redactieMeerdere keren per week krijgt de redactie een e-mail van lezers van Thailandblog waarom ze de nieuwsbrief, die dagelijks automatisch verzonden wordt, niet hebben ontvangen.

Daarom is het goed om een een toelichting te geven op die vraag. Allereerst is Thailandblog geen nieuwsbrief maar een website (een blog). De nieuwsbrief is er alleen voor het gemak. Deze wordt automatisch gegenereerd aan de hand van de nieuwe artikelen op Thailandblog en 1 keer per dag verzonden, meestal om 11.00 uur Nederlandse tijd. Dus hier geen kip en het ei verhaal. De artikelen verschijnen eerst op de website en dan pas in de nieuwbrief. Stel dat er een dag geen nieuwe artikelen op Thailandblog te lezen zouden zijn dan is er ook geen nieuwsbrief.

Dus als je geen nieuwbrief (meer) krijgt, dan hoeft de paniek niet toe te slaan. Je kan op je computer, laptop, iPad of telefoon, gewoon www.thailandblog.nl intikken en je krijgt alle nieuwe artikelen te zien. Doe je dat na 10.00 uur Nederlandse tijd, dan staan daar vrijwel alle nieuwe artikelen netje onder elkaar.

Natuurlijk rest de vraag waarom sommige lezers de nieuwsbrief in hun mailbox niet meer ontvangen. Daar kunnen wij het volgende over zeggen:

  • De verzending van de nieuwsbrief gaat volledig automatisch.
  • Wij verwijderen niemand zo maar uit ons bestand.
  • Wij blokkeren nooit de nieuwsbriefverzending naar individuen.
  • Wij kunnen niet garanderen dat je de nieuwsbrief te allen tijde ontvangt.

De belangrijkste reden dat je de nieuwsbrief niet meer ontvangt, is meestal dat het spamfilter van jouw e-mailprovider de nieuwsbrief blokkeert. Dat gebeurt vooral met Hotmail adressen, maar het kan ook bij andere providers voorkomen. Soms komt de nieuwsbrief opeens in je spammap terecht, let daar op en kijk daarom ook even in je spammap.

4 reacties op “Van de redactie: Waarom heb ik Thailandblog vandaag niet ontvangen?”

  1. thea zegt op

    Klopt, ook bij mij komt de mail van tijd tot tijd in mijn spam terecht.
    Geef ik aan dat het geen spam is dan gaat het weer een poosje goed maar komt uiteindelijk weer in de spam terecht.

    Dus, mis je je mail, ff in de spambox kijken.

    Thea

  2. Sonnyfloyd zegt op

    Wanneer je een nieuwsbrief niet hebt ontvangen kijk dan eens in je box ongewenste e-mails, vreemd genoeg komt eens in de zoveel tijd bij mij ook de nieuwsbrief daarin terecht. Dit geldt niet alleen voor deze maar ook voor andere waarop ik ben geabonneerd, hoe dat komt weet ik als digibeet zijnde niet…

  3. Rob V. zegt op

    Een theorie: mogelijk dat de nieuwsbrieven soms ‘vanzelf’ tussen de ongewenst e-mails komen (spam) als een e-mail maar vaak genoeg als ongewenst wordt aangemerkt door gebruikers. Als er 100 mensen zijn die de nieuwsbrief zat zijn en in plaats van ‘afmelden’ (van de nieuwsbrief), kiezen voor ‘markeren als ongewenst en verwijderen’ , dan zou een e-mail platform de mail als spam kunnen gaan zien en dus voor iedereen als ongewenst kunnen labelen.

    Is ook geen 100% verklaring wabt ik ontvang de nieuwsbrief al maanden probleemloos op mijn Hotmail adres.

    Waar ik wel problemen ervaar is de website zelf. Die synchroniseert niet goed. Zie ik bijvoorbeeld op de homepage onder een artikel staan dat er 5 reacties zijn, bij openen staan er minder. In het menu links staat onder ‘laatste reacties’ dan ook een reeks oudere reacties van een paar uur eerder. Ik zie dus een oudere versie van de website, met een tijdstempel die ouder is dan de laatste moderatie ronden. Soms duurt het 2-3 uur, soms 6 uur voordat een artikel weer synchroon loopt. Soms loopt een artikel zelfs 1 uur synchroon en dan weer een paar uur uit de pas. Ook de homepage zelf kan uit de pas lopen: die laat zien dat er ergens 10 reacties zien, bij openen zijn het er dan 15. Ik gok dat de website op meerdere servers opgeslagen wordt en als je soms een artikel/pagina opent, je op server 1 komt, soms op server 2. Als een server niet de meest recente kopie van de website laat zien gaat het mis. Dit is iets van de laatste maanden (sinds de zomer??). Komt voor op laptop, PC, smartphone, met of zonder private browsing, met of zonder cookies verwijderen etc. Dus het ligt aan de server kant en niet aa de kant van de lezer.

  4. henk zegt op

    Ik ontvang de nieuwsbrief op mijn gmail adres.
    Soms zit deze dan in het vak ‘primair’ en soms in het vak ‘reclame’.
    Geen idee waarom.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website