Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- pjotter: Oh, bij mij werkte dit zelfs bij de SCB rekening die alleen op naam staat van mijn vriendin. Ik heb dat toen gedaan omdat ik noga
- George: Ben in 2006 getrouwd in Thailand en het huwelijk in Den haag laten registreren. In 2016 gescheiden/ Trouwen was makkelijk gewoo
- คอรีน่า: Probeer het rekenen bij te houden door veel bordspelletjes met dobbelstenen te spelen. Ook het spel shut the box is geschikt om re
- andrew van schaik: Voor goede prive scholen moet je in Bangkok zijn. Net als voor een hoop andere goeie dingen. Mahidon is de beste en duurste, allee
- Peter V: Dat gebouw zou niet groot genoeg zijn om alle ‘hub’-projecten te huisvesten… Thailand, land of hubs
- Gerardus: Ze was ervan op de hoogte. Maar door geldgebrek……
- Ruud: Hallo Raf in oktober staan de waterlelies nog niet in bloei. De beste tijd is van eind november tot eind maart. Wij wonen op 2,5
- KhunTak: Moderator: graag bij het onderwerp van de posting blijven.
- Bert: Sjaak, Bedankt voor je heldere visie op het onderwijs hier, duidelijk en zoals ik al vermoedde. Ik wist echter niet zeker of d
- Ger-Korat: Tegenovergestelde van waanzin: sociaal want vele mensen komen er samen wonen, werken, gaan er uit en meer. Economisch gunstig wan
- Ger-Korat: Nederland ligt dan ook vol met warenhuizen: denk aan een dak boven de winkelstraat en ziedaar het lijkt op een warenhuis, en winke
- Bert: Beste Ron, Ik geef hem les in de Thaise taal, er is niet zo zeer sprake van een taalbarrière tussen ons. Ooit, een jaar of 20
- bennietpeter: https://www.thethailandlife.com/loan-mortgage-thailand Het zou dus mogelijk moeten zijn volgens schrijver en niet echt anders dan
- Ger-Korat: Ja het helpt wel immers er komt extra werkgelegenheid bij het bouwen en als het complex in bedrijf is en velen er inkomen verdiene
- bennietpeter: Heb je het al over een sinsod gehad? Zeker weten CM met zijn repeterende slechte luchtkwaliteit in bepaalde tijdstip? Verder de
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Vliegtickets » Airbus werkt aan zuinigere versie van de superjumbo A380
Sommigen hebben er al mee naar Dubai of Thailand gevlogen: de A380 superjumbo van Airbus, het grootste passagierstoestel ter wereld. Maar de verkoop van dit enorme vliegtuig valt tegen. Een nieuw model, dat minder brandstof verbruikt moet daar verandering in brengen.
Naast kostenbesparing door een lager brandstofverbruik, zegt Airbus dat de nieuwe A380 minder onderhoudskosten heeft. Ook wordt de cabine anders ingericht, waardoor er ruimte ontstaat voor meer passagiers.
Het toestel, dat sinds 2007 wordt gebruikt, doet het een stuk slechter dan de fabrikant verwachtte toen de productie begon. Ooit voorspelde de vliegtuigbouwer dat er de eerste twintig jaar zo’n 1200 bestellingen zouden zijn. Tot nu toe zijn slechts 193 toestellen in gebruik en heeft Airbus nog 126 orders in portefeuille. De helft van alle bestelde of geleverde A380’s is voor luchtvaartmaatschappij Emirates.
Kleinere toestellen van Airbus zijn meer in trek. Zo zijn er meer dan 4500 bestellingen voor de A320neo, die een capaciteit heeft van 140 tot 240 passagiers.
Bron: NOS.nl
Sorry maar ik vind die A380 maar helemaal niets…veel te groot…de hostessen krijgen amper hun rondjes af voor de voedsel en drankbedeling en het comfort is ook geen verbetering…Geef mij maar de goede en vertrouwde Boeing 777.
Smaken verschillen. Ik wil nergens anders meer in vliegen dan in de A380.
Het comfort en de verzorging in de business class bevalt mij uitstekend. Ook een groot pluspunt is dat in de A380 van Qatar er een lekkere hangplek is, namelijk de bar aan boord. Hartstikke gezellig altijd.
Ik zoek altijd mijn vluchten zo uit dat er uitsluitend met dit vliegtuig wordt gevlogen, en dan maakt een lange tussenstop mij niets uit> de lounges op vliegvelden in het midden oosten zijn perfect.
Idem Rob, ik kies mijn vlucht louter en alleen gebaseerd op de A380. Voor mij bestaat er geen beter toestel qua comfort, zeker bij Qatar, zowel in business als Economy
Ik vlieg het liefst met de A380.
Gevoelsmatig is de vlucht vele malen rustiger.
Vanwege de A380 vlieg ik nu alleen nog met Emirates ipv Singapore Air.
Ik vraag me af waar u zich op baseert.
Het comfort is absoluut een verbetering t.o.v. andere vliegtuigen. Boeings 747 en 777’s zijn luidruchtiger, evenals Airbus 330’s. De nieuwe Boeing 787 wordt door veel airlines gevlogen in een voor de passagier oncomfortabele cabine-indeling (KLM, Qatar).
Stewardessen bij Emirates krijgen hun rondje wel af, maar dat komt ook omdat Emirates genoeg personeel op een vlucht meestuurt. KLM wil op intercontinentale vluchten met 1 steward(ess) minder en vliegen met het wettelijk nodige aantal en niks meer. Gelukkig (voor de passagiers) is deze maatregel vooralsnog teruggedraaid.
Verder is A380 net als andere vliegtuigen ingedeeld in “zones”. Het “te groot”-gevoel is daarom niet meer of minder dan andere vliegtuigen.
Net als veel anderen hier vlieg ik bij voorkeur met de A380 (en dus veelal Emirates).
Zo zie je maar: wij vermijden de 777 als het kan en kiezen voor de A380 vanwege de ruimere zitplaatsen en de betere airco. Bij de 777 blaast de ijskoude lucht direct op je hoofd en zo kwam ik ook weer verkouden uit de Qatar vlucht afgelopen april!
Als het de volgende keer weer een 777 moet zijn bij Qatar vliegen we met een andere mij bijv thai Airways.
De A380 is een schitterend staaltje technologie.
Ondanks dat het best een kolos van een vliegtuig is, is het ding onbehoorlijk stil. Je moet moeite doen om de motoren te horen bij het opstijgen!
En groter betekent meer passagiers, dus lagere prijzen. Of wil men terug naar de tijden dat een ticket richting Thailand dik over de 1000 euro zat?
Daarom alleen al zou een A380 een succes moeten worden…
900 a 1000 passagiers moet de kosten toch kunnen drukken? Ik begrijp het niet.
klopt allemaal wat hierboven staat, meer beenruimte , mooi scherm, mooi toestel maar iedereen gaat voorbij aan wat emirates gevraagd heeft aan airbus , nml om een stoel meer te zetten per rij ,dan verdwijnt je comfortable stoel, je krijgt zijdelings 10% minder ruimte en als ze dan de pitchruimte nog verkleinen dan bedank ik ervoor