Lezersinzending: Stopt ICS cards met haar service in Thailand?

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersinzending
10 augustus 2018

Ik ontving vanmiddag (Thaise tijd) een mail met de volgende boodschap: U heeft een creditcard van International Card Services (ICS). Als gevolg van striktere wet- en regelgeving heeft ICS besloten haar dienstverlening in sommige landen niet meer aan te bieden. Dit geldt ook voor het land waarin u woont. Dit betekent dat wij uw creditcard(s) en eventuele Extra Card(s) gaan beëindigen. Wij beëindigen uw creditcard(s) op 22 oktober 2018.

Ik stond daar wel van te kijken want het is een Worldcard die ik al jaren naar tevredenheid gebruik en ik dacht dat Thailand nog steeds een deel van deze wereld was….?  Kan het zijn dat ABN-AMRO dit doet in het kader van wat eerder op dit forum te lezen was over een rekening bij de ABN-AMRO + Thailand?

Zijn er onder u die van ICS eenzelfde mail hebben ontvangen?

Ingezonden door Hans

44 reacties op “Lezersinzending: Stopt ICS cards met haar service in Thailand?”

  1. ICS een onderdeel van ABN AMRO, dus dat verklaard een hoop.

    • Jan zegt op

      De SNS bank heeft mijn creditcard ook opgezegd per 1 september.
      De motivatie is dat SNS de uitgifte heeft overgedragen aan ICS en die geeft geen cards uit voor ons in TH.
      Bij navraag SNS, of de bank ook een oplossing heeft ? negatief dus. Ook nog even over de zorgplicht gesproken maar dat werd afgedaan met , U kunt een klacht indienen.

      Ja , het duurt niet lang meer of de SNS gooit ons ook op straat.

      Vr. Gr. Jan.

    • Robert zegt op

      Wat wordt dan verklaard?

  2. Ko zegt op

    Zelfde mail, 2 weken geleden nog nieuwe cards gekregen.

  3. ruud zegt op

    Ik heb de brief ook gehad.
    Ik heb besloten me over ICS niet druk te maken.
    Ik gebruikte die credit card toch nauwelijks.

    Met de ABNAMRO ben ik nog niet klaar.
    Ik heb een klacht opgestuurd naar de ABNAMRO en die gaat daarna verder bij het Kifid, of mogelijk de rechter.
    Dat is nog niet helemaal duidelijk.

    De belangrijkste punten uit de klacht zijn:

    Overtreding van de bankcode (het belang van de klant moet voorop staan)
    Klanten zonder zonder alternatief aan te bieden op straat zetten voldoet hier niet aan.
    Ze zouden kunnen bemiddelen bij een andere bank, om de klanten over te nemen.
    Dat zou ze waarschijnlijk echter geld kosten, want ik neem niet aan dat andere banken staan te springen om ons over te nemen.
    Het argument dat ze gebruikten dat dat niet zou mogen om privacy redenen is onzin.
    Als ze toestemming van de klant vragen kan dat gewoon.
    Overigens kunnen ze je blijkbaar niet zomaar op straat zetten, wat anders deden ze dat wel, maar ze willen dat je zel je rekening opzegt met het dreigement je rekening te blokkeren.
    Voorlopig zie ik geen reden die rekening op te zeggen en zie wel hoe het verder loopt.

    De suggestie, (alleen gesuggereerd, niet gezegd) dat de bank zou stoppen met bankieren in Thailand is niet waar, omdat expats (uitgezonden door een bedrijf) wel kunnen blijven bankieren en de vergunningen om te bankieren er dus gewoon zijn.

    Ik heb een deposito voor 10 jaar lopen (nog 9 jaar nu)
    Dat is een voor beide partijen bindende overeenkomst.

    Verder heb ik gevraagd aan te tonen dat ik in Thailand woon.
    Ik ben wel uitgeschreven uit Nederland, maar woon ik ook in Thailand?
    Daarvoor moet je een definitie hebben van het begrip “wonen”.(het IND kent bijvoorbeeld het begrip “verblijfsstatus”, dat is dus blijkbaar wat anders dan wonen)
    Tot op dit moment heb ik geen instantie kunnen vinden, die mij kan vertellen wanneer je nu precies in Thailand woont, of wat het begrip “wonen” inhoudt, of zelfs waar ik moet wezen voor uitsluitsel over dat begrip wonen.
    En op dat begrip “wonen” is de wet gebaseerd, waarop de ABNAMRO wil, dat je je rekening opzegt.
    Wat de betekenis is van wonen volgens de ABNAMRO lijkt me niet van belang.
    Het gaat over de betekenis die de wet eraan toekent.

