Suvarnabhumi Airport

Vandaag, 23 oktober, zou ik weer met EVA Air aankomen op Suvarnabhumi. Helaas mocht dat niet zo zijn nadat ook mijn vlucht medio augustus geannuleerd moest worden. Het ticket had ik via D-Reizen geregeld.

Toen ik D-Reizen op de hoogte had gebracht van de annulering deelde men mij direct mede dat de terugbetaling wel een jaar kon duren. Dat maakte mij gelijk alert want een jaar is natuurlijk absurd (ik ben geen bank!) en ik heb toen ook duidelijk gesteld dat ik eventueel wel tot eind dit jaar wilde wachten, maar een heel jaar echt niet acceptabel vindt.

Kort erna heb ik ook getracht mijn licht op te steken over welke partij nu aansprakelijk is om mij terug te betalen. Zo heb ik contact gehad met Juridisch loket, EU Claim en ACM en kwam uiteindelijk terecht bij het ILT (Inspectie Leefomgeving en Transport; departement van Ministerie Infra en Waterstaat. De verantwoordelijke blijkt de luchtvaartmaatschappij te zijn, maar niet wordt geregeld hoe de betaling moet verlopen. En dat blijkt in mijn geval dus via 2 andere partijen te zijn, die kennelijk elk de tijd ervoor nemen!

Onderwijl had ik ook contact opgenomen met EVA Air in Amsterdam, mede omdat ik daar de kosten van mijn stoelreservering, die ik rechtstreeks bij EVA had gedaan, moest terugclaimen. Die kosten waren binnen 2 weken door EVA terug op mijn bankrekening gestort! De refund van mijn ticket moest echter niet alleen via D-Reizen lopen, maar ook via een derde partij, de ticketprovider Airtrade uit Haarlem! Op 16 september zou EVA Air het geld overgemaakt hebben naar Airtrade.

Airtrade twee keer gemaild doch reageert totaal niet en D-Reizen zou nog niets ontvangen hebben. Wel belde D-Reizen mij op voor mijn bankrekeningnummer maar wist nog niets te vertellen over de feitelijke refund. Nu had ik er genoeg van en ofschoon het mij niet veel zal helpen, heb ik maar klacht ingediend bij ILT over deze gang van zaken. Daarbij neem ik het vooral Airtrade en D-Reizen kwalijk over de gang van zaken van de refund.

Ofschoon ik ook nog geen resultaat kan melden leek het mij nuttig mijn ervaring tot dusverre te delen en is wellicht het meest interessant dat ik er dus achter kwam dat er nog een derde partij (Airtrade) als ticket provider tussen zit.

Nog duidelijker dat ik de volgende keer maar rechtstreeks bij de maatschappij boek want in deze heb ik met EVA het beste contact en geen reden dat zij niet aan haar verplichtingen heeft voldaan!

Ingezonden door Haki


» Laat een reactie achter


Rating: 5.00/5. From 8 votes.
Please wait...

32 reacties op “Lezersinzending: Refund van mijn vliegticket na annuleren vlucht”

  1. Patrick zegt op

    Misschien een gekke vraag. Heb je bij D-reizen betaald met een credit card ?

    Ik heb begin dit jaar mijn tickets (weliswaar rechtstreeks) bij Thai Airways vanaf Brussel. Nu mijn vliegreis is geannuleerd gaven zij aan dat het 6 tot 12 maanden kon gaan duren met terug betalen. Nu heb ik dit via mijn credit card bedrijf geregeld, ik heb de betaling betwist. Hierbij het nodige bewijs aangeleverd. Na ongeveer 6 a 7 weken heb ik voor het nu mijn geld terug gekregen.

    • harry zegt op

      Beste Patrick,
      Ik zit in het zelfde schuitje , inmiddels contact opgenomen met de creditcard maatschappij, nu beweren deze dat ik gewoon moet afwachten en als betaling uitblijft maar een rechtszaak gaan beginnen. Tickets ook geboekt bij Thai Airways ,Heb je misschien een tip voor mij wat ik alsnog zou kunnen doen?
      Zou je zeer dankbaar zijn

      harry

    • Bart zegt op

      Patrick, goed voor jou dat je je geld terug hebt. Ik heb ook een claim tegen Thai Airways lopen via Mastercard, maar de stand van zaken ken ik niet (geen antwoord van hen op mijn mail en telefonisch kunnen ze niet helpen). Ik heb bij Thai airways nóg 2 tickets. Voor het ene vroeg ik een voucher aan, voor het andere wil ik nieuwe datums. Ik mailde reeds vele keren naar Thai met de vraag om van het ene ticket datums te wisselen en de meerprijs (verschil hoog en laag seizoen) van mijn voucher te nemen (mijn spaarrekening bij hen ) . Ze antwoorden telkens naast de kwestie. Ik kreeg al een keer als antwoord dat ze mijn ticket niet konden terugvinden! Als zij het al niet kunnen! Ik vond het binnen de minuut terug. Héél frustrerend allemaal.

