Beste lezers,

Op 3 november heb ik geboekt voor een vakantie naar Thailand. Wij vliegen van Brussel op 10 februari en komen aan in Thailand om 7.15 uur. Ik heb bij Bangkok Airways een vlucht geboekt naar Udon Thani om 12.40 uur en heb betaald en de e-tickets per mail gekregen.

Verbaast was ik vandaag dik twee maanden later dat ik nieuwe tickets kreeg met een vertrektijd om 6.45 uur ’s morgens. Wij zijn dan nog onderweg uit Europa en het is onmogelijk om dan te vliegen. Wij hebben direct gebeld met Bangkok Airways, er was niets aan te veranderen.

Op mijn vraag of ik bij kan betalen voor eerste klas kreeg ik als antwoord: het vliegtuig is vol we sturen u het geld terug over twee maanden.

Ik kom al 20 jaar in Thailand maar heb dit nog nooit meegemaakt. Ik heb inmiddels bij Thai Airways nieuwe tickets geboekt en laten onze vakantie niet hier door bederven.

Wel heb ik melding gemaakt bij VISA zodat de terug betaling in de gaten wordt gehouden. Ik ben benieuwt of iemand anders ook deze negatieve ervaring heeft meegemaakt en wat voor een actie hij heeft ondernomen?

Met vriendelijke groet,

John

P.s.: Je hebt betaald je hebt een ticket je hebt een farrang naam en trekken je ticket in na 10 weken en beloven het geld terug te sturen. Mijn vrouw (een Thaise met de achternaam Konsten) kreeg te horen dat als ze geweten hadden dat zij Thais was hadden we wel kunnen vliegen. Ik vind het niet normaal maar wil wel andere mensen waarschuwen dat je aan de inchekbalie staat en kan op hoepelen.

13 reacties op “Lezersvraag: Wie heeft ervaring met ticket veranderingen bij Bangkok Airways?”

  1. koos zegt op

    Heb zelf ook dit mee gemaakt maar dan met Thai airways.
    Waarneer niet genoeg mensen voegen ze de vliegtuigen van BK en Thai samen.
    Voor ons was dat thai airways en we kregen een ticket van Bangkok air.
    Maar als het niet past krijgen mensen gewoon nee te horen.
    Zo werkt het helaas in Thailand en je kan er weinig aan doen.
    Maar in dit geval raar want de Thai heeft wel plaats en dat kan ik dus niet volgen.

  2. joy zegt op

    Hallo John e.a.,

    Ik kreeg ook een REVISED ticket van Bangkok Airways met dezelfde strekking.
    Via hun website met een mail gereageerd, waarin ik heb voorgesteld en vriendelijk verzocht de ticket om te boeken naar de ochtendvlucht de volgende dag.
    De eerste werkdag daaropvolgend al de nieuwe tickets in de mailbox met excuses.
    Nu gaan wij dan eerst lekker relaxen in een boutique guesthouse, lekker eten, massage erbij en lekker slapen. De volgende dag fris op weg naar Udon!
    Zo kan het dus ook 🙂

    Groet Joy.

  3. Cornelis zegt op

    November vorig jaar werd mijn vlucht met Bangkok Airways van Bangkok naar Chiang Rai, vertrektijd 13.55, enkele dagen tevoren ook gewijzigd in een vlucht die om 17.45 vertrok. Oorspronkelijke vlucht kennelijk vervallen.

  4. Daniel Pijnacker zegt op

    Een tip…boek je intercontinentale vlucht samen met je binnenlandse vlucht.
    Heb je vertraging of word je binnenlandse vlucht geannuleerd dan word je gratis
    overgeboekt.
    Boek je je binnenlandse vlucht apart, dan weet die maatschappij niet dat je
    uit Europa komt met een intercontinentale vlucht.

    • Jean zegt op

      Daniel heeft gelijk, als je je binnenlandse vluchten samen met je intercontinentale vluchten borkt, is de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk.
      Stel bvb dat je dan zelf je binnenlandse vluchten wil veranderen, of bvb wil annuleren om een of andere reden, kan dit zonder veel problemen.
      Je moet wel de luchtvaatmaatschappij verwittigen.

    • john zoet zegt op

      ja Daniel
      samen de vlucht boeken en dan dankzij Bangkok airway 24 uur op het vliegveld wachten op je volgende vlucht.
      dan maar hopen dat ber niet te veel Thai komen want anders wordt je weer opgeschoven.
      ik heb maar een advies voor iedereen .
      laat deze onbetrouwbare vlieg maatschappij alleen Thaien vliegen en vlieg voor een paar cent meer met Thai Air.
      deze is redelijk goed betrouwbaar
      fijne vakantie allemaal

  5. Sandra koenderink zegt op

    Goedemiddag,

    Misschien een domme vraag van mij maar ik zou niet weten hoe ik mijn vlucht naar Thailand vanuit Amsterdam(KLM) samen moet boeken met binnenlandse vlucht??