    Aangezien bijna iedereen hier op basis van een NONIMMIGRANT visum is binnengekomen en waarschijnlijk geen permanente verblijfsstatus heeft, valt er op dat begrip “wonen” wel wat af te dingen.
    Je kunt immers bij iedere verlenging een nieuw verblijf worden geweigerd.
    Mogelijk dat zo’n verlenging zelfs tussentijds beeindigd kan worden, maar dat durf ik niet te zeggen.
    Ook het belastingplichtig zijn in Thailand hoeft niet doorslaggevend te zijn, omdat ook mensen die gewoon in Nederland staan ingeschreven belastingplichtig worden in Thailand, als ze hier langer dan maanden verblijven.
    Dan zou je dus in twee landen wonen.

    Tot slot, begin in ieder geval een klachtenprocedure.
    Als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor de oudere mensen in Thailand, die door bijvoorbeeld gezondheidsproblemen, of weinig geld, minder mogelijkheden hebben om zich te verweren.

    • Kees zegt op

      Succes! Ik heb me altijd afgevraagd in hoeverre dit legaal is inderdaad. Banken hebben wel zorgplicht uiteindelijk.

      http://www.wieringa-advocaten.nl/nl/weblog/2011/09/30/beeindiging-van-de-bankrelatie

      https://blog.legaldutch.nl/zorgplicht-banken-zakelijke-klanten/

      • ruud zegt op

        Het is in die zin legaal, dat zij uw rekening niet zelf opheffen, maar druk uitoefenen om zelf je rekening op te zeggen.
        Dit met het dreigement je rekening te blokkeren.
        Hoe wettelijk dat laatste is, en of ze dat ook werkelijk zullen doen, is een tweede.
        Dat wacht ik nog af.
        Voor het blokkeren van mijn rekening heb ik nog geen informatie op basis van welke wet, of welk artikel zij dit zouden mogen.
        Miogelijk is het alleen maar bluf.

        Het lijkt me dat de ABNAMRO beter een overstapservice had kunnen beginnen.
        Dit blijft nog wel een tijdje aanmodderen voor ze en het is een erg slechte reclame.
        Vooral als het in de publiciteit blijft.
        Facebook of zo, waar ik overigens geen klant van ben.

        • rene zegt op

          Ruud probeer even de europese consumentenvrenging. Die kan een gezamenlijk bundel opstellen

    • Hansman zegt op

      ICS cards vroeg op een gegeven moment naar mijn TIN in het geval ik belastingplichtig ben in Thailand. Indien ik dat niet zou zijn, moest ik aangeven waarom dan wel niet… Privacy???

    • JanLao zegt op

      Hoi Ruud
      1- ik heb toevallig vandaag een mail van ABN Amro gehad waarin bevestigd wordt dat binnen 2 weken het lijfrente product in werking treedt en ik nog in augustus de eerste uitkering kan verwachten. Looptijd 5 jaar.
      2- begin deze week een brief ontvangen waarin gesommeerd wordt de rekening van mijn zoon die gekoppeld is aan mijn rekening opgezegd moet worden.
      3 kreeg het advies mijn rekening aan te houden zolang de lijfrente loopt.
      4_ mijn gold creditcard van ABN Amro zou automatisch opgezegd worden als mijn rekening opgezegd zou zijn. Ik kon dan onder de zelfde condities een creditcard rechtstreeks bij ICS krijgen. Dat is bevestigd door ICS.
      5″ ik verblijf in Laos. Moet ieder jaar opnieuw een vergunning aanvragen bij MOFA Laos.Ben nog steeds Nederlands belasting plichtig. En betaal loonbelasting in Nederland. Krijg er niets voor terug.
      6_ Spaarplan ben met als doel omzetting naar pensioen plannen kunnen alleen als eenmalige uitkering uitgekeerd worden net als in Thailand met dit verschil dat Thailand bruto/ netto uitgekeerd krijgt en bij mij 52 % loonbelasting wordt ingehouden. Het verschil tussen die 52% en de werkelijke belasting kan ik het jaar erop terugvragen met als bonus dat ik 20% revisierente moet betalen. Al met dus ruim 40% voor de Nederlandse staat.
      Ben nu zelf een soort lijfrente aan het regelen bedrag voor 10 jaar vast in euro tegen 8% maandelijkse uitkering.
      Maar het blijft erg krom natuurlijk. Probeer in ieder geval de revisie rente kwijt gescholden te krijgen. Brief naar Belasting Diest Heerlen is onderweg. Bij negatief antwoord gaat er een brief naar de ombudsman. Mijn argument; Het is niet mijn keuze om de bedragen in een keer uit te laten betalen. Integendeel. Het zou een aanvulling op mijn pensioen moeten zijn.

