Beste lezers,

Dit moet mij even van het hart. Ik heb al het één en ander meegemaakt in Thailand maar dit spant de kroon. Als kleine verzamelaar van horloges was één van mijn Breitling’s aan de beurt voor een servicebeurt. Op naar de lokale Breitling dealer in Pattaya. Aldaar kreeg ik te horen dat deze naar Bangkok gestuurd moest worden maar dat gezien de waarde van het horloge dit niet met de post kon maar dat ik in eigen persoon naar Bangkok moest…… Oké, dan moet dat maar..

Nou gisteren was de grote dag daar dat ik bij de Breitling dealer in Bangkok naar binnen stapte. Groot was mijn verbazing dat ik te horen kreeg dat de service beurt in Singapore uitgevoerd moest worden en dat gezien de waarde van het horloge niet per post gestuurd kon worden.
Hè…..? Maar hoe dan? Wel een medewerker van Pendulum Ltd., zou wel even met het vliegtuig naar Singapore gaan daar één of meerdere nachten verblijven en terug komen met mijn gerepareerde Breitling Emergency. Kosten beginnend bij 10.000 Baht voor verzending en nog eens 10.000 baht voor service. Let wel. De eerste servicebeurt is gratis zo staat in de garantiebepalingen maar daar hadden ze bij Pendulum nog niet van gehoord.

Zien wij Farangs er nou echt zo dom uit of verbeeld ik me dit nu?

Met vriendelijke groet,

Fred

28 reacties op “Lezersinzending: Zien wij Farang er nou echt zo dom uit of verbeeld ik me dat?”

  1. BramSiam zegt op

    Wat heeft dit verhaal met domheid te maken? Is de boodschap dat farangs zo dom zijn dure horloges te kopen die kennelijk ook nog om de zoveel tijd onderhoud nodig hebben? (Mijn Seiko horloge loopt al 30 jaar zonder onderhoud). Zien wij er zo dom uit dat wij niet begrijpen dat de postdiensten hier uiteraard onbetrouwbaarzijn? Is het dom te denken dat Thais een Breitling kunnen onderhouden (wat ze volgens mij prima kunnen)?
    Kortom het ontgaat me waar deze posting over gaat of wat het verband is tussen de Breitling en de vermeende domheid.

    • Fred. zegt op

      Dit verhaal gaat er om dat ik door een dame te woord wordt gestaan met een Smile van oor tot oor en een inhoud die maar niet door wilde dringen tot mijn hersenen.
      Een Breitling Emergency MOET iedere twee jaar getest worden op het RESCUE systeem.
      Het is het enige merk in de wereld wat dit heeft en redt levens. ( youtube !!! )
      Dit kan makkelijk gedaan worden door Breitling Thailand, dus kom niet met een verhaal dat er iemand op mijn kosten met het vliegtuig naar Singapore moet. Kom kom
      Ik ben dan wel een buitenlander maar niet GEK.

  2. Fransamsterdam zegt op

    Aangezien Pendulum Ltd. op de internationale website van Breitling wordt genoemd als Service Center en de eerste onderhoudsbeurt inderdaad gratis is, neem ik aan dat u wel zo slim bent geweest om uw onvermijdelijke klacht omgaand te deponeren bij Breitling SA te Grenchen, Zwitserland, alwaar men ongetwijfeld voor een passende oplossing heeft gezorgd.
    .
    http://www.breitling.com/en/contact/
    .

    • Fred zegt op

      Dat ben ik van plan. Bedankt voor uw kundig advies. Het is te gek voor woorden natuurlijk.
      Ik ga dit opnemen met Zwitserland. Een BREITLING Emergency is geen Seiko zoals de vorige lezer suggereerde ( zie Google ).

  3. Peter Pan zegt op

    En toen,

    Ik mag aannemen dat je je wel even “hebt laten gelden” toch?

    Vertel….

  4. eduard zegt op

    Die ,,beurten,, voor die dure klokken is alleen maar geld binnenharken. Ik heb zelf een prijzige rolex en kennissen die bij rolex werken.Daar kreeg ik het advies van om nooit een ,,reinigingsbeurt,, te laten geven ,kosten in Holland 1500 euro.Ik heb hem nu meer dan 20 jaar om en loopt op de seconde goed.

    • Cor Verkerk zegt op

      Is wel erg aan de prijzige kant. Heb mijn Rolex vorig jaar bij Gassan op Schiphol gebracht voor service na 35 jaar trouw dienstverband.
      Glas polijsten want er waren toch wel wat krassen, ook kast en band weer als nieuw teruggekregen en uiteraard binnenuurwerk laten reinigen, opnieuw afgesteld want liep ongeveer 3 minuten per maand achter en opnieuw geolied. Kosten 675€ en jaar garantie op uurwerk

      Met vriendelijke groet

      Cor Verkerk

    • Fred. zegt op

      De prijzen staan vast. 600 euro voor een grote beurt. Ik heb mijn Rolex nu precies 20 jaar en is alleen maar een paar keer gepolijst door een locale reparateur in Torremolinos Spanje. Kosten 60 euro en was daarna weer als nieuw.
      Misschien is er zelfs nog een druppel olie ingegaan maar dat weet ik niet zeker.

