Top 10 hotelkamer ergernissen van Nederlanders

Door Redactie
Geplaatst in Hotels
Tags: ,
22 juli 2017

Het kan behoorlijk irritant zijn in een hotel. Je ligt lekker te slapen maar je wordt wakker van dichtslaande deuren en geschreeuw van andere hotelgasten. Het is mij al een paar keer overkomen in Bangkok. Ook toeristen die voor dag en dauw moeten uitchecken en vervolgens met koffers gaan gooien en schuiven is niet prettig als jij ligt te slapen.

Luidruchtige buren kunnen wel eens roet in het eten gooien wanneer jij probeert te genieten van een welverdiende vakantie. Uit het Hotelvoorzieningenonderzoek, dat Hotels.com in maart en april 2015 uitvoerde, blijkt dat Nederlandse hotelgasten zich dikwijls ergeren.

Een goede nachtrust pakken, is voor Nederlanders erg belangrijk; 64% van de Nederlandse hotelgasten ergert zich het meest aan geluidsoverlast van de buren. Maar dat is nog niet alles. Een smerig ruikend tapijt staat hoog in het vaandel van Nederlandse reizigers, daar 45% van hen een onaangename geur onprettig vindt en denkt dat dit goede vakantiesfeer kan verpesten. Ook wordt 38% van de Nederlanders niet blij als er geen warm water meer uit de kraan komt.

Nederlanders staan bekend om hun kwaliteit om altijd wel iets te vinden om over te zeuren. Toch blijkt uit het Hotelvoorzieningenonderzoek dat hotelgasten over de hele wereld zich wel eens irriteren. Opmerkelijk is dat de Nederlandse top 3 overeenkomt met de wereldwijde ergernissen. Hotels die de ideale hotelkamer nastreven voor zowel Nederlands gasten als gasten over de hele wereld, kunnen deze kritische checklist dus maar beter ter harte nemen.

Top 10 erfenissen hotelkamers bij Nederlandse gasten

1. Geluidsoverlast van andere gasten (64%)
2. Onplezierige geur van het tapijt (45%)
3. Geen warm water meer (38%)
4. Te weinig stopcontacten (32%)
5. Beperkte ontbijturen (15%)
6. Niet zelf kunnen kiezen wanneer de kamer wordt schoongemaakt (15%)
7. Fooien moeten geven wanneer het personeel helpt (11%)
8. Slecht nachtkastje/leeslampje (10%)
9. Een sleutelkaart gebruiken om elektriciteit of airconditioning te activeren (8%)
10. Geen koffieapparaat of waterkoker op de kamer (8%)

Wat is jouw hotel ergernis?


» Laat een reactie achter


24 reacties op “Top 10 hotelkamer ergernissen van Nederlanders”

  1. Fransamsterdam zegt op

    Soms denk ik dat Nederlanders onaangenaamheden steeds vaker aan mensen gaan wijten in plaats van aan dingen.
    Nu heeft weer 64% een hekel aan ‘luidruchtige buren’.
    Vroeger gaven we de schuld aan ‘gehorige kamers’.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +20 (obv 20 stemmen)
  2. Wimpi zegt op

    Veel “gasten”(worldwide) in hotels weten niet hoe men zich moet gedragen!
    Het hotel zou daarin kunnen bijsturen door aan ieder gast verplicht bij het inchecken hun
    hotelgedragregels mee te geven!!!!!!!!
    Ook al liggen/ hangen die heel vaak op de kamer.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +8 (obv 8 stemmen)
  3. marcel zegt op

    Heb nooit maar dan ook nooit last gehad van een dezer dingen slaap meestal in hotelkamers waar geen koffiezet apparaten zijn stopcontacten meestal 1 onbiijten doe ik meestal bij de buren waterkoker niet nodig als de koelkast maar werkt,en ga zo maar door neem een hotel van 4 of 500 bath en stoor je niet of nergens aan want het is er niet. Kan het leven toch makkelijk zijn he.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +25 (obv 25 stemmen)
  4. Cees1 zegt op

