Bangkok drukste route in 2013 voor Etihad Airways

Door Redactie
Geplaatst in Vliegtickets
Tags:
7 januari 2014

Etihad Airways heeft een goed jaar achter de rug. Met bijna 12 miljoen passagiers werden zowel zowel in het vervoer van passagiers als in het vrachtvolume, records gebroken.

Bangkok

Bangkok was opnieuw drukste route van de luchtvaartmaatschappij. Er vlogen in totaal 742.759 passagiers naar de hoofdstad van Thailand. Een stijging van 7% ten opzichte van 2012. Het totale passagiersvervoer van Etihad groeide zelfs met 16%.

Afgelopen november bestelde Etihad voor ruim 55 miljard dollar nieuwe vliegtuigen bij Airbus en Boeing tijdens een luchtvaartshow in Dubai. Vorige maand meldden bronnen dat Etihad circa 300 miljoen euro investeert in de noodlijdende Italiaanse maatschappij Alitalia.

Etihad Airways

Etihad Airways is de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten met als basis Abu Dhabi. De maatschappij vliegt op bestemmingen in het Midden-Oosten, Europa en Azië vanaf de luchthaven in Abu Dhabi International Airport. Etihad is geheel eigendom van de overheid van Abu Dhabi en werd opgericht in 2003; de eerste vlucht vond plaats op 13 november 2003.

Etihad Airways ontving de prijs als de beste luchtvaartmaatschappij ter wereld in 2009, 2010 en 2011 afgegeven tijdens de World Travel Awards, gebaseerd op de kwaliteit van de dienstverlening, creativiteit en innovatie.

10 reacties op “Bangkok drukste route in 2013 voor Etihad Airways”

  1. marian zegt op

    En wij vonden het heel erg tegenvallen, in verhouding met klm smalle stoelen van amsterdam naar ad, slechte verzorging op dat traject, slechte communicatie wat betreft de gate op ab, betere verzorging en zitruimte op het 2e traject naar bangkok.
    De vliegtijden zijn lastig om te aclimatiseren. Voor ons toch de volgende keer weer een rechtstreekse vlucht

    • ton de leest zegt op

      Alles beter dan KLM, vlieg ik nooit meer mee! Smalle stoelen, arrogante stewardessen en beloftes niet nakomen! Aanfluiting voor Holland! Koninklijk, laat me niet lachen! Geef mij EVAAIR maar, betere service, ruimere stoelen en prettiger personeel. Gr Ton

      • LOUISE zegt op

        Hallo Ton,

        Man, voor 1000% met je eens.
        Nooit meer KLM.
        Wat een arrogante meiden.
        Als je die gezichten zag als je het lef had iets te vragen en de daarop volgende arrogante/onbeschofte antwoorden.
        De passagiers onderlang pratten er met elkaar over.

        Na onze laatste vlucht met de KLM, ben ik nog een van die krengen in de supermarkt tegen gekomen,(vreemd hoor, dat je met zo’n “HOOG-staande” positie zelf die ordinaire boodschappen doet) uiteraard in KLM-pakje en neus wijzend naar het plafond en iemand stond haar in de weg bij het fruit……………………..
        Ik had met liefde haar tussen de bananen geknald.
        Dit is dus minimaal 15 jaar geleden.

        Wij gaan niet zo vaak naar Nederland, maar als we gaan, willen we hier opstappen en op Schiphol er uit.
        Groetjs,
        LOUISE

  2. rebell zegt op

    Er zijn altijd mensen voor die thuis het aller beste is. En dat is ook O.K. vind ik. Maar op een airliner negatief te reageren die vaker op plaats nr. 1 gestaan heeft (nu op 2) ligt misschien toch meer aan de kommentaar geefster als de airliner ?. Medisch bewezen is, dat je beter aklimatizeert met een tussen-stop. Dus rechtstreeks vliegen met 12 uur in een Aluminium buis zitten met kunstmatig aklimatizeerde dunnere lucht is veel slechter voor het lichaam. dat is ook mede een van de reden dat de airliners in hun boord program steeds er op wijzen, . .je te bewegen . . als is het maar met je voeten. Er zijn mensen die de KLM nog steeds een betere keus vinden, al zouden ze helemaal niet eens starten.

    • Cornelis zegt op

      Moderator: niet chatten svp.

  3. Nynke zegt op

    Ik ben erg benieuwd! Nog een klein maandje en dan vlieg ik ook voor de eerste keer met ze.
    Heb verder tot nu toe alleen nog maar ervaring gehad met Qantas en British Airways voor lange vluchten, beide bevielen erg goed, zowel kwa service als kwa eten aan boord etc.

    Vind het overigs wel ideaal dat je zo ongeveer op de helft een overstap hebt. 6 uur vliegen of 12 uur is toch een groot verschil.

  4. Nico zegt op

    Ik vlieg twee maal per jaar van AMS naar BKK vv, eerst met China Airlines, maar dat was een oude 747, (wel aardig personeel), dus maar overgestapt naar de nieuwe 777 van Eva Air, hier heb je de mogelijkheid om Elite te boeken voor een kleine meer prijs, goede stoelen, royale ruimte en redelijk eten (kan niet tippen aan Air France) In Mei wil ik voor het eerst vliegen met Emirates 2 x Airbus 380 met een tussenstop op Dubai. Ben benieuwd hoe dat zal bevalen.

    Zal mijn ervaring delen met het blog.

    groetjes Nico

  5. bart hoevenaars zegt op

    Ik Vlieg gemiddeld drie maal per jaar naar Thailand

    mij bevallen de Aziatische maatschappijen goed, het vliegtuigpersoneel is zeer vriendelijk.
    dit geeft meteen een vakantie gevoel als ik die kant op reis, ook al is die soms zakelijk.

    KLM heeft ook voor mij geen voorkeur, en zal ik in de toekomst links laten liggen.

    mijn voorkeur gaat naar EVA Air , een goede dienstverlener.

    ook heeft soms een overstap een voorkeur omdat de prijs meer aantrekkelijk is , en de overstaptijd vrij kort is.

    wil je meer kilo’s meenemen als gebruikelijk , boek dan bij Etihad aiways !
    daar mag men standaard 30 kilo bagage meenemen.

    goede reis !

  6. Franky R. zegt op

    Hallo,

    Ik vlieg altijd met EVA Air. KLM was idd. eens en nooit weer! Etihad zou ik pas doen als het prijsverschil dusdanig groot is. Ik heb het e.e.a. over de luchthaven gevolgd via een programma op Discovery Channel, dus mss. waag ik de stap wel?

    Fijne reis in 2014!

  7. Robert zegt op

    KLM wat minder dan vroeger Martin Air maar o,o,o wat een arrogantie. Arkefly ook zo’n arrogante club. Aziatische maatschappijen staan om hun service bekent. Uitzondering AirBerlin en SwissAir. Vlieg gemiddeld 20 keer per jaar en weet na 25 jaar waar ik wel en bij moet instappen.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website