  5. Els zegt op

    Fred als je een echte breitling hebt kan je die kosten toch wel betalen???? En je hebt geluk dat ze niet zeiden dat het een namaak was. Want dan zit je pas echt in de boot.
    Het beste en geluk ermee.

    • Fred. zegt op

      Hahaha, het gaat mij niet om die 20.000 Baht maar de manier waarop. Met een grijns van hier tot Tokyo wordt mij medegedeeld dat dit in Singapore moet gebeuren als of ze hier in Thailand achterlijk zijn.
      Daar gaat het om. Ik voel mij thuis in Thailand net zo thuis als die 27 jaar in Spanje waar mijn eerst Breitling Emergency werd gekocht die na een jaar ( ik werd door Breitling notabene benaderd ) een service beurt kreeg. Deze werd helaas uit mijn boot ontvreemd dus heb ik weer een nieuwe aangeschaft ( als solo zeiler is zo´n klok onmisbaar ( zie youtube ).
      Nu moet de nieuwe weer nieuwe batterijen krijgen voor het uurwerk maar belangrijker voor het Emergency systeem.
      Al met al een flessentrekkerij van jewelste door dit soort kosten in rekening proberen te brengen.
      Ik wil lezer twee bedanken en zal de tekst van mijn bericht vertalen in het Duits of Engels zodat Genève er hoogte van krijgt.

  6. rob zegt op

    Ik bezit ook twee Breitlings. en laat deze maar eens in de 6 jaar een service beurt geven en dan zorg ik wel dat ik dan in Nederland ben en de horloges naar de juwelier breng waar ik ze ooit gekocht heb.
    Goede service , redelijk snel zijn ze dan weer in mijn bezit . In Thailand eenmaal mee gemaakt dat ik bij een service punt van Tag Heuer een tax free exemplaar, gekocht op de luchthaven, liet onderhouden en dat exemplaar nooit weer gezien…..Weggeraakt bij de post, ja ja….Na veel gedoe een (goedkoper)een vervangend exemplaar van ze gekregen.Dus nooit meer in welk Aziatisch land dan ook.

  7. Reinhard zegt op

    Beste Fred, je hebt het misschien slecht getroffen. Ik heb een heel positieve ervaring. Ik woon in Hua Hin en ben in het bezit van een Tissot horloge waarvan de batterij vervangen moest worden. In Nederland wordt het horloge opgestuurd naar de centrale vertegenwoordiger in Nederland, is lang onderweg en batterij kost incl verzendkosten ca 100 euro. Ik heb gegoogled en vond een officiele Swatch dealer in Bangkok die service geeft voor wel minstens 10 verschillende Zwitserse horloge merken waaronder Omega, Longines, Tissot en vele andere Ik moest vorige week in Bangkok zijn. Heb Swatch bezocht en binnen 15 minuten was de batterij vervangen voor slechts 600 THB. Over service gesproken…………

  8. Jan zegt op

    Ik heb ook een Breitling horloge gekocht (in Nederland – omstreeks 2007).
    Er werd mij ook aangeraden om om de zoveel jaar een service-beurt te laten uitvoeren (toentertijd ongeveer Eur 670,-). Nooit gedaan 🙂

    • Fred. zegt op

      Oke,
      Maar een Emergency MOET om de twee jaar nagekeken worden ivm het RESCUE systeem wat er inzit.
      Een gewone batterij kon wel vervangen worden in Pattaya Festival Shopping Centre ( 600 Baht ) maar de batterij van het Emegency system ligt er dieper in en daar durfde de reparateur zich niet aan te wagen, vandaar dat ik naar Bangkok ben gegaan. Niet wetende dat ik van een koude kermis terug zou komen.

  9. marc zegt op

    In pattaya leuren ze met breitling horloges 700bth werken prima
    de straatverkoper zei met en ernstig gezicht dat ik levenslang garantie had
    In belgie en nieuw batterijtje laten steken bij mister minit 10€ zo zie je maar.
    Geen mens die het verschil merkt

    • Fred. zegt op

      Jawel, maar als je een solo zeiler bent zoals ik en je valt over boord is jouw Breitling niet water dicht maar wat veel belangrijker is………een helikopter komt mij redden binnen niet al te lange tijd. Gegarandeerd over de hele wereld. ( Of je moet buiten bereik zijn van vliegtuig, boot, ect )
      Dit horloge is erg gewild bij eenlingen zoals ik. ( Alleen zeilen, alleen skiën,alleen wandelen ect )

  10. Hendrik zegt op

    Heb goede ervaring bij een schop in central Pattaya. Bath 3,000 wat is voor hun een vermogen en verdienen ze normaal in 1 of 2 weken. Maar prima gedaan en heb hem nu geschonken aan 1 van mijn zonen in Nederland als voorschot op zijn erfenis hij blij en Ik met mijn Pebble, je moet met je tijd mee gaan