    Als dit soort dingen je storen. Moet je gewoon lekker thuis blijven. Zo is het leven nu eenmaal. Je denkt toch niet dat mensen die uit zijn vooral jongeren zich iets aantrekken van regels opgesteld door een hotel.ik zelf ben ook een zeer slechte slaper. Maar je kunt niet verwachten dat andren daar rekening mee houden.
    Neem oordoppen mee.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +12 (obv 12 stemmen)
  5. Jack G. zegt op

    Ik zal vanaf nu even goed opletten hoe de geur van het tapijt is. Die controleerde ik tot nu nog niet. Als het om fooien gaat blijven wij toch echt zuinige Nederlanders.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +4 (obv 4 stemmen)
  6. compuding zegt op

    Wat dacht je van een airco die kunnen veel lawaai maken en soms zijn ze te klein bemeten, dus drijf je je bed uit

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +4 (obv 4 stemmen)
  7. Lucas De Lamper zegt op

    Grappig dat de Nederlanders zich ergeren aan lawaaierige buren en veel lawaai op de gang.

    Als er 1 soort is dat zeer dikwijks respectloos veel lawaai maakt dat het wel Nederlanders.

    Let wel: ik hou veel van Nederlanders, vind ik in het algemeen leuke mensen nmaar vooral op vakantie en en groep mocht er wel eens een geluidsdemper op.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +24 (obv 24 stemmen)
  8. Paul Schiphol zegt op

    Alas, alles heeft z’n prijs. Als ik voor mijn werkgever op reis ben (zeer frequent) verblijf ik altijd in 1e klas hotels, vaak op arrangement van onze klant ter plaatse. Het ontbreekt aan niets, ruikt fris, aircon werkt 24/7 nagenoeg geruisloos en je hoort geen buren of gang geluiden. Op vakantie uit eigen knip verblijf ik in toch wel wat prijsgunstiger hotels, genoemde ergernissen kun je daar zo af en toe tegenkomen. Tip, boek gewoon voor één nacht, bevalt het, boek terplaatse je overige nachten, zo niet, gewoon verkassen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  9. Rori zegt op

    Mijn lijst met ergernissen:.
    1. Gillende kinderen van anderen
    2. Huilende kinderen van anderen
    3. Jengelende kinderen van anderen
    4. Ouders die zich van 1, 2 en 3 niets aantrekken
    5. Vieze bedden
    6. Viies beddengoed
    7. Vieze badkamer en toiletten
    8. Defecte fan en/of aircon
    9. Geen nederlandstalige zenders op de TV
    10. Het missen van Europsport 1, 2, International en Mototv
    11. Lege bar op de kamer
    12. Geen roomservice
    13. Kapotte lift als je hoger dan de eerste etage moet verblijven

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +10 (obv 10 stemmen)
    • Jrs zegt op

      Sommige ergernissen kan je zelf van te voren voorkomen.

      1-4: Autoriteit laten gelden of andere kamer vragen
      5-8: Kamer weigeren
      9-11: Op de camping blijven
      12-13: Hotel geboekt of kamer in hostel (zo ook 5-8)?

      De meeste *** hotels hebben tegenwoordig BVN en Europese kanalen. Of bieden het aan via wifi te bekijken.
      Of dat een vereiste kan zijn als je 10.000 km van huis op reis bent 2 continenten verder, is een andere zaak.
      Heb als expat in Laos gewoond en in het begin was daar geen Nederlandstalige omroep op tv, laat staan internationale. Ondertussen hebben de meeste hotels het wel in aanbod.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
  10. robert vereecke zegt op

    Ik woon in Thailand en overnacht praktisch wekelijks in 2- of 3-sterren hotels in Bangkok. Tarief is nooit dan meer 1000 bath. Ik heb zelden problemen gehad met één van de punten van de klachtenlijst. Mijn keuze is vaak gebaseerd op de beoordelingen van klanten (Agoda en Booking.com). Die zijn zelden onder 8/10. Ik vind dat er een ruime keuze is aan low-budget hotels die goede kwaliteit aanbieden. Een van mijn belangrijkste criteria is de nabijheid van het hotel bij een skytrain of metro station. Het kan heet zijn in Bangkok en 1 km lopen weegt zwaar door de benen. Wel gebruik ik nu meer en meer de motorbike taxis die geparkeerd staan aan alle metro of skytrainstations en die je voor een kleine 20 bath naar het hotel brengen. Meer en meer kleine hotels hebben nu hun eigen tuk-tuk vervoer naar het dichtsbijgelegen metrostation.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  11. lung addie zegt op

