Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Johannes: Heerlijk herkenbaar en humoristisch. Nu nog een smakelijk verhaal over de kunsten en fratsen die de hedendaagse barista’s ui
- bert: Deze trein heeft altijd nog veel meer stopplaatsen dan het vliegtuig. Zo heeft Korat geen vliegveld met operationele passagiersvlu
- Rob V.: Zo weinig? Ik denk eerder dat hij teveel stopt! Een echte HSL zou vanuit Bangkok minstens 300-400 km moeten rijden tot de volgende
- H.Revoort: ….Eikeltjeskoffieblues…..
- Huub Adank: Geachte heer Eric Donkaew, het tweede gedeelte van uw tekst is voor mij abacadabra en daarom maak ik gebruik van een visumburea
- bob mersie: waar woon je
- Willem: Geert bedankt voor het aanbod ,heb ondertussen iemand gesproken die me gaat helpen. Mocht het niet lukken dan neem ik contact met
- Erik Kuijpers: Je praat over grote afstanden, honderden of duizenden km, dus 100-200 km rijden met een boemeltje of bus/auto mag geen probleem zi
- Bert Matthys: “waar men blij is wanneer men een baantje heeft met 600 baht per maand.” …per dag dan toch bedoel je?
- Hans Udon: Prachtig geschreven! Maar ik moet opmerken dat over smaak wel valt te twisten. Ik ben zondermeer een koffie drinker. Had tot voor
- Chris: Dat het niet te vaak stopt is juist ene voordeel. Stoptreinen zijn er al genoeg. Denk je eens in hoe lang het straks duurt van B
- Kees Werkman: Weer uitermate vermakelijk geschreven, Lieven. Dank daar voor. Mijn lieve Thaise vriendin, welke ik nu ruim 5 jaar ken, vond het
- Teun: Wil je nu echt dat een hogesnelheidstrein om de 20 km een halte heeft? Een klein beetje logisch nadenken kan nooit kwaad. Als j
- Eric Donkaew: Wat Ronny ook zegt, het is best makkelijk. Zonde van die 14.000 baht. Zelfs een testament is al meer dan de helft goedkoper. Ge
- GeertP: Beste Rudolf,daar zullen de regionale vervoerbedrijven op inspelen net zoals dat gebeurt in Europa bij de hogesnelheidstreinen. I
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Hotels » Hotelboekingssite Booking misleidt klanten
Hotelboekingssite Booking misleidt klanten
Wie in Bangkok of elders in Thailand een hotel boekt doet dit vaak via een hotelsite zoals Booking of Agoda die als een soort tussenpersoon fungeren.
Het voordeel van dergelijk websites zijn vooral het gemak en de overzichtelijkheid. Toch moet je ook hierbij op je hoede zijn. Zo bleek gisteren uit een uitspraak van de Reclame Code Commissie dat hotelboekingssite Booking.com haar klanten misleidt.
Bij het boeken van een hotel via Booking worden klanten er vaak op gewezen dat er nog maar een beperkt aantal kamers beschikbaar is in een bepaald hotel. Dat gaat met kreten als “We hebben nog 1 kamer vrij!” en “Nog maar 1 beschikbaar voor 1200 baht. Mogelijk zijn er meer beschikbaar tegen hogere prijzen”. Maar die beschikbaarheid betreft alleen kamers die via Booking.com te krijgen zijn. Het is voor reizigers niet duidelijk dat via andere websites of via het hotel zelf mogelijk meer kamers te boeken zijn.
Daarom moet Booking.com zijn uitingen aanpassen, zegt de Reclame Code Commissie. Booking.com bekijkt nog of de uiting wordt aangepast of dat het bedrijf in beroep gaat.
Mijn ervaring met booking.com:
(1) Het aantal vrije kamers die zij aangegeven, komt niet overeen met het aantal vrije kamers in het hotel. (2) De prijs in het hotel is goedkoper dan via booking.com.
De prijzen op de websites van de hotels zijn ook vaak duurder dan in het hotel zelf.
Een maand geleden naar Hua Hin geweest. Eerste nacht gereserveerd aan de beste prijs via Booking.com. In het hotel gevraagd: “Als ik nog 2 nachten langer blijf en ik boek die rechtstreeks hier, wat is de prijs dan: 150 Baht korting per nacht”.