      • Patrick zegt op

        Toen ik mij gemeld heb bij mijn creditcard maatschappij, ik heb Visa. Heeft het ongeveer 3 weken geduurd voor ik antwoord kreeg. Ik heb hiervoor het formulier “betwisting” ingevuld met de gevraagde documenten waarin staat dat Thai Airways heeft toegezegd om terug te betalen.

        Ik heb hierop nogmaals de betreffende stukken moeten nasturen. Ook bij Thai Airways heb ik wederom gemaild. Vrij snel gave zij dezelfde reden aan, het kan maar het duurt 6 tot 12 maanden voor we overgaan tot terugbetalen.

        Na het 2e contact met de creditcard maatschappij heeft het een kleine 2 weken geduurd voor ik mijn geld terug gestort heb gekregen. Men gaf wel aan voor verdere onderzoek en de mogelijkheid dat ik het moet terug betalen indien het probleem bij mij zou liggen. Maar daar maak ik me nog nog geen zorgen om.

    • haki zegt op

      Nee, ik ben principieel tegen credit cards en heb er dus ook geen. Ook in dit geval had ik bij het boeken niet gedacht de hulp van een credit card maatschappij nodig te hebben; heb wel juist via een reisburo geboekt omdat ik dacht dat ik daar meeste steun en advies zou kunnen krijgen indien door covid betrokken bedrijven in de problemen dreigden te komen. Het tegenovergestelde bleek dus uit te komen.

      • Branco zegt op

        Als je principieel tegen creditcard(schulden) bent dan kan je een prepaid creditcard overwegen. Daar stort je dan eerst geld op vanaf je bankrekening en dat saldo kan je dan besteden. Zo heb je wel de voordelen (zoals terugbetalingsgarantie) van een creditcard bij een gerenomeerde partij als Visa of Mastercard maar bouw je geen schuld op die je achteraf moet inlossen/afbetalen.

        Een prepaid creditcard kost een paar tientjes per jaar maar met één rechtstreekse boeking bij de airline bespaar je dat al aan boekingskosten van de reisagent.

        • Bob, Jomtien zegt op

          een prepaid kun je zelf creeren: vraag een credit kaart aan en strort er een bedrag op dan heb je een debet kaart. Bestedingen worden direkt afgeschreven maar uiteraard moet je wel bijstorten. En kost de credit card in veel gevallen niets. Maar wel de garanties.

  2. Cornelis zegt op

    Dank voor het delen van je ervaring. Inderdaad de volgende keer maar direct bij de luchtvaartmaatschappij boeken, dan krijg je in een vergelijkbare situatie van EVA redelijk snel je geld terug. De ‘tussenhandel’ verdient er wel aan als je bij hen boekt, maar stelt daar in veel gevallen niets tegenover, zo is de afgelopen tijd wel gebleken.
    Ik vrees dat de ILT, wanneer EVA aan de tussenpersoon de terugbetaling heeft gedaan, niets meer voor je kan betekenen. Dan blijft er mogelijk alleen een civiele vordering over.

    • Patrick zegt op

      In princiepe heb je bij D-reizen (of welke reisagent dan ook) een overeenkomst gesloten. Daar betaal je normaal ook boekingskosten voor. Ik kreeg in mijn geval het advies dat als ik mij moest melden bij die instantie waar ik geboekt had. Als dit bij een reisagent is dan daar, is dit bij de maatschappij dan is het bij de betreffende maatschappij.

      Dus hoe dan ook. Een Nederlandse reisagent heeft zich aan de wet/regels te houden. Ik heb het (in mijn geval) het uiteindelijk via de credit card maatschappij geregeld. Hun zullen het weer bij de maatschappij (neem ik aan) gaan claimen. Een grotere partij kan misschien meer macht uitoefenen dan een individu zoals jij en ik.

