zij gaven mij gelijk dat het niet mogelijk is om uit te loggen. Dat is natuurlijk erg vreemd dat dat niet mogelijk is.
    Er werd advies gegeven om na gedane bankzaken mbv de app alles weg te wypen om zodoende de app af te sluiten.

    • RonnyLatYa zegt op

      Links boven is toch een icoontje met een slotje. Aanklikken en dan krijg je de vraag of je wil uitloggen.

      • Jan zegt op

        Nou Ronny…jij bent aangenomen bij de Bangkok Bank…!!
        Bij de bank wisten ze dit mij niet te vertellen…erg bedankt voor jouw zeer bruikbare tip..!!

        • ergens in Thailand zegt op

          Of je klikt op more ( rechtsonder) en dan komt er naast je naam (rechts) Log Out te staan

          mzzl Pekasu

      • G. van Uden zegt op

        Is correct vanaf de “Home Page”. Elders, bijvoorbeeld in “Accounts”, onderaan in de balk op “More” klikken om rechts bovenaan “Log Out” te krijgen…

    • Sjaak zegt op

      Jan, als je bent ingelogd op de app, dan naartoe “more” dan staat rechts boven, log out

  11. Jan zegt op

    Uiteraard bedoelde is wegswipen en niet wypen..!!!

  12. Nicky zegt op

    Bij mij ook automatich ge update

  13. Jacques zegt op

    Net als bij de Nederlandse banken app’s is het met Bangkok bank het zelfde geregeld. De bank update zelf en bij mij is dit ook al een tijdje geleden gebeurd. Van belang is dat de versie van android modellen of I phone modellen nog voldoet. Het moet minimaal een versie zijn die 6. nog wat aangeeft, of hoger. Dus bij oudere toestellen update de bank niet automatisch en zal men dit zelf moeten doen en als dit dus niet mogelijk blijkt dan is de enige weg een nieuwer gsm toestel aan te schaffen. Op de verschillende optie- c.q functiebladen is er altijd een uitlogmogelijkheid aangegeven. Of dit staat geschreven “log out”rechtsboven of met het slotje linksboven.

  14. teun zegt op

    Je moet wel over een moderne mobiele telefoon beschikken. Ik had een iphone 5 en daar vertoonde de update rare kuren. Als ik bijvoorbeeld TBH 30 wilde overmaken dan werd dat TBH 30.000 of omgekeerd.
    Ik naar Bangkok Bank. Daar wist men geen oplossing. Men vroeg of mijn iphone 5 soms een buitenlandse iphone was. Ik zei “ja”. Toen was de verbijsterende reactie: “u moet een thaise (!) iphone 5 hebben!???!!”.
    Mijn antwoord: alle iphones zijn buitenlands nl. USA. Of chinese neppers.

    Omdat mijn iphone 5 net in die tijd de geest gaf een nieuwe aangeschaft en daar draaide de app prima op.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website