Wat te denken van  het  openbaar vervoer in Hua Hin, de opstap busjes zijn al helemaal afgeladen. Bij het beginpunt het lijkt meer op veevervoer ze hangen er buiten het lijkt wel een trein in India.

En op hetzelfde tijdstip staan er een stuk of acht busjes bij het beginpunt bij de apenrots niets te doen, praten, een beetje poetsen en wachten tot de volgende  weer afgeladen is.

Ik denk dat we te doen hebben met een soort busjesmafia, dit is Pattaya aanzienlijk beter geregeld

Het word hoogtijd dat de overheid hier ingrijpt.

Ingezonden door Harry

6 reacties op “Lezersinzending: Wat te denken van het openbaar vervoer in Hua Hin?”

  1. Cornelis zegt op

    Inderdaad als je bij het beginpunt opstapt kun je nog wel zitten maar wat verder is het over ,staan dus en niemand ook de jongere mensen en kinderen staat op als er op voor oudere mensen , maar als echte(zuinige) Nederlanders het is goedkoper dan een tuk tuk of taxi en ze stoppen op de plek waar je moet zijn .

  2. oiram zegt op

    beste;
    Niemand word verplicht deze busjes te nemen. ik heb nog nooit een Thai horen klagen.
    Maar wij westerlingen, wij moeten beseffen, een ander land een andere cultuur, pas je gewoon aan.
    Er zijn taxi’s en tuk tuk’s voldoende op iedere hoek van de straat, maar die zijn duurder, en dan doet het voor ons, onaangepaste westerlingen snel pijn in de broekzak.
    Doe het zoals vele, busje vol wacht op de volgende.

    mario

  3. John Chiang rai zegt op

    Het zelfde zie ook op bij de vele songtaews die de omliggende dorpen met de stad Chiang Rai verbinden.
    Vooral in de vroege morgenuren wanneer iedereen naar het werk in de stad gaat,of later op de middag wanneer deze zelfden weer huiswaarts gaan,zijn deze songtaews vaak afgeladen vol.
    De prijs 20 Baht p/p voor vaak meer dan 30km is natuurlijk erg gunstig,en niet te vergelijken met de kosten die men zou hebben met het alternatief van eigenvervoer,of een taximeter.
    Vaak is de bestuurder van deze songtaew vanwegen de relatief lage prijs van 20 Baht p/p haast verplicht om zoveel mogelijk mensen mee te nemen.
    De farang die van mening is,dat dit voorhem onmogelijk is,staat ook vrij een taximeter te nemen,die voor een vergelijkbare rit ca 200 Baht verlangt.
    De Bahtbus in Pattaya is natuurlijk het idiaalste,waarbij men door het jump on/off systeem,en de grote navraag, natuurlijk haast onvergelijkbaar lucratief rijden kan.
    Geheel anders is dit op Phuket,waar een echte tuk tuk maffia aan het regeren is.

  4. Ko zegt op

    Er is openbaar vervoer in Hua Hin dat zijn bussen waar je een kaartje koopt. De busjes die rondrijden zijn mooi meegenomen, maar vallen niet onder de noemer ” openbaar vervoer”. De overheid heeft er geen invloed op, anders dan misschien verbieden. Maar of iemand dat wil?

  5. Appie Happie zegt op

    Gisteren terug gekomen van Hua Hin na een maand daar vertoeft te hebben in Wora Bura en Laksa Subha.
    Inderdaad zijn de groene Bath busjes over het algemeen overvol, maar wat wil je voor 10 bath dit is natuurlijk erg goedkoop. Als je een tuktuk of taxi neemt ben je 150/200 bath kwijt.

    Wat Phuket betreft inderdaad is daar waarschijnlijk de maffia de baas, enkele jaren geleden was het nog een redelijke prijs het vorige jaar waren de prijzen absurd en heb ik er dan ook geen gebruik van gemaakt en met mij vele andere touristen ook niet, met het resultaat dat er een lange rij tuktuks aan de kant werkeloos stonden.
    Ik heb ze toen geprobeerd uit te leggen dat ze zichzelf uit de markt prijzen maar blijkbaar denkt een Thai niet zoals wij nuchtere Hollanders.
    Ook een van de redenen dat wij besloten hebben, na bijna 20 jaar elk jaar opnieuw, Patong Beach vaarwel te zeggen en het in Hua Hin te proberen.

  6. JanT zegt op

    “En op hetzelfde tijdstip staan er een stuk of acht busjes bij het beginpunt bij de apenrots niets te doen, praten, een beetje poetsen en wachten tot de volgende weer afgeladen is.”

    Ik ben ook net terug van 10 weken Hua Hin en ook mij is het opgevallen dat er naast de 10 baht ritten uitgevoerd door de groene busjes zij ook prive-ritten maken met deze busjes. Niet alleen kwam ik ze ook tegen buiten de te rijden routes maar ik heb ook er zelf gebruik van gemaakt. Vanuit het centrum kwam ik aan bij het eindpunt (of is het een beginpunt) en kreeg van de driver het voorstel dat hij mij en mijn vriendin naar de tempel bovenop de apenrots wilde brengen voor 220 baht. Daar aangekomen zei hij dat het per persoon was (ritje van een paar honderd meter) en dat hij bleef wachten om ons terug te brengen voor alweer 220 baht per persoon. Nadat mijn vriendin de tempel bezocht had en we nog wat gingen drinken kwam hij naar ons toe en vertelde eerst nog een gezin naar Pranburi te gaan brengen om ons dan alsnog op te komen halen. Of dat allemaal volgens de regels is, weet ik niet maar ik kreeg het idee dat de 10 baht ritjes maar bijzaak voor hen zijn.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website