Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- andrew van schaik: Pad Ka Pao? Betekent gebakken basilicum. Snapt geen mens wat je wilt eten. Op de foto zie ik: Muh pad bai khapao, kai dow. Dat sn
- Jos M: Ik lees” De Brusselse route, voor het eerst gelanceerd in november 2011, onderging door de wereldwijde pandemie een tijdelij
- Arno: Diverse keren vanaf Frankfurt met Thai Air gevlogen naar BKK, qua prijs zijn ze stukken goedkoper als Lufthansa en als KLM vanaf A
- kees: rechtstreeks bij de maatschappij geboekt of via een reisbureau?
- Nonkelwin: Wij zijn ook twee weken terug met Thai Airways van BKK naar FRA gevlogen, maar dan wel in Economy. De vlucht was ok, maar de servi
- JV: Als je met een Thaise persoon reist, mag je door de immigratie voor Thaise nationaliteit.
- Stef Meulenberg: Idd wij ook net terug van Bangkok de Business class was buiten de prijs niets volgende keer lekker met de Emirates die weten wat s
- Frank: Hoi Ed, wou hier even op reageren! Ik had mijn ticket in de Corona tijd geboekt via budget air. Heb vorige maand zelf nog eens gep
- RonnyLatYa: Het zijn ook in BE/NL niet allemaal kinesisten die langdurig geschoold zijn …. Ook in BE/NL vind je korte massagecursusse
- RonnyLatYa: Goed zo. Doen. Meer plaats voor diegene die wel voor Thai kiezen. Heb trouwens wel het geld van 2 tickets terug gekregen.
- Geert: Dan heb jij geluk gehad. Na heel fel aandringen (bijna wekelijks mailen) heb ik pas na 4 jaar mijn ticket terug betaald gekregen&
- Bert: Je kunt gewoon achter je vrouw aansluiten
- Kees: Ook in keng karie, gele curry.
- Berbod: Zo’n 105 km noordelijk ligt Nakhon Phanom, eveneens aan de Mekong. Ik vind dit toch een leukere stad dan Mukdahan zeker in h
- JAN: Idd, ze volgen 1 week kursus in Wat Pho of elders en hebben een diploma. In BE/NL doen ze er 4 of 5 jaar over aan de Univ om hun m
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Thailand krijgt er 2.796 kilometer aan snelwegen bij
Thailand krijgt er 2.796 kilometer aan snelwegen bij
Het Office of Transport and Traffic Policy and Planning heeft in het Motorway Development Masterplan en zevental projecten opgenomen voor de aanleg van snelwegen. Het gaat om een totale lengte van 2.796 kilometer. Deze projecten gaan 1,27 biljoen baht kosten.
Het plan wordt ter beoordeling voorgelegd aan het ministerie van Transport. Het gaat om snelwegen in het Noorden, Noordoosten, het centrale gedeelte en het Zuiden.
Bron: Bangkok Post
De foto ter illustratie van het artikel spreekt boekdelen. Een werknemer in ‘vrijetijdskleding’, die op sandalen hete teer uitschept. Van enige bescherming van de werknemers is geen sprake, zoals dat helaas voor veel meer beroepen in Thailand het geval is.
tja,
Dat is nogal wat, 7 projecten met een gemiddelde lengte van 400 km…………..
Dat is Groningen > Maastricht, en dat 7 maal……..
Jammer dat ze hier geen echte snelwegen hebben, zonder privé opritten.
Als men, zoals overal in de westerse Wereld, om de 5 km een oprit met viaduct zal maken, zullen de dodelijke ongevallen ook snel terug lopen, want er is niets gevaarlijker dan een U turn.
1,26 miljard Thai Baht neem ik aan. Billion is in Nederlands Miljard. Niettemin aardig wat geld. Altijd verwarrend.
Nee hoor. Het artikel heeft het over ’trillion’, dat is biljoen in het Nederlands.
https://www.bangkokpost.com/thailand/general/1697544/otp-pushes-b1-2-trillion-of-motorways
Nu nog het onderhoud van de overige wegen en we worden helemaal blij.