    • janbeute zegt op

      Beste Ruud , ik bewonder je vechtlust .
      Ook ik was een van de vele slachtoffers van deze bank , ook ik ben mijn ICS CC kwijt .
      Ik heb ooit eens gelezen in het AD online dat er rond de 15000 klanten uit diverse landen dus niet alleen Thailand er uit gegooid zijn .
      Er waren twee mensen een Nederlander die in Thailand woont en een Nederlander die in NewZealand woont die naar de rechter gestapt zijn .
      En helaas voor hun heeft de ABN gelijk gekregen , zij mochten dit doen .
      Wees voorzichtig wat je doet als je het gevecht aangaat met deze bank .
      Aan het eind kun jij wel eens aan het kortste eind trekken en het je zelf veel geld gaan kosten .
      Ik had de buik zo wie zo al vol van deze bank ivm een koopsompolis ooit eens daar afgesloten , die ik gelukkig met behulp van een deskundige assurandeur en een belastingdeskundige op dit gebied tot goede afloop heb kunnen brengen .
      Het enigste naar mijn mening wat gekund had , was dat alle slachtoffers van deze bank hun krachten gebundelt hadden , maar krijg dat maar eens voor elkaar .
      Ik ben geruisloos vertrokken bij de ABN , en heb inmiddels een nieuwe CC card van de KRUNGSRI bank hier in Thailand .
      Ik wens je veel succes Ruud maar wees voorzichig , mocht het tot een procedure komen en je verliest , dan kost het je alleen maar meer en de frustatie wordt alleen maar groter .
      Beter is blijf hier genieten in Thailand , want ook in Thailand hebben ze banken , meer zelfs dan in Nederland .
      Maak van je hart geen moordkuil .

      Groetjes Jan Beute .

      • ruud zegt op

        Beste Janbeute,

        Ik doe dit niet alleen voor mijzelf.
        Ik ben vorig jaar in Nederland geweest en heb de gelegenheid aangegrepen, om een andere rekening te openen.
        Er zijn echter ongetwijfeld oudere mensen die dit niet kunnen.
        Wegens gezondheidsredenen, dan wel door gebrek aan voldoende geld om even heen en weer te vliegen.

        De mensen waarover u spreekt hebben naar mijn mening door (gedeeltelijk) onterechte argumenten verloren.
        Uitspraken door het kifid en in de tweede kamer op kamervragen lijken te suggereren dat de ABNAMRO geen vergunningen zou hebben om in het buitenland te bankieren.
        Dat is echter in tegenspraak met het expatformulier, waarmee je wel klant bij de ABNAMRO kunt blijven.
        Zonder die vergunningen kunnen ze immers ook niet voor expats bankieren.

        Overigens heb ik andere argumenten dan de mensen die hebben verloren.
        Die heb ik boven boven aangegeven.
        De stelling over het begrip wonen vind ik zelf een interessante.
        Ik heb zelf allerlei instanties gebeld over het begrip ergens wonen, maar niemand heeft een antwoord.
        Zelfs de kamerleden niet, die over de wet hebben gestemd.
        Niemand heeft ook een idee, wie dat begrip wonen wel kan uitleggen.
        Vraag dat maar aan een advocaat was het duidelijkste antwoord.
        Blijkbaar hoeft de overheid zelf niet te begrijpen, wat de wetten inhouden die ze maken.

