Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Ronald Schütte: zeker, maar dan evt. wel รถ (róht) (auto) toevoegen พวงมาลัยรถ, tenzij het door de context duidelijk is
- RNo: Heel bijzonder dit verhaal. Ben op 12 maart aangekomen, vloog KLM Business Class en aan boord werd voor aankomst melding gemaakt v
- Jacoba: Mooi , dan hebben wij toch meer mogelijkheden om rechtstreeks naar Thailand te vliegen . ik hoop dat ze zeker met de prijzen gaan
- Thesis: Benieuwd waar die aparte “ snelle route” voor ouderen zich bevindt. En wat is de definitie van “ ouder” in dit verband?
- Marnix: Een laatste reactie. Niet ik, of andere kritische reageerders zeggen dat Thailand verziekt is. Wel dat er wat aan de hand is. Maa
- Johnny BG: Wie of welke bedrijven maken zich schuldig aan uitbuiting en in welke vorm is dat dan?
- Johnny BG: Dank voor de uiteenzetting, maar als het zo’n verziekt land is waarom blijft het land een populaire bestemming qua toeristen
- Kees: En daarom moet je niet Jan en alleman wai-en. De ober in een restaurant, de medewerker van 7-11, kinderen: je staat echt voor onno
- Frans: Het Thaise internationale rijbewijs is maximaal 3 jaar geldig. Is het begeleidende Thaise rijbewijs eerder aan zijn einddatum, dan
- Eric Donkaew: Een mooi, onderbouwd verhaal, Marnix. Ik ben het er voor 90% mee eens. Gelukkig niet 100%, dat zou een beetje haaks staan op het i
- Boonya: Wij hebben een l vormige kamer ongeveer 52 vierkante meter en plafondhoogte 2,6 meter. Wij hebben 2 airco’s van 9000 btu en
- Tino Kuis: Uitstekend verwoord, Marnix. Ik bewonder je kennis van zaken.
- Toine van Dijk: Vorig bericht is zonder reden verwijderd, waarom weet ik niet. Ik bestel de Chinees-Indische en Indonesische gerechten altijd
- Toine van Dijk: Dit is een bericht uit 2023. The Diff is blijkt enkel op zaterdag open te zijn. Gewoon eventjes bellen. Dit is het adres: 99/2 So
- Toine van Dijk: De eigenaar van Trindy is vorig jaar overleden en daarom gesloten.
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Vliegtickets » Lezersinzending: Waarschuwing bij overwicht bagage bij inchecken
Op 28 februari j.l. vlogen wij terug naar Nederland met EVA Air. Bij inchecken bleken wij overgewicht te hebben, twee koffers samen: 66.9 kg.
Wij kregen al wel de instapkaarten, maar de bagage moesten we elders afgeven en zouden dan 300 dollar daarvoor moeten bijbetalen.
Wij lieten bij de business class-incheckbalie nogmaals onze koffers op de band plaatsen en tot onze verbazing bleek de wijzer te stoppen bij 60.9 en werd alles alsnog geaccepteerd. Het is dus zaak alert te zijn op dit punt.
Ingezonden door Peter
handig zelf een weegschaaltje steeds bij d e hand te hebben,toestelletje zelf weegt 200 gr,kost 8 euro en je houd het in je handbagage,zo kun je zelf checken vooraleer je naar de luchthaven gaat.altijd handig!
Nog goedkoper: even op je personenweegschaal gaan staan mèt en zonder kofferen je weet wat-ie weegt……
Je moet dan wel zeker weten dat die weegschaal nog redelijk goed functioneert.
Ik heb eens meegemaakt dat de weegschaal (op vlakke, stenen vloer) aangaf dat mijn bagage op de gewichtslimiet van 30kg zat. De weegschaal van de incheckbalie gaf zo’n 5kg méér aan.
Laat je bagage sealen op de airport daar wordt hij eerst gewogen en kan je er alsnog wat uithalen.
Bedankt voor deze geweldige tip. Super H. Oosterbroek
Je mag toch 30 kg p.p. meenemen? Dus dat zou dan 6.9 teveel zijn. Ze rekenen € 10,00 per kg dus zou €69,00 moeten kosten. Hou kom je op 300 dollar?