Hopelijk ook verkeersveilige maatregelen, zoals gescheiden U-turns en langere invoegstroken!
Werkende verkeerslichten met controle op overtredingen!
Waar blijft Thailand dat geld halen? Waarschijnlijk van China dat na Hongkong er nog wel een provincie bij wil.
Jammer dat ook die wegen na twee jaar al vol zitten met kuilen en barsten en met de sporen van vrachtwagens. Wegenaanleg is in dit land het ondergeschoven kindje wat kwaliteit betreft of steekt er meer achter zoals, bijvoorbeeld, ik bedoel er niks mee, het vullen van de juiste kontzakken?
Ach het geld is zo op hoor. Ze gaan overal tunnels, flyovers en sky-ways bouwen.
Het idee bijvoorbeeld is om de 1 van Bangkok tot aan Myanmar (Chiang Rai) als Motorway aan te gaan leggen.
Ik veelal verblijvend een 40 m boven Uttaradit verwonder mij ieder keer als ik vanuit de richting lake sirikit naar Uttaradit rij via de 1045.
Deze weg (1045) kent en kende tot aan de kruising met de 11 (AH13) eigenlijk nooit problemen. Ik heb daar in 8 jaar nog nooit een file gezien. Wel enkele ongelukken maar nooit echt ernstig. De weg is vanaf Uttaradit gezien tot aan 3 km voorbij de 11. 2 keer 2 baans.
Als eerste heeft iemand in Uttaradit besloten om alle provinciale gebouwen en diensten te gaan verhuizen naar de 11 en wel vanaf de rotonde met de 1045 richting Phrae. Verder wil men toerisme bevorderen? Wat is er behalve veel plastic langs de weg in deze regio te zien. Oh Lake Sirikit met de Sirikit dam en natuurlijk lokale gebruiken eh storten van afval waar mogelijk.
Daarop volgend en vanwege de te verwachten extra drukte vanuit Laos?? Is er ook uitvoering gegeven aan het idee om de hele 1045 van 2 keer 2 rijstroken te voorzien. Oh ik heb begrepen van de uitvoerder dat het alleen voorlopig om de weg gaat. De bruggen en andere kunstwerken komen later?
Mijn contact met de uitvoerder komt doordat ik 2 schone vrachtauto’s met goede landbouwgrond heb gekocht (mooie vette zwarte grond) Om een deel van de tuin (5 rai) rond het huis op te hogen en de grond te verbeteren (mengen van).
Omdat natuurlijk de kruising met de 11 ook moet worden aangepast komt (daar word al een half jaar 7 op 7 dagen en 16 op 24 uur aan gewerkt.
Dat alle verdere kruisingen via de 11 (Chainat) en ook via de 1 route allemaal ongeveer gelijkvloers zijn is natuurlijk niet meegenomen.
Om de tunnel te kunnen maken is er “tijdelijk” een mega rotonde aangelegd.
Dit is eigenlijk de beste oplossing maar ja er moet een tunnel komen.
Het grappige is dat op nog geen 200 meter de NAN rivier stroomt. Er dus nergens rekening is gehouden met een “hoogwater” situatie en of natuurlijk “regen”.
Heb mogen aanschouwen dat de bouwput na een fikse regenbui gevuld was met een meter water. Oh ja de tunnelbuizen liggen er nu al. maar een drainage cq waterafvoer is nergens te bekennen.
Ook is er en dat is me al een paar keer opgevallen met de nieuwe te verbrede weg een “grondwater” probleem. Er zijn dus uitgravingen gedaan voor de wegbedding. Deze staan dus voor een groot gedeelte onder water. Dus nu weet je al dat ook na het opvullen de opwaartse waterdruk “stuwing” zal gaan zorgen voor wegverzakkingen.
Wij rijden nu dus vanaf het noorden via de pas gerenoveerde 1213 en 4009. Is prima asfalt weg. Wel is de 1213 twee baans maar dat is de 1045 ook. Ook na verbreding want de bruggen in deze weg (1045) komen later??