Ik wil geen vouchers maar een refund van Thai Airways

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags: , ,
28 juni 2022

Beste lezers,

Ik heb in 2020 twee tickets gekocht via Trip.com van Brussel naar Bangkok voor september 2020. Deze reis werd oor Thai Airways geannuleerd door Corona. Na vele emails en telefoons met Trip.com vandaag (27 juni 2022) vouchers gekregen. Maar ik wil een refund en geen vouchers.

Trip.com zegt dat Thai Airways een soort failliet is en een bescherming heeft aangevraagd en dat ze dus geen refunds doen.

Kan er iemand hierbij helpen? Ben het kotsbeu…

Groet,

srouji (BE)

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.

12 reacties op “Ik wil geen vouchers maar een refund van Thai Airways”

  1. Johan zegt op

    Vanaf 1 juli kun je de officiële Thai Airways vouchers indienen voor een refund. Deze zullen vanuit Thai Airways batchgewijs worden uitbetaald maar dit kan tot 2024 gaan duren. Dus geduld gaan hebben….

    • Maikel zegt op

      Jammer dat de berichten zo wisselend zijn. Mijn rechtsbijstand gaf ook een terugkoppeling dat Thsi airways failliet ging en ook nog erbij dat ik het verder zelf moest uitzoeken om al dan niet via mail verder het verzoek van vouchers moest doen
      Concreet
      Na een week reactie van de rechtsbijstand over faillissement thai airways kreeg ik mijn reissom ook sinds 2020 terug van mytrip met excuses van thai airways dus op den duur snap ik ervoor niets van
      Succes verder

  2. Jean zegt op

    Ik dacht dat in dit geval niet Thai Airways moet terugbetalen maar de travelagent waarmee je geboekt hebt

  3. Jos zegt op

    Ik hetzelfde maar dan bij Cheaptickets gekocht. Die doen helemaal niets geen refund geen voucher. Wijzen mij steeds naar Thai Airways. En die verwijzen mij naar cheap tickets. Dus je bent gewaarschuwd. Noooit nog iets bij Cheaptickets. Want die doen helemaal niks.

  4. Yan zegt op

    Iemand ooit een “refund” gekregen van een Thai? Ik denk het niet….

    • wim zegt op

      Ja hoor. Een tweetal nogal dure tickets naar Nieuw Zeeland werden keurig terugbetaald door Thai Airways. Uiteraard wel direct geboekt met TG.
      Dat gerommel met discount brokers is prima voor kleine point to point tripjes die je op korte termijn gaat vliegen.
      Duurdere tickets, danwel tickets met overstap en tickets waarop je pas over een aantal maanden gaat vliegen gewoon direct bij de airline kopen.

      Aan het begin van de corona hype had ik iets van 15 tickets uitstaan bij diverse airlines en heb alles keurig terug gekregen. Zonder moeite.

      Ik had één PtP ticket via een broker (Opodo) en uiteraard verwezen airline en broker naar elkaar. Gewoon beide even in een email adresseren en na verloop van tijd werd ook deze keurig terugbetaald.

  5. Barry zegt op

    Ook hier hetzelfde verhaal. Bij Supersaver tickets bij Iberia naar Spanje gekocht. Klantenservice Supersaver gebeld (020 nummer, maar je wordt doorgeschakeld naar India!) en die verwijzen je naar Iberia en die wijst weer met het vingertje naar Supersaver. Uiteindelijk vouchers gekregen in Zweedse kronen (Supersaver is van oorsprong een Zweeds bedrijf). De koers even bekeken en waarachtig het bedrag in Zweedse kronen kwam overeen met de Euro’s die ik betaald had. Het is bij mij fout gegaan toen ik de boekingsnummers van Supersaver ging gebruiken bij Iberia. Omdat het om een relatief klein bedrag ging (iets van €300,-) heb ik het zelf maar laten lopen. Onlangs kreeg ik weer een mail van Iberia waarin ik even fijntjes werd herinnerd dat ik nog vouchers ter waarde van zoveel Zweedse kronen had en dat ik die nog kon gebruiken voor vluchten tot november 2023. Iberia weet mij nu dus wel te vinden maar mijn boekingsnummer weten ze niet meer….. Moraal van bovenstaande… Altijd rechtstreeks boeken bij de luchtvaartmaatschappij zelf en de tussenpersonen eruit tussen uit laten. Voor december 2022 – januari 2023 de retourvluchten naar Thailand voor 6p dus rechtstreeks bij Turkish Airlines geboekt.

  6. TheoB zegt op

    Dit is op dit forum het zoveelste bericht over vouchers en refunds van geboekte (retour)reizen met Thai Airways die in de EER begonnen of hadden moeten beginnen.
    Officieel is Thai Airways nog steeds niet failliet. Wat is dan de reden dat Thai Airways zich niet zou hoeven houden aan artikel 8 van EU-Verordening 261/2004?

    https://eur-lex.europa.eu/resource.html?uri=cellar:439cd3a7-fd3c-4da7-8bf4-b0f60600c1d6.0004.02/DOC_1&format=PDF

    • Cornelis zegt op

      Het is volstrekt duidelijk dat Thai Airways wettelijk verplicht is tot terugbetaling. Beslag laten leggen op een van de vliegtuigen wanneer dat aan de grond staat in Brussel lijkt me de snelste manier om ze te dwingen tot betaling over te gaan……..

  7. loeng Johnny zegt op

    Ik vrees dat je er zult naast pakken met een terugbetaling! De vouchers gewoon opgebruiken!

    Vliegtickets gaan fors duurder worden en wanneer je je vouchers gebruikt betaal je niks extra’s!

    en koop je tickets rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappijen, dat bespaart je een hele hoop ellende!

    • Jan zegt op

      Beste loeng Johnny.
      Dat is makkelijker gezegd als gedaan Thai airways vliegt niet of nauwelijks vanuit Brussel en bij navraag gaf men aan dat ze niet weten of ze überhaupt in 2023 nog vanuit Brussel rechtstreeks vliegen.
      Ik heb het zekere voor het onzekere gekozen (voor zover je nog enige zekerheid hebt) en geboekt via EVA air vanuit Amsterdam voor januari 2023 (deze tickets zijn voor dan nog enigszins betaalbaar.). Ik had vouchers van Thai airway en heb er gelukkig afgelopen januari gebruik van kunnen maken.
      Ik hoop dat Thai airways het red maar heb er een hard hoofd in…

    • Peter zegt op

      Een voucher kan een goede keus zijn als je toch van plan bent een reis te gaan maken.
      Maar als die nieuwe reis duurder is moet je wel bij betalen.
      Een voucher is maximaal het totale bedrag van de oorspronkelijke reis.
      Dus als de tickets duurder gaan worden kom je zeker aan het bij betalen.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website