Tja
€ 10,= per kg, is niet correct, meestal wordt er een aftreksel van het duurste tarief genomen op die route en dat gedeeld door 100kg (gemiddelde passagier)
Bij Emirates had ik thuis precies het gewicht in de koffer zitten en op Schiphol lied ik mijn koffer inwikkelen en toen heb ik mijn winterjas er nog bij gestopt, resultaat overgewicht, maar ja koffer gewikkeld, dus maar naar de “service” balie, of ik maar liefst “even” € 92,= wilde betalen. Voor een oudere winterjas.
tja, het zei zo.
Groetjes Nico
kg die je mee mag nemen bij eva air:
business class eva-air 40 kg
elite class 35 kg
economy 30 kg
u controleerd bij business class …. dus mag u samen 2 x 40 kg = 80 kg meenemen
Tip eerst zelf wegen, weegtoesteltje kost niet veel . Kom je niet voor de verassing te staan .
Voortaan even stoppen bij 7 eleven. De meeste hebben n weegschaal buiten staan, koffer erop, 1 baht erin en je weet t exact
Wat is het probleem? Ze hebben een foutje gemaakt bij het lezen van het gewicht. 66,9 i.p.v 60,9.
Vergissen is mensen. Ga nu niet meteen van opzet uit. Wees blij dat je bij eva 30 kg mag meenemen. Bij KLM slechts 23 kg. Zoals de meeste al reageren. koop een klein hand weegschaaltje. Van te voren kun je alles wegen en daarna doe je hem in een zijvak van je handbagage zodat je hem altijd bij de hand hebt.
Klopt betreffende 23 kilo bij KLM, maar ….. voor 80 € kan je een tweede koffer meenemen van 23 kilo bij KLM = 3.47 € per kilo .., ook is bij KLM handbagage tot 12 kilo , bij eva maar 7 kilo… dus naargelang je noodwendigheden kan je vergelijken en kiezen
Jaren geleden had ik ook te veel voor de binnenlandse vlucht kwam van schiphol naar Don Muang moest meer voor de bagage betalen dan voor mijn ticket.
Het probleem is niet de internationale vlucht. Dit kun je voorkomen door zelf te wegen. Meestal is het de binnenlandse vlucht die problemen geeft. De bagage-limieten zijn daar niet op afgestemt. Wij lossen dit op door met zoveel als is toegestaan ruim-bagage te reizen. We nemen zo min mogelijk handbagage mee , maar wel een lege rugzak in onze koffer. In BKK bij de bagage band even lege rugzak vullen en rest van handbagage aanvullen. Dus wij blijven zo binnen de limiet , zonder kosten en gezeur. Zorg dat wat je in je handbagage stopt toegelaten is , en voor het grijpen. Zo omzeilen we een hoop wrevel en kunnen met een goed gevoel ons verblijf aanvangen. Denk er wel aan dat per koffer wordt gewogen , 23 + 23 =46 , maar voor 20 +26 geldt dit niet. Blijf creatief.
Als het om (over)gewicht gaat, heeft elke maatschappij zijn eigen regels en soms kun je voor een paar kilo al de hoofdsom betalen. Behalve de uitstekende tips hierboven genoemd, kun je soms beter van te voren extra gewicht inkopen. Bij een aantal maatschappijen is dat voordelig; een aantal ook niet! Ik heb een shoppende vrouw met een houding of haar leven er van afhangt en dan kun je maar beter voorbereid zijn!
Ik weeg altijd mijn bagage voor ik vertrek en dat is dus maar goed ook als ik bovenstaand verhaal lees. De ene weegschaal bij het inchecken op Bangkok Suv. is dus de ander niet. Gelukkig hoefde de creditcard niet aangesproken te worden en hoefde er niet in het midden van de vertrekhal aan het overpakken geslagen te worden richting handbagage. In Kg’s veranderd er uiteindelijk niks maar de regeltjes zijn zo netjes opgevolgd. Ik moet zeggen dat de grammen die bij de incheckbalie af te lezen zijn kloppen op een onsje na met mijn eigen weeginstallatie. Als je lid bent van een loyaliteitsprogramma van een luchtvaartmaatschappij dan krijg je bij bepaalde luchtvaartmaatschappijen toch meer bagagekilogrammen extra?
Ik was zelf in gaan checken 3 kg te zwaar maar na drie keer lukte het niet meer dus ik naar de balie en daar was het precies 23 kg is dat niet vreemd .
Ik denk dat er iets niet klopt met zelf bagage inchecken of moet willig gemaakt door mensen handen.
