Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- pjotter: Oh, bij mij werkte dit zelfs bij de SCB rekening die alleen op naam staat van mijn vriendin. Ik heb dat toen gedaan omdat ik noga
- George: Ben in 2006 getrouwd in Thailand en het huwelijk in Den haag laten registreren. In 2016 gescheiden/ Trouwen was makkelijk gewoo
- คอรีน่า: Probeer het rekenen bij te houden door veel bordspelletjes met dobbelstenen te spelen. Ook het spel shut the box is geschikt om re
- andrew van schaik: Voor goede prive scholen moet je in Bangkok zijn. Net als voor een hoop andere goeie dingen. Mahidon is de beste en duurste, allee
- Peter V: Dat gebouw zou niet groot genoeg zijn om alle ‘hub’-projecten te huisvesten… Thailand, land of hubs
- Gerardus: Ze was ervan op de hoogte. Maar door geldgebrek……
- Ruud: Hallo Raf in oktober staan de waterlelies nog niet in bloei. De beste tijd is van eind november tot eind maart. Wij wonen op 2,5
- KhunTak: Moderator: graag bij het onderwerp van de posting blijven.
- Bert: Sjaak, Bedankt voor je heldere visie op het onderwijs hier, duidelijk en zoals ik al vermoedde. Ik wist echter niet zeker of d
- Ger-Korat: Tegenovergestelde van waanzin: sociaal want vele mensen komen er samen wonen, werken, gaan er uit en meer. Economisch gunstig wan
- Ger-Korat: Nederland ligt dan ook vol met warenhuizen: denk aan een dak boven de winkelstraat en ziedaar het lijkt op een warenhuis, en winke
- Bert: Beste Ron, Ik geef hem les in de Thaise taal, er is niet zo zeer sprake van een taalbarrière tussen ons. Ooit, een jaar of 20
- bennietpeter: https://www.thethailandlife.com/loan-mortgage-thailand Het zou dus mogelijk moeten zijn volgens schrijver en niet echt anders dan
- Ger-Korat: Ja het helpt wel immers er komt extra werkgelegenheid bij het bouwen en als het complex in bedrijf is en velen er inkomen verdiene
- bennietpeter: Heb je het al over een sinsod gehad? Zeker weten CM met zijn repeterende slechte luchtkwaliteit in bepaalde tijdstip? Verder de
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Lezersinzending » Lezersinzending: Wat te denken van het openbaar vervoer in Hua Hin?
Lezersinzending: Wat te denken van het openbaar vervoer in Hua Hin?
Wat te denken van het openbaar vervoer in Hua Hin, de opstap busjes zijn al helemaal afgeladen. Bij het beginpunt het lijkt meer op veevervoer ze hangen er buiten het lijkt wel een trein in India.
En op hetzelfde tijdstip staan er een stuk of acht busjes bij het beginpunt bij de apenrots niets te doen, praten, een beetje poetsen en wachten tot de volgende weer afgeladen is.
Ik denk dat we te doen hebben met een soort busjesmafia, dit is Pattaya aanzienlijk beter geregeld
Het word hoogtijd dat de overheid hier ingrijpt.
Ingezonden door Harry
Inderdaad als je bij het beginpunt opstapt kun je nog wel zitten maar wat verder is het over ,staan dus en niemand ook de jongere mensen en kinderen staat op als er op voor oudere mensen , maar als echte(zuinige) Nederlanders het is goedkoper dan een tuk tuk of taxi en ze stoppen op de plek waar je moet zijn .
beste;
Niemand word verplicht deze busjes te nemen. ik heb nog nooit een Thai horen klagen.
Maar wij westerlingen, wij moeten beseffen, een ander land een andere cultuur, pas je gewoon aan.
Er zijn taxi’s en tuk tuk’s voldoende op iedere hoek van de straat, maar die zijn duurder, en dan doet het voor ons, onaangepaste westerlingen snel pijn in de broekzak.