        Maar als er geen definitie van wonen bekend kan de ABNAMRO ook niet beweren dat ik in Thailand woon.
        Per slot van rekening gaat het niet om de mening van de ABNAMRO of ik in Thailand woon, maar over wonen als bedoeld in de betreffende wet.

        Ik heb kort na mijn reactie op Thailandblog een mail van de ABNAMRO gekregen, waarin mijn bezwaar is afgewezen.
        Ik heb hem nog niet helemaal doorgespit, maar op sommige zaken – mijn deposito en het begrip wonen wordt verder niet inhoudelijk ingegaan.
        Van het deposito wordt gezegd dat ze het opheffen.
        Er wordt wel gesteld, dat per 1-01-2019 mijn rekening wordt afgesloten.

        We gaan het zien, ik heb een contract van 10 jaar bij de bank afgesloten, dus ik mag verwachten, dat ze zich aan het contract houden.

        Verder stellen ze, dat ik het expatformulier had moeten invullen, maar naar mijn mening ben ik geen expat, maar dat moet ik nog uitzoeken.

    • Hans Bierdrager zegt op

      Ik heb ook een brief ontvangen van de ABNAMRO Bank dat ik mijn rekening bij deze bank moet beeindigen,
      Ik woon in de Filipijnen sinds 2006 en doe alleen zaken via internet met deze bank.
      Ik ben wel teleurgesteld in deze bank, ik heb bijna 34 jaar bij deze bank gewerkt en geniet nu van mijn pensioen. Nu maar proberen of het mogelijk is om een rekening bij de ING te openen, ik heb dit gevraagd aan mijn dochter omdat ik zelf niet naar Nederland terug ga.
      Ik heb wel een rekening in de Filipijnen maar als mijn pensioen overgeboekt wordt naar de Filipijnen in peso, dan start voor mij het volgende probleem ik moet aan mijn ex elke maand Euro’s naar haar rekening in Nederland overboeken en dat is niet gemakkelijk en misschien een dure aangelegenheid.

  4. RobN zegt op

    Zelfde brief gekregen, inmiddels email aan ICS gestuurd met een vraag. Hoe gaat ICS om met personen uit Nederland die een creditcard hebben en naar Thailand op vakantie gaan? Mogen die dan hun World Card niet gebruiken in Thailand? Pure discriminatie is het simpelweg gezegd. Klachtenprocedure heb ik inmiddels al opgestart maar heb weinig hoop op succes. Men verschuilt zich achter regels, protocollen, computers en beslissingen van boven. Het woord service kan binnenkort uit Nederlandse woordenboeken worden geschrapt.

  5. Kees zegt op

    Wat ik raar vind, net zoals bij ABN AMRO, is dat ze die diensten helemaal niet aanbieden in het buitenland maar dat pretenderen ze wel…ze bieden de dienst echter aan in NL en de in het buitenland wonende Nederlander maakt daar vervolgens gebruik van, vaak omdat die ook nog financiele zaken in NL heeft lopen (verzekeringen bv) waarvoor een NL rekening wel zo makkelijk is. Maar afgezien van eventuele afschriften die per post naar het buitenland worden gestuurd is er geen enkel verschil tussen een NL gebruikter in TH en een NL gebruiker in NL. In een wereld die steeds digitaler en internationaler wordt is dit echt terug naar de Middeleeuwen. Ik zou het ook gewoon negeren. Laat ze die rekening maar eenzijdig op proberen te zeggen. Het mag gewoon helemaal niet volgens mij.

  6. Wim Verhage zegt op

    Ja….zelfde mail vandaag ontvangen.

  7. timker zegt op

    Ik heb de mail gisteren ontvangen, na ca. 24 jaar plezierig gebruik van mijn Panda World Card. Gelukkig heb ik ook een credicard van mijn bank (ING), die gelukkig nog steeds graag “zaken” met mij doet! Vandaag alles omgezet van PayPal tot iTunes.

  8. Mijn John zegt op

    Ik heb nog geen mail gehad van ICS, moet er wel bijzeggen dat ik de visacard al jaren via de ANWB ontvang, misschien dat alleen de ABNAMRO dit doet omdat ze van de gewone man af wil, wacht rustig af wat er gebeurt
    Jan

  9. rori zegt op

    Ik heb een rekening bij vanLanschot en de ING bij beiden een Visa card. Dus van Lanschot en ING.
    Ik heb een mail gestuurd met betrekking tot hun beleid.
    Geen enkel probleem meneer. Uw rekening is bij ons in goede handen en wij doen wereldwijd zaken.