    Ik heb al weinig last gehad van deze lijst met ergernissen. Natuurlijk als je steeds op zoek gaat naar het goedkoopste hotelletje dan heb je meestal ook wel de laagste kwaliteit en de laagste bewonersklasse. Verblijf ik in een vakantieoord dan huur ik steeds een bungalow, geen hotelkamer. Het geeft me niets dan voordelen en heb geen enkele last van al die ergernissen. Trouwens, slecht geurend tapijt … ??? Te weinig stopcontacten … welke electrische apparaten, op een computer en een mobieltje na die opgeladen worden, slepen sommige mensen mee als ze op hotel gaan? Ach ja, een papfles verwarmer, maar dan ga je niet zomaar in eender welk hotelletje en bekijk je het boeltje vooraf om zeker te zijn dat het ook geschikt is voor toeristen met baby on board.

    LS lung addie

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  12. RonnyLatPhrao zegt op

    Veel zal wel te maken hebben met prijs/kwaliteit volgens mij.
    Jullie Nederlanders noemen het “voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten” denk ik.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +12 (obv 12 stemmen)
  13. Jan Hoekstra zegt op

    Ik ben een man die nogal van het nachtleven geniet, mijn ergernis is die flinterdunne vitrages/ gordijnen waardoor je ‘s ochtends om 6.00 uur de zon op je (dronken) bolletje schijnt. Die rot stopcontacten in Thailand, maakt niet uit hoe duur je gaat zitten, het is B-kwaliteit maar dat interesseert me verder niet, zo is het leven maar die dunne gordijnen….

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  14. Sjaak S zegt op

    Ik vind de kritiek op de klachtenlijst nou ook niet terecht. Ik heb dertig jaar lang in hotels gewoond: Sheraton, Meridian, Marriott, Hilton en ga zo maar door… dat waren hotels die werkelijk tot de besten behoorden. Vaak moest ik overdag slapen, omdat wij dan ‘s morgens aankwamen. En dan werd er zelfs in die hotels soms geboord, gehamerd, je had last van het schoonmaakpersoneel, die andere kamers schoonmaakten. In sommige hotels meer en andere minder. Daar kon je weinig aan doen.
    Maar midden in de nacht kun je wel verwachten dat het rustig is. Dat je niet met de deuren slaat, of een luidruchtig feestje op je kamer houdt.
    Normalerwijze was het ‘s avonds ook rustig. Echter het ergste hotel waar wij verbleven was een Sheraton Hotel in Toronto, Canada… dat was een familie hotel en dat merkte je ook. Vreselijk.
    Waar ik me echter het meest aan stoor: als ik een do-not-disturb kaartje aan de deur heb hangen en er wordt toch opgeruimd op mijn kamer, wanneer ik er niet ben. Als ik ergens overnacht, wil ik NIEMAND op mijn kamer. Geen personeel, niemand. Ik heb daar mijn persoonlijke spullen liggen en ik wil niet mijn koffer af moeten sluiten, omdat er iemand komt poetsen. In 99% van de gevallen zal niks gebeuren, maar ik vertrouw niemand en als het kan, sluit ik de deur af en houd de sleutel bij me.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  15. Michel zegt op

    Ik erger me niet zo snel, zeker op vakantie niet.
    Enige waar ik me in hotels aan kan ergeren zijn luidruchtige koters en asociaal gedrag van vooral volk uit de Arabische wereld.
    Als ik in een hotel koters of Arabisch volk zie ben ik daar heel snel weg.
    Ik boek altijd slechts 1 nacht vooruit, zodat ik direct weer weg kan zodra het me daar niet bevalt.
    Ontbijten doe ik nooit in een hotel. Veel leuker en lekkerder bij een lokaal vreet schuurtje.
    Een airco wil ik niet. 1 nacht zo’n ding aan en mijn neus zit voor dagen dicht.
    Warm water om te douchen geef ik ook weinig om. Het is hier de hele dag al warm zat.
    Ergernissen als te weinig stopcontacten los je op met een verdeelstekker(doos) en de electriciteit met sleutelaars moeten activeren is meestal op te lossen door daar je ANWB, reisverzekering of vergelijkbare kaart in te steken. Werkt meestal prima. Bij sommige zelfs met het kaartje wat om je telefoon simkaart zat bij aankoop.
    Een vieze kamer accepteer ik al bij voorbaat niet. Ben ik overigens enkel in duurdere middenklasse hotels tegen gekomen. Juist de goedkope 4-500 baht kamers zijn over het algemeen schoner dan je het thuis zou houden.
    Kortom, veel ergernissen kun je zelf voorkomen door niet je hele vakantie vooruit te boeken maar slechts 1 nacht. De rest boek je bij als het bevalt, zo niet ga je naar volgende hotel.
    Er is altijd wel een kamer te vinden die wel naar je zin is.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  16. boonma somchan zegt op

