Ben op 30 september 2018 met Norwegian in de business class van Amsterdam naar Stockholm en vervolgens naar Bangkok gevlogen. Dat verliep niet zonder problemen, vandaar mijn verslag.

Bij het inchecken in Amsterdam was er aan de balie al direct discussie over het gewicht van de bagage. Ondanks er op ons elektronisch ticket stond dat er 2 x 23 kg per passagier was vermeld, beweerde de dame die onze boardingpass moest uitprinten dat het bij Norwegian max. 20 kg per koffer was. Uiteindelijk hebben we moeten bijbetalen voor 6 kg en wel 11 euro per kg. Dit komt neer op een meergewicht van 1,5 kg per koffer, dat werd aangerekend voor passagiers die in business class vliegen. Dit heb ik bij andere maatschappijen nooit meegemaakt.

Na het betalen van de boete van € 66,- vroegen we waar we de lounge voor business class konden vinden. Groot was onze verbazing dat dit in Amsterdam met Norwegian niet voorzien was en later ook in Stockholm/ARN bleek dit niet voorzien. Ook dit hebben we als business passagiers bij andere maatschappijen nooit meegemaakt !

Op de aansluitende vlucht Stockholm naar Bangkok heb ik stoel “5 E” gekregen . Deze stoel kon niet in relax stand gezet worden en er was een gele stikker op de arm leuning geplaatst die blijkbaar in de Noorse taal vermelde dat die stoel defect was. Het Business compartiment was compleet bezet en ik kon dus geen ander stoel krijgen volgens de stewardess. Ik heb dus de hele vlucht van 11 uur op een defecte stoel gezeten die niet verzet kon worden om te slapen. Passagiers in economy class hadden dus meet luxe dan dat ik in business had! Dit terwijl het business classticket vele malen duurder is dan een economy ticket.

Bij het bedienen van de maaltijd kreeg ik de mogelijkheid om te kiezen tussen rijst met groente of geen eten. Nu verwacht ik niet meteen een 5 sterren restaurant in een vliegtuig, maar dit eten was beneden alle peil en zeker geen business klasse waard. Bij aankomst in Bangkok, verwachte wij dat zoals bij andere maatschappijen, de koffers van Buisiness class als eerst komen. Wij hebben 45 minuten gewacht om vervolgens te vernemen dat de koffers later met een andere vlucht zouden aankomen. Ongeveer 41 uur na aankomst heb ik mijn koffers ontvangen. Met als gevolg dat we ondertussen de basisbenodigdheden hebben moeten kopen (badkamer producten, ondergoed enz). Dit heeft ook gevolg gehad dat bederfbare producten en medicijnen in de koffers , onbruikbaar waren geworden.

Ik kan u nog melden dat wij eerder dit jaar met Swiss air, een business vlucht van Brussel – Zurich – Bangkok hebben gemaakt die in promotie nog goedkoper was dat de huidige vlucht en waar wij als business passagiers alle te verwachte faciliteiten kregen.

Natuurlijk heb ik een klacht verzonden naar Norwegian maar na een maand nog  geen reactie gehad.


» Laat een reactie achter


35 reacties op “Lezersinzending: Vliegen met Norwegian van Amsterdam naar Bangkok, nooit meer!”

  1. Karel van der Bijl zegt op

    Ik reisde 1x met Norwegian Amsterdam / Bangkok / Amsterdam … weliswaar Economy, maar voor iedere druppel water moest ik apart betalen … goedkope ticket, maar door de extra’s eerder duurder. De Engelsen zeggen het mooi … Ik was > penny wise, but pound foolish LOL … Norwegian hield aan mij geen terugkerende klant over …

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +12 (obv 12 stemmen)
  2. Guido zegt op

    Beste,

    Ik vlieg al jaren van Brussel naar Bangkok met QATAR AIRWAYS,is volgens mij gewoon het beste wat op de markt is.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +7 (obv 7 stemmen)
    • jan zegt op

      Inderdaad Guido, samen met Singapore Airlines en Emirates de topmaatschappijen naar Azie.Vloog de laatste jaren altijd met Qatar tot mijn grote tevredenheid. Morgen de business van Cahay Pacific eens proberen. Ik ben benieuwd. Ik heb gisteren nog eens recente “persoonlijke” foto’s bekeken van de catering van Thai Business en Qatar Business. Het leek dat de kok van Qatar zijn opleiding in de top kokschool Ter Duinen in Koksijde gekregen had en diene van Thai ergens in een de achterbuurten van Kanchanaburi.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • Ed zegt op