Sites als booking.com rekenen tot 15% – en soms meer – van de door de boeker betaalde kamerprijs als commissie, dus zou rechtstreeks boeken inderdaad goedkoper moeten zijn. Dat is het soms ook, maar lang niet altijd. Dat heeft o.a. te maken met de eisen die booking.com aan deelnemende hotels stelt, in het bijzonder die welke de hotels verbiedt de kamers zelf goedkoper aan te bieden. Op die manier kan de boekingssite ook een ‘laagste prijs garantie’ afgeven…………
Zie o.a. http://www.hpdetijd.nl/2014-01-18/de-ware-prijs-van-booking-com/
Overigens heeft de Reclame Code Commissie de klager juist in het ongelijk gesteld en is er géén sprake van reclame-uitingen ‘moeten’ aanpassen, maar slechts van een aanbeveling:
http://www.hospitality-management.nl/nieuws/bookingcom-in-het-gelijk-gesteld-18439/
Ik heb met Booking.com tot nu toe alleen positieve ervaringen.
“We hebben nog 1 kamer vrij!” Daar maak ik uit op dat booking,com nog maar 1 kamer over heeft om te boeken.
Het is net als met tickets die door een organisatie worden ingekocht voor de uiteindelijk verkoop aan geïnteresseerden….
Of het nu vliegtickets zijn of hotelkamers… maakt niet uit.
Positieve ervaring: ik boekte een hotelkamer in Luang Prabang (2012) via Booking.com. Ik hoefde -zoals altijd- niet van tevoren te betalen! Bij Agoda is dat trouwens geheel anders… De kamer bood echter niet wat ik verwachtte en ik kon met toestemming van het hotel binnen een dag vertrekken naar elders. Geen problemen met wat dan ook. Uiteraard wel voor één dag en nacht betaald.
Hotel te Calcutta (2013): Ik boekje voor 5 dagen een hotel via Booking.com. In overleg met het hotel kon ik langer blijven (ik had het er erg naar mijn zin en Calcutta bleek een zeer interessante bestemming te zijn). Ik kreeg bij die verlenging een lager tarief te betalen. Logisch ook want Booking.com wenst een percentage van -ik meen- 15%. Ik werk ook niet voor niets….
Klopt niet helemaal. De agents hebben een discounted rate te betalen, vaak 30 tot 50% , afhankelijk van de tijd van het jaar, lager dan de “rack price”. Die 15% doen ze er voor jou zichtbaar bovenop.
Ik zoek soms uit wat de prijs is via een paar sites (allemaal ongeveer hetzelfde , alsof ze het afgesproken hebben), dan laat ik mijn Thaise vrouw naar het hotel bellen. Verschillen van 30% , soms meer.
Als we inchecken blijf ik even uit de buurt tot we voorbij het punt van terugkrabbelen (jippie een farang , omhoog met de prijs) zijn.
Indien de hotels de reserveringen zelf doen dan is iedereen beter af.
Bij alle recepties wordt Engels gesproken ( wat is dan nog het probleem )
En eventueel met handen en voeten werken dat werkt echt zeer goed
dit wordt altijd gewaardeerd.
Boekingen via Booking.com en Agoda zijn altijd veel duurder ( en ook voor het hotel )
De boekings sites bedonderen iedereen dus liegen en bedriegen.
Als ik na de boeking in het hotel aankom dan blijkt het hotel half leeg te zijn.
Het is een grote ergernis ( dus uit schakelen die geld op strijkende bedrijven ).
Juist 10 dagen naar Ko Chang geweest in een ressort volgens booking;com 5 kamers vrij volgens agoda slechts 1 kamer vrij ? Heb niet geboekt ben gewoon naar de website van het ressort geweest en
geboekt , In het ressort aangekomen waren er slechts 11 kamers van de 60 bezet de rest was leeg maar
de prijs was juist dezelfde dan booking.com ? In Vientiane het omgekeerde maar daar betaalde ik
26 dollar en zowel booking.com en agoda vroegen 28 dollar kan dat best verstaan want indien de kamers
de ze moeten vastleggen ongeacht dat ze al dan niet kunnen verhuren moeten ze een som betalen ?
Het is natuurlijk veel eenvoudiger als je boekt met deze agenten moet zelf niks doen en ingeval er een
probleem is sta je sterker in je schoenen zowel agoda als booking reageren direct als er iets niet in orde
is en gaan bemiddelen voor u meegemaakt in Vientiane dag telaat aangekomen moest die dag betalen gebeld naar booking.com niets moeten betalen want het hotel was niet volzet?
Ik heb al wereldwijd hotels gereserveerd via Booking.com en ben er in het algemeen tevreden over. Ik kijk echter steeds ook op de website van het hotel zelf, doch veelal is booking.com toch voordeliger. Wat de prijzen betreft moet je ook steeds nakijken of er al dan niet ontbijt incl. is en of de luxe van de kamer overeenstemt in je vergelijking. Hotelprijzen in Thailand zijn overigens niet altijd transparant; de “walk-in” rate kan drastisch verschillen van wat je op de hotel-website (of op bookingCom of andere sites) kan vinden en tevens blijven de receptionisten ook niet altijd even consequent … afhankelijk van waar je bent, kan je de prijs van een kamer even goed onderhandelen als de aankoop van een hemd op de markt. Neem booking.com voor wat het is: een zeer eenvoudige en betrouwbare reserveringssite (de marketingtruukjes neem ik er graag bij … ), maar kijk steeds ook op een ander om te vergelijken.