    Ik boek mij vlucht naar Bangkok rechtstreeks bij KLM en een paar weken later bij Thai Airways de vlucht Bangkok-Chiangmai.

    Hoe moet je die dan samen boeken? Dat kan toch niet? Misschien kan iemand daar opheldering over geven.

    Vrgr Sandra Koenderink

    • Albert zegt op

      Sandra
      Rechtstreeks bij KLM boeken. En ” meerdere bestemmingen” aanvinken. Na de heenreis
      ingevuld te hebben verschijnt een leeg veld waar je via land en stad je volgende bestemming
      in kan vullen + datum/ Voor de terugreis dezelfde procedure. Uiteindelijk geeft KLM de
      totale reis aan. Inclusief data, tijden, vliegtuigmaatschappij. En natuurlijk de totaalprijs.
      Hoop dat je hier wat aan hebt.

  6. Miek37 zegt op

    Wij kregen de centjes gewoon netjes teruggestort vorige week.

  7. johan zegt op

    Ook wij zouden op dezelfde tijd naar Udon vliegen (begin februari). Ik kreeg vorige week sms, telefoon en daarna mail dat de vlucht(heen en terug) gecanceld is. Ik kon alleen mee met de avondvlucht. Dat betekent een dag hotel bijboeken en rond 22.00 uur buiten het vliegveld in Bangkok zijn. Het lijkt erop dat ze een grote broek aantrekken en veel vluchten per dag aanbieden. Daarna wordt het schema teruggebracht tot 1 of 2 vluchten per dag. Ik had voor hen gekozen vanwege de voor mij gunstige tijden. Geld terug: ik heb geen zin in gedoe, ik kies voortaan slimmer…

  8. Joop zegt op

    Ja hoor, mij overkwam hetzelfde. Twee dagen voor mijn heenreis naar Amsterdam kreeg ik een telefoontje van Bangkok Airways dat mijn vlucht was uitgevallen. Ik was vervolgens geboekt op een vlucht 4 uur later. Heb ze verteld dat ik dan mijn aansluiting in Bangkok zou missen en dat dat dus niet ging. Toen een hele vroege vlucht gekregen. Een dag later, ja die vlucht was ook uitgevallen en was nu weer geboekt op een vlucht 5 uur later. Na weer de nodige stampei van mij kreeg ik een nog vroegere vlucht.
    Ik denk inderdaad dat Bangkok Airways de zaken voor de gek houdt door zo ongeveer elk uur een vlucht aan te bieden, maar in werkelijkheid maar een paar keer per dag vliegen.

    Overigens op de terugreis moest ik op Bangkok eventjes 8 uur wachten omdat de vluchten al vol waren. Uiteindelijk zie ik bij de vlucht die een uur eerder ging ongeveer twintig mensen instappen in een leeg toestel, inderdaad allemaal Thai. Mijn vlucht een uur later zat propvol gestampt met uitsluitend westerlingen.
    Kortom, reken maar nergens op met Bangkok Airways, alleen dat je misschien diezelfde dag nog een keertje vertrekt.

    Tja we zijn hier in Thailand en dat land is er alleen voor de Thai. De westerling mag alleen zijn geld komen brengen, maar de Thai bepalen wel wanneer ze dat het beste uitkomt.
    Daarom is dit natuurlijk ook het “Land van de glimlach”, want die Thai lachen zich werkelijk dood om ons.

    Mensen, het is niet anders, leer er maar mee te leven.

  9. ruud zegt op

    Dat goedkope vliegen moeten ergens van betaald worden.
    Het is immers onvoorstelbaar dat je voor een paar tientjes per persoon zo’n vliegtuig kunt laten vliegen.
    Laat staan als het vligtuig maar half vol is.
    Zeg dat er 200 personen in dat toestel zitten, krijgt de maatschappij zeg 8000 euro aan inkomsten van de vlucht ( 40 euro per persoon= 1600 baht) voor een uurtje vliegen.
    Daar moeten alle kosten van betaald worden.
    Brandstof, personeel, luchthaven, aanschaf en onderhoud van het vliegtuig, huisvesting en noem maar op.
    Waarschijnlijk zijn die kosten ook niet dekkend, maar biedt met name AirAsia zijn vluchten op of onder de kostprijs aan, om de concurentie uit de markt te drukken.

  10. Miek37 zegt op

    Velen raden een andere maatschappij aan maar BA is bij mijn weten toch de enige die naar Trat vliegt vanuit Bangkok?


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website