      Absoluut. Vriendelijke staff, goede service, voldoende beenruimte en prima eten.Absoluut het geld waard.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  3. Dr Kim zegt op

    Hartelijk dank! Duidelijk: nooit Norwegian

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  4. Ernie zegt op

    U schrijft in uw verslag niets over de betaalde prijs, vooral in vergelijking met andere maatschappijen. U vergeet ook nog eens dat norwegian air een prijsvechter is en dit dus ook in de service e.d. te merken is.
    Mij verbaasd dit allemaal niets en voor mij ook een reden om (vooral op een lange vlucht) nooit voor een prijsvechter te kiezen masr alleen voor gerenommeerde maatschappijen, alhoewel daar ook verschillen in service te vinden zijn.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +18 (obv 18 stemmen)
  5. Enrico zegt op

    De ene business is de andere niet. Norwegian Air hoort thuis in het rijtje van stuntmaatschappijen, zoals Ryanair. Je wordt gelokt door een lage prijs, maar er kunnen onverwachte meerkosten optreden. Verder lever je in op kwaliteit een dienstverlening. Voor een korte vlucht wellicht nog wel te pruimen, maar op intercontinentale vluchten een ramp. Kun je beter iets meer op tafel leggen voor comfort en dienstverlening. Tip: zoek altijd uit of de maatschappij geen stunter is.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +10 (obv 10 stemmen)
  6. Henk zegt op

    Komt me allemaal bekend voor .
    In het begin van hun vluchtschema naar BKK heb ik de vogende reis gemaakt ook in de zogenaamde business class.
    Bangkok – Oslo – Amsterdam.
    Wilt u een biertje bij de maaltijd dat is dan 9.50 $
    Dat was dus ook voor mij eens maar nooit meer .

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +7 (obv 7 stemmen)
  7. Daniël M. zegt op

    Beste,

    Ik heb daar 1 woord voor: oplichting.

    In Vlaanderen bestaat er een consumenten-ombudsdienst. Waarschijnlijk bestaat die in Nederland ook. Ik raadt u aan om uw heel verhaal naar hen per mail door te sturen, met de nodige bewijsstukken.

    Norwegian is een Noorse maatschappij, dus Europees. Ik weet niet of Noorwegen de Europese regels toepast. Maar bij Europese maatschappijen heeft u recht op schade vergoedingen. Vraag aan de consumenten ombudsdienst wat u moet doen.

    Alvast bedankt om uw negatieve ervaringen mede te delen.

    Ik wens u veel sukses!

    Vriendelijke groeten,

    Daniël M.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +5 (obv 5 stemmen)
    • Cornelis zegt op

      Je doelt waarschijnlijk op de EU-Verordening 261/2004. Die dekt dergelijke teleurstellende ervaringen in het geheel niet……l..

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
  8. Theo zegt op

    Beste ?

    Ik vlieg 2 tot 3x per jaar samen met mijn vriendin businessclass naar Nederland en zoek dan altijd naar de meest gunstige prijzen en tijden.
    Ik controleer dan altijd wat voor indeling en stoelen de business class heeft , als jij dat ook had gedaan dan zou je gezien hebben dat Norwegian helemaal geen business class heeft maar meer een iets betere economy class.Goedkoop want tickets naar Nederland kosten zo rond de 1000 tot 1200 euro is duurkoop en ergernis.
    Check altijd als je boekt wat je krijgt Norwegian is een lowcost maatschappij en je moet voor alles extra betalen
    Groeten Theo

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +8 (obv 8 stemmen)
    • Peter zegt op

      Dat noemen ze Premium Economy en is totaal niet te vergelijken met Business Class vliegen!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +5 (obv 5 stemmen)
  9. Christina zegt op

