Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Henk: Het strand is lang. Weet iemand waar het ongeveer is?
- Ger-Korat: In het noordoosten zijn er maar 3 grote steden welke in aanmerking komen voor een stop: Korat, Khon Kaen en Udon. Khon Kaen en Udo
- Johnny BG: Het is dat er vooruitgang in dat gebied is en dat er in sommige plekken daarom best wel leuke restaurants, supermarkten met assort
- GeertP: Ja Erik, nog niet zo gek lang geleden gingen de Nederlandse “koffiekenners”met hun sleurhut achter de auto op vakantie
- Mike: Hahaha Lieven, Waar haal je het toch vandaan, zonder koffiedik te kijken? Jouw verhalen zijn altijd geweldig. Ik heb weer van j
- Erik Kuijpers: Rudolf, prima hoor! Schaf in Thailand dan ook maar alle regionale luchthavens af en de internationale want dat is ook niet voor de
- Rudolf: Wie zijn die mensen die met de HSL naar Sjanghai rijden? Dat is de rijke elite. Wat heeft de gewone Thai aan dat peperdure proje
- RonnyLatYa: Om een jaarverlenging aan te vragen in Thailand is op geen enkel moment digitale kennis nodig. 30 jaar geleden was die er ook n
- Willem: Pattaya
- Erik Kuijpers: Lieven, ik lees het niet maar weet het wél: ik hoef jou geen koffie te schenken met een mini-lepeltje Buisman er in. Dat hadden w
- Rudolf: In het dorp probeer ik de mensen altijd bij te brengen dat hun gedrag ook het gedrag van de hond bepaalt. De mensen hebben een st
- Johannes: Heerlijk herkenbaar en humoristisch. Nu nog een smakelijk verhaal over de kunsten en fratsen die de hedendaagse barista’s ui
- bert: Deze trein heeft altijd nog veel meer stopplaatsen dan het vliegtuig. Zo heeft Korat geen vliegveld met operationele passagiersvlu
- Rob V.: Zo weinig? Ik denk eerder dat hij teveel stopt! Een echte HSL zou vanuit Bangkok minstens 300-400 km moeten rijden tot de volgende
- H.Revoort: ….Eikeltjeskoffieblues…..
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Thai Airways International moet kleinere vliegtuigen aanschaffen
Thai Airways International moet kleinere vliegtuigen aanschaffen
Geplaatst in Nieuws uit Thailand, Vliegtickets
Tags: Thai Airways International, Vliegtuigen
De nationale luchtvaartmaatschappij van Thailand, Thai Airways International (THAI), moet van staatssecretaris Pailin kleinere vliegtuigen aanschaffen om zo te besparen op de operationele- en onderhoudskosten. Volgens hem kan de verliesgevende airline dan beter concurreren met budget maatschappijen.
THAI kampt al jaren met een enorme schuldenlast, dat geldt ook voor andere staatsbedrijven zoals het openbaarvervoerbedrijf van Bangkok (BMTA) en de Spoorwegen, samen goe voor een schuld van naar schatting 200 miljard baht. Het kabinet wil dat ze met plannen komen om hun schulden weg te werken.
THAI wil dit jaar 28 nieuwe toestellen kopen: 19 voor de eigen airline en 9 voor budgetdochter Thai Smile Air.
Bron: Bangkok Post
Zelf heb ik altijd het gevoel dat Thai Airways zeer veel verschillende types vliegtuigen heeft. Kan me niet voorstellen dat dit efficiënt is. Hoe het toevoegen van nieuwe types lijkt me niet handig vooral niet van andere versies en configuraties.
Misschien dat iemand op dit forum ervaring heeft in de luchtvaartindustrie en een andere mening heeft.
THAI zou een voorbeeld kunnen nemen aan Malaysian; vloot herstructureren, personeel inkrimpen, routes herzien en last but not least capabele managers aanstellen. Dat laatste zal duur zijn en zeer waarschijnlijk Westerse managers betekenen. En dan moet de politiek zich er eens niet mee bemoeien en lopen te miepen over de hoge salarissen van managers.
