Melder: Roelof

Ref: Vervolg van “Thailand Visa vraag Nr 234/23: Bankbedrag jaarverlenging overzetten naar een ander account”

Thailand Visa vraag Nr 234/23: Bankbedrag jaarverlenging overzetten naar een ander account | Thailand blog

Infobrief over mijn verlenging verblijfsperiode in Kantang (provincie Trang). Ik zou er nog even op terug komen, betreffende de verlenging van mijn verblijfsperiode met een jaar, op basis van de 800K

Ik was vorig jaar van savings account naar time deposit account gegaan, een week nadat ik mijn jaarvisum had gekregen, omdat daar een betere rente op te krijgen is. Ik had wel van tevoren gevraagd, of dat was toegestaan, en daar werd bevestigend op geantwoord, mits het dezelfde bank betrof, en gelijk overhevelen.

Toen ik donderdag binnenstapte, waren er 8 personen voor mij.

Na een drie kwartier kwam er een medewerker naar mij toe, die de documenten in ontvangst nam, en begon te sorteren, en gaf ze daarna door aan degene die de documenten controleert, en het visum verstrekt. Na weer drie kwartier kon ik de handtekeningen zetten, en na een kwartier weer opstaan voor de beroemde foto, en na weer een kwartier was alles gereed. Er is helemaal niets gevraagd of gezegd over het omzetten van de 800K naar de time deposit account. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik alle bewijzen, bankboekjes, statements en bank certificaat had bijgevoegd.

Ondanks dat er 8 personen voor mij waren, was ik toch na twee uur, weer buiten.

Ik ervaar net zoals vorig jaar, dat Kantang een hele fijne immigratiedienst is, snel, vriendelijk en heel behulpzaam. Er was een Duitse man, die iets kleins, niet helemaal in orde had, maar hij werd niet weggestuurd, ze zochten naar een oplossing voor hem, en die hebben ze gevonden


Reactie RonnyLatYa

In dit geval maakte men er geen probleem van en meestal is dat ook wel zo als ze zien dat het enkel het overzetten naar een andere rekening is en vooral dat dit op dezelfde dag gebeurde. Zouden er enkele dagen tussen zitten reageren ze mogelijk anders.

Maar blijkbaar waren de bewijsstukken die je had bijgevoegd duidelijk daarover dat ze zelfs geen vragen hadden.

In ieder geval bedankt om dit vervolg.

Lezers moeten er wel rekening mee houden dat dit specifiek Immigration Kantang was. Wil je van rekening veranderen zou ik toch adviseren om daar eerst immigratie over te contacteren.

****

Note: “Reacties zijn zeer welkom op het onderwerp, maar beperk u hier tot het onderwerp van deze “TB Immigratie Infobrief. Heb je andere vragen, wil je graag een onderwerp behandeld zien, of heb je info voor de lezers, dan kan je dat steeds sturen naar de redactie. Gebruik hiervoor enkel www.thailandblog.nl/contact/. Bedankt voor uw begrip en medewerking”.

2 reacties op “TB Immigration Infobrief Nr 055/23: Immigration Kantang – Bankbedrag jaarverlenging overzetten naar een ander account (vervolg)”

  1. Christian zegt op

    leuk, maar ik doe de jaarverlenging in Phuket, krijg direct hulp nazicht documenten, krijg 2 documenten om in te vullen, ze bereiden de documenten voor, krijg nr, ga naar officier, betaal en weg, en dat alles duurt nog geen half uur denk ik.

  2. Roelof zegt op

    Elke immigratiedienst heeft zijn eigen werkwijze, Kantang is niet zo groot, er werken totaal 3 mensen, waarvan er één het visum in het paspoort zet, vorig jaar duurde het een uur en nu twee uur, en als het volgend jaar drie uur duurt, vind ik het ook prima, heb alle tijd van de wereld.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website