  11. Ivo4u2 zegt op

    nou zit er best wel verschil tussen een Quartz horloge met een knoopcelbatterij een kinetic wat in weze een dynamo in een Quartz horloge is een puur mechanisch opwind horloge en als laatste een mechanische automaat. Kwa aanschaf en zeker kwa gevoeligheid en onderhoud loopt dat op. En dat daar een ander prijskaartje aan hangt is niet zo gek. Als gassan een mechanische Rolex voor 675 weer in Nieuwstaat brengt is dat echt niet duur. 50 euro voor alleen een knoopcelbatterij vervangen in welk klokje dan ook is gewoon een ripp-off zelfs met waterdicht maken.
    Overigens kunnen mechanische horloges lang niet zo goed tegen schokken, dus tennis, golf, hamer en spijker, drilboor… Zijn ze toch niet zo blij mee doe je slimmer met goedkoop Quartz klokje… Maw ik hou er een Quartz voor de vakantie sport en klussen op na en een mechanische automaat voor het net…
    Mijn Thaise nep Quartz danish design overleefde na 10j zijn knoopcelbatterij wissel niet, dus voor 700bht een andere gehaald….

  12. RonnyLatPhrao zegt op

    Sinds ik op pensioen ben draag ik geen uurwerk meer. Hoe laat het juist is, is onbelangrijk want er rijdt hier toch niets op tijd, en als ik ergens moet zijn ben ik volgens Thaise begrippen altijd op tijd…. 😉

  13. Gerardus Hartman zegt op

    Heb een redelijk dure Seiko gekocht in Manila een 20 jaar terug. Waterdicht tot 100m. Eens per 2 jaar de batterij vervangen in Pattaya voor 100THB inclusief schoonmaken zijn de kosten bij een vertrouwde stal Pattaya Klang. Laat ik het doen in de Fiesta Mall kost het 300THB. Zelfde verschil met de banden.

  14. Jacques zegt op

    Tip voor bezitters van dure uurwerken met saffier glas dat dof op gekrast is. Haal een tube crème bij de drogist, waar destijds de plaat van oude kachels werden opgeblonken…IK wocht wenol polish….Een druppeltje op een doek en glas kuisen….Blinkt als nieuw….20 jaar geleden was ik in Griekenland waar ik de tip in een goudwinkel kreeg. Ze deden dit mij voor en kon mijn ogen niet geloven….

  15. sjef zegt op

    haha Fred gun die mensen ook een reisje. Een kniesoor die op zo iets let.

    Indien ik regelmatig, laat is het zo zeggen, minder positieve berichten over Thaise mensen lees, vraag ik me af hoe je Uberhaupt met een Breitling durft te lopen haha.
    Trouwens een beetje Nederlander die bij de scouting of in dienst heeft gezeten, leest de tijd aan de Zon en Maan af.
    Tjee wat een spannende avonturen beleeft je zoal in Thailand lijkt af en toe niet zo een sleur als in NL haha

    grsjef

    • Fred zegt op

      Eerlijk gezegd durf ik hem niet op straat te gebruiken maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht.
      Sleur in Thailand ??? NO WAY. Heb het erg naar mijn zin hier in Azië, ik verveel me geen dag. Zeker met al die Nederlanders om me heen. Het is toch gezellig zo ?????

  16. Roy zegt op

    Fred als je even internet had gebruikt dan moest je jezelf niet zo druk maken over Thailand.
    breitling emergency maintenance asia.Was het enige dat je moest zoeken op google en dan had je
    geweten dat jouw Breitling in Singapore moet onderhouden worden en niet in Thailand.
    Als je dat niet leuk vindt moet je maar klagen bij Breitling.

    • Fred zegt op

      Beste Roy,
      Dit is totaal nieuw voor mij. Als ik dit had geweten had ik niet al die moeite hoeven doen. Nu was ik gelukkig niet alleen voor dat in BKK.
      Ik heb Breitling NL hiervan in kennis gesteld en wacht op bericht van hun.
      Dank voor je serieuze reactie.

  17. Eddie Lap zegt op

    Breitling heeft van huis uit een zeer slechte after-sales service. Ik koop er nooit meer een.

    • Fred zegt op

      De Breitling van mijn dochter moest ook voor een service beurt naar de Breitling.
      Kosten ? GENOEG !
      Naderhand kwam er vocht in. Op naar een dealer in Badhoevedorp.
      Nu bleek dat het horloge NOOIT is aangeboden aan Breitling NL maar dat REUTER in de Kalverstraat er zelf een nieuw batterijtje er in had gezet en hem niet goed had afgedicht maar wel het volle bedrag heeft service bedrag heeft geïnd.
      WINST 800 %

  18. Nicole zegt op

    Nou, wij hebben allebei een EBEL horloge, maar die laat ik dus echt niet in Thailand repareren. Bij mij gaat het batterijtje 5 jaar mee. Begin van het jaar moest dt dus vervangen worden, maar ik heb toch maar gewacht , tot ik in juni naar Belgie vloog. En daar bij een betrouwbaar adres in Antwerpen de service beurt laten doen. Ik vertrouw dit echt niet hier.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website