Een KLM vliegtuig op Suvarnabhumi airport in Bangkok (KITTIKUN YOKSAP / Shutterstock.com)

Ten gevolge van het virus Covid19 kon ik en mijn familie door de vliegrestricties begin 2020 niet vliegen van Bangkok naar Amsterdam.

Ik heb destijds besloten om vouchers aan te vragen, om op een later tijdstip wederom gebruik te maken van KLM om te vliegen. Ik was in de overtuiging dat het virus wel zou verdwijnen na een paar maanden. Helaas brak er in december 2020 weer een golf van dit virus uit en het einde is nog niet in zicht.

Ik besloot eind december 2020 om een financiële vergoeding aan te vragen voor de vouchers. Na mijn eerste aanvraag, waarbij ik aangaf dat ik de tickets had betaald via creditcard, kreeg ik na 3 dagen een bericht terug van KLM dat de aanvraag niet in behandeling wordt genomen. De reden was dat men bij eventuele restitutie het geld alleen via mijn bankrekening konden terugbetalen. Ik werd verzocht om opnieuw de aanvraag in te dienen, nu met vermelding dat de tickets waren betaald via mijn bankrekening + de gegevens van die rekening. Ik diende de aanvraag opnieuw in op 29 december, maar met een gevoel dat ik aan het lijntje werd gehouden door KLM. Op 8 januari kreeg ik het heugelijke nieuws dat KLM het totaalbedrag gaat storten op mijn bankrekening.

Mijn onderbuikgevoel was onterecht en bedank KLM dan ook voor de vlotte service.

Ingezonden door Henny

15 reacties op “Lezersinzending: Mijn onderbuikgevoel was onterecht, KLM bedankt voor de vlotte service”

  1. luc zegt op

    U moet de Nederlandse en Franse regering bedanken die in juni 2020 bijna 11 miljard Euro staatsteun hebben gegeven anders was KLM-Air France in vereffening gegaan en stond U met lege handen. Het slechte nieuws is dat deze steun terugbetaald moet worden waardoor de vliegtickets fors duurder zullen worden.

    • rene zegt op

      ik heb al twee trips naar Bangkok geannuleerd, beide vluchten geboekt bij Gate 1 en vliegen met Lufthansa.
      allebei de keren een voucher gekregen maar het verzoek ingediend om geld terug te krijgen. binnen 3 dagen antwoord van Gate 1 en enkele dagen daarna geld op rekening teruggestort gekregen.
      prima.
      nieuwe poging gedaan om te boeken voor november, goedkoper dan de geannuleerde vlucht in februari.

  2. Martin zegt op

    Hallo mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt ?
    Ik ben al maanden bezig om mijn geld terug te krijgen ik heb ook met mijn creditcard betaald
    Heb al div keren naar ze betaald maar tot nu toe nog steeds niets
    Ik zou 16 januari naar Bangkok vliegen en 12 februarie terug
    Maar helaas nog steeds geen reactie
    Naar wel email adres heb je gemaild
    Met vriendelijke groeten martin

  3. Emiel Bakker zegt op

    Moderator: Lezersvragen moeten via de redactie.

  4. Frank zegt op

    Dat klopt Luc dat KLM fors duurder is, heb zojuist ticket geboekt Bangkok Amsterdam en betaal 550 euro bij Lufthansa. KLM was 932 euro zonder bagage. Belachelijk. Ook het enkeltje Amsterdam Bangkok in oktober was 785 euro via ambassade. Voor mij geen KLM meer.

    • Ger-Korat zegt op

      Pas een enkele reis met EVA van Amsterdam naar Bangkok voor 600 Euro gezien, dit is een vergelijkbare prijs als met KLM voor een enkele reis. Ga ja met Lufthansa betaal je ongeveer 300 Euro voor een enkele reis en Lufthansa doet ook repatriering van Thais.
      Ja EVA vliegt ook weer met een frequentie van 2x per maand voor repatriering van Thais, de eerstkomende vlucht is op 16 januari.
      Zelf heb ik een ticket van Lufthansa in mei van Amsterdam naar Bangkok, kost me 560 Euro retour, ook gechecked bij KLM en dat was een Euro of 100 duurder in mei. Van Lufthansa weet ik zeker dat ze elke dag vliegen en denk dat het ook te maken heeft met een grote thuisgebied wat ze bestrijken namelijk Duitsland met 80 miljoen inwoners en daarnaast Oostenrijk en Zwitserland erbij, terwijl KLM het met een thuismarkt van 17 miljoen moet doen. Met KLM weet je het niet zeker of ze vliegen want zolang er geen toeristen terugkeren blijft de vraag beperkt naar een KLM-ticket met als gevolg geen KLM vluchten.

