Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Bert: Woon in een moo baan. Zou niet anders willen. Zwembad, fitness aanwezig. Betalen +/- thb 25.000 per jaar. 2x per week vuilni
- Cornelis: Inderdaad , wat de aankoop van een condo betreft ontbreken er enkele zaken. Direct van de projectontwikkelaar kopen zoals in het a
- Rob V.: Een หมู่บ้าน (mòe-bâan, lage toon – dalende toon) of op zijn Engels moo-baan vertaald zich “groepje,
- Chris: Als het een echte cooperatie is, is het doel eigenlijk altijd om gezamenlijk als leden sterker te staan in de markt waarin men zic
- pjotter: Is een “moo baan” niet een dorp ? Heb altijd begrepen dat dit nu juist het grote verschil is met een ‘gated comm
- Louvada: Dit thema is op zich idd niet eenvoudig maar niet onoverzichtbaar. Maar alles is niet verteld de vraag is verder nog, wat kan er g
- Rebel4Ever: Zeer uitgebreide uitleg, maar ik mis alle informatie omtrent een Juristic Person; belangrijk voor zowel een condo als een Moo-baan
- Ad: Beste lezers, Je kan gewoon een vrijstaand of rijtjes huis kopen met grond als de buitenlander getrouwd is met een Thaise partner
- Mr.Bojangles: Hartelijk bedankt voor dit zeer uitgebreide artikel!!
- JosNT: Ik had een gelijkaardige ervaring. Mijn twee eerste Thailandreizen waren georganiseerd door het Zwitserse ‘Hotelplan’
- Hans Bos: Redactie: Bedankt voor je opmerking, tekst is aangepast.
- Herman B.: Redactie: Bedankt voor je opmerking, tekst is aangepast.
- Jos M: Toen mijn Thaise vrouw in 2016 voorstelde om een vrijstaand huis te laten bouwen vroeg ik haar waarom geen huis kopen in een Moo B
- Chris: Hier worden wel veel zaken op een grote hoop gegooid en daarmee verdwijnt wel de nodige nance: 1. De strijd tussen traditie en mo
- Arno: Zou het ook zo kunnen zijn dat de Thaise jeugd zich niet meer laat knechten door de oude garde? ooit werd de Nederlandse burger o
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Thai betalen massaal hun verkeersboetes niet
Thai betalen massaal hun verkeersboetes niet
Geplaatst in Nieuws uit Thailand
Tags: Bekeuring, Politie, Verkeersboete, Verkeersovertredingen, Wanbetalers
Thai zijn slechte betalers als het om verkeersboetes gaat. Sinds 1 januari zijn 6,2 miljoen bekeuringen voor verkeersovertredingen uitgeschreven. Slechts 15 procent (887.000) heeft tot nu toe de boete betaald.
Adjunct-hoofd Jirasant van de gemeentepolitie Bangkok waarschuwt wanbetalers dat hun jaarlijkse motorrijtuigenbelasting opgeschort wordt wanneer ze niet voor 1 juli alsnog betalen. In dat geval mogen ze de weg niet meer op.
Dit moet overigens handmatig omdat de computersystemen van het Department of Land Transport en de politie niet gekoppeld zijn. Daar wordt nog aan gewerkt.
Deze maand krijgen de beboete bestuurders nog een herinnering met het verzoek de bekeuring te betalen.
Bron: Bangkok Post
Misschien een Thais CJIB=tje oprichten? Werkt in Nederland heel goed!
Dat probleem kan niet aan Pattaya liggen, verkeersboetes dienen, althans voor scooters, brommers en motoren, direct betaald te worden. Bij een grote verkeerscontrole kan de boete soms terplekke worden afgerekend, maar anders kun je een ritje maken naar het politiebureau in Soi 9.
Een ritje dan met een motorbiketaxi wel te verstaan, want je contactsleutel of rijbewijs wordt ingehouden en het voertuig blijft staan. Na het tonen van een betalingsbewijs krijg je de spullen weer terug. In Soi 9 is het dan meestal gezellig druk en kun je je wel een uurtje vermaken bij de vele wachtenden.
Ik las net dat ook op 1 July dit systeem in werking treed.
Ben bang dat men dan ook niet meer de wegen belasting en de basis verzekering gaat of kan betalen .
Dus nog meer onverzekerden op de weg dan nu al het geval is.
En wat je ook nog krijgt dat het soms wel een jaar kan duren bij de volgende verlenging van je taxsticker, voordat er een bekeuring betaalt wordt.
Beter is om dit via de post te doen, adres van de eigenaar van het voertuig is bekend bij de Thaise RDW.
Vervolgens bij het niet betalen van een boete op een termijn van zeg maar 3 maanden het voertuig in beslag nemen.