    Dus geen probleem.

    Anders waarom indien men in Thaialnd verblijft di niet aanvragen bij een Thaise bank? Mijn vrouw heeft twee kaarten van twee verschilende thaise banken?

    • Kevin zegt op

      UW vrouw is waarschijnlijk Thais en dan gaat het makkelijker een rekening te openen zelfs zoveel ze willen maar dit geldt niet voor de buitenlanders zelfs moeilijk om er 1 te openen.

  10. Lenthai zegt op

    Ik heb ook die mail van ICS ontvangen, meer dan veertig jaar een Visa creditcard
    gehad van ze. Heb gelukkig wel een creditcard hier bij de Kasikorn Bank.
    Wordt inderdaad steeds moeilijker voor mensen die vanuit Nederland geimmigreerd zijn.
    ABNAMRO was de eerste nu dus ICS, de financiele instituten in Nederland willen ons niet meer als klant.

  11. Evert van der Weide zegt op

    Ga maar eventjes de regels nalezen van de Visa card, want na de 70 jarige leeftijd stoppen ze de creditcard.

  12. KeesP zegt op

    Op het moment dat wij, bij de RABO bank, bekend maakte dat wij gingen emigreren konden wij geen gebruik meer maken van de C.C.
    Overigens hebben wij nog wel een “Rabo Direct Rekening”.

  13. Facttester zegt op

    Ik heb al jaren een VISA creditcard, rechtstreeks bij VISA, dus nooit geregeld bij een bank! De incassering verloopt dan via ICS cards. Ze weten dat ik permanent in Thailand woon, (nou ja verblijf…,@ Ruud!) en dat ik een rekening heb bij de ING en dat ik ook een correspondentieadres in NL heb.
    @Evert v.d. Weide: Ik ben 71, ik maak nog steeds gebruik van mijn VISA kaart en ik heb (nog) geen e-mail ontvangen waarin ze te kennen geven te zullen gaan stoppen.
    Daarnaast heb ik al jaren een ING creditcard die ik overigens nooit gebruik. En mijn “VISA” kaart van de Siam Commercial Bank is natuurlijk geen creditcard, maar een debet card!
    Ik heb nooit iets met de ABN AMRO te maken gehad, misschien dat ik daarom die mail niet ontvangen heb?

  14. Wil zegt op

    Gisteren ook de mail van ICS ontvangen, vanmorgen met hun gebeld om uitleg. Kreeg als uitleg dat de reden duidelijk omschreven was in de mail en dat er telefonisch hierover niet in discussie gegaan werd. Mijnheer was zeker met het verkeerde been uit bed gestapt, want wat ik ook vroeg aan hem, steeds het zelfde antwoord. Op een gegeven moment vroeg hij aan mij of ik nog wel belasting betaalde in Nederland, waarop ik antwoorde ja. Weet niet wat dit er mee te maken heeft. Hierop gaf hij mij het advies om mijn verhaal op papier te zetten en dan zou het uitgezocht worden. Inmiddels een mail gestuurd naar ICS. dus maar afwachten wat het antwoord wordt van hun.

  15. Jan W. de Vos zegt op

    Verontrust door dit bericht ,de Abn Amro / ICS gebeld.
    Na enig doorvragen ontstond er “duidelijkheid”.
    Deze “maatregel” geldt ALLEEN voor diegenen die in Thailand wonen en niet voor vakantiegangers.
    Erg vervelend allemaal ,dus maar hopen dat deze medeling van Ab/ Ics, in zoverre deze betrouwbaar en juist is , in iedergeval de vakantie gangers ontzien gaan worden .

  16. Anjo zegt op

    Dag,

    Vanmiddag zelfde bericht ontvangen. Wij wonen in Indonesie. Gebruiken de worldcard ook al jaren. Wij hebben geen rekening bij de ABN. Dus relatie ABN – ICS is er in ons geval niet.

  17. Wim van Beveren zegt op

    Jawel, Donderdag mijn nieuwe card ontvangen (blij) Vrijdag mail dat ze ermee stoppen.