      Succes, ik hoop dat je het geld kan terug krijgen. Mocht je rechtsbijstand hebben dan zou ik dat als laatste middel gaan gebruiken.

      • Chiang Noi zegt op

        Beste Patrick, ik wil reageren op je advies om een rechtsbijstandverzekering in de arm te nemen. Mijn situatie is misschien anders maar misschien zijn er overeenkomsten. Ik heb mijn geld van te vliegmaatschappij (Thailand) terug gekregen maar daar gaat het nu niet om. Wij hebben ook een reis geboekt naar Zuid Frankrijk bij een vakantie organisatie en natuurlijk vooruitbetaald zoals de regels bij boeken voorschrijven. De vakantie is door hen geannuleerd door COVID19 zoals vele vakanties. Ik heb daarop een voucher ontvangen voor het gehele bedrag geldig 1 jaar. Te gebruiken voor volgend jaar of na een jaar je geld terug c.q. SGR-garantie. . ik heb hier bezwaar tegen aangetekend en dit kenbaar gemaakt. na wat over en weer gemaild ben ik akkoord gegaan voor 6 maanden en aldus om terug betaling gevraagd. Zij zeggen dat de voucher 12 maanden geldig is het dan wordt uitbetaald. Ik heb hierop mijn rechtsbijstandverzekering om advies gevraagd. De betreffende advocaat heeft contact met mij opgenomen en heeft geadviseerd om die 12 maanden af te wachten. De reden is zo zegt hij dat als je nu een zaak aanspant het zeker een half jaar duurt voor er een uitspraak is, ten tweede is het een complexe zaak om dat er in Nederland nog geen rechter is geweest die hierover een uitspraak heeft gedaan daar komt bij dat op het moment dat er een zaak loopt er geen SGR-garantie meer is dus gaat de tent op de fles dan ben je alsnog je geld kwijt.Natuurlijk is de situatie als het om vliegtickets gaat anders die vallen niet onder de SGR regeling maar wil allen maar zeggen dat een rechtsbijstandverzekering hierin geen garantie biedt op teruggave.

        • Patrick zegt op

          Dag Chiang Noi, heb je bij de geannuleerd vakantie naar Frankrijk de keuze gekregen voor geld terug OF een voucher ? Ik heb het nieuws mbt dit een beetje gevolgd maar niet specifiek. Ik denk wel als ik jouw verhaal lees. Als dit mbt de voucher en na 1 jaar (of de 6 maanden waar je over spreekt) je geld terug krijgt op papier heb staan (danwel email met naam van de betreffende persoon. Dat je dan wel een garantie hebt gekregen dat je je geld terug krijgt. Ik weet niet om welk bedrag het gaat.

          Mocht het dan zo zijn dat je na 1 jaar nog steeds niks krijgt dan informeren bij je rechtsbijstand over te nemen stappen wat dan verstandig is.

          Hoewel ik meen begrepen te hebben dat maatschappijen (reisagent of vliegmaatschappij) je wel een keuze moeten geven en niet maar 1 ding mogen aanbieden.

  3. Dennis zegt op

    Hoe heeft u betaald? Creditcard, PayPal, kontant, iDeal?

    Heeft u met creditcard of PayPal betaald, dan kunt u een klacht (claim/ geschil). Reden voor die klacht/ claim/ geschil is dan “het niet leveren van de dienst”. Een geannuleerde vlucht valt daar ook onder! U dient er dan wel op te letten, dat u niet akkoord gaat met een voucher mocht die worden aangeboden.

    Ik had binnen 14 dagen m’n geld terug via Paypal, nadat ik eerder 4 weken tevergeefs op een reactie van Austrian wachtte, ondanks dat zij verplicht zijn klanten binnen 30 dagen terug te betalen. Die verplichting is onderdeel van de voorwaarden om het steunpakket te ontvangen.

    Heeft u kontant of met iDeal betaald, dan is de situatie was slechter. U zult dan een civiele zaak moeten aanspannen. Bijvoorbeeld door eerstD-Reizen te vorderen u binnen een redelijke termijn (14 dagen?) terug te betalen. Doen ze dat niet, dan kunt u bijvoorbeeld een gerechtsdeurwaarder inschakelen. Of een rechtsbijstandverzekering. Dat kan kosten met u meebrengen.