    gedrag bij het ontbijt lunch buffet van Boris of Sacha , Sjeng aon de gang die kan er ook wat van hoor, het gedrag van Nederlandse toeristen type Oh Oh Cherso

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  17. Fokko van Biessum zegt op

    Ik ben van mening als je als verwende toerist een rustige nachtrust wilt hebben je ook bereid moet zijn daar meer voor te betalen.Ik zelf overnacht in Bankok in het evergreen laurel hotel en kan zeggen dat je s,nachts niets hoort.Ok je betaald meer maar dan heb je ook wat.Het probleem is dat de westerlingen voor een dubbeltje op de eerste rang willen,maar dan moet je ook niet zeurn dat het lawaaig is.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  18. Alex zegt op

    Standaard hebben wij in onze reisbagage een viervoudige stekkerdoos met verlengsnoer zitten, samen hebben wij twee GSM’s, twee ipads, en soms (zakelijk) een laptop. Dan is een stekkerdoos erg handig!.
    Indien een kamer niet echt schoon is, even een telefoontje naar de receptie of housekeeping en het wordt opgelost.
    Gillende, schreeuwende kinderen, en ouders die daar niet op ingrijpen, os idd een grote ergernis.
    Maar de grootste ergernis, als het je treft, zijn hordes Chinezen. Die praten niet tegen elkaar, maar schreeuwen altijd, en allemaal door elkaar, en liefst over grote afstand, in hallen, gangen, aan het zwembad, of waar dan ook. Ik heb dit 2x meegemaakt en heb 2x onmiddellijk uitgechecked. Het is geen doen!
    Als ik een hotel boek, let ik altijd op dat er gratis wifi op de kamers is. Is dat er niet, dan boek ik niet!
    Het is 2017!
    Moet er wel bij vermelden dat wij altijd in 4-/5-sterren hotels logeren, de ergernissen zijn daar minder (denk ik) dan in een budget hotel

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  19. brabantman zegt op

    Denk dat enkele reageerders het artikel niet goed gelezen hebben. De auteur schrijft dat de klachten van Nederlanders overeenkomen met die van alle andere wereldburgers.
    Weet vooral uit ervaring dat vooral Amerikanen kampioenen zijn om aan de balie urenlange betogen te houden van wat er allemaal mis zou zijn. Dit zijn meestal ook de meest luidruchtigste c.q. + luidpratende mensen. Met in mijn opinie de Chinezen tweede met op de derde plaats de Russen. Denk maar eens, wat iedereen wel eens meegemaakt heeft, aan de taferelen die zich afspelen als het ontbijtbuffet s’ morgens om 7.00 uur opengaat.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  20. Jan zegt op

    Bij “burengerucht” bel ik die gasten op via hotel telefoon en vertel ze dat , ” securety is watching you” ,
    Heeft altijd goed gewerkt vooral bij Russiche vakantiegangers.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  21. Sacri zegt op

    1). Te hard bed.

    De rest valt mee te leven. Maar niet kunnen slapen of vergaan van de rugpijn de volgende dag verpest mijn vakantieplezier.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  22. Frank Kramer zegt op

    Goede morgen!