Ook oppassen met Agoda. Een paar keer heb ik hotelprijzen vergeleken op Booking.com en Agoda. Agoda was vaker goedkoper. De reden was dan dat (althans in de door mij geraadpleegde hotels) bij Agoda in de prijs geen ontbijt was inbegrepen. Mijn ervaring is ook dat je vooraleer te boeken eerst direct contact moet opnemen met je beoogde hotel. Vaker blijkt dan directe reservering goedkoper te zijn dan boeking via websites als Booking.com, Agoda, enz. maar ook goedkoper dan boeking via de eigen website van het hotel!!
Uiteraard moet je meerdere sites vergelijken alvorens te boeken. De service van agoda vindt ik beneden de maat, maar met booking.com heb ik alleen goede ervaringen. Meerdere keren werd aan de incheckbalie meer gevraagd.
We hebben alleen maar positieve ervaringen met Agoda en de service is goed kregen laatst zelfs extra punten en hebben met ons telefonisch contact gezocht omdat er van hun kant iets fout ging.
Laatste keer een hotel in Bangkok die zegde ons 3 nachten retour ik geloofde het niet maar toen ik mijn email checkte hadden we hiervan al een bevestiging klasse. Toch moet ik zeggen check verschillende site’s en mail zelf mijn favorite hotel of er nog een korting inzit. Mail zelf de hotels als er een vaste prijs op de site staat lukt ons meestal om een extra korting te krijgen of bv. ontbijt maar het kost tijd maar loont wel.
Mijn ervaringen met Bookings.com zijn positief, erg veel boekingen met deze site gedaan. Maar voordat je boekt moet je is op hotelscombined.com en trivago.com kijken dan zie je de onderlinge prijsverschillen per hotelboekingsite en van sommige hotels de tarieven op hun eigen site. Dat direct boeken bij een hotel zelf het goedkoopst is, is vaak niet waar. Maar heb het bij een hotel in Pattaya meegemaakt dat de receptioniste zei: had direct via ons geboekt, dan had je 10% korting gehad. De volgende vakantie geboekt bij dit hotel en de korting van 10% gekregen op de laagste prijs van dit hotel op hotelscombined.com. Bij de meeste hotels gaat dit echter niet door heb ik zelf ervaren. Voor mij blijft bookings.com de gemakkelijkste site, geen gedoe met vooruit betalen en er staat duidelijk aangegeven tot wanneer je kosteloos kunt annuleren.
Hier in Thailand wonend, maken we nooit ’n probleem om ’n hotel te zoeken. We reserveren nooit op voorhand en gaan rechtstreeks naar ’n hotel. Voldoet het niet aan ons verwachtingen wat de prijs of de accomodatie v.d. kamer betreft, gaan we gewoon naar ’n ander hotel op zoek tot we er een gevonden hebben die aan onze verwachtingen beantwoord. In iedere stad of plaats zijn er immers hotels zat.
Wat hier in de reacties vergeten word is dat via deze sites niet alleen hotelkamers geboekt kunnen worden maar ook appartementen.
Voor mensen die langere tijd ergens willen verblijven toch vaak een stuk prettiger.
Kijk eens op http://www.airbnb.com welliswaar vooruit betalen, echter de verhuurder ontvangt pas na jou aankomst, mocht er dus iets mis zijn bij aankomst kwestie van contact opnemen en de betaling word ongedaan gemaakt.
Tot op heden nog nooit fout gegaan.
Het boeken van een hotel zou ik echter zelf nooit via een derde site doen, op zijn hoogst kijken om de verschillende hotels te vergelijken,
Rob
Na dik 40 jaar reizen,
altijd direct op de hotel site boeken,
altijd direct bij de luchtvaart maatschappij boeken.
Zegge en schrijve 1 keer daarvan afgeweken,
Agoda, gemeur bij de receptie,
van de zgn laatste 4 kamers? wij waren de enige gasten in dat hotel,
duurder als de hotel site.
Bovendien, ik heb er een gloeiende hekel aan vandaag de dag mijn C Card gegevens
op internet te zetten!
Bekijke http://www.HotelPrijsVergelijk.nl/ en zie zelf of Booking.com inderdaad de goedkoopste is, de site wordt daar direct vergeleken met allerlei andere site (vaak ook de site van de hotelketen zelf).
Een andere kijk op – en mening over – booking.com:
http://www.telegraaf.nl/overgeld/experts/peterbeszelsen/22554447/__Booking.com_beste_hotelsite__.html