    Belangrijk is ook om de claim alleen neer te leggen bij diegene die u het ticket heeft verkocht. D-Reizen neem ik aan. U heeft zaken met hen gedaan en met Airtrade heeft u dan niets te maken.

  4. Kees zegt op

    EVA handelt de zaken snel en correct af. Die tussenpersonen maken er een potje van. Het is hier al vele malen door vele mensen benadrukt: direct boeken bij de maatschappij!!!

  5. Dirk Couzy zegt op

    Jullie moeten nooit een Ticket boeken bij een reisbureau altijd bij de vliegmaatschappij in mijn geval 20 Jaar Eva-Air The Best

  6. Tak zegt op

    Vliegtuig tickets boek je direct online bij de vliegtuig maatschappy en betaal je met een credit card. Alle andere mogelijkheden is vragen om problemen. Ik vlieg bijna wekelijks al 30 jaar dus weet waarovet ik praat.

  7. wibar zegt op

    Ook ik zit nog steeds te wachten op terugbetaling van een geboekte en geannuleerde reis met Eva Air in mei dit jaar. Ook via D-Reizen. In eerste instantie was het excuus dat het lag aan de trage terugbetaling van de vliegmaatschappij. verleden maand zelf maar even met EVA air gebeld en die vertelde me dat het geld al was overgemaakt naar die tussenmaatschappij Airtrade. D-reizen hiermee geconfronteerd en na een paar dagen bevestigd gekregen dat de dossiers compleet waren en tot uitbetaling zal worden overgegaan. Echter hun policy is dat dit tussen de 12 en 15 weken kan gaan duren gerekend vanaf het moment dat de annulering is geaccepteerd. Half november is mij meegedeeld mag ik het geld verwachtten. Het is duidelijk dat dit niets met normale service van doen heeft en dat de klant gewoon als bank wordt gebruikt. Service is dus ver te zoeken. Voor mij absoluut de laatste keer dat ik D-Reizen mijn klandizie gun. Ik zal blij zijn als ik eindelijk half november dat terug krijg waar ik recht op heb. Sterkte met jouw situatie.

  8. Chiangnoi zegt op

    Patrick, het probleem wat jij hebt met het terugbetalen van vooruitbetaalde kosten in verband met reizen, vakanties e.d. speelt bij velen. Niet alleen als het over vliegtickets gaat maar ook hotelaccommodaties, campings, pakketreizen e.d. Ik heb begrepen dat alleen al dat de Nederlandse reisorganisaties een bedrag hebben uitstaan van 600 miljoen Euro die moet worden terug betaald. Hoe dat weet niemand. Vele reizen zijn gedekt door SGR die een bedrag in kas heeft van 80 miljoen Euro. De overheid heeft gezegd dat ze zal “bijspringen” maar na “het kwartje van Kok en de 1000EUR van Rutte” heb ik niet zoveel vertrouwen in de mondelinge toezeggingen van de Overheid. Het feit is dat de complete reiswereld in grote problemen zit, zij zijn direct afhankelijk van klanten die willen reizen en dat gaat nu niet dus ligt de boel op zijn gat. ik ben bang dat dit het begin van het einde is van de reiswereld er zal een ware veldslag gaan plaatsvinden ook voor 2021. Dit wordt mede veroorzaakt door het (gedwongen) beleid van de reiswereld incl. de ticketbureaus als het gaat om terugbetalingen. Door dit beleid schieten ze uiteindelijk in hun eigen voet. Wie gaat er in de nabije toekomst nog met dergelijke organisaties in zee? Het blijkt dat er geen enkele reden is deze bedrijven nog je geld toe te vertrouwen en dat is toch wel de essentie als het om vooruitbetalen gaat. Ik heb er in ieder geval wel mee geleerd en waarschijnlijk velen. Geen tickets meer boeken bij airlines die aan het infuus liggen bij hun overheid maar alleen bij solvabele maatschappijen en dan komt je toch o.a. bij de rijke oliestaten terecht. Geen tickets meer boeken via tussenpersonen zoals ticketsbureau’s e.d. Ik zal in de toekomst (wanneer mogelijk) toch echt goed nadenken in het algemeen als het om vooruitbetalen gaat waar dan ook. Ik denk zelf als het om vliegtickets gaat dat uiteindelijk voor reisbureaus , ticketsbureau’s e.d. het einde in zicht is.

