Markus Mainka / Shutterstock.com

Air France en KLM passen het beleid voor annuleringen van vluchten die zij doen ten gevolge van de COVID-19 situatie verder aan. Door de laatste ontwikkelingen op dit gebied en de geleidelijke opheffing van de reisbeperkingen, herstellen Air France en KLM hun netwerken.

In het geval van annuleringen van vluchten door Air France of KLM, kunnen klanten kiezen tussen het boeken van een nieuwe vlucht, een voucher of een cash terugbetaling, ongeacht de annuleringsdatum van hun vlucht. Klanten die al een voucher hebben ontvangen, kunnen alsnog kiezen voor een cash uitbetaling van hun ticket.

Het voucherbeleid zoals eerder gecommuniceerd – inclusief de extra waarde die ze toekennen – blijft gehandhaafd:

  • Een voucher is geldig voor een toekomstige boeking van een vlucht en de toegevoegde waarde die wij aan de voucher toekennen bedraagt maximaal 15% van de voucherwaarde. Deze is afhankelijk van de prijs van het nieuwe ticket en de data van boeking en vlucht.
    • Een klant die zijn/haar voucher omzet in een nieuw ticket dat duurder is dan de voucherwaarde, ontvangt van Air France en KLM een extra waarde tot 15% van het voucherbedrag.
    • Een klant die een ticket boekt, dat in prijs lager is dan de voucherwaarde, zal de extra waarde niet ontvangen. In dat geval blijft de restwaarde uiteraard beschikbaar in vouchervorm die kan worden terugbetaald als deze niet wordt gebruikt.
  • De klant kan een nieuwe bestemming kiezen. Air France en KLM herstellen geleidelijk en zorgvuldig hun netwerk en dit vergroot de keuze in bestemmingen voor de komende periode.
  • De klant kan de vouchers gebruiken om tickets te boeken, inclusief het kopen van extra producten zoals extra beenruimte stoelen en ingecheckte bagage.
  • Als er geen nieuwe boeking is gemaakt, wordt de voucherwaarde uitbetaald, exclusief een extra waarde.
  • De extra waarde is één keer van toepassing tijdens de eerste keer dat een klant de initiële voucher gebruikt. (Er wordt geen extra waarde toegepast op nieuwe voucher (s) uitgegeven met de restwaarde).
  • Alle vouchers zijn geldig tot eind 2021. De extra waarde kan worden toegepast als de nieuwe ticket (s) worden geboekt en uitgegeven tot 31 oktober 2020 voor vluchten die vertrekken tot 15 juni 2021.

Gezien de omvang van de crisis en het aantal annuleringen, duurt het langer dan normaal om de transacties te verwerken. Ga voor meer informatie naar airfrance.com of klm.com.

Air France en KLM beseffen ten volle dat deze uitzonderlijke omstandigheden ook gevolgen hebben voor de klanten en ze danken hen hartelijk voor hun begrip en geduld.

2 reacties op “KLM: Toch geld terug in plaats van voucher bij annnulering”

  1. teun zegt op

    Nu we het toch over KLM hebben: ik zou geinteresseerden willen voorstellen eens te kijken naar prijzen, die KLM denkt te kunnen rekenen op de lijn BKK/Amsterdam in bijvoorbeeld november 2020.
    En als je dan weer bent bijgekomen te kijken naar prijs bij Swiss Air op deze route (weliswaar met 1 stop in Zurich).

  2. Ferdinand zegt op

    Ik heb even een virtuele reis bekeken bij KLM ..
    vertrek 26 sept 2020 naar BKK en retour 14 maart 2021 voor de prijs van € 787,66 met inbegrip van 1 koffer van 23 kg (ruimbagage)

    Dat scheelt niet zo heel veel van wat ik afgelopen winter heb betaald .. € 730 ..
    Ik ben benieuwd of de prijzen zo blijven of zullen stijgen.
    Verder hou ik niet van tussenstops, ook al zijn die in het algemeen iets goedkoper.. maar ja ieder zijn/haar voorkeur natuurlijk.

    Het is alleen nog maar de vraag wanneer er weer gevolgen gaat worden, want in eerste instantie wil mijn vriendin 90 dagen naar hier komen. (NL) vanaf begin juli en dan samen op 26 sept weer terug naar BKK.
    Voor haar reis heb ik nog een voucher liggen, maar ik verwacht te moeten bijbetalen voor een nieuw ticket.

    groetjes
    Ferdinand


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website