()

Vraagsteller: Peter

Mijn vraag betreft de 90-dagenmelding, het TM47-formulier. Dit kan online, zodat je de drukte bij het immigratiekantoor kunt vermijden.

De eerste keer dat ik het formulier online invulde, ging het prima. Echter, de tweede en derde keer kreeg ik een melding dat mijn aanvraag was afgewezen. Zowel telefonisch als persoonlijk kunnen ze mij geen uitleg geven over de afwijzing.

Mijn vraag is: hebben meer aanvragers die gebruikmaken van de online service hier ervaring mee?


Reactie RonnyLatYa

Je hoort het wel meer dat bij het ene kantoor het online lukt en bij het andere niet. Zal in de reacties niet anders zijn vermoed ik.

Dikwijls heeft het met het immigratiekantoor zelf te maken, maar gezien het al eens gelukt is, zal dat waarschijnlijk niet de oorzaak zijn.

Ook niet dat het te maken heeft met een nieuw paspoort of met een eerste melding na binnenkomst.

Maar misschien heeft het wel met de meldingsperiode te maken.

Wat immigratiekantoren nu bijna allemaal (opnieuw) toepassen is een beperking in de online meldingsperiode, d.w.z. de periode waarin je de aanvraag online kan indienen. 

In het verleden was dat algemeen 15 dagen voor meldingsdatum en zo zal je het ook nog wel vinden in sommige “User guide’s”

Maar sinds vorig jaar zijn er verschillende kantoren die weer overgeschakeld zijn  naar hoe het initieel was, d.w.z. dat de online meldingsperiode beperkt is van 15 dagen tot 7 dagen voor de meldingsdatum.

Je kan dat niet overal zo lezen, maar wel hier

“The applicant can submit an online application within 15 days but not less than 7 days before the due date of notification.”

TM.47 Online – Instruction Manual – Immigration Division1 | กองบังคับการตรวจคนเข้าเมือง 1

Misschien is dat wel oorzaak.

****

Note: “Reacties zijn zeer welkom op het onderwerp, maar beperk u hier tot het onderwerp van deze “TB Immigratie vraag. Heb je andere vragen, wil je graag een onderwerp behandeld zien, of heb je info voor de lezers, dan kan je dat steeds sturen naar de redactie. Gebruik hiervoor enkel www.thailandblog.nl/contact/. Bedankt voor uw begrip en medewerking”.

———————————————

Dit artikel is 579 keer bekeken

———————————————

Hoe leuk of nuttig was deze posting?

Klik op een ster om deze te beoordelen!

Gemiddelde waardering / 5. Stemtelling:

Tot nu toe geen stemmen! Wees de eerste die dit bericht waardeert.

Omdat je dit bericht nuttig vond...

Volg ons op sociale media!

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor je was!

Laten we dit bericht verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?

9 reacties op “Thailand Immigration vraag Nr 075/25: 90 dagen melding online (TM47)”

  1. William-Phuket zegt op

    Het Immigration TM47 online gebeuren is ‘casino-werk’.
    Als de site werkt heb je geluk, dan ben je een spekkoper en je bent tegelijkertijd verbaasd als het eens werkt.
    Het is toch belachelijk dat de Immigation telefonisch of persoonlijk geen uitleg kan geven over waarom het vaak niet werkt.
    Maakt het geheel onbetrouwbaar. Wten niet waar ze mee bezig zijn.

    3
    • RonnyLatYa zegt op

      De site op zich is voor gans Thailand dezelfde.
      Het hangt dan ook van je immigratiekantoor af want die werken je aanvraag af en dus niet van het werken van de site op zich.

      Maar ik ben het met je eens dat het belachelijk is dat men telefonisch of persoonlijk geen uitleg kan geven over waarom het niet werkt.

      0
  2. Lung addie zegt op

    Een weigering heeft een reden.
    Het is de tweede keer dat jij een 90d melding online maakt. Zorg er voor dat alles identiek is aan de vorige melding, anders heb je een weigering.
    Waar mogelijk: gebruik de vensters en vul niet handmatig in:
    -provincie-district-tambon
    -datum van laatste binnenkomst-vervallen visum

    1
  3. Khun John zegt op

    Onlangs ook mijn 90 days melding rejected, dit was in Bangkok, Changwattana, deed dit 4 dagen voor afloop, netjes antwoord dat ik mij persoonlijk moest melden, wetend dat het dan zeer druk is bij loket A, gemeld voor volgnummer, in plaats daarvan kreeg ik een priority card ( loket B), misschien leeftijd?, kon direct naar binnen en binnen 5 minuten stond ik weer buiten, volgend keer toch maar 7 dagen voor afloop melding doen, scheelt dik uur reizen,

    0
  4. Willem zegt op

    Het sinds enige tijd ook vaak noodzakelijk om de eerste melding na terugkomst uit het buitenland in persoon te doen. Dat is vaak niet duidelijk bij een afwijzing als je het toch online doet.

    0
    • RonnyLatYa zegt op

      Staat tegenwoordig ook in de mail die men krijgt als men om die reden wordt afgewezen heb ik begrepen van sommige lezers

      0
  5. Eddy zegt op

    Hier in Prachuap al enkele jaren geen problemen gehad met online melden. Altijd netjes op tijd een email herinnering. De bevestiging dat de melding accoord is krijg ik meestal binnen een dag. Misschien komt dat omdat mijn adres in die tijd niet is gewijzigd. Ik ga naar kantoor alleen voor de jaarverlenging.

    0
  6. carlosdebacker zegt op

    10 dagen voor melding invoeren en geen probleem.

    0

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website