Doe het zoals vele, busje vol wacht op de volgende.
mario
Het zelfde zie ook op bij de vele songtaews die de omliggende dorpen met de stad Chiang Rai verbinden.
Vooral in de vroege morgenuren wanneer iedereen naar het werk in de stad gaat,of later op de middag wanneer deze zelfden weer huiswaarts gaan,zijn deze songtaews vaak afgeladen vol.
De prijs 20 Baht p/p voor vaak meer dan 30km is natuurlijk erg gunstig,en niet te vergelijken met de kosten die men zou hebben met het alternatief van eigenvervoer,of een taximeter.
Vaak is de bestuurder van deze songtaew vanwegen de relatief lage prijs van 20 Baht p/p haast verplicht om zoveel mogelijk mensen mee te nemen.
De farang die van mening is,dat dit voorhem onmogelijk is,staat ook vrij een taximeter te nemen,die voor een vergelijkbare rit ca 200 Baht verlangt.
De Bahtbus in Pattaya is natuurlijk het idiaalste,waarbij men door het jump on/off systeem,en de grote navraag, natuurlijk haast onvergelijkbaar lucratief rijden kan.
Geheel anders is dit op Phuket,waar een echte tuk tuk maffia aan het regeren is.
Er is openbaar vervoer in Hua Hin dat zijn bussen waar je een kaartje koopt. De busjes die rondrijden zijn mooi meegenomen, maar vallen niet onder de noemer ” openbaar vervoer”. De overheid heeft er geen invloed op, anders dan misschien verbieden. Maar of iemand dat wil?
Gisteren terug gekomen van Hua Hin na een maand daar vertoeft te hebben in Wora Bura en Laksa Subha.
Inderdaad zijn de groene Bath busjes over het algemeen overvol, maar wat wil je voor 10 bath dit is natuurlijk erg goedkoop. Als je een tuktuk of taxi neemt ben je 150/200 bath kwijt.
Wat Phuket betreft inderdaad is daar waarschijnlijk de maffia de baas, enkele jaren geleden was het nog een redelijke prijs het vorige jaar waren de prijzen absurd en heb ik er dan ook geen gebruik van gemaakt en met mij vele andere touristen ook niet, met het resultaat dat er een lange rij tuktuks aan de kant werkeloos stonden.
Ik heb ze toen geprobeerd uit te leggen dat ze zichzelf uit de markt prijzen maar blijkbaar denkt een Thai niet zoals wij nuchtere Hollanders.
Ook een van de redenen dat wij besloten hebben, na bijna 20 jaar elk jaar opnieuw, Patong Beach vaarwel te zeggen en het in Hua Hin te proberen.
“En op hetzelfde tijdstip staan er een stuk of acht busjes bij het beginpunt bij de apenrots niets te doen, praten, een beetje poetsen en wachten tot de volgende weer afgeladen is.”
Ik ben ook net terug van 10 weken Hua Hin en ook mij is het opgevallen dat er naast de 10 baht ritten uitgevoerd door de groene busjes zij ook prive-ritten maken met deze busjes. Niet alleen kwam ik ze ook tegen buiten de te rijden routes maar ik heb ook er zelf gebruik van gemaakt. Vanuit het centrum kwam ik aan bij het eindpunt (of is het een beginpunt) en kreeg van de driver het voorstel dat hij mij en mijn vriendin naar de tempel bovenop de apenrots wilde brengen voor 220 baht. Daar aangekomen zei hij dat het per persoon was (ritje van een paar honderd meter) en dat hij bleef wachten om ons terug te brengen voor alweer 220 baht per persoon. Nadat mijn vriendin de tempel bezocht had en we nog wat gingen drinken kwam hij naar ons toe en vertelde eerst nog een gezin naar Pranburi te gaan brengen om ons dan alsnog op te komen halen. Of dat allemaal volgens de regels is, weet ik niet maar ik kreeg het idee dat de 10 baht ritjes maar bijzaak voor hen zijn.