
Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Taal
Nieuwsbrief
Sponsor
Sponsor
Laatste reacties
- Tino Kuis: De meeste staatsziekenhuizen zijn goed maar welke minder goed zijn weet ik niet, ik heb ook geen ervaring met het Chulalongkorn Me
- Andrew van Schaik: In het nog niet door Thailand getekende verdrag gaat Nederland over alles belasting heffen. Begrijp ik.Zij krijgen de lusten e
- Bo Meekers: Beste ,, ik heb in 2020 mijn documenten (huwelijk in Belgie) naar de Belgishe/Thaise ambassade , het gewicht was maar amper 2 kg
- Conimex: Chulalongkorn of Thammasat hospital, in mijn ogen doen ze niet veel onder dan vele privaat ziekenhuizen, je ziet heel vaak dat art
- Willem: Ik weet niet over wat voor een thuisaccu je hier praat.in Nederland kost een thuisaccu van 5kw al snel 3700 euro. Jij hebt het ove
- Haje: Houd er wel rekening mee, dat je (over je eigendommen !!) invoerrechten moet betalen!
- Joseph: Kijk maar eens op de site van DBSchenker. www.dbschenker.com/th-en//meta/branch-locator?q=Chiangmai Je kunt terecht in Chiangmai,
- Luit van der Linde: Je hebt het hierboven over een verblijf van 180 dagen per jaar in Thailand, en daar belasting betalen en er straks niets voor teru
- ruud: Quote: Veel Nederlanders betalen in Thailand bij een verblijf van 180 dagen per jaar keurig belasting. Je bent met 180? 183? da
- Hans Bos: Erik, dat is mogelijk. De exacte tekst van de vrijstelling luidt: daarnaast gelden nog de volgende voorwaarden: in verband met een
- GeertP: Jos M Om je elektrische auto als thuisbatterij te kunnen gebruiken is het belangrijk dat het Vehicle-To-Home (V2H) ondersteund. N
- Peter (redactie): Daar bestaan visumbureaus voor: https://visum.nl/thailand-visum Aanleveren wat gevraagd wordt, betalen en geregeld!
- Erik Kuijpers: Hans, stel dat het verdrag niet per 1-1 aanstaande ingaat; dan zal de dienst jou een periode extra geven al dan niet op nieuw verz
- Erik Kuijpers: Bob, is gewoon per Thai Post een optie? Ik heb dat zo gedaan, zeepost (surfacepost) en alles kwam na enkele maanden keurig aan in
- Jos M: @ GeertP , kan je vanuit die auto stroom terug leveren naar huis??
Thailandblog Twitter
Menu
Dossiers
Koers Thaise Baht
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Diclaimer
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2023. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Lezersvraag » Lezersvraag: Hoe lang duurt het als ik geld overmaak van Thailand naar Nederland?
Beste lezers,
Op 8 mei heb ik een overboeking gedaan vanuit Bangkok Bank in Prasat, Surin (aan de balie, zonder pas) naar KPN mobile (ING bank) Euro 156,32. Het geld staat nog steeds niet op de rekening van KPN mobile. Is het mogelijk dat ze er zo lang over doen? Nu al 3 weken voordat de ING bank het geld overmaakt naar KPN mobile?
Verder heb ik alle gegevens meerdere keren gecontroleerd, zoals BIC code en IBAN nummer. Op 14 mei ben ik terug gegaan naar de Bangkok Bank, en zij hebben contact opgenomen met het hoofdkantoor, waar werd medegedeeld dat het geld zonder problemen is overgeboekt naar de ING Bank.
Wat kan ik het beste doen?
Met vriendelijke groet,
Richard
Niet normaal zou ik denken ,in mijn ervaring opdracht online ingeven vanuit Thaiand aan mijn online rekening in Belgie wordt de volgende dag omstreeks Belg Time14uur manueel verwerkt staat de daaropvolgende ochtend / dag bij KasiKorn bank op rekening 8..30 uur Thai time .
Wordt manueel uitgevoerd daar buiten Europa mijn Be . bank niet automatisch online doet ( fin. controle misschien ??)
Hebt u op de overschrijving ook duidelijk aangegeven waarvoor dat overgemaakte bedrag is bestemd?
Anders krijgt de KPN geld binnen en heeft geen idee waar het voor is bedoeld.
Dacht dat SEPA overschrijvingen, die gebruik maken van BIC en IBAN alleen mogelijk zijn vanuit Europa. Als u overschrijft van uw Thaise bankrekening, zijn IBAN en BIC niet voldoende. Swift en branchcode zijn nodig, waren die (manueel) ingevoerd?
Bij de Bangkok Bank heeft men het geld dus wel van uw rekening afgeboekt, maar zweeft de betaling waarschijnlijk ergens in een grijze zone, bij gebrek aan swift -en branchcode. En is ze bijgevolg niet ingeboekt op de KPN rekening?
Lees het graag in andere reacties.
SWIFT-code en BIC-code zijn de facto hetzelfde. Zoiets als een branche-code kennen wij in Nederland in ieder geval niet zoals bv. de Duitsers (Bank Leit Zahl) en Engelsen (Sortcode). Aangezien de rekeningnummers in Nederland inmiddels vervangen zijn door het IBAN-formaat van 18 tekens, lijkt IBAN+BIC het probleem niet. ‘Vroeger’ kon men a.d.h.v. (de begincijfers van) het rekeningnummer zien bij wel bankkantoor de rekening aangehouden werd, maar dat is inmiddels niet mee zo. Een plaatsnaam van de bank in kwestie is ter aanvulling soms wel nodig.