  18. Ger-Korat zegt op

    Zie veel reacties over het niet meer kunnen gebruiken van de ICS card. Kan iemand van de regeerders mij eens uitleggen waarom je niet naar een Thaise bank stapt en daar een creditcard regelt. Met een verblijfsvergunning in Thailand kun je ook een Thaise bankrekening openen en daarbij een creditcard aanvragen. Zelf denk ik dat men dient te beseffen dat je vrijwillig in een ander land bent gaan wonen en daar hoort ook wat regelwerk bij. Niet moeilijk, stap met je paspoort en bankboek naar de bank, men vult wat formulieren voor je in, je zet wat handtekeningen en voila binnen korte tijd heb je een nieuwe creditcard.

    • Tino Kuis zegt op

      Dat heb ik tweemaal geprobeerd, Ger-Korat. Voor een buitenlander kan een creditcard (met de mogelijkheid van rood staan) niet, zeiden ze. Een debit card kan wel, maximaal opnemen/betalen tot het bedrag wat op die rekening staat. Maar misschien zijn de regels veranderd..

      • Ger-Korat zegt op

        Inderdaad in Thailand heb je een card met daaraan verbonden een positief saldo op je bank. Deze heeft dezelfde gebruiksmogelijkheden als een creditcard. Begrijp ook wel dat men in Thailand hiervoor kiest want bij een eventueel niet betalen van de creditcardschuld is er in Thailand bijna geen mogenlijkheid het geld terug te vorderen. In tegenstelling tot Nederland waar iedereen vastzit aan een salaris, pensioen, AOW of uitkering; daar valt altijd wel wat terug te vorderen bij wanbetaling. Maar uiteindelijk dien je toch je uitgaven te betalen dus waarom niet zo’n card in Thailand aanvragen.

      • janbeute zegt op

        Beste Tino mocht je een betaalde baan met uiteraard een werkvergunning hebben in Thailand en met een regulier inkomen .
        Dan is er wel zeker een mogelijkheid om een creditcard te verkrijgen bij een Thaise bank .
        Dit werdt mij verteld bij de Krungsri en de TMB .
        Ik heb zelf geen inkomen uit een baan alhier en kon bij de TMB zelfs ook geen creditcard krijgen op basis van mijn balance bij de bank .
        Een inzender bij Thaivisa had enkele weken , het zelfde probleem bij de TMB . Bij de Krungsri kreeg ik de creditcard vlot .
        Ik heb toen uit veiligheids overwegingen scammen van ATM pas een tweede savingsaccount geopend bij deze bank en geld er op gestort en mag 80 % besteden van het bedrag dat er opstaat .
        Eigenlijk is het een cadeautje betaald uit je eigen zak .

        Jan Beute .

    • RobN zegt op

      Ger-Korat,

      waarom een Nederlandse creditcard? Online bestellen in Nederland en af laten leveren in Nederland en raad eens? Ja, inderdaad betaal met mijn Nederlandse creditcard. Spullen worden later meegenomen naar Thailand. Ook tijdens reizen door Europa toch wel handig een Nederlandse creditcard. Via Ideal betalen werkt niet altijd nl. Heb creditcard pas sinds 1987 dus nieuwe gebruiker, haha. Waarom niet verstrekken aan Nederlanders die in Thailand wonen en creditcard hier eventueel gebruiken, slechte koers trouwens, maar wel door Nederlanders laten gebruiken tijdens hun vakantie in Thailand? Kan hier de gevolgde logica van ICS nl. niet begrijpen. Heb overigens ook rekeningen bij Thaise bank en op mijn kaarten staat ook VISA maar dat is inderdaad een debitcard en geen creditcard.

    • chris zegt op

      Je hoeft niet eens naar een bank. Je kunt er bij de TESCO een krijgen.

      • Hans Pronk zegt op

        Chris, een credit card of een debit card? EVA Air bijvoorbeeld accepteert geen debit card, wel een credit card. Dat komt waarschijnlijk omdat er geen naam op de debit card staat.

        • brabantman zegt op

          China Airlines accepteert via de website wel debit cards. Op die van mij staat wel mijn naam vermeld.

        • chris zegt op

          Een debit card. Moest wel mijn werkvergunning tonen en mijn salarisstrook.
          Soms heeft het toch voordelen om hier in Thailand te werken.