      • Co zegt op

        Dat ben ik niet met je eens Ger Korat. Passagiers die naar Thailand reizen komen uit heel Europa en ook buiten Europa en niet alleen uit Nederland en daarbij zijn de ticket prijzen goedkoper dan dat je in Nederland aanschaft dus die vlieger gaat niet op wat jij beweerd.

  5. john zegt op

    tickets worden fors duurder? Dat valt te bezien. Er is voldoende concurrentie van vliegmaatschappijen die minder met dat probleem zitten. Dus wil KLM in de lucht blijven dan ….

    • Arie 2 zegt op

      Kan best zo zijn dat China airlines weer via Bangkok naar Europa gaat vliegen om hun vliegtuigen vol te krijgen.

  6. RoyalblogNL zegt op

    Interessant.
    Ik had vorig jaar KLM tickets die zowel via de bankrekening en de creditcard waren betaald.
    Bij aanvraag terugbetaling moest dan ook worden aangegeven hoe de tickets waren betaald, en langs dezelfde weg zou het geld worden teruggestort – en zo is het ook gebeurd. Geld op rekening en geld op creditcard; ook van tickets die aanvankelijk alleen in vouchers omgezet konden worden. Alles gewoon via de KLM website, zonder tussenkomst van het kantoor.

    En of het straks duur(der) wordt om te vliegen: de markt van vraag en aanbod zal dat gedeeltelijk bepalen. Maar 550 euro voor een retour is natuurlijk belachelijk/relatief weinig – dat is omgerekend 1210 gulden. In 1990 betaalde ik voor een budgetvlucht naar Bangkok met Pakistan IA al meer dan 1300 gulden. Er zullen vast nog wel voorbeelden zijn van zaken die in 31 jaar ook goedkoper zijn geworden, maar het zal niet veel zijn. Trein en auto bijvoorbeeld niet. Mooie zondag toegewenst!

  7. Joseph zegt op

    Martin, ga maar naar http://www.aviclaim.nl Mijn via Vliegreizen.nl geboekte vluchten BKK-AMS werden geannuleerd. Uiteindelijk thuis gekomen maar voor die vlucht weer moeten betalen. KLM verwees mij voor de restitutie naar Vliegreizen.nl maar schandelijk genoeg gaven die geen antwoord. Na maanden aviclaim.nl ingeschakeld en binnen 3 weken geld terug onder aftrek van 20% commissie. Teruggave door KLM aan Avivlaim!

  8. Wilma zegt op

    Zelf hebben wij onze ticket (voucher) voor de 3e keer ibgezet. Nu als vertrekdatum 28 oktober t/m 25 november.
    Alle drie de keren van omboeken perfect geholpen door klantenservice van KLM.
    Voor ons dus alleen maar lof voor KLM

  9. Martin zegt op

    Onze ervaringen met KLM zijn minder positief. Nadat KLM in september 2020 onze vluchten in december 2020 had geannuleerd, heb ik op 26 september 2020 teruggave van de betaalde ticketprijzen aangevraagd.
    Op 4 januari 2021 heeft KLM de terugbetaling gedaan, ruim drie maanden later dus.

  10. Sir Charles zegt op

    Altijd positieve ervaringen gehad met KLM, de laatste keer binnen 3 weken mijn geannuleerde vlucht teruggestort op mijn AMEX. Hulde!

  11. KrisKras Thai zegt op

    Uiteraard zijn we blij dat ze uw geld terugstortte, alleen begrijp ik niet waarom dit niet via je creditcard kon ? Misschien te hoge kosten ? Of teveel klachten via creditcard-verzekeringen, waarna ze gebruik van creditcard gaan ontmoedigen? Of ???


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website