Wedden dat dit werkt.
Jan Beute.
Hier in korat ook hoor boter bij de vis
Lijkt mij net zo’n verhaal om de krant te vullen. De Thais weten allang dat de computers van het Transportoffice gekoppeld zijn met die van de politie. Kom regelmatig camera’s tegen en daarbij worden de boetes naar het huisadres gestuurd. En ja veel camera’s in de Isaan want daar woon ik. Bij het verlengen van het certificaat achter de voorruit controleert men standaard of er boetes open staan. Al 2 jaar lang voor zover ik weet en je krijgt geen nieuwe sticker als je de boetes niet eerst betaalt.
Beste,
Daar wordt ook flink op gecontroleerd in de Isaan.
Geen geldige sticker op de voor ruit, betalen.
Wat mijn ervaring is is dat als je niet betaald je voertuig in beslag wordt genomen.
Ik denk en zie dat wel meer, het op een halfe betaling wordt afgerond en de rest moet
later betaald worden.
Dit gaat dan heel lang duren voor dat mensen gaan betalen.
Mensen zijn vaak onderweg met handel wat dan snel afgehandeld wordt door een
kleine betaling.
Voor de Thai werkt dit en daar zit het betalings achterstand in wat betreft open staande boete’s
Met vriendelijke groet,
Erwin
Tja,
In Chaing Mai is het ook direct betalen en niet verder, soms zitten een hele rij Thai op de stoeprand omdat ze geen 500 Bhat bij zich hebben en een ander het moet komen brengen.
De Thaise regering (waarschijnlijk ook de nieuwe) is een goede vriend van China. Het valt te verwachten dat systemen die in China goed werken ook langzaam (of wellicht met hoge snelheid) in Thailand worden ingevoerd. En dan is het over met alle minder wenselijke gedragingen of het heeft gevolgen voor alle sectoren van het dageijks leven.
Chinese big brother is watching you. Angstaanjagend of niet?
https://www.france24.com/en/20180508-focus-china-citizens-surveillance-social-credit-rating-system-big-brother-technology
Wellicht kunnen ze hiervoor een soort extra verplichte verzekering opzetten voor buitenlanders als in de vorm van de verplichte zkv voor visum A-O aanvragers
Kunnen ze dit tekort ook onder de mat vegen zonder de werkelijke overtreders aansprakelijk te houden
Het zal je kind maar wezen, de Thais die trekken zich daar niks van aan. Ze weten goed dat ze een helm moeten dragen maar vertikken het gewoon. Hoeveel brommers zie je niet rijden s’avonds zonder achterlicht. Het is duidelijk dat ze geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel hebben. Een achterlicht dient om beter gezien te worden, maar dat is wel de achterkant voor hun, dus voor wat is dat nodig. En de politie… ook die liggen er niet wakker van. Ik zie zelfs s’avonds auto’s rijden waar de helft van de lichten niet branden, no problem. Pink lichten gebruiken ze meestal ook niet. Er is nog veel werk aan de winkel…. amazing Thailand.
Hier wordt vaak steen en been geklaagd dat handhaving in Thailand te wensen overlaat.
Ik stel vast dat niet enkel in Bangkok en andere grootsteden, maar in het hele land de laatste jaren menig camera is opgedoken. Snelheidscontrole, verkeerslichtcontrole, rijvakcontrole, … Bij wegenbouw of heraanleg wordt de nodige digitale infra niet vergeten.
Ik rij per jaar zo’n 5 maal per jaar heen en weer noord zuid op de as CM naar BKK. In tien jaar nog nooit een verkeersboete. Dit jaar al 2 snelheidsboetes en ééntje van een rijvakcamera pal achter een roadtax betaalhokje in BKK. Hoe onzinnig onnavolgbaar de vele rijvakken daar ook neergeborsteld werden, ze moeten blijkbaar reglementair gevolgd worden tot de aanrijding 🙂 Vermits ik van mening ben dat het traject Bang Pa In – Chiang Mai aan 90 km per uur veel te lang duurt, beken ik ootmoedig mijn zware voet.
Mijn roadtax sticker was één dag over datum en in Phrae werd dit meteen opgemerkt door een alerte politieman. Gelukkig had ik mijn roadtax wel tijdig betaald en lag de nieuwe 2562 sticker in het handschoenkastje. Na vertoon kon ik verder rijden.
Zodra de nieuwe wet op het Thais rijbewijs met strafpunten effectief uitgevoerd wordt zullen snel de verkeersregels leidend worden en niet meer de “mindset” van de (niet enkel Thaise) weggebruikers.
Klaag nu nog eens over het gebrekkige handhaving in Thailand. Elk nadeel heb ze voordeel 😉