    • Kevin zegt op

      Alleen als er voldoende saldo op staat en of binnenkomt walla dan pas wordt het geregeld.

  19. Prawo zegt op

    Als iedereen eens vóór de datum waarop je wordt gedwongen te stoppen de bestedingsruimte van zijn of haar ICS creditcard carde volledig zou gebruiken, komt ICS dat dan ergens halen als je niet meer kunt aflossen via de ook opgegeven ABN AMRO rekening?

    • ruud zegt op

      Er is over nagedacht.
      Het laatste dat wordt gesloten is je priverekening.
      Als je zelf je priverekening sluit, zal er ongetwijfeld contact zijn met ICS om die kaart eerst te blokkeren en het eventueel verschuldigde bedrag te verrekenen, omdat die kaart is gekoppeld aan die priverekening.
      Is daarvoor niet genoeg geld beschikbaar, zal er ongetwijfeld een incassoprocedure worden opgestart.
      Hoe dat in de praktijk werkt, als je in het buitenland verblijft weet ik niet.
      Waarschijnlijk blijft de schuld dan openstaan, als die niet te innen valt, en Thailand niet meewerkt, tot je je gezicht een keer in Nederland laat zien, of ze leggen beslag op de AOW tegen de tijd dat die wordt uitbetaald.

  20. Francis zegt op

    Had ook enkele weken geleden een brief van ICS ontvangen met de mededeling dat mijn rekening op 22 september wordt stop gezet en dat mijn Visa kaart daarna wordt geblokkeerd.

  21. janbeute zegt op

    Wat mij wel opvalt als ik al die verschillende datums zie bij de reacties op dit blog , is dat zowel bij de ABN bank als bij de ABN dochter ICS er verschillende datums zijn .
    Ik moest mijn rekeningen beeindigen in Oktober van het afgelopen jaar .
    Ze spelen het spel om van ons aftekomen slim en gewiekst aldaar bij de ABN .
    De manier waarop dit alles gebeurt is gewoonweg a sociaal te noemen .
    Meer dan 50 jaar klant geweest en met een simple brief wordt je de deur gewezen .
    Hoe was het 10 jaar geleden toen Peter Jan Balkenende en Wouter Bos de ABNAMRO bank voor de deuren van de hel hebben weten weg te slepen .
    En weken daarna ABN telefoontje aan Jan Beute wonende in Thailand vanuit Nederland .
    Hallo mijnheer Beute komt het gelegen dat ik u bel (poeslief) , u heeft langlopende spaar rekeningen bij ons staan .
    Wij kunnen deze samenvoegen met een hogere rente en looptijd .
    De bank had toen namelijk geld nodig , nu hebben ze ons niet meer nodig daar ze goedkoop geld kunnen lenen bij Draghi van de EEG
    Ik las net dat de rente in Nederland alweer naar beneden gaat .
    De ABN voor mij hoeft het niet meer .
    Wat mij wel opvalt is dat ik nog steeds kan inloggen op mijn internetbankieren met de inlogcode , zelfs krijg ik al een weeklang op mijn scherm te zien dat ik mijn internet account kan upgraden , zo zie je maar weer wat voor zooitje het daar is .

    Jan Beute .

    • ruud zegt op

      Ik weet niet zo zeker of ze het spel slim spelen.
      De afdeling klachten wil me graag weer kwijt, en deze heeft feitelijk toegegeven in hun brief, dat het lozen de klanten buiten Europa een beleidskeuze is, en dat de ABNAMRO de mensen buiten Europa probleemloos zou kunnen laten bankieren.
      Het is een kwestie van niet willen en niet van niet kunnen.

      Ik zou trouwens iedereen adviseren een 10 jarig deposito te openen.
      Dat kan nog steeds.
      Dat kan het de bank mogelijk nog knap lastig maken.

  22. eugeen zegt op

    Ik ben Belg, woon 9 jaar in Thailand, uitgeschreven in Belgie. In Belgie heb ik in twee banken een rekening en VISA kaart. In Thailand heb ik rekening bij Kasikorn en VISA kaart van Kasikorn en ook een WISDOM visa kaart. Met geen enkele bank is er een probleem. Ik begrijp nier waarom AMRO zo moeilijk doet in Nederland.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website