    Kijk eens wat een verwennerij, een vroege zondagochtend, koffie, een koekje en een artikel over nationale en internationale klachten. Je kunt wel eens pech hebben bij een hotelkeuze. En soms ligt die pech niet eens aan het hotel maar aan bepaalde gasten. Toch is mijn ervaring doorgaans positief, ook omdat ik probeer bij enig ongemak, me er niet over op te winden. Zit het tegen, dan morgen de koffers pakken of een andere kamer vragen. Ik denk dat de meeste ergernissen die ik heb ondervonden vnl. werden veroorzaakt door klagende gasten. Soms is dat ook wel een combinatie van treurigheid en humor.

    Heeft u even?
    Ik verblijf een keer op Koh Mak, bekend om het feit dat de overheid heeft bedacht de tijd hier bewust stil te laten staan. geen modernisering hier. Ik slaap een week in een kleine houten bungalowtje, in een stukje jungle, op het strand. De volgende morgen bij het ontbijt, na het zwemmen, ploft er iemand ongevraagd bij mij aan tafel, met een diepe zucht, in een soort van nachthempje en fantastisch aantrekkelijke blote benen eronder. Een mooie jonge meid, ik schat 22-25 jaar, met heel veel blond haar. En op dit tijdstip nog naturel, een uurtje later zag ik haar vol in de lak en de verf, doodzonde. En dat op zo’n plek in de natuur? Ze verexcuseerd zich voor het niet opgemaakt zijn. Grappig. Can I ask you a question? Meid ga je gang en praat Nederlands. Nog een diepe zucht. Heeft uw bungalow ook maar één föhn? Diepe frustratie is duidelijk hoorbaar. Mijn God, we leven in 2016! I haat dit eiland!. Later zag ik haar met haar vriendin, met volledig geföhnd kaspsels, niks los haar of paardenstaartjes en geheel beschilderd, Beiden met een voor het oog dure handtas, die ze uit hun rugzakken hadden getoverd, op pad gaan. hoge hakjes over het zandpad. Het leven valt niet mee.
    Ooit logeerde ik in een familiehotel in Oostenrijk, wintersport. Goede vakantie, geweldige sneeuw, fantastisch weer, fijn degelijk hotel. Bij het ontbijt kregen we wat voorspelbare standaard zaken, maar ook een eitje naar keuze en huisgemaakte jam in 3 smaken. Ik ben geen jam-eter, ben niet zo van zoet, maar dit aanbod was niet te versmaden. Aardbeien, kersen en bramen. Ambachtelijke topkwaliteit!
    Hier had je voor het ontbijt vaste plaatsen en iedere ochtend verscheen aan de tafel links van me een jong Nederlands stel. Zo op het oog was zij de mooie prinses (op erwt) en hij de goed bedoelende sul die zijn benen uit het lijf rende om haar tevreden te houden. Zo werd hij iedere morgen door haar terug naar de kamer gestuurd, er was altijd wel iets vergeten. Vaste attributen die daar op tafel verschenen waren een pot Nutella en een pot Hero kersen jam. Door haar werd er geen eitje of luxe jam gegeten. Ik had al begrepen dat ze voor 12 dagen hadden geboekt, maar na 9 dagen gingen ze plots naar huis. Ik vroeg aan die jongen, op de gang, wat er loos was. Hij liet een diepe zucht, ik wil niet weg, geweldige sneeuw, maar mijn verloofde……is niet meer te houden hier. Ik vraag waarom dan? Ze weigert hier nog langer te blijven zonder een echt ontbijt. Ze is nogal precies in die dingen! En nu is de echte (Hero) jam op! Dus gaan we weer. Ik gaf hem een stevige hand en zei; Kerel, veel succes!
    Ik verblijf op een gegeven moment in een soort van paradijs. Naar mijn smaak de meest fantastische overnachtingsplek waar ik ooit mocht verblijven. Omah Apik, dicht bij Ubud, op Bali. Ik vond het 5 jaar geleden een paradijs op aarde! Inmiddels is er uitgebreid, toen was het nog kleiner van opzet. Staat op internet overal aangekondigd als een verblijf dicht bij de stad, maar midden in het landelijke leven. Gelegen op de rand van een landelijk dorpje en prachtige rijstvelden. Ik verbleef er 12 dgn.