    Het is misschien al vaak verteld geen medicijnen en etenswaren in koffer. Zo nogmaals reclameren en zoek altijd op hoe zwaar een koffer mag zijn en neem bewijs mee. Had laatst problemen met KLM maar ze hebben het bij thuiskomst prima opgelost. P.s. Nog gekeken hoe koffers gelabeld waren ook dat gaat vaak mis. En meteen een reactie moeten vragen aan crew in vliegtuig op papier en foto’s maken dat helpt soms.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  10. Longin zegt op

    Waarom zoeken en niet duur!
    Thai Airways: book 6 maanden op voorand=Brussel-Bangkok rechtstreeks.Eten aan boord goed en drinken zoveel je wil gratis. Ticket=600 EUR

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +7 (obv 7 stemmen)
    • Hein zegt op

      530 € Brussel – BKK 30 kg ! bagage/persoon. Jaarlijks is er een promotie dus kijken en kopen op het goede moment. Rechtstreeks en lekker eten en goede service.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • Johan zegt op

      Ach zo heeft iedereen die dikwijls die kant opgaat wel s een mindere ervaring. Ik had het bij de hier aangeprezen Thai Airways. Koffer pas na 3 dagen, dag later terug met extra nacht in Frankfurt incl. bar slechte informatie en totaal geen reactie op mijn ingediend klachten. Dus voor mij nooit meer Thai Airways.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  11. Peter zegt op

    Business class, twee jaar terug met Emirates gevlogen. Nooit weer anders! Aan alle kanten een top service!
    Bedankt voor het verslag, want natuurlijk kijk ik voor aankomende reis ook naar andere maatschappijen, maar heb het idee als Emirates een van de betere is.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +4 (obv 4 stemmen)
    • Peter zegt op

      Wat heb je voor de ticket betaald? Per persoon

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
      • marc zegt op

        Voor deze afschuwelijke kwaliteit ongeveer 1350 € betaald als business ticket en de vlucht Amsterdam Zweden was dan plots in economy…
        Eerder dit jaar ook een promotie vlucht gemaakt Brussel naar Bangkok met Swiss Air aan 1220 € p/p en die vlucht was id busines kwaliteit incl lounges , snel door de imigratie e..d…..

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: +1 (obv 1 stem)
  12. Roger Dejongh zegt op

    Beste.
    Vertrek van Brussel naar BKk en vlieg met thaiair
    De meest nieuwe vliegtuigen, een rechtstreekse vlucht zonder tussenstops ,uitstekende catering
    en een niet te evenaren vriendelijke service aan boord.
    De prijs is misschien 100€ duurder dwz 50€ per traject.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  13. Ingrid van Doorn zegt op

    Wij vliegen al jaren business class met Eva Air naar Bangkok en soms naar Brisbane Australië . Altijd tevreden geweest qua eten, drinken en vooral zitten/liggen. Alleen het systeem van airmails sparen is slecht. Denk je eindelijk genoeg te hebben gespaard worden er plostseling punten afgetrokken omdat ze maar 3 jaar geldig zijn.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +4 (obv 4 stemmen)
    • Christina zegt op

      Valt nog mee 3 jaar frequent flying KLM is korter maar dan is er de mogelijkheid om er cadeau’s voor te kiezen. Wisten jullie dat je bij KLM ook mijlen van je partner kunt bijvoegen?
      P.s. Je kunt ook kopen kan dat bij Eva air ook?

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  14. Alain zegt op

    Zelf ervaring met business class, Turkish airline, Emirates en EVA AIR.
    Turkish was zeer goed. Emirates ook fijn met de A380. Alleen beide niet rechtstreeks.
    Mijn voorkeur gaat uit naar EVA AIR. Rechtstreeks en zeer goede service. Zowel in AMS en BKK een lounge. Ook priority land bij vertrek en aankomst. Ook bagage eerst op de band. Mijn favoriet. En ook niet onbelangrijk de prijs zeer concurrerend.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +4 (obv 4 stemmen)
  15. printen zegt op

    Er wordt al jarenlang gewaarschuwd dat je niet met een prijsvechter intercontinentaal moet vliegen. De prijs is laag, maar voor elke “scheet” moet je betalen en dan is de prijs van die vlucht(en) duurder als met een goede maatschappij.

    En die maatschappijen hebben ook aanbiedingen. En je krijgt dan dezelfde prima service.

    Vrienden van mij betaalde 560 euro retour Amsterdam-Bangkok met Emirats in het hoogseizoen en hadden een prima vlucht met perfecte service.

