Lezersvraag: Ervaring met Jet airways in business class?

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags: ,
15 november 2017

Beste lezers,

Ik ben van plan om in december terug naar Bangkok te vliegen. Ik vlieg 4 keer per jaar met Etihad in business class. Nu wil ik Jet airways eens proberen omdat de prijs gunstiger is en omdat deze in alliantie zitten bij Etihad.

Bij deze wil ik vragen of er iemand ervaring heeft met Jet airways in business class. Heb je bij hen ook dinner on demand?

Graag jullie reacties.

Groet

Johan (BE)


» Laat een reactie achter


14 reacties op “Lezersvraag: Ervaring met Jet airways in business class?”

  1. JoWe zegt op

    De overstap is een nogal ongeorganiseerd. (Mumbai)
    Lange rijen bij de veiligheidscheck.
    Houd het ticket van de eerste vlucht bij de hand, deze heeft u nodig om de veiligheidscheck te passeren.

    M.vr.gr.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  2. Nicky zegt op

    Op internet kan je een hoop informatie vinden. Als je naar hun eigen website gaat, kan je meestal zien welk eten je krijgt en hoe de stoelen er uitzien.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  3. Gerrit zegt op

    Beste Johan,

    Jet airways heeft first class (8 stuks gesloten cabines) en Premeire seats. De First is zowat gelijk als van Ethiat. Maar…. de Premeire seats zijn een soort business class seat, alleen staan ze niet schuin naar het raam, maar schuin naar het gangpad. Canada Air heeft dezelfde en het commentaar is enorm. Zoveel zelfs, dat men gestopt is met het plaatsten van deze stoelen in nieuwe vliegtuigen. Dus ga je voor First >perfect< ga je voor Premeire dan zal ik er nog een nachtje over slapen.

    Groetjes Gerrit

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  4. Harm zegt op

    Niet doen. Overstap in Mumbai is zoals al eerder gezegd nogal chaotisch. Personeel is ronduit onbeschoft.
    Zien je niet staan of doen alsof totdat je ze blokkeert. Dan pas besta je opeens voor ze. Vriendin en dochter zijn daardoor al eens een vlucht van Jetair misgelopen omdat ze meerdere keren de verkeerde kant op zijn gestuurd. Borden zijn defect of niet te lezen ( smerig) De luchthaven Mumbai zelf is ronduit smerig en stinkt.
    Ik bedank voor de eer om nog eens met Jetair of over Mubai te vliegen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +4 (obv 4 stemmen)
    • Wim zegt op

      Zeker niet. Het vliegveld in Mumbai is nieuw en schoon. Transit voor BC gaat zeer gemakkelijk, ik werd zelfs bij de gate opgewacht. BC heeft een speciale security lane en is zeker niet druk. BC lounge is prima met geweldig lekker eten.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +5 (obv 5 stemmen)
  5. Thirifays Marc zegt op

    Tweemaal met Jet gevlogen … nooit meer … luchthaventransfert chaotisch … service aan boord minimaal.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  6. wim zegt op

    Zal je uitstekend bevallen. Flat bed in BC en prima eten. Mumbai is praktisch voor transit.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • Cornelis zegt op

      Dat ‘flat bed’ is er dan waarschijnlijk alleen tussen Amsterdam en Mumbai – met een Boeing 777? De aansluitende vlucht (4u10m) naar Bangkok is met een kleine Boeing 737 en daar zitten die bedden vast niet in.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
  7. Mark zegt op

    Het is ondertussen een 5 tal jaren geleden dat wij nog met Jetairways gevlogen hebben. Ze hadden (hebben ongetwijfeld nog steeds) internationale hoge standaard … in de lucht en buiten India. Maar eens in India ‘grounded” gelden die niet meer.

    Sinds we daar door toedoen van het chaotisch organisatorisch geklooi van Jetairways een connecting flight naar BKK misten, nooit meer Jetairways.

    We werden behandeld als vee en letterlijk een nachtelijke 12 uur opgesloten in een glazen hok met een 40 tal mensen. De TL lampen beleven de hele nacht aan en er stonden slechts een paar harde houten banken. It was hell.

    Uiteraard nadien via hun website klacht en claim ingediend. Respons: overmacht door mist. Ze weten goed hoe ze IATA conform claims moeten afwimpelen. Er was helemaaal geen mist. Je kon kilometers ver kijken en er werd constant opgestegen en geland. Maar niet voor ons die daar opgesloten zaten.