  9. bart zegt op

    Ik had mijn ticket rechtstreeks via EVA Air geboekt, naar een mail dat deze vlucht gecanceld was via de bijgevoegd link mijn gegevens ingevuld en had binnen 3 weken mijn geld weer terug ontvangen. Prima geregeld bij EVA Air, hulde.

  10. John Chiang rai zegt op

    Voor een snelle en volledige terugbetaling van een geannuleerde vlucht,is het meestal wel veel beter direct bij de vliegmaatschappij te boeken.
    Meestal,omdat dit helaas in mijn geval bij een direct booking bij Bangkok Airways uit Jan 2020 niet opging.
    De vlucht die eigenlijk eind April 2020 zou moeten plaatsvinden,is begrijpelijk door de lockdown maatregelen, van Bangkok Airways geannuleerd worden.
    Ik kreeg wel onmiddelijk na deze annulering een keurige mail van hun, met de mededeling dat de refund procedure in gang gezet was, maar heb na herhaalde navraag nog steeds geen cent van deze refund gezien.
    De laatste mail van hun betrof de mededeling, dat ik nu in de rij van terugbetaling geplaatst was, dat ik niet meer hoefde te reageren,en mijn refund binnen 30 dagen ontvangen zou.
    Schijnbaar zijn de dagen bij Bangkok Airways iets langer dan 24 uur,zodat de versproken 30 dagen nu reeds 65 dagen geworden zijn.555

  11. Johan Heeren zegt op

    Altijd rechtstreeks boeken
    Had 2 tickets van KLM voor Mei en September ,na 2 maanden restitutie
    1 ticket voor December bij Swiss air(zelf geannuleerd!!)
    Na telefonisch contact 1 week later restitutie van het gehele bedrag!

  12. haki zegt op

    ILT geeft ook op haar website aan dat men je niet helpt met een individuele claim. Dat ik toch de klacht heb ingediend had enkel ten doel dat ook het ILT (lees: Nederlandse overheid) weet wat er speelt en waar de schoen nog steeds blijkt te wringen. In het geval van mijn klacht kon dat bijv. enkel op een website van het ILT die enkel ingekleed is op luchtvaartmaatschappijen. In mijn geval is de klacht duidelijk tegen de 2 andere partijen bedoeld. En op dat manco van hun website heb ik de ILT dan ok gewezen.

  13. Rob zegt op

    Ik had in maart 2020 een ticket geboekt bij Lufthansa voor een retourvlucht naar BKK in november. Half september kreeg ik bericht dat de vlucht verzet moest worden naar een ander tijdstip.
    Ik kreeg de keuze of ik a. akkoord wilde gaan met de wijziging, b. de vlucht wilde omboeken naar een andere datum of c. mijn geld terug wilde.
    Ik koos voor dat laatste en Lufthansa heeft me binnen een week het gehele bedrag terug betaald.
    Zo kan het dus ook gaan.

  14. Harry zegt op

    het is onbegrijpelijk dat boekingskantoren en vliegmaatschappijen hiermee omgaan wat verdienen ze ermee om niet of te laat terug betalen toch helemaal niets een gekwetste klant zijn ze alleen maar kwijt. Dit moet gewoon strafbaar worden gesteld met 100% boete en de gemaakte kosten van klant ook nog is te betalen.

  15. G.E. Ilebeer zegt op

    Wij hebben ook rechtstreeks bij EVA geboekt en refund proces gestart. Wacht al tijd op geld, heb inmiddels contact gehad en ze gaven aan dat het druk is en nog maandje kan duren….

  16. Ben zegt op

    Ik had ook zo n probleem.
    Vlucht gecanceld.
    Bookingsburo zou het geld terug vragen.
    Ik wou dat het ticket omgezet moest worden in een open ticket.
    Alleen maar een geautomatiseerd antwoord gekregen waar je niets aan hebt.
    Kontakt met de airline die verwezen naar het bookingsburo.
    Later zelf geregeld met airline kantoor in bangkok.
    Het was in 2 dagen geregeld
    Ook de terug vlucht was uistekend geregeld.
    Terug vlucht was een repatirings vlucht ook in 2 dagen geregeld.
    Alle lof voor turkisch airlines kantoor in bangkok.
    Ben Geurts

    I

  17. Branco zegt op

    De les is vooral rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij boeken. Ik vrees voor Haki dat er weinig anders opzit dan wachten en D-reizen blijven lastig vallen over je refund. Als ze je zat zijn betalen ze wellicht om er “vanaf te zijn”. Het bedrag zal relatief gezien te klein zijn om voor naar de rechter te stappen; de kosten overstijgen dan al snel de baten.