    Staar je niet blind op de prijs van een prijsvechter. Je komt bedrogen uit.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +8 (obv 8 stemmen)
  16. Ger-Korat zegt op

    Begrijp de hele klaagzang van de schrijver niet. Als je eerst de website van Norwegian had bezocht dan weet je dat ze geen Business Class hebben maar Premium, in Amsterdam geen lounge hebben, je in Premium 2x 20 kg ruimbagage mag meenemen, er een keus vooraf is in je maaltijden, er een claimmogelijkheid is voor essentiele zaken als je koffer vertraagd is. Kortom de schrijver dient niet Norwegian te beklagen maar beter eens in de spiegel te kijken en dan zich af te vragen waarom hij niet voor het boeken wat informatie had gelezen.
    Wat ik dus van de klachten van de schrijver over Norwegian vind : volkomen ongegrond. Behalve dan de klacht over een defecte stoel, dit is iets uitzonderlijks.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +21 (obv 21 stemmen)
    • ruud zegt op

      Op het ticket stond blijkbaar 23 kg.
      Dan mag je daar van uitgaan lijkt me.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +4 (obv 4 stemmen)
      • Ger-Korat zegt op

        Als op diverse plaatsen 20 kg vermeld wordt en de schrijver beweert dat op een e-ticket 23 kg staat dan heb ik mijn twijfels over de schrijver. Temeer daar blijkt daar er meer geschreven staat wat blijkt dat hij nergens van de op de hoogte is van wat op de site van Norwegian staat. Eerst lezen dan pas boeken denk ik dan en dan niet achteraf klagen zonder dat Norwegian zich kan verweren. Alles staat duidelijk op hun site.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
        • marc zegt op

          … en ja, er staat 2 X 23 KG op mijn ticket !!!

          VA:F [1.9.22_1171]
          Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
          • Peter zegt op

            Sorry Marc alle begrip voor u spijtige ervaring maar als er duidelijk opstaat 2 x 23 kg, had ik niet betaald en komt de onderste steen boven en zet ik gegarandeerd heel de luchthaven op zijn kop en dat zou dan niet voor het eerst zijn, en met sucses. Doen en u niet laten afdwingen. verder begrip voor dit wanpraktijken ter plaatsen, en daar loopt het fout mensen laten zich te gemakkelijk doen en door dit soort personeel en voor de lieve vrede dan maar betalen, echt niet.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
    • marc zegt op

      Beste GER_KORAT; uw omschreven ” klaagzang ” is geen zang om te klagen, maar om reizigers te behoeden voor zulke malafide maatschappijen. Sta met toe te vermelden dat ik het begin van uw beoordeling niet niet echt respectvol kan benoemen en de rest eigenlijk wel op een denigrerende en bagatelliserende commentaar ervaar. Niet alle reizigers zijn professionele passagiers…

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +8 (obv 8 stemmen)
  17. Nicky zegt op

    Wij hebben nu weer met Turkisch Air gevlogen en hadden een prima service in de nieuwe Bussinesclass.
    Omdat de Turkse Lira zo slecht stond, hebben wij voor 1400 euro deze class kunnen boeken.
    Toch wel erg goedkoop voor deze Luxe

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +4 (obv 4 stemmen)
  18. Lung addie zegt op

    Dit is zeer duidelijk: dagen op het internet zoeken om toch maar de twee belangrijkste zaken te vinden: de allerlaagste prijs en het hoogste gewicht aan bagage dat mag meegesleept worden. Dan achteraf misnoegd zijn dat het resultaat van de allerlaagste prijs ook de allerlaagste service is. Dat noemen ze dan ‘de reis goed voorbereiden’. Laat het een les zijn dat het Vlaanse spreekwoord nog steeds geldig is: de vreugde over de lage prijs is reeds lang vervlogen als de ergernis over de slechte kwaliteit nog lang nazindert’.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +4 (obv 4 stemmen)
  19. Roel zegt op

    Logisch als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten tocch!!! Dan kun dit kan verwachten, bussinesclass van norwegian air, prijsvechters, Thaise crew zeker. En ook nog geen 1000 € betaald waarschijnlijk. Ga ook geen bussines met Ryan air boeken…..

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website