    Ik zit op een dag met mijn boek aan het ontbijt, vroeg als altijd. Ik bleef er 2 weken, En ik hoor van veer al een echtpaar dat al luidruchtig zuchtend en klagend het ontbijtpersoneel aanpreekt. Weg ochtendrust! Maar het ontbijtpersoneel sprak niet zoveel Engels. En helaas, omdat zij wisten dat dit echtpaar Nederlands was en ik ook, wezen ze naar mij. Vreemd hoe mensen in het buitenland altijd menen dat je dolgraag landgenoten wil ontmoeten. Ik absoluut niet!!!
    De mevrouw komt op hoge poten naar me toe gebeend en komt ongevraagd bij mij aan tafel zitten. Haar man, stevig gespierde kerel, strak t-shirt, type brandweerman, staat er op 4 meter achter met een vermoeid gezicht. Vreselijk vind jij ook niet! zo begint de vrouw tegen mij. U bedoelt te zeggen Goede morgen, mag ik even bij u komen zitten? Nee, zegt de vrouw luid, dat bedoel ik helemaal niet. Heb jij ook de hele nacht wakker gelegen van dat lawaai? Ik zeg; Nou ik heb u vannacht wel lawaai horen maken tegen uw man, want ik slaap onder jullie. En ik hoorde u gezellig en hardop mopperen. Maar verder nergens last van gehad. Heb je dan die vreselijke haan niet gehoord midden in de nacht en die krekels en die duiven. Ik ga aan de receptie zeggen dat ze er iets aan moeten doen. Ik antwoord, de haan en die duiven mevrouw, dat is een half uur voor zonsopgang, tijd om op te staan, niet midden in de nacht, Dat heet ochtend. Nou veel succes bij de receptie en ik probeer demonstratief weer in mijn boek te duiken. De mevrouw neemt ongevraagd, met haar vingers een stukje papaja van mijn bordje met fruit en vervolgt met volle mond. En dan dat weer dan hier……Ik kijk op van mijn boek met een opgetrokken wenkbrauw. Het weer……? Ja zeurt ze door, dan boek je een reis naar een warm land en wat krijg je dan, wolken en regen. Gisteren heel onze dag verpest door die regen. Ik vraag haar; maar dan heeft zeker uw man deze reis geboekt? Nee zegt ze dat doe ik natuurlijk zelf. Ik doe altijd alles zelf. Ik zie achter haar, de man berustend knikken. Ik ga eens rechtop zitten en leg mijn boek weg. Dus u boekt een overnachting op een landelijke plek, midden in de natuur en u bent verbaasd over geluiden uit de natuur? U boekt een reis in het regenseizoen en u ergert zich aan de regen? Trouwens het regende gisteren op een hele dag nog geen 20 minuten en dat was lekker verfrissend na een warme dag. En nou komt u een beetje mijn ontbijt en goeie humeur verkloten met dat gezeik van u. Ik benijd uw man niet. Ik denk dat uw man veel méér dan een borrel verdient! Wie zou er nou met u op vakantie willen. U bent een zeikerd. Ga weg! Ga heel snel naar Nederland terug. De vrouw draait dramatisch met haar ogen en keert zich naar de spierbundel waarmee ze getrouwd is en krijst naar hem; Jan, Jan doe iets! Een moment bedenk ik me dat dit gesprekje mogelijk mij de voortanden gaat kosten. Maar Jan haalt zijn armen van elkaar en zet ze stoer in zijn heupen en zegt hardop; Waarom zou ik iets doen, die gozer heb gewoon gelijk! Jij ben een eersteklas zeikerd!

    Teruglezend zie ik dat het 3 anekdotes zijn over klagende vrouwen, geloof me, toeval.

    Geniet van uw zondag!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +6 (obv 6 stemmen)
    • Alex zegt op

      Frank Kramer. Wat een heerlijke verhalen, smakelijk verteld en zo waar en herkenbaar!
      Ja, ook ik ken en herken dit soort mensen die gewoon de verkeerde reis boeken, in een verkeerde locatie, land of seizoen, en maar klagen.
      En het liefst brutaal, hooghartig en luidkeels tegen het zo dienstbare personeel.
      Ik heb altijd moeite om me in te houden. Meestal lukt dat wel, maar soms niet, dan spring ik er tussen en neem het op voor de arme ober of receptioniste. En ook ik heb al mijn voortanden nog…

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +2 (obv 2 stemmen)

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website