Wellicht is het probleem in deze, dat de informatie in de overschrijving, zoals die is aangekomen bij KPN, uiteindelijk onvoldoende informatie bevat om de betaling aan u en/of een specifieke rekening te koppelen, ondanks dat u die details wél had opgegeven. Verder is de kans is groot dat bedrijven bij betalingen vanuit het buitenland (zeker buiten de EU, want ‘Wereld-betaling’ en ‘business-to-consumer’) geen kosten voor het betalingsverkeer accepteren! U zult dan zelf moeten betalen voor de volledige route: ‘shared’ is dan niet mogelijk. Dankzij de vergaande automatisering worden betalingen automatisch gematcht en als dat om wat voor reden faalt zal een callcentermedewerk(st)er dat niet zo snel zien.
Gewoon een rekening aanhouden bij een Nederlandse (of Belgische bank) Daarop uw gelden laten binnenkomen en vervolgens opsparen en éénmaal per periode naar uw Thaise rekening overboeken scheelt een hoop kosten. En u kunt vanuit Thailand in Nederland betalen oa. via I deal, PayPal of rechtstreeks vanaf uw bankrekening. U moet dan wel over internet bankieren beschikken. Een fluitje van een cent.
Succes
ING heeft een slechte relatie met Thailand. Regelmatig ontvang ik betaling uit Nederland. Als ze het overmaken via ING duurt het 3 tot 4 dagen ondanks 10 euro extra kosten voor spoed. Sturen ze het via de rabobank dan heb je het dezelfde dag nog of max de volgende dag. Afhankelijk van het tijdstip van zenden. Ik heb laatst geld gestuurd naar mij zoon die een rabobank rekening heeft vanaf de siam commercieel bank en 7 uur later stond het op zijn rekening. ING slechte partner voor buitenlandse overboeking.
Net nogmaals met KPN Mobile contact opgenomen , geld nog steeds niet binnen , ze kunnen het ook nergens terugvinden .
Morgenvroeg dan maar nogmaals naar de Bangkok Bank hier in Prasat , Surin , en kijken dat ze me het geld ..Euro .. 156, 32 ‘… terugboeken cq terugbetalen ..
Groeten Richard .
Ik zal morgen een reactie hier plaatsen met de afloop ervan .
Dag Richard,
Mooi van je, het blog van de situatie op de hoogte te houden!
Ben even benieuwd, vooral achter de reden die men zal opgeven waardoor het fout is gelopen.
Succes,
David
Ok , komt die dan.
Vanmorgen omstreeks 8:30 alweer naar de Bangkok Bank gegaan . Werd meteen geholpen door een bankmedewerker , deze persoon ( sprak Engels 80 % ) .. Vrouwtje van me ook meegenomen natuurlijk om zeker te zijn dat ze ook begrepen waar het precies over ging .
Wat blijkt nu het geval te zijn geweest ;
Het betalingskenmerk ( wat ik duidelijk had ingevuld op het overschrijvings papier ). bestaat uit ongeveer 10 cijfers . De medewerker , dezelfde wat mij ook de 8 ste Mei had geholpen met deze betaling naar de ING Bank , heeft zeg maar van een 1 in het midden ergens van het betalingskenmerk een / ( slash ) gemaakt op de pc .
Daardoor was de betaling , die uiteraard na een paar dagen ( de 11 de Mei ) bij de ING Bank was binnengekomen niet te herkennen door KPN Mobile .
Ik dus gezegd , ja , ok , geen probleem , dan had ik graag mijn geld terug en zorg ik dat het alsnog via I-Deal ( over mijn ABN Amro rekening ). betaald word . Wat ik inmiddels net heb gedaan …
Dan DIT ….. De medewerker zegt tegen mijn vrouwtje , dat dat wel n paar dagen kan duren om het bedrag ( Euro 156,32 ) terug te krijgen , met toestemming van het hoofdkantoor in Bangkok en na contact door de Bangkok bank met de ING Bank in Nederland ,maar dat ze 2000 Bath in rekening brengen voor deze dienst ….. terwijl ik kan bewijzen dat het de schuld was van de BANKMEDEWERKER ..en niet van mij , daar ik toch echt het originele papier in bezit heb, wat duidelijk een 1 en niet een / toont .
Na dit te hebben proberen uit te leggen aan de medewerker , kon de goede meneer volgens mij geen Engels meer verstaan, omdat hij alleen maar nog n glimlach gaf en deed alsof ie van niks wist .
Afijn .. ik wacht af , en hoop natuurlijk dat ik nog wat geld terugkrijg .
Met vriendelijke groet ,
Richard , Prasat , Surin .
Beste Richard,
Dank voor je post.
De mededeling bij overschrijvingen van KPN zijn altijd OMG-nummers.
Kijk even op nl.wikipedia.org/wiki/Gestructureerde_mededeling …
In het OMG-nummer zit overigens een controlesysteem ingebouwd, zoals je kan lezen.
Fouten zijn zo uit te sluiten.
Elke bankmedewerker zou dit moeten weten.
Zo kan je de bankbediende als verantwoordelijke voor de missing stellen, en de kosten hieraan verbonden recupereren.
Misschien voorleggen aan de manager?
Zou dit zelf – uit principe – gelijk doen op deze manier.
Groeten,
Davis
Dat geeft stof tot nadenken. zal ik eens induiken , thx Davis . 2000 Bath is veel geld voor mij .
Vorige maand een klant geld overgemaakt aan de balie en stond binnen 24 uur op mijn rekening.(rabobank)