    Drank … water uit een fonteintje, eten … niets. Enkel een automaat met een paar Indische snoepsnacks. Maar daar had je roepies in muntstukken voor nodig en die had niemand van de gestrande reizigers.

    De toiletten waren ook nog eens ronduit goor en smerig. De stont hing letterlijk tot tegen het plafond gespetterd.

    First class in the plane, no class on the ground. India is nu eenmaal een kastenmaatschappij en wij “witneuzen” zijn nog lager dan de laagste. Dat was pijnlijk voelbaar die nacht.

    Jetairways een absolute afknapper, never again.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +8 (obv 8 stemmen)
    • Sjaak S zegt op

      Mark, ik twijfel geen enkel moment aan je nare ervaring. Echter op een punt moet ik tegensputteren…dat is namelijk de “mist” reden. Het mag zeker zo zijn dat in Mumbai geen mist hing (ik kwam er vele jaren, nooit mist gehad), maar omdat je daar met een ander vliegtuig verder gaat, is de oorzaak mist niet zo vreemd.
      Dat vliegtuig heeft vaak andere routes dan de passagiers en het kan heel goed mogelijk zijn dat het uit Delhi kwam. En daar is juist heel vaak mist. Ik heb er al uren vastgezeten, we werden ook vaak omgeleid enzovoorts.
      Alles andere geloof ik op je woord. Ik ben ook al meer dan 5 jaar geleden de laatste keer in Mumbai geweest en gelukkig als bemanningslid van Lufthansa konden we meteen door naar ons vliegtuig.

      Dan nog iets: hoe je op een luchthaven behandeld wordt, heeft ook zelden met de luchtvaartmaatschappij te maken waarmee je vliegt. De diensten op de luchthavens zijn onafhankelijke bedrijven (net zoals een zelfstandig bedrijf ook voor je koffers zorgt). De luchtvaartmaatschappijen maken gebruik van die bedrijven en dan is het ook juist te klagen, wanneer iets niet goed gaat. Maar het is voor de luchtvaartmaatschappij zelf ook een kruis, wanneer ze afhankelijk zijn van dat soort bedrijven.

      Dus om bij je laatste zin aan te sluiten: in de lucht: luchtvaartmaatschappij (dat was ook prima) en op de grond heb je te maken met contractbedrijven. Appels en peren!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  8. Loe zegt op

    In het vliegtuig vond ik weinig verschil, maar de luchthavens Mumbai en Delhi zijn geen pretje.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  9. Peter zegt op

    Bezint eer ge begint. Na een keer dacht ik nooit weer. Tweede keer toch maar wel om wille van de prijs. Zal vorige keer wel gewoon pech zijn. Tweede keer van hetzelfde laken een pak. Transit is drama en erg onvriendelijk en arrogant. Derde keer zit er voor mij niet in. Geef mij maar Emirates of Etihad.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  10. rob zegt op

    Vliegen met Jet gaat wel, geen perfecte service in de bussiness class maar gewoon goed, wel vrij vaak vertragingen.

    Maar het overstappen in Mumbai en / of Delhi is een grote ramp > complete chaos, onbeschoft luchthaven personeel, idioot lange rijen bij de security vanwege de abnormale traagheid van de controleurs. Hierdoor reeds 2 keer mijn aansluiting naar BKK gemist.

    Dus voor mij nooit meer.

    Ik vlieg wel business met Qatar, Emirates, Thai of EVA air.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  11. Nico zegt op

    Tja,

    Gelezen het bovenste; geen Jet Airways,

    Conclusie; De overstap is een directe ramp, hoewel Wim zegt dat er een nieuwe terminal is.
    Vliegtuig over het algemeen redelijk, hoewel Cornelis zegt, dat er gevlogen wordt tussen Mumbai en BKK (4.5 uur) met een Boeing 737 en daar zitten geen first class stoelen in.

    Nee, gewoon bij Etihad blijven, maar ik zou voor EVA Air gaan, zelfde “perfecte” stoelen en een directe vlucht, geslapen van Hongarije en in Bangladesh waker geworden. Kijk dan kom je volledig fit en fris aan in BKK.
    Echt, altijd een perfecte vlucht.

    Nico

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website