    In de praktijk hebben reisorganisatie helemaal niet de liquide middelen om alle geannuleerde tickets terug te betalen. De cash is al lang uitgegeven aan vaste kosten, salarissen en andere bedrijfskosten. In die zin is het een soort van pyramidespel wat blijft draaien zolang er nieuwe boekingen binnen komen die vooruit worden betaald, maar nu dat vrijwel geheel is stilgevallen droogt de liquiditeit snel op en kunnen ze de verplichte terugbetalingen van geannuleerde reizen niet meer nakomen. Met oneindig rekken en uitstellen tot gevolg.

    Rechtstreeks bij de maatschappij boeken en betalen met een creditcard geeft wat meer zekerheid. Al biedt dat geen garantie als de maatschappij in financiële problemen komt (zoals Thai). Zelf heb ik gemengde ervaringen met refunds. De betaling van mijn geannuleerde ticket van afgelopen mei bij British Airways had ik na 6 1/2 weken terug. De betaling van mijn geannuleerde ticket van september bij Qatar Airways had ik eind augustus binnen 72 uur na annulering terug ontvangen op mijn creditcard.

  18. Christina zegt op

    Probeer het uitleggen zoals ik het uit betrouwbare bron en mijzelf heb ervaren.
    Je boekt een ticket rechtstreeks bij KLM niet een tussen persoon KLM betaald je dan terug.
    Heb je een ticket bij bijvoorbeeld Expedia geboekt maar wel een KLM vlucht Expedia betaald terug.
    KLM stort het geld naar Expedia en die stort het terug betaald met creditkaart navraag bij bank wordt niet terugbetaald. De koffers stoelen en meer kan je niet bij Expedia boeken dus rechtstreeks bij KLM geboekt.
    Nu komt het geld van tickets retour maar het andere geld kwam maar niet nu blijkt dat je die dingen moet claimen bij Air France. Na ruim 150 dagen een mail in Frans gekregen dat ook dat geld wordt terugbetaald.
    Geen wonder dat de mensen het niet meer zit zitten waar moet je zijn wel moet je vaak contact houden zodat ze moe van je worden. Had zelf een A4 vol met namen die ik gesproken wel belangrijk om te noteren met datum erbij.

  19. john zegt op

    gewoon betalen met je credit card dan krijg je het van de credit card company terug (ik dus).

  20. Patrick zegt op

    Nu, rechtstreeks boeken bij de luchtvaartmaatschappij haalt ook niet uit.
    Mijn terugvlucht op 11 Maart j.l. met Thaiair voor 2 personen van Hong Kong naar Bangkok heeft t.o.h. ook nog geen batje op geleverd. Van het kastje naar de muur sturen zijn ze groot in.
    Het ergelijke: bij de incheckbalie de Thaien mochten door, de buitenlanders kregen een dikke middelvinger.
    Uiteindelijk het geluk gehad om via Kuala Lumpur terug te gaan, de volgende dag, met andere maatschappijen, voor mij geen Thai meer, indien deze mij. mocht overleven.

    • Cornelis zegt op

      Zo’n vlucht valt natuurlijk ook niet onder de betreffende Europese wetgeving en dan wordt het wat lastiger je ‘recht’ te halen.

  21. Monique zegt op

    Heb geduld.
    Heb in okt 2019 4 eva premium tickets gekocht, via reisbureau in het dorp.
    Vertrekdatum 4 juli.
    Half mei al bericht van eva, dat de vlucht geannuleerd werd.

    Ook ons reisbureau regelde de tickets via air trade.

    Uiteindelijk afgelopen week, bijna het hele bedrag terug ontvangen.
    Durf 100% zeker te zeggen dat de oorzaak bin AirTrade lag en niet bij lokale reisbureau.

    Ook hier goede les, volgende keer zelf met de credit card….

  22. laksi zegt op

    Tja,

    Ik heb met vele maatschappijen gevlogen en ben bij EVA AIR blijven “hangen” en tot zeer grote tevredenheid al vele jaren tussen AMS en BKK gependeld. Nooit geen problemen mee gehad. Hebben ook een eigen kantoor met z’n 7 man in het WTC in Amsterdam, echt een perfecte maatschappij. Blijkt nu ook weer.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website