KLM introduceert een intelligente, interactieve spraakgestuurde inpakassistent op Google Home. Hiermee biedt men passagiers hulp bij het inpakken van hun koffer. Blue Bot, zo heet de servicebot, is gebaseerd op kunstmatige intelligentie. Het geeft reizigers op Google Home persoonlijk advies over wat ze moeten meenemen op basis van hun bestemming, de duur van hun reis en het weer ter plaatse.

Google Home is een slimme luidspreker die door middel van spraaksturing opdrachten aanneemt voor verschillende services. Blue Bot (BB), ondersteunt passagiers op Google Home met een intelligente, interactieve inpaklijst door middel van spraaksturing. De service begint door KLM op te roepen op Google Home.

In de nabije toekomst kunnen klanten via Google Home een lijst met herinneringen naar hun favoriete sociale mediakanaal sturen wanneer ze specifieke items niet meteen kunnen inpakken, zoals visums die nog geregeld moeten worden.

BB is gebaseerd op kunstmatige intelligentie die verbonden is met een combinatie van KLM- en externe technologie. BB is zelflerend en heeft haar eigen persoonlijkheid: behulpzaam, vriendelijk, professioneel en gewaagd. Door haar vaker te gebruiken, wordt ze slimmer en persoonlijker.

BB ging in september 2017 van start op Messenger, door klanten tijdens een gesprek de mogelijkheid te geven een ticket te boeken. Vanaf vandaag biedt ze als pratende inpakassistent een tweede service. De komende periode zal BB meer services gaan bieden via verschillende sociale mediakanalen.


» Laat een reactie achter


No votes yet.
Please wait...

2 reacties op “Koffer inpakken met spraakgestuurde assistent van KLM op Google Home”

  1. Rens zegt op

    Er zit een generatie aan te komen die hun leven laten leiden door een smartphone en apps. Als de batterij leeg is weten ze het niet meer. Gezond verstand verdwijnt, maar gelukkig lees ik dat de BB Inpakhulp zelflerend is, die wordt dus wel wijzer.

  2. Fransamsterdam zegt op

    Laten ze met hun kunstkoppen nou eerst maar eens zorgen dat de doodnormale communicatie met de passagiers wat beter verloopt en dat die zelf gewoon kunnen instappen in plaats van zich met dit soort flauwekul bezig te houden.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website