Het Office of Transport and Traffic Policy and Planning heeft in het Motorway Development Masterplan en zevental projecten opgenomen voor de aanleg van snelwegen. Het gaat om een totale lengte van 2.796 kilometer. Deze projecten gaan 1,27 biljoen baht kosten.

Het plan wordt ter beoordeling voorgelegd aan het ministerie van Transport. Het gaat om snelwegen in het Noorden, Noordoosten, het centrale gedeelte en het Zuiden.

Bron: Bangkok Post

8 reacties op “Thailand krijgt er 2.796 kilometer aan snelwegen bij”

  1. Leo Th. zegt op

    De foto ter illustratie van het artikel spreekt boekdelen. Een werknemer in ‘vrijetijdskleding’, die op sandalen hete teer uitschept. Van enige bescherming van de werknemers is geen sprake, zoals dat helaas voor veel meer beroepen in Thailand het geval is.

  2. karel zegt op

    tja,

    Dat is nogal wat, 7 projecten met een gemiddelde lengte van 400 km…………..

    Dat is Groningen > Maastricht, en dat 7 maal……..

    Jammer dat ze hier geen echte snelwegen hebben, zonder privé opritten.
    Als men, zoals overal in de westerse Wereld, om de 5 km een oprit met viaduct zal maken, zullen de dodelijke ongevallen ook snel terug lopen, want er is niets gevaarlijker dan een U turn.

  3. Henk CNX zegt op

    1,26 miljard Thai Baht neem ik aan. Billion is in Nederlands Miljard. Niettemin aardig wat geld. Altijd verwarrend.

    • Tino Kuis zegt op

      Nee hoor. Het artikel heeft het over ’trillion’, dat is biljoen in het Nederlands.

      https://www.bangkokpost.com/thailand/general/1697544/otp-pushes-b1-2-trillion-of-motorways

  4. l.lagemaat zegt op

    Nu nog het onderhoud van de overige wegen en we worden helemaal blij.

    Hopelijk ook verkeersveilige maatregelen, zoals gescheiden U-turns en langere invoegstroken!
    Werkende verkeerslichten met controle op overtredingen!

  5. Hans zegt op

    Waar blijft Thailand dat geld halen? Waarschijnlijk van China dat na Hongkong er nog wel een provincie bij wil.

  6. Erik zegt op

    Jammer dat ook die wegen na twee jaar al vol zitten met kuilen en barsten en met de sporen van vrachtwagens. Wegenaanleg is in dit land het ondergeschoven kindje wat kwaliteit betreft of steekt er meer achter zoals, bijvoorbeeld, ik bedoel er niks mee, het vullen van de juiste kontzakken?

  7. rori zegt op

    Ach het geld is zo op hoor. Ze gaan overal tunnels, flyovers en sky-ways bouwen.
    Het idee bijvoorbeeld is om de 1 van Bangkok tot aan Myanmar (Chiang Rai) als Motorway aan te gaan leggen.

    Ik veelal verblijvend een 40 m boven Uttaradit verwonder mij ieder keer als ik vanuit de richting lake sirikit naar Uttaradit rij via de 1045.

    Deze weg (1045) kent en kende tot aan de kruising met de 11 (AH13) eigenlijk nooit problemen. Ik heb daar in 8 jaar nog nooit een file gezien. Wel enkele ongelukken maar nooit echt ernstig. De weg is vanaf Uttaradit gezien tot aan 3 km voorbij de 11. 2 keer 2 baans.

    Als eerste heeft iemand in Uttaradit besloten om alle provinciale gebouwen en diensten te gaan verhuizen naar de 11 en wel vanaf de rotonde met de 1045 richting Phrae. Verder wil men toerisme bevorderen? Wat is er behalve veel plastic langs de weg in deze regio te zien. Oh Lake Sirikit met de Sirikit dam en natuurlijk lokale gebruiken eh storten van afval waar mogelijk.

    Daarop volgend en vanwege de te verwachten extra drukte vanuit Laos?? Is er ook uitvoering gegeven aan het idee om de hele 1045 van 2 keer 2 rijstroken te voorzien. Oh ik heb begrepen van de uitvoerder dat het alleen voorlopig om de weg gaat. De bruggen en andere kunstwerken komen later?
    Mijn contact met de uitvoerder komt doordat ik 2 schone vrachtauto’s met goede landbouwgrond heb gekocht (mooie vette zwarte grond) Om een deel van de tuin (5 rai) rond het huis op te hogen en de grond te verbeteren (mengen van).

    Omdat natuurlijk de kruising met de 11 ook moet worden aangepast komt (daar word al een half jaar 7 op 7 dagen en 16 op 24 uur aan gewerkt.
    Dat alle verdere kruisingen via de 11 (Chainat) en ook via de 1 route allemaal ongeveer gelijkvloers zijn is natuurlijk niet meegenomen.
    Om de tunnel te kunnen maken is er “tijdelijk” een mega rotonde aangelegd.
    Dit is eigenlijk de beste oplossing maar ja er moet een tunnel komen.
    Het grappige is dat op nog geen 200 meter de NAN rivier stroomt. Er dus nergens rekening is gehouden met een “hoogwater” situatie en of natuurlijk “regen”.
    Heb mogen aanschouwen dat de bouwput na een fikse regenbui gevuld was met een meter water. Oh ja de tunnelbuizen liggen er nu al. maar een drainage cq waterafvoer is nergens te bekennen.

    Ook is er en dat is me al een paar keer opgevallen met de nieuwe te verbrede weg een “grondwater” probleem. Er zijn dus uitgravingen gedaan voor de wegbedding. Deze staan dus voor een groot gedeelte onder water. Dus nu weet je al dat ook na het opvullen de opwaartse waterdruk “stuwing” zal gaan zorgen voor wegverzakkingen.

    Wij rijden nu dus vanaf het noorden via de pas gerenoveerde 1213 en 4009. Is prima asfalt weg. Wel is de 1213 twee baans maar dat is de 1045 ook. Ook na verbreding want de bruggen in deze weg (1045) komen later??


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website