Ja, sorry het is gewoon een slecht verhaal.
Wegen en meten is weten.
Slecht wegen is ……….
Ja, maar waarom zit hem in het feit dat de klant betaald, wie is die klant?
Met andere woorden oplichting.
Hier zijn geen andere woorden voor.
De klant betaald.
vr. gr.
Ik heb het gehad vanuit Marokko terug naar Schiphol in 2013 dat ik met inchecken 10 kilo teveel had (een paar grote souvenirs) ,werd me medegedeeld dat het overgewicht 100 euro zou gaan kosten volgens de baliemedewerker.
Ik gaf toen aan dat het dan maar moest omdat ik het niet achter wilde laten.
Tot mijn verbazing haalde hij er een “supervisor” bij,en die gaf hem te kennen dat het geen probleem was.
Zo kan het dus ook!
Was met Transavia.
Bij veel hotels kun je in de lobby je koffer wegen voordat je vertrekt.
J.E. Moeder
Ook een keer meegemaakt.
Het koffer van mijn ingecheckte voorganger stond nog gedeeltelijk op de weegband, was te vroeg gestopt.
Incheck juffie meteen even melden dat ik overgewicht had en dat ik moest bijbetalen.
Nadat incheck juffie uitgerekend had wat ik moest bijbetalen en ze een rekening had uitgeprint heb ik haar even opmerkzaam gemaakt dat die andere tas niet van mij was….
Ging af als een gieter, daarna nog vriendelijk gevraagd hoe lang ze deze baan al had.
M.vr.gr.
Wij hebben zelf een kofferweger aangeschaft(4 €) die vrij nauwkeurig is. Hij geeft in ieder geval steeds plusminus hetzelfde aan als op de luchthaven. Zo kan je dus altijd thuis reeds je bagage wegen.
Hij gaat dan ook mee in de handbage voor de terugreis. Inmiddels hebben we een tweede aangeschaft, omdat we ook wel eens apart reizen. Nooit geen problemen meer met bagagegewicht
ik vraag me vaak af wat mensen zo allemaal mee te slepen hebben: 2X30kg ruimbagage plus 2x10kg handbagage, dat is 80kg en het is nog niet genoeg. Gaan die verhuizen of is er in Thailand niets te koop?
Toen ik vroeger naar Thailand kwam had ik amper 20kg ruimbagage ( meestal zelfs minder ) en in de handbagage enkel ondergoed en wat toiletartikelen voor 2 dagen. Ik vond het trouwens niet erg leuk om in deze temperaturen hier met zware koffers te moeten slepen telkens ik naar een andere locatie ging.
Indien er zwaardere zaken mee moesten dan werden die vooraf verscheept en niet meegesleept.
Er zijn grote verschillen dus diversen weegschalen op de lucht havens.deze moeten van tijd tot tijd en die is vast gesteld.Er zou een document aanwezig moeten bij elke weegschaal .
goed wegen thuis en bij afwijkingen een andere weeg schaal proberen en meet je daar verschillen het hoofd van balie medewerkster vragen of deze zijn ijking certificaat kan tonen.
N ander voordeel is dat de rij achter je groeide en dat vinden de dames van de balie ook niet echt leuk
Ik ken dit van een dame die 23 jaar dit werk gedaan heeft dus als we samen reisde hadden we nooit overgewicht
EVA-air houd er een vreemde polici op na.
Het begint al met de ticket prijs, aanzienlijk duurder wanneer je vanaf BKK vliegt (BKK-AMS-BKK)
Maar dat niet alleen, als je boekt vanuit BKK en je vliegt elite mag je 35kg meenemen en vv, maar als je vanaf AMS vliegt (Elite) mag je 40 kg meenemen.
Vanwege het feit dat ik vanaf BKK vlieg, dacht ik bij mijn vertrek van AMS terug naar BKK, kom ik speel het spel, en had dus 39kg, thuis gewogen bij mij. De dame bij de incheckbalie wees mij er op dat ik maar 35kg mocht meenemen, op mijn antwoord dat het 40 zou moeten zijn vertelde ze mij dat er op mijn naam maar 35kg mee genomen mocht worden.
Ben er verder niet in discussie mee gegaan, maar het klopt van geen kanten.
Om op de ticket prijs terug te komen, die bedroeg in Thailand 40600thb, ongeveer 1080€, in Nederland ongeveer 880€ is 200€ duurder en 5 kg minder meenemen.