Drukte bij incheck EVA Air

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags: ,
7 juli 2022

Beste lezers,

Ik hoor erg veel tegenstrijdige berichten over lange wachtrijen op Schiphol, mensen die uren staan te wachten om binnen in de terminal te komen. Ook wel berichten van mensen die zo door kunnen lopen, iemand ervaringen de afgelopen week met de incheck bij EVA Air?

Groet,

Mike

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.

5 reacties op “Drukte bij incheck EVA Air”

  1. De drukte heeft niets met de incheckbalies te maken. Je koffers ben je zo kwijt. Maar daarna mag je naar buiten om aan te sluiten in de enorme rij voor de security-check. En dat je wisselende geluiden hoort dat klopt, omdat het verschilt per dag en per uur.

  2. Dennis zegt op

    Ik ben 26 juni om 21.50 uur vertrokken met Emirates.

    Ik was om 17.30 uur op Schiphol Plaza. Bij het inchecken in T3 begon met stipt om 17.50 uur (4 uur voor vertrek) en geen seconde eerder. Aangezien het passagiers wordt aangeraden om 3 a 4 uur vantevoren aanwezig te zijn, was ik niet de enige die in de rij stond (normaal is het 3 uur voor vertrek nog rustig). Ik was om 18.30 uur ingecheckt. Toen aansluiten bij de security. Om 19.45 uur was ik door Security en om 20 uur door de paspoortcontrole.

    Dus in totaal 2,5 uur in de rij. ’s Avonds is het rustiger. ’s Middags staat er echt wel een rij van 4 of 5 uur. Toen ik de auto parkeerde (iets na 17 uur) op P3, toen denderde net de A380 van Emirates voorbij, die dus 1,5 uur te laat vertrok. Reden waren missende passagiers. Het kost namelijk meer tijd om koffers van boord te halen dan om 1 uur te wachten. Dat is dus een geluk bij een ongeluk; de airlines wacht wel, maar niet oneindig natuurlijk.

    In antwoord op uw vraag; Zo doorlopen gaat niet gebeuren. Het is ’s avonds rustiger dan s’middags. Maar bereid u voor op 2 uur in de rij.

  3. Guus zegt op

    Gisteren met EVA van Amsterdam naar Bangkok gevlogen. Chek in ging redelijk vlot. Alleen onbegrip over feit mijn dat mijn non immigrant visum eerder verlengd moet worden dan de datum van mijn retourticket. Controle handbagage viel ook mee. Bij elkaar ongeveer twee en half uur om er doorheen te komen. Prima vlucht met kleine vertraging.

  4. Eddie zegt op

    Collega van mij stond dinsdag om 17.30 in de rij en was om 19.45 achter de security. Dus je hebt ruim 2 uur nodig.

  5. Frank zegt op

    Dinsdag met EvaAir naar Bangkok gevlogen. Vlucht was helemaal volgeboekt, ook omdat er passagiers inzaten die waren overgeboekt uit andere vluchten van Eva die ze hadden moeten annuleren van Schiphol.

    We waren iets nadat de balie openging aanwezig en ja, het was druk. Er stond een lange rij en het kan niet anders dan dat er mensen al veel te vroeg (vroeger dan het advies van maximaal 4 uur voor vertrek) in de rij waren gaan staan. Er waren 4 of 5 balies open (dat is normaal), en ook de twee priority lanes waren gewoon voor iedereen open. Wie écht recht had op priority inchecken werd naar voren geleid. Prima geregeld.

    Wat je krijgt nu iedereen bang is voor lange rijen, is dat iedereen te vroeg (en dus tegelijkertijd) komt en dan ontstaat een stuwmeer.

    Bagage controle viel mee, we werden van terminal 3 naar terminal 2 doorverwezen omdat het daar minder druk was. Iets meer lopen, maar ik heb er pre-corona wel eens veel langer over gedaan. Laptops, flesjes ed hoeven niet meer uitgepakt te worden, dat scheelt ook.

    Laatste wachtrij was bij de paspoortcontre, dit duurde ook niet veel langer dan normaal. Hier is nog steeds de bottleneck dat mensen niet snappen hoe ze hun paspoort in de scanner moeten leggen of wat ‘recht in de camera kijken’ betekent.

    Al met al in ongeveer een uur het hele ritueel doorlopen, even rondlopen achter de douane en vervolgens ruim anderhalf uur bij de gate zitten wachten.

    Het kan van dag tot dag en uur tot verschillen, maar dit is iig hoe het dinsdag is verlopen.

    Prettige reis!


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website