In elk geval is THAI met de koop van nieuwe A350 en B787’s op de goede weg
Nee, Dennis,
Het kopen van zowel de Airbus A350 als de Boeing 787 zijn dezelfde type’s voor dezelfde doelgroep, dat betekend 2x een piloten crew en 2x gecertificeerde monteurs. Hoe inefficiënt kan je bezig zijn. Neem een voorbeeld aan de KLM, deze vliegen alleen met de Boeing 787 en het bijkomende voordeel, deze piloten zijn ook gecertificeerd voor de Boeing 777. Dus voor hun langheul vluchten 1x piloten crew.
Groetjes Gerrit
Waarom een voorbeeld nemen ver weg. neem Air Asia Thailand : 1 soort toestel, winstgevend en een echte succesvolle Thai aan het hoofd nl. T. Bijleveld ( Nederlandse vader).
Met maar één soort toestel als de Airbus A320 waar AirAsia mee vliegt ben je beperkt in je actieradius. Wanneer je zowel regionaal als intercontinentaal vliegt zoals Thai Airways, redt je het daarmee niet.
Lees de reactie van Gerrit die het heeft over de vliegtuigen van KLM. Dus beperk de variatie aan vliegtuigen dan bespaar je veel kosten. Iets wat Air Asia dus ook doet. En als andere maatschappijen het wel lukt en Thai niet ja dan ligt dat aan beleid en management.
Bovendien leidt meer toestellen van hetzelfde type tot lagere aankoopprijs.
Veel toestellen worden niet gekocht maar geleased.
Lijkt me altijd moeilijk afwegen hoe groot een toestel moet zijn denk ik . Vloog laatste jaren bijna elke 4 weken Melbourne BKK met Thai en terug . Soms tot de nok toe vol andere keer heel vak leeg achterin. En dan ook met Thai Smile van Khon Kaen naar BKK en retour alrijd vol geen stoeltje meer vrij hoe laat je ook vliegt. Zeg het maar weet nog 10 jaar geleden zelfde route vlogen ze 3 keer nu al 5 keer en AiR Asia bijgekomen maar ongunstig voor mij vanwege Don Muang.
Helaas terug gebracht naar 4x. De morgen vlucht van 8.30uur hebben ze laten vervallen sinds vorige week. Net nu ik deze vlucht nodig had ivm. de aansluitende vlucht naar AMS.
De financiele problemen van Thai Airways hebben verschillende redenen:
1. veeel verschillende typen vliegtuigen waarvan de operationele en de onderhoudskosten hoog zijn;
2. heel veel medewerkers om het werk te doen. Singaore Airlines doet hetw erk met ongeveer eenzelfde aantal vlieguigen met 30% minder personeel;
3. 41 vice-presidenten die allemaal een mandsalaris opstrijken;
4. een business-class die wel altijd goed vol is maar waarvan zeker de helft van de passagiers gratis vliegt of met enorme kortingen;
5. langlopende contracten voor de aankoop van kerosine waarvan de contract-prijs veel hoger is dan de huidige marktprijs.
Zoals gewoonlijk pikt de regering er 1 uit en vergeet de anderen gemakshalve. Die anderen duiden immers op mismanagement (van vrienden van de regeringen in de afgelopen decennia), patronage, cronyisme en vriendjespolitiek.
Luchtvaartmaatschappijen moeten private ondernemingen zijn. Het mogen geen speeltjes van overheden zijn. Overheden moeten hun land besturen, niet bedrijven.
Het routenetwerk hangt nauw samen met de economisch verantwoorde keuze voor een type toestel. Voor Intercontinentale routes zijn er bijvoorbeeld 2 types mogelijk:
* het type dat wel nonstop de afstand kan overbruggen maar minder passagiers vervoeren kan en
* het type dat ook nonstop afstand kan overbruggen maar daarbij ook meer passagiers kan vervoeren.
Simpel stellen (zoals deze staatssecretaris doet), dat Thai Air kleinere toestellen moet aanschaffen getuigt niet per definitie van duidelijk aanwezige kennis van zaken.